*ennek az a jelentősége, hogyha nincs elég helyed neki futni az ugrónak de át akarsz ugrani egy ugrót vagy mondjuk egy double ne adj triple-t akkor ülve ugrasz el, az ugrón végig gázt adva, a hátsó rugóstag terhelésből adódó összeülése következtében mint egy rugó kilő így megnövelve az ugrás nagyságát magasságát.
szóval a lényeg, mutatja a hátsófék használatát.. :)
csao
Én tömegsportban megyek
Mire vagy kiváncsi az ugratással kapcsolatban?
lényegében annyi hogy ha elbasztad az elugrást mert túl sok a gáz..akkor gyertya lesz belőle...amit ugy tudsz kibekkelni hogy behúzod a kuplungot,és rátaposol a hátsó fékre,az elvileg visszaállítja a motort...de van amikor már az sem segít
ha kevés gáz,akkor meg csőrös lesz belőle..amit gázadással tudsz elkerülni...de itt is él az a dolog hogy néha már az sem segít ha nagyon durva a csőrös
érkezésnél meg mindig legyen gáz,ugy kevésbé ülnek meg a telől,és simábban tudsz tovább haladni,illetve egy esetleges kereszbeérkezésor,egyból kiegyenesedik a motor amikor földetérsz
Én szoktam indulni Kelet Kupán, de sajnos az idén sok versenyt ki kellett hagynom.
Az ugrásokról pedig annyit, hogy legutoljára Gyulán a nagyasztal alján "megpihentem". Az ujjaim meg a fejem (agyrázkódás) bánták az esetet, de még a jobb karom nem 100-as most sem. Szóval ugrásról valaki mást :)
Egyébként először kicsi, nagyobb, nagy, de gondolom tudod.
Legalapvetőbb dolgok amikkel befolyásolhatod a motor mozgását levegőben az a gáz és a hátsó fék. Aztán jön a testtel irányítás, lásd, whip, bubba scrub stb. Nos ez már kicsit más kat. :)
Ezzel az a baj, hogy legjobban csak akkor tudnék neked véleményt mondani ha együtt motoroznánk és látnám mi a hiba, így leírva elég nehéz.
A másik, lapra érkezel akkor hátsó kerék hamarabb érjen le, ha érkezőre akkor az első valamivel, de a gázadást soha ne felejtsd el, így tudod az érkezés irányítani a motort. Az "élre" érkezést pedig ha lehet a legjobban kerüld el.
Merre lax? Adatlap?
Én magamnak csináltam rajtszámot. Vettem frankó fekete fóliát, Word-ben kiválasztottam egy nekem tetsző betűtípust, a többit meg már nem nehéz kitalálni. A végeredményt az adatlapomon láthatod.
Bontóból nemtom mennyiért jó a henger, hívd fel a számokat és csinálj statisztikát :) Tényleg fogalmam sincs, az hogy mennyire éri meg, nos, szerintem azt is ki kell fogni.
Nem tudom mennyire érződik mivel említettem, nem volt még ilyen motorom. De nyílván a nagyobb súrlódásból adódik.
Kerkyra:
bizony, azóta már egy kicsit meg is "csinosítottam" a jobb oldali nyolcast még Gyulán :)
Faisst:
szerintem úgy jársz a legjobban ha keresel egy olcsó és faja grafikus műhelyt, ott igényeidre szablyák a rajtszámot és az ára is kedvezőbb mintha vmilyen legyártott motorost vennél. Én így szoktam.
Gábor
nemtod honnan tudnék valami normális rajtszámot keríteni?
nekem kurvára nemteccik amit az mx outlet ben vettem....de nem volt más....
legyen már valami kinézete a motoromnak....
valami ötlet?
csináltatni kéne?
ja hat jol le akatak huzni es sztem gyari dugoszettet rendeltek bele ofc h dragabban jojjjek ki
ezt a hengert mar ugytom nem lehet nicasiloztatni
bontobol erdemes venni hengert? mennyibe vannak?
ja es az a gyengebb lesz az mennyire erezheto?
gondolom az elejen meg nem mivel eleg jol +csinaljak de gondolom ahogy kopik ugy lesz szarabb
vszinu ezen a nyaron mar nem lesz cserelve henger sztem kibirja nyar vegeig
persze hogy nem...de akinek nincs pénze nicasilra...akkor persely...
más aztmondja hogy nem érez különbséget perselyes és nem perselyes motor között....
fene tudja...én erősebbnek éreztem...de ez betudható az uj dugónak...
Azzal a 300-al szépen befürdettek volna, hihetetlen mit ki nem találnak emberek.
Nem szeretnélek lebeszélni semmiről, de a hüvelyezzés vs. nicasil-al kapcsolatban volt már egy témázás másik fórumban ahová szintén írok, és több volt a negatív tapasztalat a hüvelyezéssel kapcsolatban.
