Az MZ motorjának élettartama gyári kommuniké szerint 26e km, és 0,5mm-es lépcsőkben rendelhetőek hozzá dugattyúk. ;-)
Egy rendes, direktolajozású 4t-n 26e-nél a második szelephézag-ellenőrzésnél tartasz.
Persze kétségtelenül hátrány, hogy egy nagy nehéz vaskupac az egész, bonyolult, beállításához magas szintű szaktudás kell, és ráadásul súlyadót kell rájuk fizetni, meg a biztosítás is durván sok tud lenni 350cc fölött...
Örülök, hogy ilyen jól megy neked. Én bizony nem engedhetem meg magamnak, hogy a napi 150km-et, amit lemotorozok munkába menet 7 literes fogyasztással és literenként 70 forintos olajjal tegyem meg. Egészen egyszerűen azért, mert ez az extra a 200cc-s 4t fogyasztásához képest nekem havi 33e Ft-be kerülne. Abból inkább fölöltözöm, kocsmázok, operabérletet váltok, vagy veszek egy ládikó Club Corona szivart.
Aztán hétvégére nekem is van "parádés" motor, aminél nem számolom a deciket, amikor elmegyek vele a 811-esre döntögetni. Fussa a hétköznapi megtakarításból. ;-)
Na szóval csak arra akarok kilyukadni, hogy a CBF-et meg az NSR-t összehasonlítani kb. olyan színtü szellemi bakugrás, mint a dugóhúzót és a vekkerórát összevetni. Lehet... de minek?!
Hu basszus,1800 ft/liter? Ez neked rendes olaj? :) Bar jawaba nem kell dragabb.Kulonben meg tudod hol kezdodik a rendes olaj? 3500-5000.Olcsobbat nem is rakok a gepembe.
De erre megint csak azt tudom mondani (+36 FT),hogy akir csoro es spur ne motorozzon,jarjon BKV diakberlettel,az csak 2200 1 honapra.
Lehet,hogy pecsig eljutsz,de hogyan? :)
Egyetértek Calával ! Hajrá CBF 250. :) Ma mentem a Pepe mocijával, ami a tied volt. A kormányt te állítottad előrébb?, Illetve az üllésmagasság is egy kicsit alacsonyabbnak tűnt mint az enyém. Állítottál azon is?
Még annyit tennék hozzá, hogy a CBF-nek kicsit idegesítő index kapcsolója van: ha elmozdítod, villogni kezd az index, és a kapcsoló azonnal visszatér. Ahhoz, hogy kikapcsold az indexet, az alaphelyzetben álló gombot meg kell nyomnod. Na hát amíg ezt megszokod, min százszor fogod bennfelejteni. :-( De egyébként tényleg jó kis motor, és szerintem dószt elég a hangja, de hát persze halk motorból nem egy nagy tett hangosat csinálni, ha épp azt szereted... fordítva kicsit nehezebb.
Levegő+olajhűtés, stabil megbízható és egyszerű. Túlmelegedés még városban 30 fokban sem jellemző, eléggé túl van tervezve a hűtés. A hangja a legnagyobb baj, az ugyanis nem nagyon van neki, így nem vesz észre a f*sz autós. De túrázni jó, kellemesen mormog. Végseb. 120-130 de érdekes, hogy 110-ig meglepően rugalmas, onnantól meg nem akar menni, mintha másik motorra ültél volna. Ha nagyon óvatosan (pl. bejáratás) jársz vele, akkor 3L, kicsit pörgősebben max. 4 a fogyasztás. Rövid az egyes, a kürtkapcsoló túl érzékeny, más gond nincs vele. Olcsó fenntartani 1.5L olaj + szűrő kell bele 6e km után. Amíg a CBF-en 3 szor olajat cserélsz, addig egy 2T-s gépen dugót, hajtókarcsapágyat etc.... Érdekes egyébként, hogy 21LE és 24nm, azaz szinte mindegy, hogy egyedül vagy utassal mégy, majdnem ugyanazt tudja.
