Ásványit a 125e km-t futott TDM-be sem tettem.Pedig az eszegette.Ugy gondolom egy kopottabb motor olajfogyasztását nem az ásványi "fogja"meg hanem a felújitás.Babszim nekem is van de jól beszélsz,abba sem megy ásványi
Ásványit engedd el, még babsziba sem rakok. Triplának fél/full szintetikust ír a könyve 10W-40 ill. 15W-50. Most Motul 5100 10W-40 van benne, következőre már ilyet csak 7100-et fogok belerakni.
most hosszútáv ... azmiaz ? mondjuk 10 év vagy amíg meg bírom tartani nehogy rámdőljön ? esetleg 130000 km ? általában hamarabb összecsuknak egy motort minthogy szétkopjon a blokk , akkor se igen van motorfelujítás hanem inkább blokkcsere jóval olcsóbb vagy egy donorból átpakolni a jobb állapotú alkatrészeket aztán megint megy a szekér pár szezont vagy eladják kínlódjon más , ki kell próbálni több fajta olajat van amit eszik kicsit van amit nem van amivel finomabb a váltó stb spécibb drágább olajat olyan gépbe érdemes venni amit 10000 felett használ a tulaj általában, de inkább a rendszeres csere ami fontosabb ha nem is ment a gép 6000 ret évente érdemes cserélni (előző oljcsere és a mostani közt 2000 valamennyit mentem de már eltelt több mint 1 év)
A "belevaló"-ra ir ásványit,félszintetikusat,és full szintetikusat is.Az userra illetve a pénztárcájára bizza?
Aki eladásra hajaz,az nyilván az olcsóbb megoldást keresi,de hosszútávra....?
A 850-be de a 900-asba sem megy csúcsolaj. A 900-asba 5100 10-50van. De szerintem a következő abba is lm lesz. A 850-be is próbált mindent, a motorfelújítás segített rajta egy kicsit, de az újabbra csere oldotta meg igazán a bajt a 900-as sem eszi az olajat.
Mi úgy vagyunk vele, hogy amit ír a könyve az a belevaló. Nem tudom értelmezni azt, hogy valami jobban jobb, ezért tudok kiégni a 300v-s emberkéken
Azthiszem a jelenlegi helyzet miatt mindenki kevesebbet megy/ment a szokásosnál.(6ezernél járok az idén)Ha nincs virus,8nap alatt lett volna 3ezer.És az csak 1út a sok közül amit le kellett mondani
Ha jól emlékszem Apudnak is 850esTDM van(volt?),és gondolom nem ásványit tett bele ő sem.Pedig Yamaha szerelő nekem is ásványit javasolt miután az olajfogyasztásra panaszkodtam.Az én TDM-em a 6ezres cserék közt olyan 2,5 litert bevágott hajtástól függően.Abba kellett 3,9l+2,5l,tehát egy olajcsere kmin.kb.6,5 lit.A "Hoddába"kell 3l és nem kér utántöltést a 6ezerre.Nincs bajom a Motullal csak gondoltam kipróbálok mást is,érezni-e változást.Nem jelentős az árkülönbség a kettő között.Egyébként nehéz megmondani hogy melyik a legideálisabb hiszen az "eredmény"nem azonnal jelentkezik.De pl.Te is szivesebben eszel téliszalámit,mint párizsit,nem? Vagy rossz a hasonlat?Na várok még hozzászólásokat,mert az olajtéma mindig "darázsfészek"
de a street kb ugyanaz a kategória , ajánlani ajánl a gyártó bele a drágábbat olcsóbbat mégolcsóbbat egyikkel sem szabad baja legyen , én is úgy vagyok vele ha keveset megyek akkor azt legalább ne alapjáraton, de a nyélgáz akárhogy igyekszik az ember ritkán jön össze vagy csak rövid ideig... persze lehetne egyesben de annak nem sok értelmét látom
A "sima" street az félszintetikus akárcsak a motul 5100 nem?Most full szintetikus(motul 7100)van a gépben,ezért gondoltam ismét szintetikusra,legyen összehasonlítási alap.A Race-t főleg sportmotorokhoz ajánlják.Az CBF nem az,csak néha szeretek sportosan vezetni
Köszönöm neked, és másoknak is a visszajelzéseket. A kép csak példa volt. Itt valóban elég volt a helicoil. A szóban forgó dologról nincs most képem...azt beleszakították, majd félrefúrták- fele benne maradt a csavarnak, majd menetet vágtak, vagy rágtak(?) bele ami persze elmászott a felöntés széle fele. Mikor kiakartam tisztázni a furatot elnyomta a fúrószárat az acél csavar maradvány. Valahogy beleküzdöttem a helicoil menetvágóját, és helicoilt is ...igaz közben kisérletet tettem kis csapos köszörüfejekkel a csavarmaradvány eltávolításra...össz mentségem, hogy egy gyors blokkcserét akartam végrehajtani az öreg 1100-ben. Valamikor délután kezdtem a bontást és a régi blokk kiemelését...a donorra még fel kellett csavarozni az olajpumpa szopokáját, olajteknöt, meg pár apróságot, éjfél magasságában vettem észre, hogy nem olyan szuperek a menetek a leömlönél. Párat egyszereün javítottam, de ez maradt a végére, és nagyon gyenge eredményt éretem el a magam értékelési rendszerében.
A projekt majd ha hazajutok /hazaengednek folytatódna, és tetszett a beejtett csavar feltöltésével történt feltötés...meg van olyan hangerfejem amiröl komplett a szemet is letörték. Tennék ott is kisérletet.
"Röviden" ennyi a történet.
Köszi még egyszer az infoka, tapasztalatokat, tanácsokat.
István, sztem ide elég a helicoil menetbetét.
Csak egy gépi menetfúrót szerezz hozzá ami zsákfurathoz van.
A TL-ek meg SV-k első henger leömlő csavarjai is rendszeresen beleszakadnak, én is javítottam már párat vele. Bár utána én tőcsavarosra csináltam meg, és anyával van felfogatva a leömlő.
Aki eladásra hajaz,az nyilván az olcsóbb megoldást keresi,de hosszútávra....?
Mi úgy vagyunk vele, hogy amit ír a könyve az a belevaló. Nem tudom értelmezni azt, hogy valami jobban jobb, ezért tudok kiégni a 300v-s emberkéken
https://www.arukereso.hu/Jump....
A projekt majd ha hazajutok /hazaengednek folytatódna, és tetszett a beejtett csavar feltöltésével történt feltötés...meg van olyan hangerfejem amiröl komplett a szemet is letörték. Tennék ott is kisérletet.
"Röviden" ennyi a történet.
Köszi még egyszer az infoka, tapasztalatokat, tanácsokat.
Csak egy gépi menetfúrót szerezz hozzá ami zsákfurathoz van.
A TL-ek meg SV-k első henger leömlő csavarjai is rendszeresen beleszakadnak, én is javítottam már párat vele. Bár utána én tőcsavarosra csináltam meg, és anyával van felfogatva a leömlő.