Kymco People 50 2T-vel kapcsolatban lennének kérdéseim.
A motorom 2000-es évjárat, internetes leírások szerint NGK BR8HSA gyertya kell bele.Mikor megvettem NGK B6HS volt benne,ezt kicseréltem NGK B8HS-re.
Mivel a motor alapjárata alacsony volt és világítás+irányjelző+féklámpa egyszerre használata azt eredményezte,hogy el is állt ezért állítottam a karburátor oldalán lévő csavaron körülbelül egy nyolcad fordulatot és mivel a gáz bovdenen is húztam ami az olajzást szabályozza úgy,hogy még épp ne feszítse elengedett gáznál,de ha húzom a gázt már mozdítsa a szelepet.A kérdés,hogy ez a beállítás megfelelő e és,hogy a fent említett gyertya jó e szerintetek a motorba?
Mitől lehet,hogy városi használatban,kis utcákban 40-50-el néha 60-70 ig kihúzatva rövidebb szakaszokon 100Km-re körülbelül 5Litert fogyasztott?
Vagy ez reális érték?
Esetleg nincs e valakinek valamilyen leírása a motorhoz?
Jól hangzik, főleg, ami a kényelmi részét illeti! Eladó 500-ast még nem is láttam itthon, úgyhogy ha veszek, 250-es jut nekem, de külsőleg ugyanaz. Köszi a válaszodat, szétnézek.:-)
Akkor kezdem: városban és azon kívül is sztem jó. Alapban nehéz, de ha elindulsz vele már kezesbárány. Balra szerpentinen nem nagyon tudsz dönteni, mert leér (igaz Fazer utáni döntögetős érzés), robogóhoz azért jó, majré csík vékonyka:)
Szélvédelme jó, esőben csak a kézfejem volt nedves, mert be tudsz húzódni teljesen a plexi meg az idomok közé.
Erejével bajom nincs, autópályán nem sokat használtam, de 160 körüli a vége. Hamar fent van 130-on és utána kezd csak lassabban gyorsulni. Kényelmes nagyon tekintve, hogy két testhelyzetben ülhetsz rajta (én a chopperest szeretem jobban), deréktámasza állítható. Kiegészítő hátsó doboz ajánlott rá, mert az ülés alatti helyet én telepakoltam mindenfélével így a bukónak már nem maradt hely.
Eleinte indítási problémám volt vele, de nagy nehezen megoldódott az automata szivató cseréjével.
Kerekei robogók között fullosak. Féke rendben.
Piros lámpánál általában állva lehet hagyni a többi motorost, később természetesen győz a lóerő :)
átlagfogyasztás 5 liter, nem nagypapásan használva, de ésszel!
Szia! Az érdekelne, milyen ez a motor, hogyan állja meg a helyét városban, országúton esetleg autópályán, mennyire költséges a fenntartása, mennyire pokolható, kényelmes? Ilyenek. Üdv!
Szia!
Amikor megvásároltad nem is ellenőrizted? Lehet hogy eszi az olajat. A visszajelző az olajszintet ellenőrzi? Ha nem tudod a megoldást, marad a szakember, távolból nem igen fogjuk tudni megmondani mi lehet a baja, csak tippelgetünk. Bármi lehet a hiba.
sziasztok nemrég vettem egy Cymco Dink 150lx et. A volt tulaj azt mondta nem rég volt olajcsere. Ma felvillant a làmpa, én megnéztem alig volt benne olaj. feltöltöttem ugyanojannal ami benne volt (castrol actevo 4t 20w-50) de a kijelzõ pirosba maradt és van ugy hogy inditàs utàn pöfög egy ideig majd le àll. Agoddom, mit tegyek? A segitséget elõre is köszi.
Hali! Most vettem egy 2006-os Kymco xciting 250-est és nem találok hozzá Service Repair Manualt (szerelési segédletet) csak az 500-ashoz. Ha valaki tudna benne segíteni azt megköszönném!
Uraim itt a következő "beteg ezen jól látható a szervizek és szerelőik hanyag munkája! 1 kép itt jól látszik hogy milyen sok zsír van a szivattyú meghajtóban 2 szintén jól látszik 3 kép ez minden ez a kis köröm piszoknyi kenő anyag volt benne 4 kép a szabadon futó csapágya is száraz mint a szahara 5 kép a csapágy belső futó gyűrűjén is jól látszik hogy szárazon ment eddig 6 kép most már nem száraz!
