Mivel igen régen volt 2T motorom, azok az idők maradtak meg, és akkor erősen nem volt ajánlott használni még a különolajozósnál sem. De a mai gépeknél lehet másképpen van, nem tudom.
Nem hiszem, hogy van benne olyan, hogy "leszabályzás". Nem is nagyon tudom elképzelni, hogy oldanák meg, hiszen karburátoros, de azt hiszem, nincs is rá szükség, a 15kW összteljesítmény már autómatikusan limitálja a végsebességet is. :-)
Rájöttem, hogy kezdő vagyok... miért nem szabad motorféket használni? Én világ életemben használtam, és még soha semmilyen veszét nem éreztem a dolognak... 2t-ben is nyugodtan használhatsz, ma már mindegyik különolajozós, kap kenést gáz nélkül is.
Én nem pörgettem leszabályzásig, lévén 1 hengeres 4T az nem igazán arra való, de velem is stabilan ment 120-at, bár én csak 50km mentem így vele egyfolytában.
120-nál 8e körül van a fordulat, egyébként itt adja le a csúcsteljesítmény is. 130-nál kicsivel 9e felett ( de csak egy hajszállal). Viszont a 120-at tudja szinte folyamatosan is, ezt már több lapon olvastam.
Ha ebben egyetértessz, akkor meg mindek hasonlítgatsz? A CBR 125 egy nagyon jó gép, amivel egy 150cm-es abszolút kezdő is megtanul közlekedni, neadjisten még rendesen motorozni is, anélkül, hogy felmászna valamire vagy tönkrevágná a motort. Több ismerősöm is ilyet vett a gyerekének, próbálgattam is, és vannak előnyei szép számmal.
Pl. egy totál kezdő mikor fog neked arra odafigyelni, hogy ne használjon motorféket (á lá 2T)? Örül ha a kapcsolókat megszokja. Ja, és 3 literen belül eszik, jó fékek és futómű van alatta. Ez sok embernek fontosabb mint a csúcsteljesítmény.
Pedig eljárt, nézd meg a környezetvédelmi normákat, a fajlagos fogyasztást és még nagyon sok mindent ahol a mai 4T-k nagyon ott vannak. Ültél pl. katalizátoros!!! 2T motoron? Olyanon amit az Eu is engedni fog jövőre forgalomba? Csak mert elég siralmas.
Erősebb lehet, nyomatékosabb legfeljebb az álmaidban. Már a keewaynak is olyan nyomatéka van, hogy a domborzati viszonyokra gyakorlatilag érzéketlen, megy mint egy tank, legfeljebb kicsit több gázt kell rá húzni. Én olyan 2t-t még nem láttam, ami a gödöllői dombságon, vagy Nadapnál vagy akárhol zokszó nélkül végigment! 2t-n ülve jön egy domb, visszakapcsolok, kihuzatom 15000-ig, fölkapcsolok, kicsit tartja, de ha egy pillanatra nem figyelek, és nem tartom optimális fordulaton, lehet előröl kezdeni. Ezen túlmenően lehet, hogy a nyomatéki ábra csúcsértéke magasabb, mint egy 4t-nél, az (egyhengeres) 4t viszont kevésbé fordulatszámfüggő.
Még a két hengeres jawa sem volt közelében sem az egyhengeres négyüteműnek nyomaték szempontjából, pedig ott minden fordulaton két munkaütem volt.
Nem tudom,egy olyan gep,ami erosebb,nyomatekosabb,konnyebb es egyszerubb szerkezet,mint egy 4T nem mondanam ra,hogy eljart felette az ido. Ha annyira szar lenne a 2T,akkor miert vannak jetski-be,homotorban es csonakmotorokban (injektoros!!!)?? Utcai motorba is ki tudnak dobni,csak a kocsog japcsik (foleg a honda) a soros 4 hengeres 4T-be buzult bele es mast nem tud elkepzelni motornak.
A injektoros 2T-rol meg csak annyit,hogy a Ditech kevesebbet fogyaszt es szennyez,mint egy 4T. A Bimotarol meg ne is beszeljunk amikor 500ccm-vel es 2 hengerrel 1995-ben 116 LE-t adott le. Hol voltak meg akkor a 600-as motorok ettol a teljesitmenytol es a 150 kilos tomegtol?
na azért akarok 250-es cbf-et venni mert már 500-asra most nincs pénzem igy első nagymotornak és sokan mondták hogy igénytelen a cbf , olcsó a fenttartása ja meg nem is olyan drága! ja meg van egy derbi gpr-50(1 éves)-esem és közel nincs egy 4t 250ccm-hez.
Ez így van, de a cél amire a két gép készül merőben más. Lehet például akkor abban gondolkozni, hogy a 2T géppel próbálj meg (nem versenytempóban mivel most nem az a cél, hanem normál városi közlekedés) 4e -es fordulat alatt közlekedni, amire a "vacak, szaros" 4T kényelmesen képes. Na ugye milyen nagy a különbség? Egy kihegyezett 2T gép a fordulatszám legfelső negyedében érzi jól magát, és ahhoz hogy ott tartsd azért tudni is kell motorozni. Hidd el, nem mindenki közlekedik állandóan nyélgázon, és sokaknak számít az, hogy mennyire szervízigényes és egyszerűen fenntartható a motor.
