Arra gondoltam inkább, hogy pl. ha a Trabant hajtókar hosszabb, tehát nagyobb a lökete, akkor a rövidebb löketű ETZ250-nél ugyanazzal az átmérővel kisebb köbcentis motor jön létre.
Azért ha valakinek kell egy gyári állapotú ETZ250-es friss műszakival (vagy anélkül) 80ezerért, szóljon. Csak hogy legyen mit tuningolni, faragni...Havernak nem kell, eladná.
Ha 36 (!) lóerőt kihozott belőle, akkor neki nem kellett nyilván egyenes, sima út és kellemes hátszél a 160-hoz, mint szegény Pinyó barátomnak...aztaaaa...az durva. Elismerésem.
Egy jól méretezett rezó is atom jó lehet...
(Mp4-hez egy javaslat: konvertáld valahogy avi vagy mov vagy mpeg-be, mert lehet, hogy az a baj, nem tudom )
az nem semmi...
én bambi mesterrel beszéltem erről, és adott jó néhány tanácsot.Ő is tuningolt még sokkal régebben MZ-t, neki 36LE, és 160feletti sebességre volt képes az MZ-i.
Hát, ezt inkább ÉN felejtettem el mondani
Így igaz. És ha tudsz szerezni katonai 250-esről való kipufogót, érhetnek még meglepetések. Úgy néz ki, mint a gyári sima szivar, csak hosszabb (rettentő nyomi), viszont havernak 160-nal vitte a 85-ös ETZ250-esét 260 köbcentis hengerrel, gyári beállításokkal.
Nem hangzik rosszul...
Ha adhatok egy tippet, vegyél mindehez egy erős láncszettet, mert a tuningolt 250-es szaggatja a gyári láncot. Az én összetákolt gépemre pl. crossmotor-láncszett került, pedig csak 150-es ETZ-ből van.
Én egy 250-es ETZ-t akarok tuningolgatni.
Az elképzelésem:
-300-as henger
-valamilyen jobb gyujtás(ezen még nem törtem a fejem)
-főtengely sonka leesztárgálás
-kuplung lekönnyítés
-sportlégszűrő
-rezodob
Ezek megvalósítása után a várható teljesítmény növekedés kb +8-10 LE.De igazából a nyomaték fog nagyon megnőni.Az egész művelet árát nem tudom pontosan megmondani, de megsaccólva 35-40.000 pénzbe kerülhet(csapágyak, szimeringek, főtengely felújjítás, fúrás, esztergálás, könnyítések.A rezo dob készítését még intézem, és a gyujtás beszereléséhez is kell fúrni faragni.).Hogy megéri-e?Én úgy gondolom, hogy ez egy hatalmas filling, hogy te rakhatod össze a gépet, te tesztelheted, és az emberektől a dicséret.Igaz utcára nem legális kivinni(ha nincs rendszámozva), de kivinni kakucsringre, gyorsulni lehet vele.
Ha fizikai akadálya nincs, mert odafér, akkor rá lehet faragni egy közdarabbal a karbit, az alábbiak figyelembe vételével:
Membrán nem kell.
A karbi teknője hasonló legyen űrméretre.
A fúvókák átmérője azonos legyen kb. a gyári ETZ-ével.
A karbi levegőigénye meg legyen oldva, magyarán a levegő bevezetés ha lehet, hasonló legyen hosszban és átmérőben az ETZ-hez.
Ezek után hosszadalmas kísérletezés, állítgatás jön, mire jól megy vele a kis drága. De jelentős javulást nem hinném, hogy elérsz, inkább jelentős "változást"...
Én gyári hívő vagyok, a gyári karbi is bőven jó. Tuning gyanánt javaslom inkább a hengerfej leesztergálását, Babetta gyújtást (cserébe lámpáknak kampec), és egy jó rezós kipuffot.
poweres karbi?
A power-szelep az a kipufogóhoz tartozik. A krabinál esetleg membrán van, ami egy résvezérelt motornál annyit ér, mint Darth Wader ellen a vizipisztoly.
