Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt írtam mindig, hogy csak az alapelv, a tapasztalatokra épített adagolandó mennyiség adott, viszont mindenkinek egyénileg kell a saját motorjára és a kapott olajminőségre beállítani. Csak egyszer kell egyénre szabva "megszülni" és utána az utántöltésen kívül semmi gond nincs vele.
Sziasztok. Nekem is Csabu féle láncolajzóm van. Az elején sokat szívtam vele, mire sikerült beállítanom, annak ellenére, hogy minden utasítást követtem. Mondjuk nekem az volt a legnagyobb szívás, míg rájöttem, hogy a tűt nem a felhullámzó lánc töri el állandóan, hanem a rúgózáskor előre mozduló láncvédő. Akkor már 6 centire volt a lánctól a tű, de még akkor sem volt durván olajos a környéke. Nekem most 0,5-ős tű van benne, Stihl lánc olajjal és kb. 70-80 másodpercenként cseppen. Kb. 1000km-enként rátöltök a tartályra. Kicsi megy a lengővillára, ami a láncvezetőről szivárog rá, meg a kis lánckerék alól 500-600km után cseppen egy-két csepp. A lengővilla takarítása kb 1 percet vesz igénybe, én inkább ezt teszem ,minthogy azt a retyvás láncsprayt takarítsam. Nekem bevált. Hozzáteszem, én nem csapatok terepen és nem is száguldozok. Normál túratempónál ez a rendszer nekem tökéletes. Egyébként szerintem a láncolajzó sem csodaszer, a láncot néha így is le kell mosni. Csak szerintem nem mindegy, mennyi időt vesz igénybe és mennyi dzsuvával jár.
30 illetve 40mm tű hegye-lánc távolság esetén ezektől a szögektől jobban kell dönteni a motort, hogy a mákszemnyi olajcsepp mellé cseppenjen. Mivel a cseppek percenként vagy attól ritkábban hullanak, nem biztos hogy pont abban a pillanatban fog hullani amikor pont a kanyarban vagy bedöntve. Az nem tart sokáig. Biztos vagyok benne hogy a gép alá hulló cseppek a túladagolás miatt a burkolat belső feléről jönnek. Amikor kisérleteztem vele, én is túladagolt állapot felől haladtam lefelé (első tű 0,9-es volt). Nekem is cseppek voltak a motor alatt, a motoron pedig volt olaj. Ezek megszűntek a beszabályozás után. A gondodat szerintem a beszabályozás nem elegendő ténye okozza (0,5mm külső átmérőjű tű, percenként egy és nem sűrűbb cseppszám). Sokan megvalósították, mindenkinek tetszik. Ha esetleg jársz Baranyában, szívesen segítek személyesen is.
Sok volt az adagolás és lehet hogy híg volt az olajad. A láncon nem szabad látni az olajat. Ha látod, sok. Csak akkor derülhet ki hogy olajos, ha hozzáérsz ujjheggyel. Ha a tű vége 3-4 cm magasan van, ha dől a motor, akkor valóban hol erre hol arra az oldalára cseppen. De az hogy rendszeresen mellé cseppen, azt vitatom. Max a burkolat belső felületéről cseppenhet le, mert ahogy leírtad, túladagolásra következtetek. Percenként egyetlen pici csepp ndm veri telibe a lengővillát. Készíts egy rajzot. A tű vége legyen egy pont, alatta a lánctól való távolságban húzz egy olyan vízszintes vonalat, amilyen széles a lánc. A rajzot az asztalon forgasd el addig, hogy a pontból a cseppenés függőleges vonala már a lác mellé essen. Szerintem keveset mész annyira bedöntött helyzetben hogy ez legyen a jellemző üzemállapot.
Lada tartály, kb 80 ml 2e km felett, de pontosan nem figyelem. Egy szezon nálam kb 6e km, két tartály.
Nekem is Lada kuplung tartályom van, de csak saccolni tudnám mert nem várom meg soha hogy teljesen leürüljön. Azt viszont pontosan tudom hogy akkor kezdtem olajozót használni amikor láncszettet cseréltem és az első ezer km-es olajpróbák után álltam át véglegesen a Stihl olajra. Akkor bontottam fel az 1literes kiszerelést amivel eddig közel 20ezret mentem. Most a flakon alján van kb egy fél deci és a kuplung tartály félig van, vagyis összesen alig egy deci maradt. Ha kerekítek és 20ezerre számolok 0,9litert, akkor az azt jelenti hogy ezer km-enként kevesebb mint fél dl fogyott átlagosan, azzal együtt hogy esős időben duplájára emeltem a cseppszámot. A tartály gumiharangját elvágtam és csak a kupak alatti peremet hagytam meg, erre nem csak a helykihasználás miatt volt szükség, hanem főleg azért mert a Stihl olaj bántotta a kisipari minőségű gumit ami megdagadt és alig tudtam kivenni a tartályból, utána meg a visszarakás is nyűgös volt, így csak annyit hagytam belőle ami tömíti a kupaknál.
Megnezem majd, koszi.
cbarna! Neked lehet, hogy a Cobra manuális olajozó lenne a megoldás. Keres rá a neten, itthon is forgalmazzák, van róla teszt is.
Kedves automata láncolajozót használó riderek! Lenne egy tiszteletteljes kérdésem. A Lada kuplungtartályban lévő olaj hány ezer km-re elegendő a saját rendszereteknél?
Ha valaki másmilyen tartályt használ, az is érdekel, csak írja meg, hogy hány ml-es a tartálya. A Lada kuplungtartályt 100ml de én 80ml-nél többet nem tudok beleönteni, mert akkor az olaj hozzáérne a sapkában lévő gumiharanghoz.
Köszönöm szépen a válaszokat előre is! :)
Jah,80-100-al meg megpusztulok mire odaérek.
futó jobb, már ha nem akarsz pályán menni
az több célra felhasználható
Áhh,most törpölök egy olyan ótón amibe belefér a motor.
de a legjobb ha az ember elmegy inkább pecázni akkor nem kell annyit kínlódni a cuccolással
Egy swmotech rearbag és egy nagyobbacska tanktáska combóval egy hetre való cuccot felszórok a motorra és marad hely vásárolt kajának.Az említett felesleges vackokkal együtt,plussz ha van hátul platni felmegy a hálózsáktól a békatalpig minden,még hajszárító is bekerült a pakkba csizmát,kesztyűt revitalizálni eső után.
a ténérén így oldottam meg
a levegős csatlakozó a puffer, alján kicsi lyuk, aztán a légtömlőn lecsorog-csepeg, a 2. nyomástól a puffer megtellik és folyik az olaj
a manuálnak akkor van értelme hogy ha van egy lassabb szakasz megnyomod és akkor nem csapkodja szép annyira
Nincs dobozom,nem is lesz soha így ez a veszély elhárult.
Jartam en mar ugy, hogy szetment a cipzaras cucc, aztan minden tiszta kaja lett. Nem birjak a terhelest, az ide-oda verodest.

