Egy barátom kért meg hogy segítsek neki, hátha összejön elég jelentkező szerdára:
Sziasztok,
Szeptember 28-án szerdán Chrobák János oktatást tart az Euro-Ringen. Sajnos még csak én jelentkeztem erre a napra viszont megbeszéltem a szervezőkkel, hogy megtartják az oktatást akkor is ha már van 5 jelentkező.
Ha el tudsz jönni, kérlek gyorsan regisztrálj az alábbi telefonszámon: +36 (29) 310 320
Sziasztok.A 14 éves Laczkó Máté megnyerte a német ADAC Junior Kupát.390-es KTM-ekkel mennek.Talán Ő lesz a következő akit láthatunk a Gyorsasági Világbajnokságban.
Tegnap én is kint voltam euroringen (csak nézelődni) és haver hátsó gumija megvolt 80 fok a kb. 3 éves racetech hátsó melegítővel. Infrás hőmérővel mértük. Viszont a hátsó felmelegítéséhez kell vagy 50-60 perc.
Hidegben és szélben a jobb gumimelegítők is el tudnak vérezni. A felnit is át kell melegíteni, és ehhez hidegben kellhet olyan paplan ami az egész kereket beborítja, nem csak a gumit.
Visszaolvasva sem sikerült gumimelegítőkről tapasztalatokat begyűjteni, szóval a kérdés, hogy kinek milyen több! éves tapasztalata van a sajátjával ?!
Az nem túlságosan érdekes, hogy 5 pályanapot használtam, jól felmelegítette, és kellemes meleg érzés volt, mikor 1 percig :) rajta tartottam a tenyerem, mert az bőven 60 fok alatt van...
Nekem most Gépété van, amit mikor alig használtan vettem zárt garázsban - ha nem is teljesen egyenletesen - de 78- 82 fokot elől hátul tudott !
Tegnap pl. Euron szabadban (kinti hőmérséklet 20 és a szél nem is fújt!) szintén nem egyenletesen, de elől 75 - 77, hátul viszont hátul gond volt, mert 55, de még tesztelgetem...
Tényleg az lenne a kérdés, hogy legalább 2 - 3 éve használja valaki ugyanazt a darabot, és nemcsak divatból teszi fel, mert jobban mutat 1 pályanapon, hanem hozzá éréskor tényleg leégeti 2 mp után az ujját ! 2 - 3 év elteltével még mindig ?
Mindenhol írják ezt a 80 - 99 C-t (néha többet is), de ez gyakorlatban a marketinget leszámítva valóságban mennyi ? és 3 év múlva :) ?
Olyat keresek, ahol azért van némi perem, kis segítség szélvédelem ellen, hogy talán a felni nem tudja visszahűteni...
A CAPIT ból a digitálisok nagyon drágák (2k fölött) azokra marketingszövegként el is hangzik hogy 110 fokot is tudnak, szóval gondolkodnék a simán, de arra már csak garantálni próbálják a stabil 85 fokot, de még úgyis közel 100e szállítással...
RACETECH ezt elég sok emberkénél látok,, de leginkább most leginkább a DIAMOND-al szemezek, mert ebből a digitális verziónál már van +perem és 99 fokot írogatnak... 220 font + nyilván szállítás, írok nekik, hogy EU dugaljal, és hány év garanciával lehet számolni, mennyi Posta ktg Balkániába http://www.diasec.co.uk/diamon... http://www.ebay.ie/itm/DIAMOND...
(gondolom Í -bayen is saját magukat képviselik, itt 229 + 16,5 Fontból, azaz 90 rongyból ez ideér...)
De jobb lenne, ha ezzel a márkával esetleg valakinek hosszabb tapasztalat, milyen hőmérsékletet ér el, tudja 30. pályanapon is ?!
Sorry, gondolom ez megint egy ilyen jó rövid kérdés lett ??
Ma a Kakucsringen lehet-e tudni, hogy délután ki volt az a 2 hölgy, aki fotózott nagy telés gépekkel (Nikon, Canon)?
És adódik a 2. kérdés, hogy másokat is fotóztak-e, vagy csak ismerősöket?
