Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én Klagenfurtnál szoktam fújni a láncot, utána már csak a Garda után.
Szerinted furán néznék ki a TIR parkolóban, széjjelhajított ZZR tannkal/idomokkal , ahogy a légszűrőt lobogtatom a szélben ?
A "motor-show-n" beszélgettem a K&N-es fiúkkal...
Eléggé mélyrehatóan belementünk a témába.
Szval vannak mindenféle gagyi szűrők is a piacon amiket nagyon nem ajánlott beletenni semmilyen járműbe,meg vannak minőségi cuccok is (nem csak a K&N).Nekem volt F2-es CBR-be,VTR SP1-be,meg most az XX-be is az van,nincs vele gond.Ez a 3000 km-es olajozás sem feltétlen van ám!
Azt merem mondani hogy ha valaki sokat használja BP-en a motort,akkor akár 1500-2000 km-ként tisztítsa,viszont a "vidéki" motorosnak nem feltétlen kell ilyen sűrűn.Az meg hogy a koszos szűrőn "átmegy" a por baromság!
ezért kell mindig ránézni amikor fújod a láncot, szakítasz erre is időt.
Az a baj, hogy egy ilyen olajos textilszűrőnél nem érzi az ember, hogy mikor telítődött az olajfilm porral, mert ugyanannyi az áteresztőképessége, csak a szűrőképesség romlik le drasztikusan. Ezért jó a magamfajta egyszerű embernek a gyári papírszűrő, mert mikor eldugul, akkor fullad kicsit a motor, de kosz akkor sem megy bele. Ilyenkor kicserélem 'szt jólvan. Ahhoz hogy hozzáférjek a légszűrőhöz nekem még a farokidomot is le kell szedni.
Megnéztem pár tuningos oldalt: az utólag kendácsolt (autó) aport-szűrőkre 6-8ezret, a gyári helyre építhető direktszűrőkre az óvatosabbak 10, a bátrabbak 12-15ezret írtak.

Én 6000-ként így is/úgy is kiveszem a gyárit kimosni a ZZR-ből ( a Kawáé gyárilag mosható ) szóval szerintem ebenguba...
Amikor lejár az olajad, akkorra a légszűrőd is kapott már eleget, főleg ha sokat jártál nyáron, poros körülmények között.
vegyed, vigyed, ecceri alkalom!
Azért gondolkodom rajta, mert ugye nyitott kipu megy fel, ahhoz meg jó lenne....viszont ez már csak májusi projekt, sok túra lesz áprilisban, na meg szervíz is.....
vagy előbb. De ne aggódj, az a nagy dög fullad a levegőhiánytól enélkül
na de most akkor 3000 km-nél puceválás?
Ejj, ritka szép autó

Van itt polcon ilyen szűrőm K&N gyári helyre építhető direktszűrő megoldásban. 15.500.- pénz.
Igen, ő is az ár/érték arányt emlegette. Náluk -átszámolva- több mint 10rugó a 'gyári' szűrő is, alig másfélszeresébe kerül ez a megoldás ott.
Kutya!

Esetleg autóba?
BMW 540i ('93,M60,B40)
Ez nem rossz....ha nem lennék annyira lusta.....
Ok, majd ráírom...
a repülőgépekbe valót legyen ráírva hogy ucccára ónlííí
Ezek után, melyiket szeretnéd ?
Beszéltem a németekkel, kint már létezik a típus, használják is Békéhoz.
Ő is említette, h a hozzáférés miatt nem piskóta a tisztítása, bár nem is volt hanyattesve tőle.

A lényeg: futárral 48 óra alatt tud küldeni belőle, és az itthoni 26ezres árszint helyett egész lightos, 18.500.- ért jön be, számlásan, ÁFA-san, szállítással együtt.
hehe remélem én utcait kapok ugyi?
Aki légszűrőt vesz ezt kalkulálja bele. Ennyi törődést megér a masina
hát ez az! ha könnyű a légszűrőhöz hozzájutni és fejben tartani a tisztítást akkor nincs gond....
A papírszűrők áteresztő képessége 5-15 mikron, a sportlégszűrőké 20-40 mikron lenne ha szárazan használnánk. Olajozással ugyanúgy 5-15 mikron közé esik.. A megoldás a sűrű olajozás
...Nekem BMC Race légszűrőm volt...

Akkor minden bizonnyal láttad a dobozán az "Only for track use" feliratot... ez a különbség amiről beszélünk.
Az enyém is betétszűrő volt...
Azért ebben a garancia témában ne legyél ennyire biztos, a K8-as Busában is csak nagy kegyesen, 2 hónap után tudták eldönteni, hogy gariban megcsinálják. Én ha lehet kihagynám az ilyen élményeket. Mondjuk tudok ellenpéldákat is hozni, ismerősöm HD-jében nyitott légszűrő, kb 100000 km után sincs komolyabb baja a blokknak.
Nekem BMC Race légszűrőm volt, 20000 kilométer használat után a dugattyúgyűrűk kopáshatár alatt, a henger éppen kopáshatáron, a dugattyú ép maradt. Barátom K8-asával esett meg a lentebb leírt történet. Nekem ez elég.
Aztán vettem egy használt hengert egy karambolos motorból, a tulaj elmondása szerint 25000 kilométer volt benne, sportszűrőt soha nem látott, érdekes módon a hengeren 0 azaz nulla kopás nem volt. A neten is lehet olvasni olyan dolgokat, hogy egy Busa henger kibír 2-3 gyűrűgarnitúrát is (nekem spec egy olyan emberke mondta, aki Talmáék csapatában szerel jelen pillanatban(Gabiéban, egyedüli magyarként tudtommal)) az enyém nem bírta ki...
Úgyhogy ezek után én megpróbálok mindenkit elriasztani ezektől a szűrőktől. De mindenkinek szive joga azt tenni a motorjába, amit akar, ezért is nem vennék használt motort...
A sportlégszűrő valóban ilyen, sajnos.
A gyári helyre építhető direkt szűrő (pl. a K&N) az egészen más tészta, nem véletlen hogy a garanciát sem érinti a beszerelése.