Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Már befejeztem Zoli.
Miért eteted?
Ennyi, nem kell ezt túlvariálni Lali
Ez már tényleg fáj... nem a te motorod a példa basszus, csak arra voltam kíváncsi hogy látod-e az összefüggéseket, de sajnos a kérdést se érted így a továbbiakban tényleg kár a szóért.
Mindent áttúrtam, ami a google kiadott, de több helyről is a félszinti a tipp, akkor az megy bele. Ilyen kis teljesítmény mellett gondolom teljesen mindegy, hogy milyen márka, a lényeg, hogy legyen benne és legalább minden tavasszal le legyen cserélve.
Én félszintit tennék bele. Külföldi oldalakat nem nézted?
9 ezret futott motornak biztos kopott a kuplungja... Értem akkor zavar, hogy szerintem neked moccantyúd van. Nem prevenció. max, homeopátia. A prevenció az, hogy időben cseréled a dolgokat és nem az, hogy öntesz bele valami ukrán löttyit. Ennyi erővel a fehérjepor evés is gyúrás. Hülye példa, de nagyon hasonló lélektanilag.
Szép jó napot olaj mágusok!
Édesapám meglepte magát egy Keeway 150-es kis cruiserrel és a kezelési könyvben és a neten is csak annyit találtunk az olajcseréhez, hogy 4T 10w-40-est kell tölteni bele.
Na már most ebből van ásványi, félszinti és szintetikus is.

Kérdés:
Egy ilyen őskövület japán 4T blokk koreai másolatához milyen alapanyagú motorolaj illik? Fél szintetikust ajánlottak az olajdepóban, de gondoltam megkérdezem itt is, hátha van tippetek.
Esetleg bevált márka, típus is érdekelne.
Ugye hogy nem érted! A kuplung, mert az is kopik, nem csak a fékbetét! Sok esetben nincs a váltónak semmi baja, csak amíg a fékbetétre odafigyelnek, addig a kuplung elhasználódására nem, és ilyenkor jönnek a fals megállapítások és a szar olaj tézise...
A sikolyrakéta nem lenézés, csak olyan vicces kifejezés mint a moccantyú. Ja és amin folyamatosan lovagolsz az nem javítás, henem prevenció, tapasztalaton alapul, nem a netről való.
Sikolyrakéta? Miért nézed le?
Honnan veszed, hogy nem tudtam?
Ha szerinted csak kopott blokk érzi meg a különbséget, akkor miért teszel injekciót a túrás megkímélt motorodba?
Az első kérdésre nem tudtad a választ, pedig csak egy átlagos olajfürdős kuplungról szólt, nem a te gyorsváltós sikolyrakétádról, de lépjünk tovább. Egy mentő kérdés: mi lehet arra a magyarázat, ha egy sima hétköznapi motor (pl. CBF 600) új korában tökéletesen működik bármelyik olajjal, aztán jó pár év és jó pár pályanap után elkezd válogatni, mert mondjuk egy idő után a Repsolt nem szereti (akadozik a váltó), pedig előtte volt már benne és akkor még jó volt, természetesen mindegyik olaj eredeti. Láss csodát a CBF-es tulaj szintén CBF-es haverja ugyanazzal az olajjal tökéletesen elégedett, csak ő hosszabb túrákra járt és pályára se vitte a gépet soha. Szándékosan nem a Motult írtam, mert bármennyire is az jött le, nem vagyok a márka szürke eminenciása...
Biztosan vannak az olajok között különbségek, ami egy kopottabb motornál jobban előjöhet, de ha megfelelő a választott olaj teljesítményszintje és jó a motor,akkor annak a váltónak nem szabad akadozni, mint ahogy az én 19-éves motoromnak is mindegy volt, hogy Repsol, Elf, vagy történetesen Motul van benne.
Ki a troll?
Te kerested! Beírtam örömömben, hogy végre tudtam olajat venni, te pedig cinikusan beírtad, hogy szar a motorom és az általad istenesített 5100 az nem lehet szar. A váltó témához meg írtam, gyorsváltóm van! Nem használok csak elindulásnál kuplungot!
Ereszd el a trollt :)
Még mindig a Xado-n lovagolsz, de a kérdésre nem válaszoltál, nagyjából ezt vártam. Tényleg én vagyok a hülye, amiért szóba álltam veled, csak a konfrontálódást keresed mindenkinél.
Senki nem idegeskedik, csak valaki nem tudja elfogadni azt ha más hülyeségnek tart valamit, ami valószínűleg az is. Mert ha tényleg használ ez a szer, akkor a honolással mi lesz?! Nem értem hogy jön ide a kuplung nélküli és kuplunggal történő váltás, főleg úgy, hogy nekem gyorsváltóm van... Az pedig tény, hogy más olajjal jobban muzsikált a masina, nem értem miért fáj, hogy nekem nem jött be. Jó a Motul szép a Motul, de a motorosok zöme azért veszi, mert azt látja a GP közvetítések alatt, nem jobb más olajnál, legalábbis az 5100. A többivel nincs tapasztalatom.
Ne idegeskedj, maradjunk a társalgás szintjén. Szerinted az mitől lehet, amikor azt írja a biker, hogy amikor kuplung nélkül vált (természetesen eltalálva a váltó tehermentes állapotát) nem csattan a váltó, viszont amikor kuplungol akkor csattog. Ennek mi lehet az oka szerinted?
Hát sokan úgy szenvednek, hogy bizonyítsák vele kapcsolatban az igazuk.
Látom fáj, hogy a Xado-t többe a motorosok homeopátiájának tartjuk! Nem tipródtam, bementem a boltba és amelyik volt megvettem! A kuplung jól van, mellesleg tőlem nem nagyon van jobb hozzáértő a környéken. El kell fogadni, hogy sokan a Xado-t egy néphülyítésnek gondolják, a mostani népszerűsége itthon is a mester Tashnernek köszönhető. A Motul 5100 pedig továbbra sem egy jó olaj, tapasztalat!
Mazo