Hu, megpróbálom összesűríteni a hozzászolásokat :)
Sokan mondták nekem is, hogy először "B"-s jogsit rakjam le..ok, de nincs autóm, ergó nem lesz tapasztalatom, mocit könnyebben tudnék venni majd. Ez a forgalmos dolog aggaszt, mondtátok ti is, hogy nem nagyon kéne egyből berobbani oda motorral Nem vacilálok igazán, imádom a motorokat, biztos imádnám vezetni. Igen, sokan hülyének is néznek emiatt Parásabb vagyok a kelletnél, de komolyan úgy érzem, hogy a motoron biztonságosabbnak érezném magam, mint autóban, ne kérdezzétek miért, fogalmam sincs Tehát úgy kb. ez a helyzet.
Szégyen, nem szégyen. Első forgalmi órámon kurvára féltem Életemben nem vezettem forgalomban, akkor meg ott ültem a csopperen, és mikor a piros lámpánál letettem alábam a földre,az úgy remegett, mint még soha. Még jó, hogy nem borultam fel. A 3. forgalmi vezetéstől már jobb volt, elég gyorsan megszoktam
Zzebynek is igaza van: ha motorozni akarsz, akkor ugorj neki.
Okmányirodában intéztem anno a jogsimat,és az ügyintéző pasi szólt be.
Mondja, h ő még nem látott olyan hülyét, akinek hamarabb lett volna meg az A-s jogsija, mint a B-s.
Néztem rá csúnyán, majd közöltem vele, hogy a véleményét tartsa meg magának, és a keze járjon ne a szája (Ja, nincsen B-s jogsim, csak A-s)
nyúl.... hahahaha akkor én is ilyen nyúl vagyok, hogy így gondolom. Egyébként tökéletesen igazad van. Motoron ülve tudni kell, hogy mit fog a másik közlekedő csinálni. (évekig voltam utas, és figyeltem minden nüansznyi mozzanatot)
Alapvetően úgy kell gondolkozni, hogy mi lenne a legrosszabb, ami adott helyzetben történhetne, és mit kellene csinálni, h elkerülhesd. És ha véletlenül az a rossz dolog bekövetkezik már automatikusan csinálod az agyadban kigondolt megoldást, és nem a veszély észlelésekor kezdesz töprengeni, h "húúúú, most mit csináljak" Életnyi másodpercek!
En egyszerre csinaltam az A-t es B-t. Mindenkepp erdemes autoval menni elobb forgalomba, mert motorral keptelenseg hirtelen annyi mindennel foglalkozni, es nincs ott az oktato, hogy helyetted taposson a fekbe. Aki meg eleteben nem jart jarmuvel forgalomban annak nagyon gaz ezt egy valtos motorral tenni elsore... Legalabbis az elso "A" forgalmi oram utan en magam mondtam az oktatonak, hogy akkor ezt most hanyagoljuk addig, amig megszerzem a B-s jogsit, mert nem akarom feltetlenul osszetorni magam es a motorjat... Aztan a B utan semmi gondom nem volt, ment mint a karikacsapas. Szoval arra akarok en is kilyukadni, hogy ha egy mod van ra, akkor ne motorral menjel eletedben eloszor forgalomban. Vagy ha igen, akkor a rutin orakon szerezz annyi gyakorlatot, hogy a motor vezetesere mar ne is kelljen figyelned. De ez utobbi majdnem eselytelen. De ha van ra keret, csinald meg egyszerre a ket jogsit, lehet, hogy kedvezmenyt is kapsz, es csak 1x kell megtanulnod a dolgokat. En igy csinaltam a vizsgakat: rutin A, rutin B, forgalom B, forgalom A.
Nehéz? kikanyarodni az utcánkból! nagy a forgalom, kicsi mocisrutin, cseppnyi biztonságérzet... Azóta sokkal nyugodtabb vagyok, mert úgysem enged ki egyik autós sem...
Amúgy nekem a géppel volt gondom, egy kicsit beválasztottam... túl nehéz volt (~190 kg), szóval elég tiszteletet parancsoló. De neked egy 125-ös simán megtartható, sőt fel is tudod emelni, ha eldől.
A lényeg, hogy a saját tempódat mend, és ne parázz.