Sőt, mondok jobbat, ha már power...a közhihedelemmel ellentétben egy poweres motornak tök ugyanannyi a végsebessége kiherélt, kiszedett, kiakasztott stb. powerrel/nélkül, mint működővel
Oké, átkonvertálom, és megnézem.
Biztos, hogy tök ugyanakkora a lökethossza, mint az ETZ-nek?
Egy jól méretezett rezó is atom jó lehet...
(Mp4-hez egy javaslat: konvertáld valahogy avi vagy mov vagy mpeg-be, mert lehet, hogy az a baj, nem tudom )
én bambi mesterrel beszéltem erről, és adott jó néhány tanácsot.Ő is tuningolt még sokkal régebben MZ-t, neki 36LE, és 160feletti sebességre volt képes az MZ-i.
Így igaz. És ha tudsz szerezni katonai 250-esről való kipufogót, érhetnek még meglepetések. Úgy néz ki, mint a gyári sima szivar, csak hosszabb (rettentő nyomi), viszont havernak 160-nal vitte a 85-ös ETZ250-esét 260 köbcentis hengerrel, gyári beállításokkal.
azt még elfelejtettem mondani, hogy a merevítést is meg kell oldanom, mert könnyen elcsavarhatja a vázat a blokk.
Ha adhatok egy tippet, vegyél mindehez egy erős láncszettet, mert a tuningolt 250-es szaggatja a gyári láncot. Az én összetákolt gépemre pl. crossmotor-láncszett került, pedig csak 150-es ETZ-ből van.
Az elképzelésem:
-300-as henger
-valamilyen jobb gyujtás(ezen még nem törtem a fejem)
-főtengely sonka leesztárgálás
-kuplung lekönnyítés
-sportlégszűrő
-rezodob
Ezek megvalósítása után a várható teljesítmény növekedés kb +8-10 LE.De igazából a nyomaték fog nagyon megnőni.Az egész művelet árát nem tudom pontosan megmondani, de megsaccólva 35-40.000 pénzbe kerülhet(csapágyak, szimeringek, főtengely felújjítás, fúrás, esztergálás, könnyítések.A rezo dob készítését még intézem, és a gyujtás beszereléséhez is kell fúrni faragni.).Hogy megéri-e?Én úgy gondolom, hogy ez egy hatalmas filling, hogy te rakhatod össze a gépet, te tesztelheted, és az emberektől a dicséret.Igaz utcára nem legális kivinni(ha nincs rendszámozva), de kivinni kakucsringre, gyorsulni lehet vele.
http://mforce.hu/mforce/cikkek...
Ha fizikai akadálya nincs, mert odafér, akkor rá lehet faragni egy közdarabbal a karbit, az alábbiak figyelembe vételével:
Membrán nem kell.
A karbi teknője hasonló legyen űrméretre.
A fúvókák átmérője azonos legyen kb. a gyári ETZ-ével.
A karbi levegőigénye meg legyen oldva, magyarán a levegő bevezetés ha lehet, hasonló legyen hosszban és átmérőben az ETZ-hez.
Ezek után hosszadalmas kísérletezés, állítgatás jön, mire jól megy vele a kis drága. De jelentős javulást nem hinném, hogy elérsz, inkább jelentős "változást"...
Én gyári hívő vagyok, a gyári karbi is bőven jó. Tuning gyanánt javaslom inkább a hengerfej leesztergálását, Babetta gyújtást (cserébe lámpáknak kampec), és egy jó rezós kipuffot.
Mások, egyéb tanács?
A power-szelep az a kipufogóhoz tartozik. A krabinál esetleg membrán van, ami egy résvezérelt motornál annyit ér, mint Darth Wader ellen a vizipisztoly.
Sőt, mondok jobbat, ha már power...a közhihedelemmel ellentétben egy poweres motornak tök ugyanannyi a végsebessége kiherélt, kiszedett, kiakasztott stb. powerrel/nélkül, mint működővel