Személy szerint még nem volt perselyes mocim (nem is szeretnék a hallottak alapján) szóval csak a többiek tapasztalatára hagyatkozom. Általában ami perselyes mocira jellemző a tapasztalatok alapján: zabálja a dugót, gyengébb lesz a moci (persze kezdő szinten ez nem jelentős, de nem leszel örökre kezdő), tény hogy elmegy ásványi olajjal is és nem kell a nicasil-t félteni, de van egy ellenpéldám is a nicasil kopásos dologhoz. Ha rendes olajat használsz, és időben cseréled a dugót illetve a hozzá kapcsolódó alkatrészeket akkor bizony nagyon nagyon soká fogod elérni azt a bizonyos uccsó túlméretet. Egy annak idején profi versenyzőként tevékenykedő barátom mesélte, hogy volt olyan mocija amiben 14 dugót cserélt és hibátlan volt a nicasil réteg benne.
Szóval szerintem a persely nem ér fel egy nicasilos hengerrel.
nekem 50valamennyiből megvolt a perselyezett henger+ új dugószet hozzá
megcsináltattam 170ért a gépet..aztán eladtam..muszáj volt,különben nemtok belőle "jól" kiszálni...
igen csak a henger is kopni fog es 1 ido utan elerem a tulmeret tetejet aztan johet az uj henger
ezek iyen 80kt mondtak erre a javitasi modra masik szervizben 70k a nicasilozas 3,5k huf/ora munkadij 3 ora alatt megvan szal most kb annyiert huvelyezik mint 1 nicasilozas ja es 2x tobb ideig tart.........
kosz
igen ugytom 4thez olcsobb a henger
utanakerdeztem 1 fuggetlen szerviznel ok 150ert tudnak uj hengert es mondtak kerdezzem meg mi lett volna naluk 300^^
ja es ok azt mondtak olaszba nem kuldik el nicasilosni mert gagyin dolgoznak angliaban meg 1 ev mire visszakuldik (jovo tavasz) olaszban 70k bol kesz a henger ezt most Pesten huvelyeztetik es kb ugyanannyi lesz szal remelem leeg a szervizuk^^
ha nem talalok olcso hengert bontoban amit megcsinaltatok olaszban akkor uj henger kell mivel ezt szetkokanyoltak
Szerintem azt felejtsd el és nézz körbe máshol is. 300 szerintem irreálisan magas, igaz nem oly régi a motorod mint az Én Hondám (96) de ha jól emléxem a legmagasabb ár amit nekem hengerre mondtak, max 100e volt.
Csak viszonyítás képpen, ezt biztosan tudom, a mostani Yamahámhoz (yz250f) 70e volt a gyári (!) henger.
Persze azt mondják ez elég jó ár a többi márkához képest, de azért érezheted az arányt...
Gyura 19:
Szia
Nem szeretnélek kiábrándítani csak leírom a véleményem.
A crossmotorok versenysportra tervezett gépek, ez annyit jelent, hogy sokkal több és figyelmesebb karbantartást igényelnek mint a legtöbb motor. (mint minden versenymotor)
Ha folyamatosan szeretnéd használni, és élvezettel, akkor bizony költeni kell rá. Ez főleg jellemző használt motor vásárlása esetén. Mivel nem mindig lehet az eladó jóhiszeműségére számítani így nem árt ha az ember min. plusz egy 100-assal többet raktároz a gépre a későbbi javítások érdekében. Habár ha ügyes vagy sok kellemetlenséget kikerülhetsz mondjuk egy gondosan megfogalmazott adásvételivel (pl. az eladó vállalja hogy a motor semmilyen rejtett hibával nem rendelkezik, vagy hengerlehúzás miután a zs-t lecsaptad neki az asztalra) ha ezen dolgokba belemegy szó nélkül akkor kóser lehet a gép, ha nem hagyd a fenébe.
A lényeg, hogy a motor kopását üzemórában mérjük, nem kilóméterben.
Meg van minden alkatrésznek adva egy adott intervallum amin nem érdemes túl menni, mert az anyag elfárad és nagy galibát okozhat a blokkban ha nem cseréled.
Költségesebb, cserés dolgok: blokk: dugó, hajtókar, csapágyak, szimmeringek, hátsó rugóstag alkatrészei stb...
Mint említettem versenymotorok, a magas fordulatszám miatt a motor alkatrészei fokozott igénybevételnek vannak kitéve ezért költségesebb mintha mondjuk csak utcán enduroznál. :) (előélet)
Nem tudom milyen mértékben vagy tapasztalt, de ha vásárolsz mindenképpen ajánlom, hogy vigyél magaddal egy tapasztalt krosszost. Sok felesleges költségtől megkímélheted magad.
nem gyenge a fickó hogy 1 kézzel is így megy
azám...respect...de nem kicsi