Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mentem GS500-al,azon tanultam.A váz,fék,futómű teszi pengeéles pályafegyverré,így a gumin múlik.Szóval bocsánatodat kérem.
A slick a legjobb. (Szárazon.) De a Supercorsa is nagyon jó. De szerintem maradj az S20-nál, az is jó, és a Supercorsa nem lesz meg 50-ből, és majd szerintem akkor lesz rá reális igényed, ha gyorsulni fogsz. De ha már tapasztalt pályamotoros leszel, nem itt fogod kérdezgetni valószínűleg, hogy kell-e neked a Supercorsa. :)
Most már végképp nem tudom mi merre hány méter? A Supercorsa a legjobb? De abból van 140-es, vagy csak 160-as? Az most meg van 50e körüliből/garnitúra?
Igazából most ezek a célok, hogy 50eFt körüliből meg legyen és max. 140-es legyen a hátsó.
Érzésem szerint Te sem gyakran jársz pályázni. ;) Ez a játék egyáltalán nem csak a power-ről szól. Nem csak azért szeretjük a Supercorsa-t, mert rá lehet engedni 200 LE-t, hanem mert pl. olyan stabilitást és visszajelzést ad, hogy a szemem könnybe lábad, ha rágondolok. Márpedig enélkül nem tudod, mi történik alattad, és ha nem tudod, akkor nem tudsz se gyors lenni, se fejlődni, se igazán élvezni a nagy sebességgel kanyarodást, ha csak tippelned kell, hogy ez most sok lesz, vagy nem. Az se mindegy, mekkorát tudsz dönteni, vagy mennyi fékerőnél fog blokkolni (igen, GS500-zal is meg lehet blokkolni a kereket ;)), vagy mennyire változik meg a viselkedése ha felhevült egy pár gyors kör után. Nem véletlen, hogy gyártják a Supercorsát 140-es méretben is, ez nem olyan, hogy 200 LE alatt nincs értelme.

Amúgy meg pl. a Supercorsát is megcsúsztattam kanyarban, a ZXR400-zal, ami mennyi, 60-65 LE? De aztán megint megtapadt. Olyat kaptam a célegyenes végén, mintha egy ló rúgott volna s*ggbe, de a motoron maradtam, nem estem el, szépen kihajtottam a sóderágyba, aztán vissza, és mehetett a móka tovább. Ezt nem csináltam volna meg egy Michelin Pilot Street-tel vagy akármivel.
Ugyanez, mikor először mentem slick-el, egyből az elején nagyon csúnyán elnéztem egy kanyart, éreztem hogy itt a vég, ez már a nincs visszaút stádium, mindjárt csúszunk a sóderbe. A legtöbb gumival ez tutira így is lett volna. Aztán csak elfordítottam a motort, és úgy ment végig a kanyaron, mintha sínen húzták volna. El se hittem. Akkor jöttem rá, hogy jóval több a tartalék a gumikban, mint amennyire forszírozni mertem addig. És ez nem baj. :) Aznap meg is lett az új PB. :D
De azt is el tudom mondani, amikor a jónak hazudott vacak gumikkal mentem pályára, még a 250-essel, és egyszerűen nem tudtam mi történik mert már szinte egyenesen is olyan hülyén viselkedett, mint ledöntve, és nem éreztem, hogy mehet-e még, vagy mi van. Gondoltam nem tudom, mi van, de ettől csak többet bír, legyünk bátrak. Tévedtem. Aztán összeszedtem a sóderágyban a letört alkatrészeket. :D És ez 33 LE volt. Azt a napot konkrétan tönkre tette egy rossz gumiválasztás. És baromira nem vigasztal, hogy a sportmotor.hu fórumon megmondták, hogy ekkora power-hez tök mindegy, milyen gumit rakunk fel. Nem tökmindegy.