Köszi,
Balu
Ezért is írtam, hogy ki mit hív kezdőnek ?! :) Rossiékhoz képest a bölcsiben most fordultam az egyik oldalamról a másikra, egyébként pedig álszerénység ide vagy oda se hívnám magam kezdőnek ebben a fórumban, mert mindenki arra gondol(t) most mész életedben 1. max 2. alkalommal pályára.. :)
Szóval vagy eltrollkodod a kérdést, vagy álszerénykedsz, vagy rettenet bevállalós vagy óriási szerencsefaktorral, vagy az Általad írt idő nem felel meg a valóságnak... Ha tényleg megfutottad azt az időt, akkor viszont már bőven túl kellene lenned ezen a szerintem fölöslegesnek vélt kérdéskörnek...
Miszerint ha érkezik 3 válasz, akkor én BRIDGESTONE-s vagyok, de semmilyen tapasztalatom nincs más márkákkal, ha őszinte akarok lenni ezzel se,
van aki DUNLOP-ra esküszik, van aki a PIRELLI METZ vonalon mozog.. És akkor erre jön hogy milyen nyomással... Hidegen vagy melegen ?
Szerintem BRIAN - ahogy írta is -innentől átvesz ha konkrét típust írsz hőmérséklettel, de erre kérdésre nem igazán lehet megfelelő választ adni...
Szerintem ez olyan kérdés, hogy kinek milyen sportmotor jön be ? Sokat járok KecsóRingre, de jövő héten költözök Mugello mellé...
Abszolút nem észtosztani akartam, és elnézést, de a kérdéseidet - én legalábbis - nem értem / nem gondolom helyén valónak...
Ma volt Pannoniaring,2.12 tetejét tudtam menni .Elöl Dunlop,nyomás 2 BAR,hátul Brigston,nyomás 1.8 BAR.Hátul hosszú balosba kb.150-nél kipörgött a hátsó kerék.Innentôl kezdve pára volt .Kérdésem a következő lenne .Kinek milyen gumi jön be?Különbözô pályahômérsékletre milyen gumi ajánlott hard médium soft?Márkákra ,ki mire esküszik?
A tapasztalat relatív, sokan osztanak tanácsot egyszeri pályamotorozás után és tudni vélik a tutit 30 mp-cel elmaradva a pályacsúcstól.
Írásos domunentáció minden gyártónál elérhető, de ezek önmagukban csak támpontot (-tól -ig) jelentenek, ezek értelmezését nem mindem esetben találnál logikusnak. Sőt, sok gyártónál konkrékan logikátlannak tűnnek egyes iránymutatások, de hinni kell nekik, hiszen ők jobban ismerik a termékük sajátosságait. Továbbá olyan adat és információ mennyiségről érdeklődsz, amit nem lehet 2 percben összefoglalni. Ha, konkrét kérdésed van, megpróbálok segíteni privátban.
Nem vagyok nagy majer, de szerintem nincs nagyon erről írásos "megfelelő" dokumentáció... Kérdés mennyire vagy kezdő, ki mit hív kezdőnek, ha még életben sem jártál versenypályán, akkor röviden szerintem elmondható:
Elől: 2.0 - 2.1 BAR hidegen (ami normál 15 - 25 fokos külső levegő hőmérsékletnek felel meg, vagy novemberig a "garázsbólkitolós" :))
Hátul érdekesebb kérdéskör: 1.0 nyomástól egészen 1.7 mondjuk, de ez függ a gumitípustól, a levegő hőmérséklettől, az aszfalt hőmérséklettől..
De egy teljesen kezdőnek 1 sportosabb utcai gumi teljesen megteszi, elől 2.1 BAR, hátulra meg fújnék 1.8 -at, amiből 2.0 lesz melegen...
Jótanácsot kértél, de szerintem ezzel a témával kissé fölösleges foglalkoznod...
Ha 1.5 van hidegen a hátsó gumiban, akkor kanyarban míg fel nem melegszik, kicsit táncol alattad...
