Nos igen, én is erre gondoltam, hogy ez van a háttérben.
Nincs aki összefogja, átlássa, sőt nincs akit ez érdekeljen, mert akinek ez lenne a dolga az már nem ért hozzá.
Ezért is tud a Tesla olyan autót csinálni mindenkinél olcsóbban, amire a németek azt mondták fizikai képtelenség. (vonatkoztassunk el a fúj tesla faktortól)
Ott ugye van egy ember, aki átlátja és összefogja az egészet, és rendszerben gondolkodik, nem összetaknyolt, nem összeillő modulokban, meg összecsapott tervezésben, mert tudja hogy egy jól megtervezett modul gyártásán többet megtakarít mint a fejlesztési költség. Pedig vélhetően a mérnökök, meg beszállítók meg gondolom ugyan azok mint a Németeknél.
Laposföld hívők a legjobb példa. Ha zéró természettudományos ismeretekkel meghallgatom őket, akkor egészen jók az érveik, de ez csak odáig hihető amíg meg nem hallgattuk a többi érvet, amit ők viszont módszeresen figyelmen kívül hagynak, amennyiben nem illik az eredeti elképzelésükbe.
Egy értelmes ember meghallgatja mindkét felet és egyformán figyelembe veszi.
Ha elég infót gyűjtünk akkor annak ellenére hogy az infók minimum fele hülyeség, a puszta logikával rájöhetünk az igazságra.
Mivel a Habsburgok győztek, nyilvánvalóan ők határozták meg a tantervet, meg a saját verziójuk terjedt el. Még csak hazudni sem kellett túl nagyot nekik, csak más szemszögből értelmezni.
Ha a törökök győznek, akkor most ők lennének a "sógorok"
Megjegyzem, beszéltem török származású emberrel, és ők maximálisan így gondolnak magukra velünk kapcsolatban.
Szóval nem kell konteósnak lenni, elég ha az ember nyitott szemmel jár, és átgondolja más változatait az igazságnak.
Volt már erröl is szó...
- Egy részröl olyan nagyon szétnyilt az olló a mérnöki tudományokban , hogy kénytelenk voltak szakosodni a különbözö területek mérnökei. Ez a szakterületen komoly fejlödési potenciált tartalmaz, de szakterületek között egyre nagyobb a szakadék és egyre kevesebb olyan "régi vágásu" szakember van akik képes áthidalni a területek közötti szakadékokat.
-Ugyanakkor nagyon sok tervezöirodákban az olyan tapasztalatlan munkaerö, akik nem rendelkeznek technologia ismeretekkel, gyártási ismeretekkel...és ugyan a model ngyon jól néz ki 3d-ben, csak még nem találták fel hozzá a technológiát amivel le lehetne gyártani.
-Másik dolog, hogy egyre kevesebb idö van a termék kifejlesztésére, optimalizálására, és a budget is korlátos, más részröl meg egyre összetettebb és komplikáltabbak a termékek, így rengedek bemeneti feltétel van aminek elvileg többé kevésbé meg kéne felelni...de nem nagyon van benne az hogy meg kell hogy hibásodjon, és annak minden sugni körülmény között javíthatónak kell lennie minden irányból akár az árokparton is.
Sok esetben ha felületes ismeretekkel szemlélödö "tud egy jobb" megoldát, az álatában az elsö percben elvérezne, ha valóban ismerné, hogy milyen feltételeknek kell hogy megfeleljen a termék az gyártása, és funciója során. Persze mint irtam "sok esetben". Mivel mindig van fejlesztési potenciál, ebböl keresem a kenyérre valót pl én is...
-Csak úgy...vannak olyan eseteket is hogy kifejlesztenek egy moduláris terméket, amit aztán sok helyen fognak használni, ahol csak lehet, de sok esetben lehet hogy látszik hogy nincs meg a fenksui a részegységek között, és ilyenkor érezhetö, hogy picit túltolták a sok feleslegesnek tünö funkcióval, de hattérben meg meg lehet sporlóni a sokatszori újratervezést, új gyártosor létrehozását, kezdeti gyártási nehézségeket...
Személy szerint én sem mindig vagyok "boldog", söt...de a magánéletemben igyekezem magam olyan termékkel körülvenni amik nincsenek túlbonyolítva, és a szaktudásom elég a felmerülö problémák megoldására...annak aki meg szereti a mindennapi kihivásokat ott vannak a polcokon a az új szép színes-fényes "karácsonyfadíszek" pozolni a ismerösök között.
Van igazad, de arra azért kíváncsi lennék, hogy szerinted ki tudna normális alternatívát jelenteni?