"kerem,legalabb ne irjunk be hulyesegeket,mert az ujak meg elhiszik."
Ezt pontosan mire is értetted? Mert szerintem azért igencsak van benne igazság, pl. a power-es 125ccm -es agyonhegyezett gépeknél. Mivel volt kicsit régebben ilyen motorom majdnem újonnan (94-ben), amikor hidd el nem volt leányálom alkatrészt és szerelőt keríteni hozzá. Ha sportosan közlekedsz egy ilyen géppel egyrészt a fogyasztás lesz meglepően sok, másrészt a cserélendő alkatrészek száma, és nem utolsósorban a teljesítmény lessz döbbenetes amit a moci lead. De ez utóbbi csak igen magas fordulaton. Félre ne érts, ezzel nem akarom lenézni a technológiát, ami a maga nemében egyszerű, robusztus és zseniális, de nem lehet összehasonlítani a mai gépek közt a 2T és 4T blokkokat igazán, olyan sok paraméterben különböznek. Mindenki aszerint válasszon magának, amire használni akarja a gépet, és csak ő tudja megmondani, hogy neki melyik az ésszerűbb.
Jól van na. Csak durva hasonlattal éltem. A 2T egy nagyon kiforrott technika, de több okból is eljárt felette az idő. És ezek közül a kihegyezett motorok hihetetlen gyors kopása csak a legkisebb dolog. De egyébként meg kell nézni egy 125-ös 2T kézikönyvét mit is ír le 20e megtett km-re, mint valószínű/kötelező cseredarabot. Ami durván 3 olajcsere egy kis teljesítményű 4T gépen ~18e km (3*6e). Ha jól tévedek...
hagyát csak azért jött ide hogy leugasson mindenkit mert ő az isten , mert már mésik 3 forumot is megjárt.
nézzetek át a 125 ös szobába és olvassátok el miket ir.
Pl. egy totál kezdő mikor fog neked arra odafigyelni, hogy ne használjon motorféket (á lá 2T)? Örül ha a kapcsolókat megszokja. Ja, és 3 literen belül eszik, jó fékek és futómű van alatta. Ez sok embernek fontosabb mint a csúcsteljesítmény.
Még a két hengeres jawa sem volt közelében sem az egyhengeres négyüteműnek nyomaték szempontjából, pedig ott minden fordulaton két munkaütem volt.
CBR 125 vs Aprilia RS 125
ZXR 250 vs2T 250
A injektoros 2T-rol meg csak annyit,hogy a Ditech kevesebbet fogyaszt es szennyez,mint egy 4T. A Bimotarol meg ne is beszeljunk amikor 500ccm-vel es 2 hengerrel 1995-ben 116 LE-t adott le. Hol voltak meg akkor a 600-as motorok ettol a teljesitmenytol es a 150 kilos tomegtol?
Bocs,nem tudtam,hogy azzal jarsz dolgozni.
Ez így van, de a cél amire a két gép készül merőben más. Lehet például akkor abban gondolkozni, hogy a 2T géppel próbálj meg (nem versenytempóban mivel most nem az a cél, hanem normál városi közlekedés) 4e -es fordulat alatt közlekedni, amire a "vacak, szaros" 4T kényelmesen képes. Na ugye milyen nagy a különbség? Egy kihegyezett 2T gép a fordulatszám legfelső negyedében érzi jól magát, és ahhoz hogy ott tartsd azért tudni is kell motorozni. Hidd el, nem mindenki közlekedik állandóan nyélgázon, és sokaknak számít az, hogy mennyire szervízigényes és egyszerűen fenntartható a motor.
Ezt pontosan mire is értetted? Mert szerintem azért igencsak van benne igazság, pl. a power-es 125ccm -es agyonhegyezett gépeknél. Mivel volt kicsit régebben ilyen motorom majdnem újonnan (94-ben), amikor hidd el nem volt leányálom alkatrészt és szerelőt keríteni hozzá. Ha sportosan közlekedsz egy ilyen géppel egyrészt a fogyasztás lesz meglepően sok, másrészt a cserélendő alkatrészek száma, és nem utolsósorban a teljesítmény lessz döbbenetes amit a moci lead. De ez utóbbi csak igen magas fordulaton. Félre ne érts, ezzel nem akarom lenézni a technológiát, ami a maga nemében egyszerű, robusztus és zseniális, de nem lehet összehasonlítani a mai gépek közt a 2T és 4T blokkokat igazán, olyan sok paraméterben különböznek. Mindenki aszerint válasszon magának, amire használni akarja a gépet, és csak ő tudja megmondani, hogy neki melyik az ésszerűbb.
nézzetek át a 125 ös szobába és olvassátok el miket ir.