Én egyáltalán nem vennék mislent mert egy szar volt mindig is.
Látom kóstolgatod a pályázást, szerintem simán vegyél valami jobb sportgumit. Bridgestone S22, Pirelli Rosso Corsa II, Metzeler M7.
Ne törődj a sok hülyével láthatóan fogalmuk sincs az egészről.
2cm-es majréval is lehet akkorát esni mint a ház ha szar a gumi.
A túragumik az 50 fokos aszfalton még 2:30-40-es köridőnél is simán elmelegedhetnek a Hungaroringen. A sportgumik meg 2:05-15 között (stílusfüggő). Csak attól, hogy egy 150-200Le motorral újra meg újra kigyorsítasz. Nem kell 60 fokos dőlésszög hozzá.
Haver Pilot Roadja a sikán FÉKTÁVJÁN teljesen függőleges motornál adta meg magát. FZ-1 2:20-as köridő szóval már nem volt teljesen amatőr. Sima féktávot vett, majd kiment az eleje.
Szóval ha tervben van további pályamotorozás akkor minimum sportgumi, tempótól függetlenül. 🤔
Hát figyelj, a d211-et nem lehet összehasonlítani a power 2ct-vel.
Túragumi elméletileg laposabb, le kellene tudni dönteni könnyebben mint egy hegyesebb sportgumit és akkor jön a csavar hogy egy s22 laposabbnak tűnik mint egy road5.
Nem lehet ebből konklúziót levonni. Egy biztos, az a road5 egy nagyon jó gumi, nem fog rajta segíteni a power5, marad majd a majré kivéve akkor ha az ember magának bemeséli hogy ez egy sporttúragumi és fél vele motorozni.
Pláne egy s1000r-rel amit az elektronika elég jól megfog ha baj van, tekerheti a gázt kifelé mert nem hagyja hogy megelőzzön a hátsókerék.
Nem kell sem Rossinak sem Marqueznek lenni, de a 2cm majré eléggé beszédes tud lenni egy 190/55-ös gumin. Ha valami keskenyebb terepes, bütykös lenne akkor oké, arról bármilyen tempóval mész megmarad a majré…
Az is elképzelhető, hogy a sporttúra gumi profilja miatt nem dönti le addig az utolsó 2 cm-ig. Vénségemre én is már csak a versenygumit tudom peremig dönteni, például egy Michelin Pilot Power 2CT-t nem sikerült, nem is éreztem magam biztonságban vele, minden útjelző felfestésen megindult valamerre, érdekes a 7-8 éves DOT számú Dunlop D211 hátsó meg sem mozdul sehol (az én szintemen). Egyébként meg utcán az ember ne is döntögessen peremig szerintem, mert elég egyszer elnézni valamit. Persze tudom én, hogy a billenytyűzet mögött csak Valentino Rossi-k és Marc Marquez-ek ülnek, akik tükörjégen is a könyökükön fordulnak....
A road 5 eltekert nálam 13e-ret,ugyan nem power5 csak rosso corsa de az 8500-nál cserés volt.
Szerintem így kéne számolni power 5-nél is.
És a szintemen szerintem felesleges nekem "jobb" mint a road5.
Szerintem nem voltál jó matekból. Pár ezer az eltérés de az egyik elszalad 10ezret a másik meg 5-ot. Akkor is csak pár ezer az eltérés ?
Korrekt választ kaptál, 2cm majrehoz felesleges a power5. Ennél korrektebbet nem fogsz kapni. Jobban tapad az biztos de ebből mit veszel észre ha a road5 is többet tud mint amire neked szükséged van?
Racionalitás…
Pár ezer forint különbség van a Road5 és a Power5 között. Így ár szempontjából mind1 melyiket veszem. A tartosság és a vizes tapadás ami érdekelt volna, de látom, hogy reménytelen egy korrekt válasz ebben a topikban.
De ha nem számít az észérv és a logika, miért nem egyből a power cup-ot próbálod?
Eszembe sem jutna egy sportgumit felrakni ha nem használom ki. Én pont azt próbálom elérni hogy minél tartósabb legyen de ne fogyjon el 5000alatt, mert baromi drága lett a gumi, tavalyelőtt 50ből volt egy szett ami kibírt 6000-et, most meg ugyanaz 60fölött van bőven hogy basznák meg…
egyértelműen bunkó 😁
nőket az életkorukkal, a motorosokat a majrécsíkkal nem illik basztatni
vegye csak meg a minél jobbat-drágábbat hogy legyen bevétel mindenkinek
Szia! Én most nagyon bunkó leszek, de amíg a képeiden az látszik hogy a road5-tel van 2-2cm érintetlen felület a gumid szélén, teljesen felesleges sportosabb gumin gondolkodnod. Azzal a road5-tel hatalmasat lehet pirítani, nem a gumi a szűk keresztmetszet, főleg ha Makarska környékén motoroztatok, ott még bügykössel is lábtartót karcolva lehet motorozni nemhogy egy ilyen gumival mint a road5.