Az "ezektől mindenki jobb" nem ér!
Mert szerintem ezt a gyökér kormányt ennek az impotens, antimagyar, köcsög ellenzéknek köszönhetjük.
Szerintem egyik típusa sem felelt meg semminek legfeljebb a szoci motor kategóriának, amelyikkel élvezet volt menni (P20-21 nekem 3 volt belőlük) mindig lerobbant, állandó szerelgetés volt pedig akkor még fiatal gépek voltak, a régebbiek meg a suhanó tehén névre hallgattak (volt P10, T5 oldalas) és nem elég, hogy nem mentek még azokat is szerelni kellett, talán az a két gépe amit a gyár bezárásakor terveztek jobbak lettek volna, de ezt már sosem tudjuk meg.
Elhiszem, de ha így van akkor miért ilyen szarul és túlkomplikálva tervezik a dolgokat?
Csomó olyan van hogy lehetne ésszerűen is csinálni, de csak azért is 30 szalagkábelt beraknak úgy hogy a nőgyógyászt be kell építeni az elektronika dobozába, nehogy már gyorsan és egyszerűen össze lehessen rakni.
Most akkor a vagy a gyári tervezők ilyen szarok hogy szándékosan túl költségesre tervezik az alkatrészeket, vagy megmondták nekik hogy javíthatatlanra tervezzétek amit csak spéci módszerekkel lehet gyártani.
A Pannónia, az a 40 évvel ezelőtti szinten remekül megfelelt! Most már muzeális dolog. Van egy öreg nyugdíjas barátom rádiómúzeuma van .régebben volt kedvem az elektroncsöveseket javítani, ma már nincs,
Szép estét Nektek is! Na hallod?! Egyik helyen a betáp-kábelt (3x1,5-ös gumi egy kis egyfázisú szivattyúnak valami elrágta a földben, a távolság 1,5 méter lehetett, csak nem tettek egy darab műanyag csövet, kábelvédőnek ! Mire kiástuk és kicseréltük azt a 10 méter kábelt, ebből csak az a másfél a földben, eltellett 130 perc! Pedig egy kis szr munka volt az egész. Van így néha az ember. csak tudod van úgy néha, hogy olyan ember "butázza" le a másikat akinek a szakmája is kettesre sikerült. Különösen tud mérgesíteni, mikor a válasz érvelés és magyarázat helyett : hülye vagy. ennyi!
nem fikázásképp írom de az öregekkel mindig ez a baj
meg vannak a saját megszokásaik, amik az elmúlt 40-50 vagy még több év alatt kialalkultak, és többségében figyelembe se veszik a fejlődést
pl anyámék nem bíznak az átutalásban, pedig nem egy földhözragadt őstermelők, pl anyámnak valami 80 ezeres tapogatós telefonja van mert tetszik neki hogy tud vele fotózni meg játszani, mostanában rákapott a netre is......
de a számla akkor se kell nekik hozza csak a postás a nyugdíjjat és adja a kezébe
faternak a régi utalásos rendszerrel volt sok rossz tapasztalata amikor még az utalás napokig el vol tűnve útkozben és azóta nem szereti, pedig a mai világban akár mexikóból ideér a pénz órák alatt
ugyanez van a kocsikkal motorokkal, pl faternak a pannónia az nagyon jó motor, pedig állítom hogy bármelyik 80as évekbeli japán 10x jobb volt tőle, a mostani ezernyi 3 betűssel felszerelt "műanyagmotor" meg még attól is sokkal jobb
egy fiatalnak sokkal kézenfekvőbbek ezek a "fejlődéses" dolgok
amúgy engem is bosszant sok ilyen dolog, ebből is látszik hogy már egy vén pöcs vagyok.....
Üdv Józsi!
Ha elolvastad figyelmesen azokat a sorokat amire reagáltál, akkor azt is érezhetted, hogy tapasztalat van mögötte és nem csak úgy a fotelból íródott. Mi nem értünk a gyártástechnológiához, mást tanultunk, de a mi szakmánkat is éri tudatlan bírálat. 3 órán keresztül nem volt villany, csak ezt látják az emberek, de hogy a háttérben mi zajlott ez idő alatt (az üzemirányítástól egészen a hibahelyig), azt csak mi tudjuk, mint ahogy azt is, hogy ilyenkor milyen kevés az a 3 óra.
Ebben az esetben ugye milyen bosszantó tud lenni az a bizonyos "butaság"?
Csak ez a mostani, golyófejű törpe nehogy kidobasson bennünket az EU-ból, mert utána b@sz6tyuk, mindegy ki kerül kormányra!