ez alapvetően ksgvetési kérdés. most kell a bevétel, hát harácsolnak.
ha annyi az autópályadíj, amennyiért MEG IS VESZIK tömegesen, akkor működik a dolog. emellett lehet autópályát építeni és fenntartani ugyebár a benyát terhelő horrorisztikus adóartalomból, meg lehetett VOLNA a súlyadóból, mert még mindig az az ami a legjobban reprezentálja a használat mértékét. de nem. amit befizetünk, elfolyik. a fehasználás pazarló és nevetségesen alacsony a hatékonysága. amit kifizetsz a benzinben az útra, azt minden másra költik, és egy elenyésző része jut toldozásra-foldozásra, ami ugye a legdrágább megoldás hosszú távon.. mivel minden egyes kormányunk rövid távon gondolkodik színtől fgletnül, ez jó darabig így is marad
jah... és nem a főutakat kéne mondjuk fizetőssé tenni, hanem oyan matricaárakat kéne szabni mint ausztriában. és akkor esetleg azt mondják h annyiért nekik is megéri átmenni az autópályára. mert ott éves szinten 20E ft... és kicsit másmiyenek az autópályák, a hosszuk, meg a fizujuk is...
en, csak hogy ne maradjak ki, azt mondom, hogy szivesen fizetnek a palyaert sok mas emberrel egyutt, ha nem ennyibe kerulne.
nem a motorozasrol beszelek, hanem az autos kozlekedesrol. szerintem mindenki gyulol dugoban ulni, hacsak nem a munkahelyerol loghat kozben.
Én nem értek egyet az alapkoncepcióval. Ez a rendelkezés nem arról szól amit mondasz: ez egyszerűen arról szól, hogy szedjünk be minél több pénzt valamilyen jogcímen.
Pár hónapja merült fel ez a dolog, de akkor még csak teherforgalom kapcsán emlegették. Persze abban a formában le kellett volna játszani az adott érdekvédelmi csoporttal, de így már nem kell...
Az én szemszögemből: egyelőre a 0-ás kb. 20 km-rel tőlünk ér véget, BP-től délre és keletre lévő részekről a Gödöllő, Vác fele forgalom át a falun - általad is említett házrepedések, cammogás. Elvileg jövőre el kell készülnie a M0 közeli szakaszának és a M31-es gyorsforgalmi elkerülő (fel az M3-ig). Szerinted mekkora forgalmat fog elvinni az M31 tőlünk ha fizetni kell érte? Kb. mint ha ott sem lenne...
A sebességkorlátozás dolog meg nem ilyen egyszerű dolog, Te is tudod. Azonkívül hiába nálunk is, Isaszegen is a 40-es korlátozás, szerinted mennyire tartják be?
a magyar fogyasztó árérézékeny és mint minden fogyszató, igenis, hülye. kitenni a táblát tökéletes megoldás, ettől elgondolkodik. de ha ígyis úgyis dugóban áll, akkor tökmindegy neki, h 70-es vagy 30-as tábla van. és ha neki - ami szintén jellemző kis társadalmunkra - hasznosabb, h rádiózik a dugóban és pöfög, mint h dolgozzon, akkor igenis azt fogja tenni. a fejekben nem tudsz rendet tenni táblákkal.
a megoldás? ingyenes gyorsforgalmi utak. persze ez lehetetlen itthon autópályák esetében, de az autóutak fizetőssé tétele - amelyeket kifejezetten azért építettek, h a tranzitforgalmat eltereljék - ellenkező hatást fejt ki.
ja boccs! igaz h primitiv a téma, de ha már kimondunk egy oyan szót h O.C akkor már rögtön hahaha. a mikró makró könyvekben szereplő MC,AC SMC, LMC stb stb. szavakat nem szabad kiejteni mert onnan már bevezetés a közgázba kategória leszel. én is kiváncsi lennék arra ha már oyan jóizűen röhögtetlek mert fele annyi idős vagy mint te, h ezeket a szavakat h helyettesíted abban a mondatban amit én leírtam? mert gondolom neked már kifejezetten gáz őket használni.
ne röhögtess ki az opportunity costoddal a bevezetés a közgazdaságtan tankönyv második oldaláról.. majd ha már tanultál mikrót makrót netán diplomád is van meg gyakorlatod akkor visszatérhetünk rá..
de ha már ezt igy feldobtad mond el nekem mit tennél az X és Y tengelyre ? és mi van ha itt van még Z tengely is ? szivesen beszélgetek róla egy leendő kollégával
lúm !!! ki mondta azt h piri nénit akarom kivezényelni a faluból az m3asra aki csak a közértbe indult ?