Szóval azt tudom csak mondani, mindenki a saját f*szával verje a csalánt. Én leírtam, mit vennék az adott helyzetben. Persze mindenki olyan gumit vesz, amilyet akar, de azt se magyarázza meg nekem senki, hogy egy gyengébb motorra felesleges a jó gumi, mert tapasztalatból tudom, hogy nem az.
(Kanyarban tök mindegy a lóerő.)
Akkor mégis az S20 lesz.
Nincs több kérdés. Már csak a guminyomás :)
A pályázásról, kimaradt.
Lehet Bogyót kéne megkérdenyi.
Huhh sracok,gs500 rol megy a gumivita palyara.Nema hogy ekkora power legyen benne,gyakorlatilag egyik uj gyartasu sportgumin se tud kifogni az az 50 par lo.
Igen, az a másik "titkos" favorit, ha valaki olcsón szeretne jó sportgumit. Sőt, talán a legjobb ár/érték ajánlat jelenleg. Csak sajnos ha jól tudom, 160/60 a legkisebb méret ami elérhető, az meg már tuti sok lenne a gyári 130/70 helyett.
Így az árak tükrében mindenképpen S20 lesz. (A bt16 azért nem, mert az S20 sem egy veszett drága gumi, 55ezer körül meg van a garnitúra).
Még egyszer köszi mindenkinek a segítséget.
A következő kérdés majd az lesz amivel mindenkit zaklatni fogok, hogy 2-1,8 guminyomás elől-hátul elsőre jó ötletnek tűnhet, vagy hülyeség?
Vagy egy bt016-ot ha van abban a meretben, nem rosszabb gumi mint az s20 de olcsóbb.
Na ezért mondom, gondoltam biztos megvan miért ezzel akarsz, odabízom. ;)

A Supercorsa baromi drága amúgy, 70e körül van csak egy hátsó. 3 elsőből és 2 hátsóból megveheted a lenti pályamotort. :)

Szerintem vedd az S20-at. Azt írtad, fontos az ár is, ne szálljanak el a költségek, az S20 ár-érték arányban nagyon jó sportgumi, kezdésnek tökéletes lesz szerintem, GS500-zal talán nem is lehet egykönnyen megtalálni a határait. De menj ki a pályára, motorozz sokat, koptasd el, aztán ha már gyűlik a tapasztalat, jobban tudni fogod, mit szeretnél, és úgy érzed, kevés az S20, túlmelegszik, nem tapad extrém helyzetekben, akkor jöhet valami komolyabb. De egy garnitúrát szerintem mindenképp koptass el, nem kell feltétlen a legjobbal kezdened, főleg ha eleinte nem is fogod kihasználni.
Először is mindenkinek köszönöm a segítséget.
Mellesleg sok dolog szerepet játszik, hogy milyen motorral. Az egyik, hogy csak menni akarok pályanapokon, nem versenyben, semmi ilyesmi, tehát nincsenek nagy célok. A másik, hogy se idő, se pénz, se energia, se vonóhorog trélerezni, vagy utánfutózni. (Trélereztem én már versenyautót a Ringre, az elég is volt, tudom egy motor egyszerűbb, annak elég egy utánfutó.)
Aztán közúton is akarom használni, még ha keveset is.
Nincs idő, se energia szerelni, tehát egy megbízható motor kell, mint a GS500. Az enyém majdnem új, 12ezer sincs benne. Azért ilyen biztos, mert én vettem szalonból.
Egy szó mint száz ez nekem a céljaimnak tökéletes. Valószínű az S20 lesz a gumi esetleg a Diablo Supercorsa, bár most már teljesen elbizonytalanítottatok így, hogy képbe került a Diablo Supercorsa is, hogy a kettő 140 széles közül melyik legyen?! :D
Ez mondjuk abszolút igaz, csak már nem akartam beleszólni, ki milyen motorral pályázik. A motorválasztás mindig érzelmi döntés is.

De jól mondja Zoli, 90-es évekbeli 400-600 ccm karbis sportmotorok simán félmillió körül mennek, vagy kevesebbért is akár. Pályamotorok meg általában még olcsóbbak is, mint a papíros-rendszámos társaik. És nem csak azzal nem lesz gondod, hogy van-e rendes gumi (és más hasznos pályacucc) a gyári méretében, hanem az egész pályázás sokkal élvezetesebb lesz. Meg ha lezúzod sem fáj annyira. Persze nem a legolcsóbb a legjobb, de itt egy aktuális "low budget" példa.:

https://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/zx-6r_ninja/kawasaki_zx-6r_ninja-16312891

De ezt már tényleg nem az én tisztem megmondani, milyen motort vegyél. :)
Ha eladod,az árából kijon egy low budget 600-as pályamotor.
Szerintem felesleges ezt a motort pályázásra használni,nem arra találták ki.
Ezt megértem, pályán mindenképp jobb feszegetni a határokat, mint közúton. Amúgy láttam én már karón varjút, ismerek egy srácot, aki 400-as Banditból épített pályamotort, pedig az se egy kimondott sportmotor. Aztán alázta vele az ezreseket a haladó csoportban. Persze csak kis, kanyargós "gokart" pályán, nem a Hungaroring kaliberű pályákon.

