Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gyorsulni kellene még 5.ben is, hiszen elvileg 100-110 körül van a vége.
helo!nem ezzel kapcsolatosan:lehet valamit csinálni az ellen h ha 4.be 85-90ig is ki lehet huzatni,akkor 5be felkapcsolás után ne menjen vissza 65-70re?vagy ez minden mz-nél így van?mert elvileg az 5. itt is valami utazo sebesség lenne,értem is,csak nekem(vagy mindenkinek) nagyon gyenge.
Amúgy meg elhiszem, hogy németeknek volt gyengébb is, sőt, most néztem az MZ-s könyvemben: "Standard változat díszítés nélküli kivitel, dobfék elöl, normál kivitelű gumiabroncsokkal, ford. számmérő nélkül készült, 1985-től, de 89-től már normál kivitelű volt, 12,2 le/5800 22-es karbi(BVF 22 N 2-1) 3.240 márka; de Luxe modell exportra 14,3 Le/6500 ;nyugatnémet kivitel: 10,5 Le/5800, 4375 márka. De sajnos nem írják, hogy mitől gyengébb. peace
Értem én, mitől mások a "vezérlési idők" Más bent a dugó, meg a felömlők formája, mérete? Vagy el van fokolva főtengely a simához képest, meg a vezérműtengely is hegyesebb, hogy nagyobbak legyenek a nyitási idők? Vagy ebbe már titán szelepek vannak
Én figyizek, de te még mindig nem érted miről van szó (pedig KertAce is utalt már rá) Hagyjuk a picsába a 125-ös ETZ-t meg a 250/251-et is. Itt egyedül a 150-esről volt szó amiből létezik egy 9kW-os (12,2LE-6000rpm) és egy 10,5kW (14,3LE-6500rpm) verzió gyárilag. Ez a nagy helyzet. Volt a standard model aminek csak km-órája volt, a fordulatszámmérő helyén a gyújtáskapcsoló, index nuku, elöl dobfék meg ilyesmik. Na ezt az NDK belpiacra gyártották 9 kW-tal. És volt az export (deLuxe) változat, ahogyan mi ismerjük: index, fordszámmérő, tárcsafék és 10,5kW. KertAce erre kérdezett rá, hogy miért erősebb ez a változat, mint a standard. Mert a karbijuk tökugyanaz, sűrítési viszony, köbcenti stb is. Mások a vezérlési idők ezáltal, forog többet, igaz ezért alul gyengébb is valamelyest, éppen ezért az export változatnak a 125-össel megegyező a fokozat kiosztása. Komprende?
figyi, nekem már 250-es blokk van bent, de ha ennyire értesz hozzá, akkor mond el, miért forog ezerrel többet, és alul miért nyomatékosabb, mint a 150-es a 125-ös?,
Nekem 4 éven keresztül volt 125/150-es etz-m, 30,000 km-t beletettem, hidd el, jobban tudom, milyen egy MZ, mint sok ember. A 150-es alul jobban húz, aztán ennyi. Kell rá nagyobb karbi, akkor jobb lesz a végsebesség is, de sok különbség nincs a kettő között, egy jó beállítással kb. egy szinten vannak. Viszont ha megszakítós, akkor figyelj a gyújtás felöli főtengelycsapágyra, mert az szokta megadni magát 15 ezrenként, ha picit kotyog a főtengely, nem lesz alapjárat, és alul szarabbul fog menni. Az MZ-kről meg annyit, hogy a 250-es blokkos 125-ös vázú MZ-m a 100 kilóm alatt sík úton simán viszi a 140-et. Semmi tuning, csak jó beállítás...... Akkor szerintem ne vesszünk össze 2 mm-en
hali nem cserél valaki egy 250es etzre egy 150vagy125ös etzt?Gyujtás hibás és nincs rajta müszaki,de a gyujtást megcsinálom nemsoká.Msn:atesz155@hotmail.com email:atesz155@vipmail.hu ja de ha valakit érdekel akár lehet hogy eladó is lesz.Jah és keresek egy etz fékmunkahengert (azt amelyik a kormányon van a fékkarnál)ez nekem a simsonomra kellene mert etz telo lesz benne.
Asszem 52 meg 56 között 4 a különbség Esetleg a többinek meg utána nézhetnél, ha már ennyire értesz hozzá
mzgaba, arról volt szó hogy mi a különbség a 12 és a 14 lovas ETZ 150-es között....
te miről beszélsz? Ültél már MZ-n? a 150-esnek 2 mm-el nagyobb a furata, ennyi ezért nyumatékosabb, alul jobban húz, ugyanannyit pörög, nem tudom, miről beszéltek....
ETZ150 12LE vs 14 LE

Timing in terms of crank angle

induction 151 155
transfer 114 120
exhaust 169.5 179

Ezért a bikább verzió (Magyarországra hivatalosan ez került, exportváltozat) fokozatelosztása megegyezik a 125-ösével.