nyilván a tranzitról van szó.azt nem hittem h ezt neked is el kell magyarázni ?
de van olyan tranzit ami egy lakott területen-falun megy keresztül, és olyan is ami nem klasszikusan tranzit
hanem 2 falu közötti főút. Párhuzamosan 1 autópályával. Nem kivánom senkinek megszabni h hol menjen. állampolgári joga van h hülye legyen. aki meg ott lakik annak meg ahhoz van joga h kitegyen egy kurva nagy táblát 4km/h seb határral és 1kg os súlyhatárral. de ha a-b között van gyorsabb út akkor igen inkább legyen arra kényszeritve hogy azon menjen ami lehetőleg eltereli a lakott területekről a forgalmat. a teherautók esetén pedig végképp. kérdeznél meg valakit egy faluban ahol a háza szétreped, szivja a szmogot és nem meri kiengedni a gyereket az utcára, pedig ott az M5 3 km-re ...és amit nem veszünk észre ez ami most van ez nem egy folyamat vége hanem csak egy köztes állapot. 5 év múlva 2-3*ennyi autó és tgk lesz... akkor mi lesz ? áll mindenki az úton ? de a sztrádára nem megy fel ??
de mondj egy jobb elképzelést ami az embereket arra készteti h igen, használja a gyorsforgalmi utakat, pályákat
TIJÉÉ : én az alapelképzeléssel értek egyet nem a sarcolással. láttam a térképet ahol ezeket szándékoztak bevezetni különböző szinekkel. az nem működő képes rendszer h fizetsz itt is ott is. de ha valaki megvett egy éves pályamatricát az mehessen akárhol. szive joga. aki pedig ott döcög keresztül minden falun mert ezt akarja elkerülni az fizessen mint a katonatiszt , főleg a teherautók.
neki az előállított érték csak opportunity costnak fogható fel mert nagyobb a haszna h nem vesz matricát mintha dolgozna. :):):) lehet de azzal a munkával visszahozod de más lehet h nem mert nem oyan drága az ideje h azt ne az autóban töltse....
igen kis barátom. az el nem költött pénz az olyan. sőt olyanabb bizonyos szempontból. de veled nem szeretnék közgazdasági elemzésekbe bonyolódni ha nem haraxol.
de megfogalmazhattam volna úgy is ha 100-120 órát olyan tevékenységgel tudnék eltölteni amellyel értéket állitok elő, ergo dolgozom , amit ezidáig a közlekedésben töltöttem el, akkor az abból származó bevételből IS simán ki lehetne fizetni ezt.De kapcsold össze a kettőt és akkor mond meg mit mutat az egyenlet ?
elbeszélünk egymás mellett. a lényeg - nem ki a lakott területről mindenkit, hanem a tranzitforgalmat lehetőleg csökkenteni. ennek eszközei:
- elkerülő utak építése, ide forgalom terelés - 2/a és tsai - amit most akarnak fizetősíteni. tehát öngól.
- magánszemélynek nem mondhatod meg, h a és b alternatívából melyiket válassza, ha neki a nem fizetős kell, akkor menjen azon, állampolgár joga van hozzá. ha bosszant, akkor is. azonban fuvarozónak megmondhatod, mert ő gyilkolja szét az alsóbbrendű utat, járuljon hozzá a közlekedési infrastruktúra fejlesztéséhez/karbantartásához nagyobb részben. tedd ezt, és elmegy a lakott területről. ez meg szabályozás kérdése, de megint semmi köze a cikkben írtakhoz
amiről a cikkben írnak, azokkal az útvonalakkal, az egyszerű szűklátókörű bevételnüvelés. hülyeség.
Nem értelek, a hozzászólásod kicsit ellentmondásos. Mint te is irtad, még nincs hivatalos lista, akkor hogy támogathatod ezt a javaslatot.
A cikkben "valószínűsített" utakkal illetve szóba jöhető útakkal* meg az a probléma, hogy nincs valós alternativájuk. Abban egyetértünk, hogy ki a teherforgalommal a városokból - nálunk is elég nagy a tranzit forgalom, szóval elsőkézből van tapasztalatom - de ennek az intézkedésnek inkább visszafele elsülős szaga van, a teherfogalmat pont a kis utakra fogja lehúzni (még több átmenő forgalom,még több baleset).
(*) - a legtöbb gyorsforgalmi útat nálunk a főútak átépítésével csinálták.
miért támogatnám ? de ha fizetnem kell akkor inkább a pályán megyek, nem ? nekem lenne alternativám mert fel se kéne mennem a pályára. odáig ingyenes. 0-ás töve. azért nem tudok menni a főúton mert ott azok mennek akik a pályán is mehetnének, de nem.inkább zötykölődnek 20km-t de nem megy fel.
