helo!nem ezzel kapcsolatosan:lehet valamit csinálni az ellen h ha 4.be 85-90ig is ki lehet huzatni,akkor 5be felkapcsolás után ne menjen vissza 65-70re?vagy ez minden mz-nél így van?mert elvileg az 5. itt is valami utazo sebesség lenne,értem is,csak nekem(vagy mindenkinek) nagyon gyenge.
Amúgy meg elhiszem, hogy németeknek volt gyengébb is, sőt, most néztem az MZ-s könyvemben: "Standard változat díszítés nélküli kivitel, dobfék elöl, normál kivitelű gumiabroncsokkal, ford. számmérő nélkül készült, 1985-től, de 89-től már normál kivitelű volt, 12,2 le/5800 22-es karbi(BVF 22 N 2-1) 3.240 márka; de Luxe modell exportra 14,3 Le/6500 ;nyugatnémet kivitel: 10,5 Le/5800, 4375 márka. De sajnos nem írják, hogy mitől gyengébb. peace
Értem én, mitől mások a "vezérlési idők" Más bent a dugó, meg a felömlők formája, mérete? Vagy el van fokolva főtengely a simához képest, meg a vezérműtengely is hegyesebb, hogy nagyobbak legyenek a nyitási idők? Vagy ebbe már titán szelepek vannak
Én figyizek, de te még mindig nem érted miről van szó (pedig KertAce is utalt már rá) Hagyjuk a picsába a 125-ös ETZ-t meg a 250/251-et is. Itt egyedül a 150-esről volt szó amiből létezik egy 9kW-os (12,2LE-6000rpm) és egy 10,5kW (14,3LE-6500rpm) verzió gyárilag. Ez a nagy helyzet. Volt a standard model aminek csak km-órája volt, a fordulatszámmérő helyén a gyújtáskapcsoló, index nuku, elöl dobfék meg ilyesmik. Na ezt az NDK belpiacra gyártották 9 kW-tal. És volt az export (deLuxe) változat, ahogyan mi ismerjük: index, fordszámmérő, tárcsafék és 10,5kW. KertAce erre kérdezett rá, hogy miért erősebb ez a változat, mint a standard. Mert a karbijuk tökugyanaz, sűrítési viszony, köbcenti stb is. Mások a vezérlési idők ezáltal, forog többet, igaz ezért alul gyengébb is valamelyest, éppen ezért az export változatnak a 125-össel megegyező a fokozat kiosztása. Komprende?
figyi, nekem már 250-es blokk van bent, de ha ennyire értesz hozzá, akkor mond el, miért forog ezerrel többet, és alul miért nyomatékosabb, mint a 150-es a 125-ös?,
Nekem 4 éven keresztül volt 125/150-es etz-m, 30,000 km-t beletettem, hidd el, jobban tudom, milyen egy MZ, mint sok ember. A 150-es alul jobban húz, aztán ennyi. Kell rá nagyobb karbi, akkor jobb lesz a végsebesség is, de sok különbség nincs a kettő között, egy jó beállítással kb. egy szinten vannak. Viszont ha megszakítós, akkor figyelj a gyújtás felöli főtengelycsapágyra, mert az szokta megadni magát 15 ezrenként, ha picit kotyog a főtengely, nem lesz alapjárat, és alul szarabbul fog menni. Az MZ-kről meg annyit, hogy a 250-es blokkos 125-ös vázú MZ-m a 100 kilóm alatt sík úton simán viszi a 140-et. Semmi tuning, csak jó beállítás...... Akkor szerintem ne vesszünk össze 2 mm-en
hali nem cserél valaki egy 250es etzre egy 150vagy125ös etzt?Gyujtás hibás és nincs rajta müszaki,de a gyujtást megcsinálom nemsoká.Msn:atesz155@hotmail.com email:atesz155@vipmail.hu ja de ha valakit érdekel akár lehet hogy eladó is lesz.Jah és keresek egy etz fékmunkahengert (azt amelyik a kormányon van a fékkarnál)ez nekem a simsonomra kellene mert etz telo lesz benne.
te miről beszélsz? Ültél már MZ-n? a 150-esnek 2 mm-el nagyobb a furata, ennyi ezért nyumatékosabb, alul jobban húz, ugyanannyit pörög, nem tudom, miről beszéltek....