Nekem meg egy keeway ksm-200-asom van (semmi röhögés, ezt legalább nem lopják el :-)), 200cc egyhengeres négyütemű, 11kW teljesítmény 112kg önsúlyra, és 100 a vége, de inkább csak a 90-et szereti, azt viszont tűzön-vizen át. Ha ráhasalok, és csutkára húzom, és lejt az út és hátszél van, akkor sem tudtam még 110 fölé huzatni az autópályán. Pedig többféle áttétellel is megpróbáltam... de úgy látszik, egy ekkora négyütemű motorból ennyire fussa. A CBF kicsit erősebb, ezért tippeltem 110-120-at. Aki többet akar, vegyen GS500-ast, mint mindenki más.
Megjegyzem városi mászkálásra a keeway meg a CBF is untig elég, még országúton is el lehet velük kolbászolni, a baj akkor van, ha utolérsz egy 90kmh-val robogó kamiont. Azt ugyanis már nem tudod megelőzni, vagy legfeljebb valami nagyon-nagyon hosszan belátható egyenes útszakaszon. Szóval mész a kamion mögött, és olvasgatod rajta a feliratokat, amig le nem kanyarodik, vagy mérgedben meg nem állsz tankolni. Hát ez a kisköbcentis egyhengeres 4t hátránya. Gazdaságosak, megbízhatóak, igénytelenek, elvisznek A-ból B-be, de ha ennél csak egy fikarcnyival is többre vágysz, akkor inkább vegyél egy GSX-R 250-et vagy egy AF-1-et.
Ez így van, csak hát a kétütemű motor hatásfoka... nekem volt jawam, 8 litert fogyasztott városban, a létező legdrágább benzinből, a keverékből. És ha még bekevertem volna rendes olajjal (mondjuk Agip fullszint 1800/l), akkor az további 36 Ft pluszt jelentett volna literenként. Ez a baj a 2T-kkel, nem a szaguk. :-( A jawaval elmész a Velencei Tóhoz, a CBF-250-nel meg Pécsre vagy Szegedre, ugyanannyiból.
Szerintem tévedésben vagy, a CBF-250 négyütemű masina, teljesítménye mindössze 15kW, saját tömege 138kg, egy megkíméltebb jawa-350 lealázza (az 18kW 150kg-ra).
De a kapitalizmus farkastörvénye az, hogy amire kereslet van, arra előbb-utóbb kínálat is lesz. Márpedig ha megnézed akármelyik apróhirdetőt, mindegyiken van vagy egy tucat konténeres motor, nem hiszem el, hogy ezek gazdái még soha semmilyen alkatrészt nem kellett hogy vegyenek, azért kérdeztem, hogy van-e itt valaki, aki már feldezte, mi a pálya.
Különben közben találtam egy céget, bizonyos yakomoto nevűt pécsett, ami kifejezetten azt hirdeti magáról, hogy bármit beszerez a belpiacosokhoz is. Azért egy pesti jobb lenne...
Hát igen, ellentmondásokat már én is tapasztaltam....
Ha tudsz jó RGV-s oldalakat, légyszi add már meg a címüket...
Időközben kiégettem a kipufcsöveket... meglepően kevés dzsuva volt bennük...
A mail címemre is írhatsz, suzuki.rgv@vipmail.hu
ezt a vegsebesseget lecci ird be a 125-os topicba is.
Kulonben meg nem kell felni annyira a leghuteses gepektol,hiszen regen csak olyanok voltak,azzokkal versenyeztek. A vizesnek is felforr a vize kanikulaban,ha dugoban allsz.
Szia, lég- és olajhűtéses, víz nincs benne. Túlmelegedés nem jellemző, a hangja jellegzetes négyütemű egyhengeres, olyasmi, mint az enduroké, csak folytottabb. Rezonancia probléma nem jellemző, a fogyasztása állítólag 4 liter körül alakul (ezt egy oktató mondta, aki ilyenen oktatja az A korlátozottat). Végsebességet nem próbáltam, de úgy 110-120kmh-nál nem hiszem, hogy többet megy. Túrázni jó, mert nyomatékos, nem kell sokat kapcsolgatni, sem pedig üveghangon huzatni, szépen elzörög. Városba is jó, mert kis sebességen is jól manőverezhető.