Total gear ratio

1st speed 23.639 25.215
2nd speed 14.461 15.426
3rd speed 9.660 10.305
4th speed 7.342 7.831
5th speed 6.167 6.578

5500-as fordulatig a 12 lovas végig nagyobb teljesítményt ad, viszont a következő 1000 fordulaton ver rá a 14 lovas, szinte póveres jelleggel
hali! nincs vkinek otthon elfekvőben 250es tz-hez blokktartó?
na akkor azt hiszem a 8dik oldalon le van írva h miben különbözik az erősebb és a gyengébb 150esTZ
Köszi de ez már nekem is meg van....
Szeva!

Ebből lehet okosabb leszel :: http://szocimotoros.hu/downloa...

Remélem segít....

Üdv
Sziasztok, érdekelne hogy miben különbözik a 12 és a 14 lovas EZT150-es. Egyedül annyit tudtam kideríteni hogy az erősebb többet forog, de hogy miért azt nem tudom.
erre csak azt tudom mondani, hogy próbáld ki, mert ez te érzed! nekem sima álláson 2 személlyel mindig leért a kipufogó meg a hátsó lábtartó , átállítva már leért az első lábtartó is Nekem már egyszemélyes a motorom, de 2 személyesen hagytam a hátsó rugóstagot, mert így a hátulja picit megemlkedik, és fékezésnél jobban megterheli az első kereket, így nem az eleje, hanem a hátulja könnyül el, ha belemegyek valami úthibába, meg nekem így jobban tetszik, nem annyira lágy az egész, jobban érzem a határt
Rendben igyekszem finom lenni vele. Amúgy utazás szempontjából mennyiben más, ha 1személyes álláson két 65kg-os ember terheli, vagy 2személyes álláson megyek uennyi terheléssel? Érezhető nagyon?
De csak óvatosan, szépen, lassan
Köszi! Igazad van, a vascsőhasználattal! Majd ki is prószálom! THX! :D
hóban 40-50, amúgy latyakban meg sárban azért lehet vele menni, de a jégen vége van. Mondjuk tavaly óta le lett könnyítve, most ha kicsúszik az eleje, meg lehet tartani, semmi súlya nincs, de a hóba úgyis quad, vagy szöges gumi való, ha már letaposták az autók...
Fú, hát én főleg télen használom, olyankor csak simán nem rugózik a hátulja, mert megdermed bent az olaj, olyankor kicsit fapados, de ha meleg van a garázsban, akkor mozog valamit De télen meg minek rugózás, havat már ezer éve nem láttam, csúszós úton meg amúgy sem lehet vele menni, mondjuk a 250-es blokk pont leterhelte az elejét, és nem csúszkál annyira, de a 16-os felni miatt megintcsak 100 fölött nem esik be a kanyarba, és nem akar elbillenni. de ez legalább nem ér bele a könyökcsőbe, mint a 18-as
Hát nekem nem kellett egy év és össze oxidált hozzá teszem télen is használtam a gépet.
nekem egyedül talán a hátsó rugóstagot nem kellett még szétszedni az MZ-n , igaz sok mindent csak "Tuning" címszó alatt szedtem szét/le. Ja, meg az index/lámpakapcsolót, de már az sincs rajta Basszus, csak én vagyok ennyire barbár, vagy 30.000 km alatt meg lehet ismerni minden egyes csavart a motoron? Mondjuk én szeretem őket, mert általában én tettem tönkre, magától nemigen volt baja, persze a szakszerűtlen "szerelésből" adódó gondokat leszámítva... Ja, meg a gyújtáskapcsoló is érintetlen volt , amíg nem alakítottam át egy picit a dolgokat
az a baj hogy az alu gyorsan elkezd oxidálodni de gondolom egy mcettesnek nem kell elmondani.