Sziasztok, érdekelne hogy miben különbözik a 12 és a 14 lovas EZT150-es. Egyedül annyit tudtam kideríteni hogy az erősebb többet forog, de hogy miért azt nem tudom.
erre csak azt tudom mondani, hogy próbáld ki, mert ez te érzed! nekem sima álláson 2 személlyel mindig leért a kipufogó meg a hátsó lábtartó , átállítva már leért az első lábtartó is Nekem már egyszemélyes a motorom, de 2 személyesen hagytam a hátsó rugóstagot, mert így a hátulja picit megemlkedik, és fékezésnél jobban megterheli az első kereket, így nem az eleje, hanem a hátulja könnyül el, ha belemegyek valami úthibába, meg nekem így jobban tetszik, nem annyira lágy az egész, jobban érzem a határt
Rendben igyekszem finom lenni vele. Amúgy utazás szempontjából mennyiben más, ha 1személyes álláson két 65kg-os ember terheli, vagy 2személyes álláson megyek uennyi terheléssel? Érezhető nagyon?
hóban 40-50, amúgy latyakban meg sárban azért lehet vele menni, de a jégen vége van. Mondjuk tavaly óta le lett könnyítve, most ha kicsúszik az eleje, meg lehet tartani, semmi súlya nincs, de a hóba úgyis quad, vagy szöges gumi való, ha már letaposták az autók...
Fú, hát én főleg télen használom, olyankor csak simán nem rugózik a hátulja, mert megdermed bent az olaj, olyankor kicsit fapados, de ha meleg van a garázsban, akkor mozog valamit De télen meg minek rugózás, havat már ezer éve nem láttam, csúszós úton meg amúgy sem lehet vele menni, mondjuk a 250-es blokk pont leterhelte az elejét, és nem csúszkál annyira, de a 16-os felni miatt megintcsak 100 fölött nem esik be a kanyarba, és nem akar elbillenni. de ez legalább nem ér bele a könyökcsőbe, mint a 18-as
nekem egyedül talán a hátsó rugóstagot nem kellett még szétszedni az MZ-n , igaz sok mindent csak "Tuning" címszó alatt szedtem szét/le. Ja, meg az index/lámpakapcsolót, de már az sincs rajta Basszus, csak én vagyok ennyire barbár, vagy 30.000 km alatt meg lehet ismerni minden egyes csavart a motoron? Mondjuk én szeretem őket, mert általában én tettem tönkre, magától nemigen volt baja, persze a szakszerűtlen "szerelésből" adódó gondokat leszámítva... Ja, meg a gyújtáskapcsoló is érintetlen volt , amíg nem alakítottam át egy picit a dolgokat
Nekem 4 éven keresztül volt 125/150-es etz-m, 30,000 km-t beletettem, hidd el, jobban tudom, milyen egy MZ, mint sok ember. A 150-es alul jobban húz, aztán ennyi. Kell rá nagyobb karbi, akkor jobb lesz a végsebesség is, de sok különbség nincs a kettő között, egy jó beállítással kb. egy szinten vannak. Viszont ha megszakítós, akkor figyelj a gyújtás felöli főtengelycsapágyra, mert az szokta megadni magát 15 ezrenként, ha picit kotyog a főtengely, nem lesz alapjárat, és alul szarabbul fog menni. Az MZ-kről meg annyit, hogy a 250-es blokkos 125-ös vázú MZ-m a 100 kilóm alatt sík úton simán viszi a 140-et. Semmi tuning, csak jó beállítás...... Akkor szerintem ne vesszünk össze 2 mm-en
Timing in terms of crank angle
induction 151 155
transfer 114 120
exhaust 169.5 179
Ezért a bikább verzió (Magyarországra hivatalosan ez került, exportváltozat) fokozatelosztása megegyezik a 125-ösével.
Total gear ratio
1st speed 23.639 25.215
2nd speed 14.461 15.426
3rd speed 9.660 10.305
4th speed 7.342 7.831
5th speed 6.167 6.578
5500-as fordulatig a 12 lovas végig nagyobb teljesítményt ad, viszont a következő 1000 fordulaton ver rá a 14 lovas, szinte póveres jelleggel
Ebből lehet okosabb leszel :: http://szocimotoros.hu/downloa...
Remélem segít....
Üdv