sziasztok. Szeretnék supermotora gumit venni. Vágott slicket találtam elég olcsón, de nincs semmi tapasztalatom hogy milyen lehet az. A motort utcán használom. Műszakiztatni lehet ilyen gumikkal ha megvan a mintázat mélysége? Jól tapad, ajánlott utcára? szívesen vennék pár ötletet tapasztalatot.
Ha gumit szertnék cserélni mennyire lényeges az évjáratot figyelnem, vagy a lényeg az hogy milyen körülmények között tárolták a gumit? pl egy 4-5éves gumi ami szemre jó állapotú azszóba jöhet-e?
lehet idióta kérdés:
enduro gumit vágott már valaki?
van egy garnitúra mitas e08am aztán olyan kicsi a rés a minták között hogy nem esik ki a sár
meg kellene szélesíteni
érdemes ilyennel kínlódni? vagy attól még sz@r marad?
Köszi a teljes körű választ! Meglátom lesz-e pénz, hátsót kell vennem mindenképp, de akkor már elöl se kellene fennthagyni a RoadAttackot, pedig abban még van vagy 15E km. Kereslek ha összejönnek a dolgaim!
A Bridgestone slick-hez csak pályára való értékem van: 2,1-2,2 hidegen
A BT016-ba elég tág határok között mozognak a felhasználók adatai: 2,0-2,5. Én személy szerint ilyet nem használtam, de biztosan 2,0-tól indulnék.
Helló Brian!
Elől a vágott slick, az egy Bridgestone Racing Battlax 120/600ZR17
Ezeket az adatokat találtam rajta!
R01Z YDC T0401 TAM2508
A Hátsón az pedig Bridgestone Battlax BT016R HYPERSPORT 160/60ZR17 M/C (69W) és ezek vannak az oldalán!
016RZ T0702 E4 75R-0004543 008 SNI
( De a hátsón megtaláltam a feliratot, ami 42PSI volt hidegen)
A gyár azért ad meg viszonylag magas nyomásértéket, mert azzal számol, hogy adott motorral akár 2személlyel és csomagokkal megpakolva fognak közlekedni, illetve azért, mert fogalma nincs, hogy hány kg a leendő sofőr.
Egyébként márkánként és típusonként más és más értéket kell belefújni. Ill. további állítási lehetőséget ad az, hogy milyen motorral, hogyan és hol motorozol.
A motorgyártó által ajánlott érték egyébként általában túl magas. Nemrég egy Aprilia RSV tulaj akarta a gyári, pár 1000 km-es gumikat lecserélni, mert a motorral lehetetlen kanyarodni, csúszik a gumi. Mondanom sem kell, hogy a lengővillára írt értéken volt a gyárilag szerelt Dunlop Qualifier RR gumi. Amint leengedte az - általam tanácsolt - ebbe a típusba való értékre, minden megváltozott és kínmotorozásból örömmotorozás lett.
Töltheted gázzal, de szerintem felesleges. Vagy néhány naponta, hetente, amikor rendszeresen ellenőrzöd a nyomást és ezzel eresztesz a gázból, keresel gumist, aki pótolja azt? Szerintem nem túl nagy teher ismerni a levegővel töltött gumi nyomásváltozásának mértékét (kb. 0,2-0,4 bar) és ezzel kalkulálva beállítani az adott feltételeknek megfelelően a hideg nyomást. Vagy 10-20 km motorozás után ellenőrizni üzemmeleg állapotban.
Ha kizárólag egyenesen mégy akkor minél keményebb, a jó.
De ez esetleg érzékenyebb az úthibákra, viszont a kisebb felületi érintkezés miatt gyorsabb lesz.
Ha döntögetsz akkor puhább kell, tapasztald ki, függ a gumitól a környezeti (aszfalt) hőmérséklettől, kb hátul 2,5-2,3 elől 2,0- 2,2.
Próbálgasd.
Olvasgattam itt a topicban, hogy mostanában sokan kérdezgetnek guminyomást... Néha elég szélsőséges dolgokat is olvasok... (Valaki írta pár napja, hogy ismerősei Busán 2.9-re fújják a gumit, és tökéletesen működik...) Ma elkezdtem utánajárni a dolgoknak... A Dunlopnál a szakértő azt mondta, hogy a gumit MINDIG a motor gyártója által megadott értékre kell fújni, függetlenül attól, hogy Dunlop, Bridgestone, Michelin, stb gumit használunk. (Utcai használatra, nem pályamotorozás...) Erre előbányásztam a használati útmutatót, és abban ezt írják: (Kawa ZX-6R) Első: 2,5 bar-36 PSI, hátsó:: 2,9 bar-42 PSI. A Dunlop szakértő ragaszkodott ahhoz is, hogy mindegy, hogy levegővel, vagy gázzal fújom, ezt az értéket kell belenyomni... (Ez azért is fura nekem, mert ha felmelegszik a gumi, a levegő tágul benne, vagyis nő a nyomás. A gázzal töltésnek végülis az lenne a lényege, hogy nem változik a térfogata, tehát a gumiban üzemi hőmérsékleten is ugyanaz a nyomás lesz, mint hidegen...) Valaki írt olyat is itt a topikban, hogy hidegen "kóvályog" neki a motor... Nem lehet, hogy a túl lapos gumitól van ez? Én kizárólag utcára, és gázzal szeretném tölteni... Mi a véleményetek?