Igen is a lakott területről ha van mód takarodjon el mindenki.
kivéve persze téged h te nyugodtan tudjál haza meg vissza stresszmentesen közlekedni. én meg kérvényezem h a budaöesi útról is takarodjon el mindenki mert nagy a dugó
vegyünk valakit aki rendszeresen jár be a városba dolgozni , mondjuk bicskéről ;
ez alaphangon is kb 15-20.000 km futásteljesitmény minden extra nélkül. Átlagos autója van , fogyasztása is átlagos 8L / 100km .Ez azt jelenti hogy évente ( 285 forintos átlagos benzin ár mellett - ez volt 2006ban ) 456.000 forintot fizet üzemanyagra. 260ft-os átlagár mellett ez a 2007es előrejelzés ez 416.000Ft .Megtakaritás 40.000Ft / év . akkor mi a retkes f..sznak nem vesz egy pályamatricát és megy azon ?? akkor nem beszéltünk arról h ott alacsonyabb a fogyasztás min 1L /100 km , spórol legalább napi 30 percet de inkább többet ami éves szinten. 120 óra !!! nincs olyan szintű motorkopás stb.. Itt mindenki milliomos ebben az országban h ez nem érdekes ?
A kérdés csak az inkább h aki évente 1000km-t se megy csak ott kavar 1ik faluból a másikba azzal mi van, de gyanitom azért abból kevés van.
Kozmax?
ha annyi az autópályadíj, amennyiért MEG IS VESZIK tömegesen, akkor működik a dolog. emellett lehet autópályát építeni és fenntartani ugyebár a benyát terhelő horrorisztikus adóartalomból, meg lehetett VOLNA a súlyadóból, mert még mindig az az ami a legjobban reprezentálja a használat mértékét. de nem. amit befizetünk, elfolyik. a fehasználás pazarló és nevetségesen alacsony a hatékonysága. amit kifizetsz a benzinben az útra, azt minden másra költik, és egy elenyésző része jut toldozásra-foldozásra, ami ugye a legdrágább megoldás hosszú távon.. mivel minden egyes kormányunk rövid távon gondolkodik színtől fgletnül, ez jó darabig így is marad
Nézzétek meg EZT!!!
Megtaláltam ifjúkori kedvenceimet.
Könnyes szemmel nosztalgiázom a gép előtt!
Húúúú.. Azok a nyáriszünetek...
Ha valaki rájön, hogy hogy lehet lementeni a dolgoka, megoszthatná velem!!!!!!!!
te nem venned meg?
nem a motorozasrol beszelek, hanem az autos kozlekedesrol. szerintem mindenki gyulol dugoban ulni, hacsak nem a munkahelyerol loghat kozben.
Pár hónapja merült fel ez a dolog, de akkor még csak teherforgalom kapcsán emlegették. Persze abban a formában le kellett volna játszani az adott érdekvédelmi csoporttal, de így már nem kell...
Az én szemszögemből: egyelőre a 0-ás kb. 20 km-rel tőlünk ér véget, BP-től délre és keletre lévő részekről a Gödöllő, Vác fele forgalom át a falun - általad is említett házrepedések, cammogás. Elvileg jövőre el kell készülnie a M0 közeli szakaszának és a M31-es gyorsforgalmi elkerülő (fel az M3-ig). Szerinted mekkora forgalmat fog elvinni az M31 tőlünk ha fizetni kell érte? Kb. mint ha ott sem lenne...
A sebességkorlátozás dolog meg nem ilyen egyszerű dolog, Te is tudod. Azonkívül hiába nálunk is, Isaszegen is a 40-es korlátozás, szerinted mennyire tartják be?
a megoldás? ingyenes gyorsforgalmi utak. persze ez lehetetlen itthon autópályák esetében, de az autóutak fizetőssé tétele - amelyeket kifejezetten azért építettek, h a tranzitforgalmat eltereljék - ellenkező hatást fejt ki.
de ha már ezt igy feldobtad mond el nekem mit tennél az X és Y tengelyre ? és mi van ha itt van még Z tengely is ? szivesen beszélgetek róla egy leendő kollégával
nyilván a tranzitról van szó.azt nem hittem h ezt neked is el kell magyarázni ?