A Madách utcába végén, a sétáló szakaszon szoktam fekete CBF-eket látni (ott valami futárcég lehet), esetleg ha arra jársz, próbálj haverkodni velük.
mostanába akarok venni egy honda cbf 250-as motort lenne pár kérdésem!
tényleg léghűtéses(néztem katalógusba ott vízhűtést irnak de másoktól kérdeztem azt mondták hogy lég most mi az igazság?)
ha léghűtéses akkor nagy melegben kisseb túrákon hogy viselkedik ?
mihez lehet hasonlítani a hangját?
ja és milyen fogyasztása és végsebessége van?
Sziasztok. Meg tudná valaki mondani, hogy létezik-e, s ha igen, hol olyan szaküzlet, ahol a japán belpiacos 250cc-s soros négyhengeresekhez lehet alkatrészeket venni? Mivel elég sok van belőlük forgalomban, azt gyanítom, hogy valaki rákattanhatott a dologra... ha nem is tipus alapján, de legalább minta után... valaki?
Egy rendes, direktolajozású 4t-n 26e-nél a második szelephézag-ellenőrzésnél tartasz.
Persze kétségtelenül hátrány, hogy egy nagy nehéz vaskupac az egész, bonyolult, beállításához magas szintű szaktudás kell, és ráadásul súlyadót kell rájuk fizetni, meg a biztosítás is durván sok tud lenni 350cc fölött...
Aztán hétvégére nekem is van "parádés" motor, aminél nem számolom a deciket, amikor elmegyek vele a 811-esre döntögetni. Fussa a hétköznapi megtakarításból. ;-)
Na szóval csak arra akarok kilyukadni, hogy a CBF-et meg az NSR-t összehasonlítani kb. olyan színtü szellemi bakugrás, mint a dugóhúzót és a vekkerórát összevetni. Lehet... de minek?!
kerem,legalabb ne irjunk be hulyesegeket,mert az ujak meg elhiszik.
Egy rendesen felkeszitett 50-essel meg a "szuper" CBR 125-ot is lealazod.
De erre megint csak azt tudom mondani (+36 FT),hogy akir csoro es spur ne motorozzon,jarjon BKV diakberlettel,az csak 2200 1 honapra.
Lehet,hogy pecsig eljutsz,de hogyan? :)
Megjegyzem városi mászkálásra a keeway meg a CBF is untig elég, még országúton is el lehet velük kolbászolni, a baj akkor van, ha utolérsz egy 90kmh-val robogó kamiont. Azt ugyanis már nem tudod megelőzni, vagy legfeljebb valami nagyon-nagyon hosszan belátható egyenes útszakaszon. Szóval mész a kamion mögött, és olvasgatod rajta a feliratokat, amig le nem kanyarodik, vagy mérgedben meg nem állsz tankolni. Hát ez a kisköbcentis egyhengeres 4t hátránya. Gazdaságosak, megbízhatóak, igénytelenek, elvisznek A-ból B-be, de ha ennél csak egy fikarcnyival is többre vágysz, akkor inkább vegyél egy GSX-R 250-et vagy egy AF-1-et.
biztos vagy benne hogy a végsebessége 110-120 körül van?
Különben közben találtam egy céget, bizonyos yakomoto nevűt pécsett, ami kifejezetten azt hirdeti magáról, hogy bármit beszerez a belpiacosokhoz is. Azért egy pesti jobb lenne...
Ha tudsz jó RGV-s oldalakat, légyszi add már meg a címüket...
Időközben kiégettem a kipufcsöveket... meglepően kevés dzsuva volt bennük...
A mail címemre is írhatsz, suzuki.rgv@vipmail.hu
Kulonben meg nem kell felni annyira a leghuteses gepektol,hiszen regen csak olyanok voltak,azzokkal versenyeztek. A vizesnek is felforr a vize kanikulaban,ha dugoban allsz.
A Madách utcába végén, a sétáló szakaszon szoktam fekete CBF-eket látni (ott valami futárcég lehet), esetleg ha arra jársz, próbálj haverkodni velük.
mostanába akarok venni egy honda cbf 250-as motort lenne pár kérdésem!
tényleg léghűtéses(néztem katalógusba ott vízhűtést irnak de másoktól kérdeztem azt mondták hogy lég most mi az igazság?)
ha léghűtéses akkor nagy melegben kisseb túrákon hogy viselkedik ?
mihez lehet hasonlítani a hangját?
ja és milyen fogyasztása és végsebessége van?
előre is köszönöm!