Nincs!
ezek az árak szereléssel vannak? ha nem akkor vállalod -e azt is és az mennyi lenne? és merrefelé?
a gyártók is 5 évig szavatolják a minőséget
enduro gumit vágott már valaki?
van egy garnitúra mitas e08am aztán olyan kicsi a rés a minták között hogy nem esik ki a sár
meg kellene szélesíteni
érdemes ilyennel kínlódni? vagy attól még sz@r marad?
Akkó most melyik a jobb? A pirelli diablo rosso, vagy a pirelli diablo corsa 3 ?
Próbálgatom majd!
Köszi szépen!
A BT016-ba elég tág határok között mozognak a felhasználók adatai: 2,0-2,5. Én személy szerint ilyet nem használtam, de biztosan 2,0-tól indulnék.
Elől a vágott slick, az egy Bridgestone Racing Battlax 120/600ZR17
Ezeket az adatokat találtam rajta!
R01Z YDC T0401 TAM2508
A Hátsón az pedig Bridgestone Battlax BT016R HYPERSPORT 160/60ZR17 M/C (69W) és ezek vannak az oldalán!
016RZ T0702 E4 75R-0004543 008 SNI
( De a hátsón megtaláltam a feliratot, ami 42PSI volt hidegen)
Köszönöm szépen előre is a segítségedet!
Kipróbálom és majd nyilatkozom!
hátul: 2,3-2,5
Nyomás ügyben te mit mondasz utcára Corsa3-on guruló 954rr-en csücsülő 80 kg-os pacákra?
A választ előre is kösz!
Érdeklődni szeretnék,hogy nem tudnál-e új Dunlop D209 Gp gumit szerezni RS125-re?
Első:110/70-17
Hátsó:150/60-17
Köszi
Egyébként márkánként és típusonként más és más értéket kell belefújni. Ill. további állítási lehetőséget ad az, hogy milyen motorral, hogyan és hol motorozol.
A motorgyártó által ajánlott érték egyébként általában túl magas. Nemrég egy Aprilia RSV tulaj akarta a gyári, pár 1000 km-es gumikat lecserélni, mert a motorral lehetetlen kanyarodni, csúszik a gumi. Mondanom sem kell, hogy a lengővillára írt értéken volt a gyárilag szerelt Dunlop Qualifier RR gumi. Amint leengedte az - általam tanácsolt - ebbe a típusba való értékre, minden megváltozott és kínmotorozásból örömmotorozás lett.
Töltheted gázzal, de szerintem felesleges. Vagy néhány naponta, hetente, amikor rendszeresen ellenőrzöd a nyomást és ezzel eresztesz a gázból, keresel gumist, aki pótolja azt? Szerintem nem túl nagy teher ismerni a levegővel töltött gumi nyomásváltozásának mértékét (kb. 0,2-0,4 bar) és ezzel kalkulálva beállítani az adott feltételeknek megfelelően a hideg nyomást. Vagy 10-20 km motorozás után ellenőrizni üzemmeleg állapotban.
De ez esetleg érzékenyebb az úthibákra, viszont a kisebb felületi érintkezés miatt gyorsabb lesz.
Ha döntögetsz akkor puhább kell, tapasztald ki, függ a gumitól a környezeti (aszfalt) hőmérséklettől, kb hátul 2,5-2,3 elől 2,0- 2,2.
Próbálgasd.
Olvasgattam itt a topicban, hogy mostanában sokan kérdezgetnek guminyomást... Néha elég szélsőséges dolgokat is olvasok... (Valaki írta pár napja, hogy ismerősei Busán 2.9-re fújják a gumit, és tökéletesen működik...) Ma elkezdtem utánajárni a dolgoknak... A Dunlopnál a szakértő azt mondta, hogy a gumit MINDIG a motor gyártója által megadott értékre kell fújni, függetlenül attól, hogy Dunlop, Bridgestone, Michelin, stb gumit használunk. (Utcai használatra, nem pályamotorozás...) Erre előbányásztam a használati útmutatót, és abban ezt írják: (Kawa ZX-6R) Első: 2,5 bar-36 PSI, hátsó:: 2,9 bar-42 PSI. A Dunlop szakértő ragaszkodott ahhoz is, hogy mindegy, hogy levegővel, vagy gázzal fújom, ezt az értéket kell belenyomni... (Ez azért is fura nekem, mert ha felmelegszik a gumi, a levegő tágul benne, vagyis nő a nyomás. A gázzal töltésnek végülis az lenne a lényege, hogy nem változik a térfogata, tehát a gumiban üzemi hőmérsékleten is ugyanaz a nyomás lesz, mint hidegen...) Valaki írt olyat is itt a topikban, hogy hidegen "kóvályog" neki a motor... Nem lehet, hogy a túl lapos gumitól van ez? Én kizárólag utcára, és gázzal szeretném tölteni... Mi a véleményetek?