OK, ha a pályázás az elsődleges cél, akkor én a helyedben sportgumit raknék rá, hiába a Pilot Street Radial is jó gumi, azért nem ugyanaz a kategória. De persze a döntés a tiéd. Mondom, ezen a szinten szerintem a Pilot Street-tel is elégedett leszel. Aztán ha sokat pályázol, előbb-utóbb úgyis valami slick-nél vagy Supercorsa-nál fogsz kikötni. :) (Néztem amúgy, 140/70-ben már van Diablo Supercorsa, meg R11, RS10 is... Ezek már egész komoly abroncsok ilyen kis motorokra.)
Elvileg simán. A gumiknak általában van egy ajánlott tartományuk, milyen széles felnire mehetnek fel, a legtöbb 140/70-esnek 3,5-ös felni a minimum, a GS500-nak az van hátul, tehát jónak kell lennie. Nekem a kis Ninjámon volt fent 140-es (ott is a gyári 130-as), azon sem volt gond, azon is ugyanolyan 3,5 széles felni van, mint a GS500-on. Elvileg kicsit jobban össze lesz húzva, mint egy 130/70-es gumi, de gyakorlatban ebből nem tudom, mennyit veszel észre. Valószínű semennyit. :)
A gyári kerékre fel lehet tenni a 140-es gumit a 130-as helyett ugye?
A gs500-at túrázásra soha sem használtam, erre a motorra volt lehetőségem, meg most is erre van, ezt használom, nem is akarom cserélni, a lényeg, hogy már nem a Mátrában akarok vele "pályázni", mert régen szinte csak ott használtam, általában egy nap legalább 30-szor felmentem, de annak már 10 éve. Persze akkor gyári gumikkal.
Szárazon, pályán, határokat feszegetve jelentős, az S20 javára. Ha komolyan veszed a pályázást, és mondjuk a motort 80%-ban pályán, 20%-ban utcán használod (mondjuk ez egy GS500-nál furán hangzik), akkor mindenképp valami sportosabb gumit kéne felrakni szerintem.

Ha viszont nem ez a helyzet, akkor nem muszáj. Ne értsd félre, nem lenézésből mondom, csak próbálom a reális igényeket behatárolni: ha kezdőként ki akarod próbálni magad pályán a GS500-zal, és csapni egy pár élvezetes kört, és nem a köridő a legfontosabb, akkor a Pilot Street Radial-lal teljesen jól elleszel. Én is pályáztam vele amúgy, abban az időben a 250-esemre nem lehetett kapni ennél jobb gumit (ami utcára is legális), teljesen elégedett voltam vele.

Amúgy meg ha inkább utcán mész többet, és pl. munkába is a GS500-zal jársz egész évben, akkor értékelni fogod, hogy a Pilot Street Radial iszonyat jó esőben, hidegben, vacak útviszonyok között - ezekben veri az S20-at. Meg tartósságban is.
Már csak annyi a kérdésem, hogy pl. a Bridgestone S20 Evo és a Michelin Pilot Street Sport Radial között mennyi a különbség (most nem árban gondoltam a különbséget), van-e értelme emiatt 130-ról 140-re váltania méretet?
Amúgy ahogy a többiek is írták, a motor eléggé behatárolja a lehetőségeket, a gyári méretben nincs jobb, mint az említett Michelin Pilot Street Radial. A legtöbb gumi ebben a méretben diagonál szerkezetű, csak három radiál van, az említett Michelin, meg a Pirellitől a Diablo Rosso II és Rosso III, de a Rosso II-vel nagyon rossz tapasztalatom van, nem ajánlanám. A diagonál gumikat sem mondanám elavultnak, sok nagy gyártó ma is fejleszt ilyet, csak más felhasználásra jók. De sportos motorozáshoz csakis radiált vennék, abból meg ebben a méretben csak a Michelint.

A Sava egyébként csinált egy sportosabb gumit ebben a méretben, az MC-50-et; amíg az EJC Ninja 250-ekkel ment, ők voltak a hivatalos gumibeszállítók, és ez annak a versenyguminak az utcai változata elvileg. Sosem próbáltam, de érdekes lehet.

Illetve ha egy picit változtatsz a méreten, hátra 140/70-et raksz, akkor már vannak kifejezetten sportos gumik is, pl. a Bridgestone S20 Evo egy szuper kis sportgumi, kezdő szintre bőven elég, még sok is talán, és az ára is nagyon jó. De ez a Te döntésed, akarsz-e variálni a mérettel; műszakin fogalmam nincs, hogy állnak hozzá, biztos helytől is függ. Meg rendőr sem tudom mit szól hozzá. De vannak jópáran, akik nem gyári mérettel járnak. Kifejezett előnye magának a méretváltásnak szerintem nincs, csak annyi, hogy nagyobb méretben jobb gumikat lehet kapni, főleg sportgumikból nagyobb a választék.