sziasztok kezdö pályamotoros vagyok érdeklödnék valahol található leirás stb tapasztalat kinek milyen gumi jött be ajalott nyomások hideg meleg körülmények között tipusok stb minden érdekel a témával kapcsolatban . köszi
meg kellene mérni ilyen fjr meg nagy zizi lehet nem férne el
nem sok sportéppel volt még kapcsolatom
de ha egy kicsit kifelé áll a 2 szélső be lehet tolni seggel a középsőt
utána összehúzatni és faszán lekötözni
A súlykorlát nem érdekel :) csak férjen fel a 3 motor. Szóval akkor azt mondod a sima 3 motoros futóra felmegy a 3 sportmotor is? Úgy mint a krosszok? Meg kéne próbálnom :D
azt nem tudom, nekem itt van egy ilyen az udvarban
persze a súlykorlát necces mert az enyémre csak 500kilót lehet pakolni, 3 rendesebb motor meg már ezt meghaladja
de láttam már motorszállítót is nem egyet ami 3 motoros volt ott még ékelni se kellett őket
ismerősnek akkora futója van hogy 5 motor felfér, persze a rövidebb endúrókból
jobbszél balszél előre álló motor középen meg a seggével előre
motorok közé meg valami puha anyag pl gumi és egymásra húzni hogy ne mozogjon
endúrókkal csináltuk már, nagyokkal is 125x250es belterületű futóval
Ugyanezen kérdéssel fordultam én is hozzájuk, mert melóhelyről menekülősbe megyek én is, és képlékeny még, hogy tudok lelépni, de 16 és 17h között értem volna le, és persze garantálni nem tudták, hogy lesz-e 1h-s jegy, és meg legalább 2x 30 perces szeretnék menni... 1h jegy esetén elég 2 x 20 perc is 20 perc közi szünettel...
Most döncsed elfele, hogy tegyük fel az uccsó jó idős napon rengetegen lesznek, vagy hétköznap lévén már nem ? :)
Jövő szombaton is lesz akcijós menés, de felhős 20 fokban az már nem ugyanolyan kafa...
Sziasztok,
Szeptember 28-án szerdán Chrobák János oktatást tart az Euro-Ringen. Sajnos még csak én jelentkeztem erre a napra viszont megbeszéltem a szervezőkkel, hogy megtartják az oktatást akkor is ha már van 5 jelentkező.
Ha el tudsz jönni, kérlek gyorsan regisztrálj az alábbi telefonszámon: +36 (29) 310 320
http://www.euroring.hu/auto-mo...
A díja 25e Ft és ebben benne van a pálya díja is egész napra.
Köszönöm,
Oszkár
Hidegben és szélben a jobb gumimelegítők is el tudnak vérezni. A felnit is át kell melegíteni, és ehhez hidegben kellhet olyan paplan ami az egész kereket beborítja, nem csak a gumit.
Az nem túlságosan érdekes, hogy 5 pályanapot használtam, jól felmelegítette, és kellemes meleg érzés volt, mikor 1 percig :) rajta tartottam a tenyerem, mert az bőven 60 fok alatt van...
Nekem most Gépété van, amit mikor alig használtan vettem zárt garázsban - ha nem is teljesen egyenletesen - de 78- 82 fokot elől hátul tudott !
Tegnap pl. Euron szabadban (kinti hőmérséklet 20 és a szél nem is fújt!) szintén nem egyenletesen, de elől 75 - 77, hátul viszont hátul gond volt, mert 55, de még tesztelgetem...
Tényleg az lenne a kérdés, hogy legalább 2 - 3 éve használja valaki ugyanazt a darabot, és nemcsak divatból teszi fel, mert jobban mutat 1 pályanapon, hanem hozzá éréskor tényleg leégeti 2 mp után az ujját ! 2 - 3 év elteltével még mindig ?
Mindenhol írják ezt a 80 - 99 C-t (néha többet is), de ez gyakorlatban a marketinget leszámítva valóságban mennyi ? és 3 év múlva :) ?
Olyat keresek, ahol azért van némi perem, kis segítség szélvédelem ellen, hogy talán a felni nem tudja visszahűteni...
A CAPIT ból a digitálisok nagyon drágák (2k fölött) azokra marketingszövegként el is hangzik hogy 110 fokot is tudnak, szóval gondolkodnék a simán, de arra már csak garantálni próbálják a stabil 85 fokot, de még úgyis közel 100e szállítással...
RACETECH ezt elég sok emberkénél látok,, de leginkább most leginkább a DIAMOND-al szemezek, mert ebből a digitális verziónál már van +perem és 99 fokot írogatnak... 220 font + nyilván szállítás, írok nekik, hogy EU dugaljal, és hány év garanciával lehet számolni, mennyi Posta ktg Balkániába
http://www.diasec.co.uk/diamon...
http://www.ebay.ie/itm/DIAMOND...
(gondolom Í -bayen is saját magukat képviselik, itt 229 + 16,5 Fontból, azaz 90 rongyból ez ideér...)
