Törökország? Akkor mit szóltok Göröghöz? póló, papucs, bukó nélkül, ilyen gépeken. Hát.... Kiakadtam teljesen, amikor megláttam... Ráadásul sok a szerpentin.(ennek ellenére a szélén nem kopott a guma... )
Valóban, ezek főleg EU-s ötletek, a múlt héten volt erről szó Brüsszelben. A teljesítmény korlátozás még csak lenge ötlet, de a végsebesség korlátozását komolyabban fontolgatják. Bár állítólag most is van valamilyen limit...
Nekem a kötelező védőruhával kapcsolatban vannak fenntartásaim. Bár én még meleg időben is felveszem a védőruhát, és mindig meglepődöm, mikor motorokkal látok közlekedni embereket rövidnaci+rövidujjú póló+strandpapucs kombinációban. Tehát nem ellene vagyok, csak akkor a szabályozásban ezt kategóriákra lebontva kellene kitalálni, mert hülyén fog kinézni Józsi bácsi a babettán, teljes védőfelszerelésben...
És akkor tessék mondani, mi van a bringásokkal?
A robogó rendszámot valahol én is támogatom, annak ellenére, hogy nekem is van 50es robogóm. De a lopás sokkal nehezebbé válna, igaz, ha valami galibát okozok, könnyebb lesz utolérni a robogóval is.
A jogsi valóban tervezet, de egyre többet hallani róla, az EU is szeretné bevezetni, így szvsz nálunk is hamarosan meglesz. A franciák most teljesítménykorlátozást akarnak az utcai használatú motorokra. Csak ezt ne vezessék be...
A kötelező védőruha is EU-s ötlet, bár ezt nagyon nehéz lesz pl. az olaszoknál bevezetni, ahol 4 nap alatt csak a hétvégi motorosokon (R1, 600RR, R6, FZ1, Hornet, stb) volt normális ruha, munkábajárni farmer-póló-sisak a maximum.
Sziasztok!
Zoli jól tudja, bár egyenlőre ez még csak tervezet, de szerintem be fogják hozni. No meg a robogókra a rendszámot, meg a kötelező védőruhát motorra.
sziasztok csajok!tegnap megszülettt a jövő nagy cross vagy enduro esetleg endurocross bajnoka!Mikó Nikolett!Hajrá csajok edzetek keményen!A vérében szívja a benzin gőzt!
Jól gondolod, EU-s előirányzat, a motoros balesetek csökkentése a kitűzött cél. Ennek érdekében megszűnne, hogy 21 év felett és meglévő 2éves B-s jogsival azonnal nagyA-s jogsit kaphass. Illetve a nagyA-t is ketté akarják venni, kezdő és haladó szintre, hogy ne ülhessen vki a friss jogsival 1000-es sportmotorra, hogy aztán megdöntse a magyar rekordot, a 200méter után TK-s 1000es gixert.
Tehát akárhány évesen kezdenéd el, mindenképpen lépcsőzetes lenne a jogsi szerzés.
Végülis most is ez van, ha 16 évesen kezded... (csak nekem is volt hozzá a fent említett B-s kiskapu)
nem nem,nem erre gondoltam! ezt tudom,hogy így van már régóta....
olyasmi van pl,hogy elmúlt 21 és nem teheti le eccere a "A" jogsit..
egy ismerősöm most csinálta meg,és figyelmeztetett,ha akarom,még ebben az évben csináljam
meg,mert jövőre már macerás lesz.
hát sztem amire gondolsz az már régebbóta ígyvan. Én most csinálom a 25-ös jogsimat és télre megis lesz...
Am:
A1=125ccm max 11kw, 16 éves kortól
Ak=ezt nem tom de, 18-tól lehet
A=mindenre jó, 21éves kortól
De ha megvan a 125ös 16évesen akkor már lehet nagy "A" ra menni 18évesen vagy ha 18évesen az "Ak" akkor 20évesen lehet "A"ra (javítsatok ki ha vmit rosszul tok)
háááááááááááááááát,én is ezt kérdezném:)valami olyasmi talán,
hogy egyszerre nem nagymotorra,hanem köbcentinként.....
nálam most érkezett el a zidő,kinőttem az ötvenest...,és elegem lett az utasságból is:)
Engem sem hagy nyugodni az "A" jogsi,főleg úgy tudom idén lehet letenni egyszerre....
Valami olyamiről beszélnek,hogy jövőre több lépésben lehet eljutni az "A"-ig.
Tudtok ti hasonló szabályzásról?
Sziasztok!
Sokat gondolkodtam az elmúlt napokban, olvasgattam amit írtatok. Igaz, hogy csak tavasszal szeretnék elkezdeni valamit, de az még mindig kérdéses, hogy mit. Eszem az autós jogsit mondja, a szívem pedig a motort! Úgyhogy még tovább gondolkodom. Köszönöm a sok segítséget, valószinű még sokszor jövök. Féljetek :D
Szerintem az is jó iskola lehet a városi forgalmi helyzetek megszokásához, hogy veszel egy 50es robogót. Én sosem motoroztam, igaz autózni elég sokat autóztam, mikor 30éves fejjel elkezdtem robogózni. Majd 5 év napi szintű robogózás után kezdtem el egy hírtelen ötlettől vezérelve a nagy A-s jogist, azóta motorozok is városban rendszeresen.
Szerintem, ha le tudod kűzdeni a félelmedet a várossal szemben (lévén a robogóval majdnem te vagy a legkisebb), akkor nem lesz komoly gondod motorral sem.