Meg féltem kanyarogni vele szerpentikene, de ez már a saját lámaságom következménye.
A lényeg a NYUGALOM! Ha parázol, akkor kapkodsz. Ha kapkodsz, akkor hibázol. Ha hibázol, akkor....
Szerintem elsőre necces a mocis jogsi. Fontos, h a motoron ülve tökéletesen tudd a szabályokat, és fel tudd mérni a helyzeteket, ez pedig idővel alakul ki, ahogy vezetsz és rutint szerzel. Persze nem lebeszélni akarlak, csak nekem nagyon bevált, hogy elsőre autót vezettem, és ha kérdésem volt, akkor a mellettem ülő "anyós" tudott segíteni, válaszolni a kérdéseimre. Aztán megcsináltam a mocira is a jogsit, és a forgalmi órákon kívül volt, hogy csak úgy elmentem az oktatómmal (kocsiban ülve), a forgalomba, és kérdeztem, ha valami nem volt tiszta. Mivel motoron ülve nem volt lehetőségem megkérdezni, óra végére meg elfelejtettem, ami felmerült bennem. Sajnos tény, h sérülékenyebbek a motorosok, ezért hangsúlyozom ki, hogy (szerintem) fontos a szabályok betartása. Nem jó, ha adott helyzetben a motor kezelésén és a tábla tartalmán kell agyalni.
Amúgy nem nagy trükk az egész, simán megy, főleg egy kisebb géppel!
Személyes tapasztalat, hogy egy 1-2 év aktív "B-s" vezetés sokat segíthet. Nem a technikai oldalról, hanem forgalmat kicsit szokod. Jobban érzed hogy mikor melyik barom mit óhajt, és talán kitod védeni :) Szóval ha nem égetően sürgös, akkor lehet hogy elöbb B-s, és utána motoros. Persze nem akarlak eltántorítani. Lehet csak én vagyok ilyen nyúl... Szóval ha mégis moci elöbb, akkor nagyon figyelj majd forgalomban, és ne csald le az oktatós órákat, sztem járd végig.
Nincs sajnos semmilyen tapasztalatom.Ezért kérdezem, hogy éremes lenne e belevágni. Igazából sokkal jobban húz a szívem a motorokhoz, mint az autókhoz, nekem azok nagyok és nemtudom, egyszerűen nem.
- feltorte a fenekemet
- izomlazam volt
- fogytam min. 5 kilot
- a gatyam rament a benzinre, autopalyamatricara, vezetestechnikai treningre, ringre, ruhara, szervizre
- folyton elkestem, mert mindenhova 200 km-es kiterovel mentem
- a munkamoralom- es hatekonysagom feltunoen romlott
- mindenhova vizesen es sarosan erkeztem
- az ismeroseim soha nem tudtak elerni
Es 2 ev utan a helyzet az elso 3 pont kivetelevel valtozatlan.
Sziasztok!
Nemrég írtam egy másik fórumra, hogy 18 éves lányzó vagyok és szeretnék motorozni. Tavasszal szeretném a jogsit megcsinálni, az "A" korl.-t, mert ugyebár ezt lehet. Kezdésnek meg majd egy 125 ccm-es motort. Mondjuk ez még jövő kérdése. :) Segítséget és tapasztalatokat szeretnék kérni, kinek, hogy ment, érdemes e nekem belevágni? Sok rosszat hallottam, sokan féltenek, de én mégis szeretném.
Tehát ha valakinek van valamilyen bölcsessége, szívesen venném
Köszi!
Sokan mondták nekem is, hogy először "B"-s jogsit rakjam le..ok, de nincs autóm, ergó nem lesz tapasztalatom, mocit könnyebben tudnék venni majd. Ez a forgalmos dolog aggaszt, mondtátok ti is, hogy nem nagyon kéne egyből berobbani oda motorral Nem vacilálok igazán, imádom a motorokat, biztos imádnám vezetni. Igen, sokan hülyének is néznek emiatt Parásabb vagyok a kelletnél, de komolyan úgy érzem, hogy a motoron biztonságosabbnak érezném magam, mint autóban, ne kérdezzétek miért, fogalmam sincs Tehát úgy kb. ez a helyzet.