De jobb lenne, ha ezzel a márkával esetleg valakinek hosszabb tapasztalat, milyen hőmérsékletet ér el, tudja 30. pályanapon is ?!
Sorry, gondolom ez megint egy ilyen jó rövid kérdés lett ??
Ma a Kakucsringen lehet-e tudni, hogy délután ki volt az a 2 hölgy, aki fotózott nagy telés gépekkel (Nikon, Canon)?
És adódik a 2. kérdés, hogy másokat is fotóztak-e, vagy csak ismerősöket?
Köszi,
Balu
Szóval vagy eltrollkodod a kérdést, vagy álszerénykedsz, vagy rettenet bevállalós vagy óriási szerencsefaktorral, vagy az Általad írt idő nem felel meg a valóságnak... Ha tényleg megfutottad azt az időt, akkor viszont már bőven túl kellene lenned ezen a szerintem fölöslegesnek vélt kérdéskörnek...
Miszerint ha érkezik 3 válasz, akkor én BRIDGESTONE-s vagyok, de semmilyen tapasztalatom nincs más márkákkal, ha őszinte akarok lenni ezzel se,
van aki DUNLOP-ra esküszik, van aki a PIRELLI METZ vonalon mozog.. És akkor erre jön hogy milyen nyomással... Hidegen vagy melegen ?
Szerintem BRIAN - ahogy írta is -innentől átvesz ha konkrét típust írsz hőmérséklettel, de erre kérdésre nem igazán lehet megfelelő választ adni...
Szerintem ez olyan kérdés, hogy kinek milyen sportmotor jön be ? Sokat járok KecsóRingre, de jövő héten költözök Mugello mellé...
Abszolút nem észtosztani akartam, és elnézést, de a kérdéseidet - én legalábbis - nem értem / nem gondolom helyén valónak...
Írásos domunentáció minden gyártónál elérhető, de ezek önmagukban csak támpontot (-tól -ig) jelentenek, ezek értelmezését nem mindem esetben találnál logikusnak. Sőt, sok gyártónál konkrékan logikátlannak tűnnek egyes iránymutatások, de hinni kell nekik, hiszen ők jobban ismerik a termékük sajátosságait. Továbbá olyan adat és információ mennyiségről érdeklődsz, amit nem lehet 2 percben összefoglalni. Ha, konkrét kérdésed van, megpróbálok segíteni privátban.
Elől: 2.0 - 2.1 BAR hidegen (ami normál 15 - 25 fokos külső levegő hőmérsékletnek felel meg, vagy novemberig a "garázsbólkitolós" :))
Hátul érdekesebb kérdéskör: 1.0 nyomástól egészen 1.7 mondjuk, de ez függ a gumitípustól, a levegő hőmérséklettől, az aszfalt hőmérséklettől..
De egy teljesen kezdőnek 1 sportosabb utcai gumi teljesen megteszi, elől 2.1 BAR, hátulra meg fújnék 1.8 -at, amiből 2.0 lesz melegen...
Jótanácsot kértél, de szerintem ezzel a témával kissé fölösleges foglalkoznod...
Ha 1.5 van hidegen a hátsó gumiban, akkor kanyarban míg fel nem melegszik, kicsit táncol alattad...
nem sok sportéppel volt még kapcsolatom
de ha egy kicsit kifelé áll a 2 szélső be lehet tolni seggel a középsőt
utána összehúzatni és faszán lekötözni
persze a súlykorlát necces mert az enyémre csak 500kilót lehet pakolni, 3 rendesebb motor meg már ezt meghaladja
de láttam már motorszállítót is nem egyet ami 3 motoros volt ott még ékelni se kellett őket
ismerősnek akkora futója van hogy 5 motor felfér, persze a rövidebb endúrókból
motorok közé meg valami puha anyag pl gumi és egymásra húzni hogy ne mozogjon
endúrókkal csináltuk már, nagyokkal is 125x250es belterületű futóval
Egy vonóhorgos autóval...3sportmotort szállítani..hogyan is lehetne mert nekem fingom sincs
Most döncsed elfele, hogy tegyük fel az uccsó jó idős napon rengetegen lesznek, vagy hétköznap lévén már nem ? :)
Jövő szombaton is lesz akcijós menés, de felhős 20 fokban az már nem ugyanolyan kafa...