de van olyan tranzit ami egy lakott területen-falun megy keresztül, és olyan is ami nem klasszikusan tranzit
hanem 2 falu közötti főút. Párhuzamosan 1 autópályával. Nem kivánom senkinek megszabni h hol menjen. állampolgári joga van h hülye legyen. aki meg ott lakik annak meg ahhoz van joga h kitegyen egy kurva nagy táblát 4km/h seb határral és 1kg os súlyhatárral. de ha a-b között van gyorsabb út akkor igen inkább legyen arra kényszeritve hogy azon menjen ami lehetőleg eltereli a lakott területekről a forgalmat. a teherautók esetén pedig végképp. kérdeznél meg valakit egy faluban ahol a háza szétreped, szivja a szmogot és nem meri kiengedni a gyereket az utcára, pedig ott az M5 3 km-re ...és amit nem veszünk észre ez ami most van ez nem egy folyamat vége hanem csak egy köztes állapot. 5 év múlva 2-3*ennyi autó és tgk lesz... akkor mi lesz ? áll mindenki az úton ? de a sztrádára nem megy fel ??
de mondj egy jobb elképzelést ami az embereket arra készteti h igen, használja a gyorsforgalmi utakat, pályákat
TIJÉÉ : én az alapelképzeléssel értek egyet nem a sarcolással. láttam a térképet ahol ezeket szándékoztak bevezetni különböző szinekkel. az nem működő képes rendszer h fizetsz itt is ott is. de ha valaki megvett egy éves pályamatricát az mehessen akárhol. szive joga. aki pedig ott döcög keresztül minden falun mert ezt akarja elkerülni az fizessen mint a katonatiszt , főleg a teherautók.
neki az előállított érték csak opportunity costnak fogható fel mert nagyobb a haszna h nem vesz matricát mintha dolgozna. :):):) lehet de azzal a munkával visszahozod de más lehet h nem mert nem oyan drága az ideje h azt ne az autóban töltse....
de megfogalmazhattam volna úgy is ha 100-120 órát olyan tevékenységgel tudnék eltölteni amellyel értéket állitok elő, ergo dolgozom , amit ezidáig a közlekedésben töltöttem el, akkor az abból származó bevételből IS simán ki lehetne fizetni ezt.De kapcsold össze a kettőt és akkor mond meg mit mutat az egyenlet ?
- elkerülő utak építése, ide forgalom terelés - 2/a és tsai - amit most akarnak fizetősíteni. tehát öngól.
- magánszemélynek nem mondhatod meg, h a és b alternatívából melyiket válassza, ha neki a nem fizetős kell, akkor menjen azon, állampolgár joga van hozzá. ha bosszant, akkor is. azonban fuvarozónak megmondhatod, mert ő gyilkolja szét az alsóbbrendű utat, járuljon hozzá a közlekedési infrastruktúra fejlesztéséhez/karbantartásához nagyobb részben. tedd ezt, és elmegy a lakott területről. ez meg szabályozás kérdése, de megint semmi köze a cikkben írtakhoz
amiről a cikkben írnak, azokkal az útvonalakkal, az egyszerű szűklátókörű bevételnüvelés. hülyeség.
A cikkben "valószínűsített" utakkal illetve szóba jöhető útakkal* meg az a probléma, hogy nincs valós alternativájuk. Abban egyetértünk, hogy ki a teherforgalommal a városokból - nálunk is elég nagy a tranzit forgalom, szóval elsőkézből van tapasztalatom - de ennek az intézkedésnek inkább visszafele elsülős szaga van, a teherfogalmat pont a kis utakra fogja lehúzni (még több átmenő forgalom,még több baleset).
(*) - a legtöbb gyorsforgalmi útat nálunk a főútak átépítésével csinálták.
kivéve persze téged h te nyugodtan tudjál haza meg vissza stresszmentesen közlekedni. én meg kérvényezem h a budaöesi útról is takarodjon el mindenki mert nagy a dugó
vegyünk valakit aki rendszeresen jár be a városba dolgozni , mondjuk bicskéről ;
ez alaphangon is kb 15-20.000 km futásteljesitmény minden extra nélkül. Átlagos autója van , fogyasztása is átlagos 8L / 100km .Ez azt jelenti hogy évente ( 285 forintos átlagos benzin ár mellett - ez volt 2006ban ) 456.000 forintot fizet üzemanyagra. 260ft-os átlagár mellett ez a 2007es előrejelzés ez 416.000Ft .Megtakaritás 40.000Ft / év . akkor mi a retkes f..sznak nem vesz egy pályamatricát és megy azon ?? akkor nem beszéltünk arról h ott alacsonyabb a fogyasztás min 1L /100 km , spórol legalább napi 30 percet de inkább többet ami éves szinten. 120 óra !!! nincs olyan szintű motorkopás stb.. Itt mindenki milliomos ebben az országban h ez nem érdekes ?
A kérdés csak az inkább h aki évente 1000km-t se megy csak ott kavar 1ik faluból a másikba azzal mi van, de gyanitom azért abból kevés van.