Nekem a cuccaim hatizsakban vannak, ami pont kitolti a dobozt. Igy nem kell aggodni normal utakon a cuccokert, mert minden fixen rogzitve van valamelyik zsebben. Amugy egy telefont ki lehetne nyirni 20 perc alatt, ha csak ugy beletennem a dobozba.
Az a gond, hogy ha messzebb mesz, akkor minden aprosag sokat szamit, mert a sok apro vacak elveszi a dobozban levo hely felet. Kell ugye EU-csomag balesetre, kell lancspray, kell defektjavito kukac es pumpa vagy patron. Kell zsepi, asvanyviz, stb. Nalam alapbol felig tele van a doboz a motoron ezekkel.

Mondjuk lehet kapni kis pasztat, kis kiszerelesu spray-t, talan az meg elferne egy hosszabb utra. Meg ha az automata olajzo tartalya es magnesszelepe elfer az ules alatt, akkor jo esellyel egy kisebb paszta/flakon is.
Ezen a manual adagolason gondolkozok meg egyet. A funyito "szivatoja" tunik nekem kezenfekvo megoldasnak. Csak valami olyan gumibaszas kell, amibol nem folyik ki az olaj alapbol, csak ha megnyomom.

Mikor megyek, neha nyomok 100km-kent egyet, aztan ment az olaj. Ha esik, akkor gyakrabban. Igy elkerulheto, hogy dugoban csopog foloslegesen, autopalyara meg keves az olaj.

Erre a pumpas megoldasra van valami otlet, hogy mikent lehetne megcsinalni?

Mondjuk, ha az automata eseten is tisztara szetcsapta a lanc az olajat mindenhova, akkor eselyes, hogy a manualissal is igy jarok.

Ha meg manualis, akkor kerdes, hogy mekkora ertelme van nekem, ugyanis egyszerre ritkan megyek 100km-nel tobbet piheno nelkul. Vegulis 100km-kent megfujni/kenni sem akkora challenge.
Se motorom nincs olyan ami elmenne itt se erőnlétem se kedvem.
De azért köszi.
Majd ha felnövök.
Amúgy spaniferből olyan pókhálót szövök hogy csak na.
gyere velünk egyszer
ilyen utakon(mert ez rendes út nem is patakmeder) alaposabb csomagrögzítés szükséges
ez kisgépes fotó de ezen többször is mentünk sátrakkal 3 napi cuccokkal a nagyobb gépekkel is pl transalp
Ha terepen támadok valami ilyesmit teszek fel.

http://youtu.be/DANNtmEG_hg
az utcán
menj 500km murvás úton és nézd meg a zacsid
csomagtartóra felkötözött ásványvíz is kapitulált nem egyszer, ha nem nincs rendesen megkötve elveszhet
Azokat a dolgokat amiből kifolyhat valami azt mindig külön zip-es zacsiba teszem,ásványvíz meg max a tanktáskában.
nem könnyű feladat terepen cipelni úgy hogy ne kenődjön szét.....
amikor a babkonzerv is kinyílik akkor a spray tartalom se fog bent maradni a palackban
igazándiból egy utcai harcos se érti meg milyen szállítási nehézségek várnak a terepen.....
első utamon a szendvics kenődött bele mindenbe pedig 3 szatyorba volt csomagolva, de volt hogy az ásványvíz áztatott el mindent
mostanra rafinált lettem így a spraynak nincs helye a csomagban
de vannak ügyesebbek akik meg tudják oldani, én inkább csináltam egy olajozót aztán amíg a motoron van nincs gondom