Én meg pont fordítva tapasztalom, sztem egyre több van. Előszedik a nagypapa fészerben pihenő gépeit, és helyrepofozzák. Legalábbis erre mifelénk. Kezdő motornak ideális!
azt már megoldottam vagyis apám ugy köti be mint a kocsiknál szokták megy az aksira autórádió bőven elfér hátul meg a hangszorok... Am meg ha nem így érteted akkor nem szoltam, de a nagy részét leirtam a vizsgának
Te nagyon félreérthettél valamit srác.
Oltottalak? Hülyéztelek?
Hülyeség az, hogy egy TS ugyanazért nem mehet át egy vizsgán, amiért a trabi601, w353. Ezeknél a vizsgán kötelező a katalizártor. Motorra nem. Akkor mi a kérdés? Ha normális műszaki állapotban van egy motor, akko tökmindegy hogy 50 vagy 5 éves, 100 vagy 1000 ccm-es és hogy 2vagy4t.
MZ-t vizsgáztattam már: Bp Vas Gereben utca(KPM) Gyöngyös Kenyérgyár utca. Ha ezekre voltál kíváncsi. Az mp3 lejátszó kimenetére meg ne köss rá hangszórót, mert az a kimenet 33ohm-os fülhallgatóhoz van illesztve, a hangszóró meg 8,4 vagy 2 ohm-os.
Már ha elfogadod egy mérnök tanácsát
Az, hogy vizsgán mit kérnek, mit vizsgálnak, a műszakiztató szakin múlik. Én már vizsgáztattam úgy motort, hogy csak a lámpákat nézték meg. De ismerősömet dobták már vissza fékpadról, mert ingadozott a fékhatás, ergo hullámos volt a féktárcsa. Dobféknél lehet ovális. Nem azt nézték, hogy blokkol-e, mert satunál persze, hogy fog. Még a búrákon lévő E jelet is megnézték!
Általában a KPM-nél szigorúbbak, ott néznek mindent, a vidéki kisebb helyeken meg lazábbak. Érdemes csili-vili motorral menni, mert akkor látják, hogy van gazdája a gépnek. De a műszaki állapot is legyen rendben.
Theograf is nagyon felületesen és lazán írta le akkor leirom a menetét márcsak azért is hogy ne hülyézenek le...
A fékeket bekell állítani értelemszerűen úgy, hogy jól fogjon és lehetőleg ne a fém a fémel.
A Rugostagoknak megfelelően kell csillapítani lehetőleg ne folyon ki belől az olaj.
A világításnak mükdni-e kell.
Rendszámvílágításnak is kell müködni bár ez mz együtt van a sima lámpával hátul (úgy tudom).
Mivel van index a motoron annak is müködni kell.
Visszajelzők egyértelműen müködjenek.
Féklámpának is müködni kell. (nekem mondjuk pont nem müködöt a lábféknél, de az elsőnél igen és nem húzták meg).
Akumlátort normálisan kikell biztosítani a helyén mert már nem egy auto és motor égett le a felelőtlen vigyázatosság miat.
Télleg nem indítják be a motort (én esetemben sem történt meg a beindítás).
Lehetőleg legyen nálad egy A fajta elsősegélycsomag, égő és biztosíték készlet továbbá olyan csavarhuzó amivel a burákat letudod szerelni ha égőt kéne cserélni. (valamelyik vizsgabiztos még szereti a szabályokat nem mind olyan aranyos rózsaszínű bácsi)
Gumi mintájának elöl-hátul megegyezőnek kell lenni és az 1.6mm kopás a megengedett maximum.
Kuplungkar tőnél 2-3mm lógás megengedett.
Repedt búrákkal tisza vizsgát ne akarj tenni (magyarul ha törött, repedt akkor csere)
Rendelkezned kell jelzőkürtel (duda).
A motorszám és Alvázszám ne legyen birizgálva, de az úgyis kiderül eredetiségvizsgálat.
Müszerek sem ártanak ha müködnek bár nekem már engedtek át rosz müszerel is
Kormány csapágyaknak nem lehet nagyon kopása, nem akadozhat elfordításnál és az első telót magadfele huzva nem lötyökhet.
Na nem irom tele a fórumot. És theograf ezt a fantasztikus vizsgahelyet oszd meg velünk is ahol ennyire nem nézik át a motorokat Mert én csak feketén ismerek ennyire laza vizsgahelyet és ott nem 5500FT a müszaki hanem 10-től fölfele.... (és mielött lehülyézed a másikat néz magadra, talán lehet hogy egy motorszerelő!)
Van ahol már van fékpad, és komolyabb a vizsgálat! Bp-en, Szombathelyen hallottam ilyet, előszeretettel küldik el a pácinenst ingadozó fékerő miatt! Természetesen a dobfék attól még nem kizáró ok.... Bár én azért csak olyan helyre vinném, ahol ilyen macera nincs... PL Zalaegerszegen tavasszal még nem volt semmi....