Egyetértek, biztonságosabban mész, ha már van rutinod forgalomban. De, mivel több, mint 10
éves B-s pályafutásom után kezdtem motorozni, vizsgán ez éppen hátrány volt, mert nem
"mintaszerűen" mentem, ahogy az a biztosok elvárják. Tod ki áll meg egy stop táblánál a vonal előtt!? Szal ez még előnyödre is válhat a vizsgán, de forgalomban okosan kell majd menned, figyelned
hogyan mozognak az előtted lévők, abból lehet sejteni, hogy mi lesz a következő mozdulata. Persze nem mindig
Nem az auto a lenyeg, nekem sincs autom, sot a jogsi ota nem is vezettem auto, sot eszem agaban sincs autot vezetni... De a motoros forgalmi oran sokat segit, ha vezettel mar eletedben jarmuvet forgalomban. Persze lehet anelkul is elkezdeni, de sok osz hajszaltol, serto megjegyzestol es torott indextol tudod magadat megkimelni. De ugyis a lenyeg, hogy iratkozz be, probald ki. Lehet, hogy az orvosi alkalmassagin sem mesz at, de lehet hogy az elso oran kisul, hogy ostehetseg vagy. Hajra! (ha meg nem megy minden olyan hudejol, nem kell elkeseredni, hanem gyakorolni-gyakorolni-gyakorolni. )
Nekem a kötelező védőruhával kapcsolatban vannak fenntartásaim. Bár én még meleg időben is felveszem a védőruhát, és mindig meglepődöm, mikor motorokkal látok közlekedni embereket rövidnaci+rövidujjú póló+strandpapucs kombinációban. Tehát nem ellene vagyok, csak akkor a szabályozásban ezt kategóriákra lebontva kellene kitalálni, mert hülyén fog kinézni Józsi bácsi a babettán, teljes védőfelszerelésben...
És akkor tessék mondani, mi van a bringásokkal?
A jogsi valóban tervezet, de egyre többet hallani róla, az EU is szeretné bevezetni, így szvsz nálunk is hamarosan meglesz. A franciák most teljesítménykorlátozást akarnak az utcai használatú motorokra. Csak ezt ne vezessék be...
A kötelező védőruha is EU-s ötlet, bár ezt nagyon nehéz lesz pl. az olaszoknál bevezetni, ahol 4 nap alatt csak a hétvégi motorosokon (R1, 600RR, R6, FZ1, Hornet, stb) volt normális ruha, munkábajárni farmer-póló-sisak a maximum.
Zoli jól tudja, bár egyenlőre ez még csak tervezet, de szerintem be fogják hozni. No meg a robogókra a rendszámot, meg a kötelező védőruhát motorra.
Tehát akárhány évesen kezdenéd el, mindenképpen lépcsőzetes lenne a jogsi szerzés.
Végülis most is ez van, ha 16 évesen kezded... (csak nekem is volt hozzá a fent említett B-s kiskapu)
olyasmi van pl,hogy elmúlt 21 és nem teheti le eccere a "A" jogsit..
egy ismerősöm most csinálta meg,és figyelmeztetett,ha akarom,még ebben az évben csináljam
meg,mert jövőre már macerás lesz.
Am:
A1=125ccm max 11kw, 16 éves kortól
Ak=ezt nem tom de, 18-tól lehet
A=mindenre jó, 21éves kortól
De ha megvan a 125ös 16évesen akkor már lehet nagy "A" ra menni 18évesen vagy ha 18évesen az "Ak" akkor 20évesen lehet "A"ra (javítsatok ki ha vmit rosszul tok)
hogy egyszerre nem nagymotorra,hanem köbcentinként.....
nálam most érkezett el a zidő,kinőttem az ötvenest...,és elegem lett az utasságból is:)
Engem sem hagy nyugodni az "A" jogsi,főleg úgy tudom idén lehet letenni egyszerre....
Valami olyamiről beszélnek,hogy jövőre több lépésben lehet eljutni az "A"-ig.
Tudtok ti hasonló szabályzásról?
Badzolinak igaza van a kismotorral kapcsolatban, csak felesleges külön arra is külön jogsit csinálni.
Sokat gondolkodtam az elmúlt napokban, olvasgattam amit írtatok. Igaz, hogy csak tavasszal szeretnék elkezdeni valamit, de az még mindig kérdéses, hogy mit. Eszem az autós jogsit mondja, a szívem pedig a motort! Úgyhogy még tovább gondolkodom. Köszönöm a sok segítséget, valószinű még sokszor jövök. Féljetek :D
Szerintem, ha le tudod kűzdeni a félelmedet a várossal szemben (lévén a robogóval majdnem te vagy a legkisebb), akkor nem lesz komoly gondod motorral sem.
éves B-s pályafutásom után kezdtem motorozni, vizsgán ez éppen hátrány volt, mert nem
"mintaszerűen" mentem, ahogy az a biztosok elvárják. Tod ki áll meg egy stop táblánál a vonal előtt!? Szal ez még előnyödre is válhat a vizsgán, de forgalomban okosan kell majd menned, figyelned
hogyan mozognak az előtted lévők, abból lehet sejteni, hogy mi lesz a következő mozdulata. Persze nem mindig
De lehetőleg első motornak ne egy GSX-R 1000-t vegyél
És ebbe az a vicc, hogy NEM VICC