Én gondolkodás nélkül felraknám. Szerintem hülyeség LE-höz kötni a gumit. Nem attól függ a gumiválasztás, milyen motorod van, hanem hogy mire használod. Nézz meg egy Moto3 vagy SSP300 futamot, milyen gumikat használnak, aztán egyik gép sincs 200 LE-s.
Ha sportosan szeretsz menni, pályázol is, nagyobb tapadásra van szükséged, az élettartam meg nem szempont, akkor sportgumit a motorra, szerintem nem is lehet kérdés.
Egyébként abból, hogy a Roadsmart II 5-6 év alatt nem kopott el nálad (pedig pályáztál is), arra következtetek, hogy nincs szükséged a túragumik egyik legfontosabb tulajdonságára, a hosszú élettartamra. Hamarabb öregszik el nálad, minthogy elkopjon. Már csak ezért is lecserélném az élettartamot tapadásra (azaz a túragumit sportgumira).
Amúgy annyiban egyetértek a korábban hozzászólókkal, hogy szinte biztos, hogy nem a gumin múlt a dolog. A Roadsmart II egyébként egy nagyon jó gumi, kifejezetten sportos a sport-túra kategóriában. Szóval csak egy elcsúszás miatt (amiben tényleg volt hülyeség) nem muszáj most rögtön lecserélni a gumit. Ha pénzszűkében vagy, akkor inkább koptasd le, aztán majd ráérsz sportgumit felrakni később, nem ettől fogsz elesni. De ha mindenképp cserélsz most, mert nem tudsz bízni a Roadsmart II-ben, és megnyugtatóbb a tudat egy új gumival (igen, a motorozásban ez is fontos), akkor viszont semmi nem szól az ellen, hogy sportgumit rakjál fel.
Ami a vezetéstechnikai tréninget illeti abszolút egyetértek, és ennek megfelelően nyitott kapukat döngettek. Több ilyenen is voltam már (safety, uralom a motorom - road). Évente többször kimegyek a motul bemelegítőre, az elcsúszás is ott történt. Csak röviden arról volt szó, h októberben este hat felé utolsó felgurulás volt a pályára, eléggé hűvös volt már, én pedig az első körben -- hideg gumikon -- a 2. kanyarban úgy döntöttem a kanyar közepén, h kicsit jobban kiülnék, és ebben a pillanatban már el is ment az eleje.
Viszont a kérdésem még mindig áll, azaz h mennyire érdeme az említett gumit -- amit jellemzően komoly(abb) sportmotorokon szoktam látni -- feltenni az én kis sporttúrának csúfolt kávédarálómra? 🏍️
Ha gumi témában még tapasztalatlan vagy ü, akkor még a ring is csúszós talaj lehet.
DoLaci leirt tömören velősen mindent.
Egy vez.technikai képzésen meg lehet tanulni az alapokat, amivel spórolhatsz egy guminál.
Utána már csak fejleszteni kell a megszerzett tudást, és nem csak a gumira bízod magad.
Kevés olyan motoros szitu van utcán mikor a gumin múlik a dolog. Utcán nem nagyon lehet kimotorozni a legtöbb gumi tudását. Szerintem inkább menj el az új gumik árából egy vezetéstechnikai tréningre és az hasznosabb lesz mint a drága gumi amivel ugyanúgy megcsinálod a hülyeséget amit említettél.
Gumi kérdésben eléggé tapasztalatlan vagyok, szóval gondoltam bedobom a közösbe a kérdést.
Egy SV650S motorom van rajta dunlop roadsmart II pacskerokkal. Nem emlékszem pontosan, h mikor lettek feltéve, de tippre úgy 5-6 éve. Tavaj szezon vége felé volt egy elcsúszásom, nem mondom h nem csináltam hülyeséget, de mégis kicsit megingott a gumikban a bizalmam, szóval most gondolkodom a cserén. A kora miatt talán amúgy is időszerű.
Jelenlegi kiszemelt a Bridgestone S22, mert gondoltam most kipróbálok valami olyat, ami tapad mint állat! :) Viszont nem vagyok benne biztos, h van értelme egy hetvenpár lóerős motorra ilye gumikat rakatni. Ezzel kapcsolatban érdekelne a véleményetek.
Mivel mar az 5. Szeria fut,nagyon nem mindegy.