Hali tudna valaki nekem segíteni hogy mi lehet a probléma! VAn egy Mz TS 250/1-es motorom, és olyan baja van hogy először csak villogott a kis lámpa a kilóméterórába (gyújtásjelző), akárhogy tekertem a kulcsot, és sokszor el is ment a töltés menet közbe, de már eggyátalán nem világít, bármerre fordítom a kulcsot, nem ad gyújtást. Kérlek segítsetek! Talán a főbiztosíték mehetett tönkre? Vagy mi?
Ez hülyeség. Műszakilag feleljen meg: gumi, fék, kormány, tükör. Jelezze vissza a távolságit és legyen rajta világítás meg féklámpa. Hogy a kipuffon mi jön ki, az senkit nem érdekel. Nem indítják be, mert fölösleges. A féket is csak úgy nézik, hogy meglökik és fékeznek(ha nézik). Fogjon a fék, ennyi. Szimmetriát sem kell nézni...
Zöldkártya nincs...
Hülyeséget beszélnek, ne félj tőle.
emerek most énis segítséget kérek Találtam egy mz-t (TS 125) aminek megvan a váza, motorblokja, csomagtartója, oldaldobozai, karburátorja, első hátsó telója, első lámpája meg csomó minden más és az egészet 2500FT-ért adják. ÉS az lenne az én kérdésem, hogy nekem kivan kopva a karburátorom az ETZ-n és, hogy a TS125 karburátorját rálehet-e rakni anélkül, hogy bármi is változna a motoral kapcsolatba (alapjárat, kapjon benyát stb.)
Nem volt soha TS-em, de azt tudom hogy amikor én vittem tisztán az ETZ müszakisztatni akkor bese kellet indítanom. Megnézték a féket meg a rugókat hogy minden oké-e és megis adták a 2év müszakit (Cegléden voltam)
Műszaki vizsgával kapcsolatban kinek mi a véleménye?Mi az amit nagyon piszkálnak vagy amiért visszadobnak a műszakin.Elsősorban TS-el kapcsoltabna lenne szükségem.köszönöm.
Hali!
A hátulja az tuti, csak teljesen föggőlegesen áll a teleszkóp benne ami sztem nem egészséges!
Első teleszkó emelésre nekem van egy megoldásom énis ezt fogom megcsinálni az enyimére! Ugyanolyan átmérőjű csőböl mint a becsuszószár (a rajzomon fekete alsó cső amiben a spirálrugó van)vágsz 2 db közdarabot (piros) Ez kb olyan 4-5 cm-nek felel meg! Az emelés lényege ennyi! De mint látod kell esztergáltatmod 2 db hosszabb csavart is ami végigmegy a közdarabon (fontos, h a közdarab ne legyen túl szűk mert akkor nem fog végigmenni rajta a hosszabítot csavar hanem elakad)
Valamint amit még én ajánlanék, h sztem érdmes lenne vmi cross gépnek (ha van hasonló méretű és kersztmetszetű) spirálrugóját belerakni ami izmosabb, mert nekem alapból a gyárir rugók a moci súlya és alattam összemegy több mint 5-8cm-t! Persze lehet bele még tuszkolni rugót (mz-ét), de az sztem elég emberes feladat!
Na remélem tudtam seggíteni!
Hát én a központi telótól tartózkodok egy kisérletem után amit barátommal tetünk, igaz ez esetben az mz öcsijével csináltuk (simson), de rosszabb lett mint volt, de azis lehet hogy ott volt a gond, hogy kezdők voltunk . Mindenesetre én láttam egy első teleszkóp tuningot mz-re még asszem talán Vaterán láttam a csodát. Valami olyan megoldás csinált hogy van a sárvédő tartó és a fölé csinált egy bilincset mind a két oldalra és két erős csövet fogatott fel két csavarral a bilincsre Nemtudom valaki értete-e amit most leírtam, de megpróbálom lerajzolni ezt a "merevítési" módszert
hát itt az enyém! de az az igazság nem vagyok vele teljesen megelégedve.
szeretnék rá cross idomokat+rezós kipuffot+valami olcsóbb cross lengővillát hozzáközponti telót +előre vmi használt terep gumit ,láncfeszítőt! lehetőleg minnél olcsóbban. ha netán valaki tud nekem segíteni légyszi. please!
Te nagyon félreérthettél valamit srác.
Oltottalak? Hülyéztelek?
Hülyeség az, hogy egy TS ugyanazért nem mehet át egy vizsgán, amiért a trabi601, w353. Ezeknél a vizsgán kötelező a katalizártor. Motorra nem. Akkor mi a kérdés? Ha normális műszaki állapotban van egy motor, akko tökmindegy hogy 50 vagy 5 éves, 100 vagy 1000 ccm-es és hogy 2vagy4t.
MZ-t vizsgáztattam már: Bp Vas Gereben utca(KPM) Gyöngyös Kenyérgyár utca. Ha ezekre voltál kíváncsi. Az mp3 lejátszó kimenetére meg ne köss rá hangszórót, mert az a kimenet 33ohm-os fülhallgatóhoz van illesztve, a hangszóró meg 8,4 vagy 2 ohm-os.
Már ha elfogadod egy mérnök tanácsát
Általában a KPM-nél szigorúbbak, ott néznek mindent, a vidéki kisebb helyeken meg lazábbak. Érdemes csili-vili motorral menni, mert akkor látják, hogy van gazdája a gépnek. De a műszaki állapot is legyen rendben.
A fékeket bekell állítani értelemszerűen úgy, hogy jól fogjon és lehetőleg ne a fém a fémel.
A Rugostagoknak megfelelően kell csillapítani lehetőleg ne folyon ki belől az olaj.
A világításnak mükdni-e kell.
Rendszámvílágításnak is kell müködni bár ez mz együtt van a sima lámpával hátul (úgy tudom).
Mivel van index a motoron annak is müködni kell.
Visszajelzők egyértelműen müködjenek.
Féklámpának is müködni kell. (nekem mondjuk pont nem müködöt a lábféknél, de az elsőnél igen és nem húzták meg).
Akumlátort normálisan kikell biztosítani a helyén mert már nem egy auto és motor égett le a felelőtlen vigyázatosság miat.
Télleg nem indítják be a motort (én esetemben sem történt meg a beindítás).
Lehetőleg legyen nálad egy A fajta elsősegélycsomag, égő és biztosíték készlet továbbá olyan csavarhuzó amivel a burákat letudod szerelni ha égőt kéne cserélni. (valamelyik vizsgabiztos még szereti a szabályokat nem mind olyan aranyos rózsaszínű bácsi)
Gumi mintájának elöl-hátul megegyezőnek kell lenni és az 1.6mm kopás a megengedett maximum.
Kuplungkar tőnél 2-3mm lógás megengedett.
Repedt búrákkal tisza vizsgát ne akarj tenni (magyarul ha törött, repedt akkor csere)
Rendelkezned kell jelzőkürtel (duda).
A motorszám és Alvázszám ne legyen birizgálva, de az úgyis kiderül eredetiségvizsgálat.
Müszerek sem ártanak ha müködnek bár nekem már engedtek át rosz müszerel is
Kormány csapágyaknak nem lehet nagyon kopása, nem akadozhat elfordításnál és az első telót magadfele huzva nem lötyökhet.
Na nem irom tele a fórumot. És theograf ezt a fantasztikus vizsgahelyet oszd meg velünk is ahol ennyire nem nézik át a motorokat Mert én csak feketén ismerek ennyire laza vizsgahelyet és ott nem 5500FT a müszaki hanem 10-től fölfele.... (és mielött lehülyézed a másikat néz magadra, talán lehet hogy egy motorszerelő!)
Zöldkártya nincs...
Hülyeséget beszélnek, ne félj tőle.
A hátulja az tuti, csak teljesen föggőlegesen áll a teleszkóp benne ami sztem nem egészséges!
Első teleszkó emelésre nekem van egy megoldásom énis ezt fogom megcsinálni az enyimére! Ugyanolyan átmérőjű csőböl mint a becsuszószár (a rajzomon fekete alsó cső amiben a spirálrugó van)vágsz 2 db közdarabot (piros) Ez kb olyan 4-5 cm-nek felel meg! Az emelés lényege ennyi! De mint látod kell esztergáltatmod 2 db hosszabb csavart is ami végigmegy a közdarabon (fontos, h a közdarab ne legyen túl szűk mert akkor nem fog végigmenni rajta a hosszabítot csavar hanem elakad)
Valamint amit még én ajánlanék, h sztem érdmes lenne vmi cross gépnek (ha van hasonló méretű és kersztmetszetű) spirálrugóját belerakni ami izmosabb, mert nekem alapból a gyárir rugók a moci súlya és alattam összemegy több mint 5-8cm-t! Persze lehet bele még tuszkolni rugót (mz-ét), de az sztem elég emberes feladat!
Na remélem tudtam seggíteni!
szeretnék rá cross idomokat+rezós kipuffot+valami olcsóbb cross lengővillát hozzáközponti telót +előre vmi használt terep gumit ,láncfeszítőt! lehetőleg minnél olcsóbban. ha netán valaki tud nekem segíteni légyszi. please!
merlin1215@freemail.hu