Sziasztok!
Városi robogót szeretnék vásárolni, lehetőleg nagy kerekűt. Az Agility City 125 a kiszemelt példány. Jó a választás?Hibái? Véleményeteket előre is köszönöm!
Csibe!
Pont azért írtam, mert igenis a téli használat keményen meglátszik a motoron (a rejtett, burkolat alatti helyeken -is), vagyis bőven van rajta rozsda! Értsd váz, kötőelemek, helyenként az aluminium részeken is! (festék alatt a hajtásdeklin, keréken).
Na ehhez mérten volt nagyon furcsa, a csatlakozók épsége!
Koránt sem beszélek hibátlan motorokról, de ez a jelenség mindenképp furcsa... Oldhatatlan csatlakozókra készültem, ennek ellnére volt olyan az állapotuk mint a telet soha nem látott karbantartott agilitymen.
Ezért írtam, nem kell félni!
Szia csibe! Na igen persze itt vannak hibák de a gyakoriságuk és számuk a lényeg vagyis üzem órára történő szám a lényeg na abban jó ez a gyártó. Mi tudjuk hogy ez nem kínai magam is ironikusan idéző jelben szoktam leírni a kínai jelzőt mert a az emberek sajnos általánosítanak jogos vagy vélt igazuk miatt! De a magam tapasztalata a következő 25 éve javítok motorkerékpárokat meg még sok mindent elsők között találkoztam ezen gyártó típusaival itt a környezetemben mert "kint " már forgalmazták őket itt nálunk még nem lehetett vásárolni! A kezdeti időkben ha a korai típusokat megnézem akkor arra a megállapításra jutok hogy az eredeti pl/honda/konstrukción semmit sem változtattak minden alkatrészük megegyezik az eredetivel! A későbbi saját/kymco/fejlesztéseik folyamán is olyan fejlesztéseket hajtottak végre ami ésszerűbbé és egy bizonyos mértékű egységesítést hajtottak végre ami jótékonyan hat az üzemeltetés és alkatrész árakra nézve /pl kuplung,karburátor gyújtás alkatrészei variátorok / vagy akár a motor öntvényén végzett módosítások amik a futó javítások elvégzését rövidebbé és ebből adódóan olcsóbbá teszi . De vegyük csak ide a KEEWAY termékeit is bár ez ténylegesen kínai azonban a két gyártó elég szorosan együtt működik a valóságban ! Azonos gyújtás komponensek alkalmazása mert a legtöbb távolkeleti modelleben a KYMCO égisze alá tartozó CPI gyártmányai továbbá az alkalmazott karburátorok, variátorok és elektonikus alkatrészek is azonosak! Ez persze ma már természetes dolog minden gyártó amennyire lehet törekedik az egységesítésre hiszen ennek komoly gazdasági és logisztikai okai vannak a mi esetünkben az alkatrész árakban jelentkezik példának okáért 12000 ezer forint egy henger szett a spacer-dink modellhez ennyiért nem igen "fúrják" meg jó minőségben ahol mégis ott a minőség gyakorlati tapasztalatom alapján enyhén szólva is kifogásolható illetve az ebből fakadó üzembiztonság és tartósság is erősen megkérdőjelezhető sajnos! Vegyünk alapul egy "kínai" minarelli blokkot és egy olasz minarellit a felhasznált anyagok tekintetében a "kínai"változat semmiben sem marad el viszont a módosított motor öntvény miatt egy variátor görgő és szíj csere sokkal gyorsabban hajtható végre ami olcsóbbá teszi a javítást a tulajdonos számára/legalább is korrekt szervizekben mert nem kell levenni a hátsó röpsúlyos tengely kapcsolót/ami nem egy elhanyagolható szempont az üzemeltetési költségek terén! Persze van amit még csiszolgatni kell a gyártóknak ilyen például az 50 ccm-es 4t modellek hajtás/berúgó oldali dekni/fedél amely hajlamos a a berúgó szerkezet persely mentén kiszakadni (nagyobb falvastagság indokolt lenne) továbbá a berúgó szerkezet tengely szennyeződés elleni védelmét 2 db gumi gyűrű beépítésével simán meg lehetett volna oldani továbbá az alkalmazott csapágy perselyt is beragaszthatták volna a fedélbe így az nem forog el a kialakított fészekben ami fokozott kopással és fokozott törés veszéllyel jár hosszú távon és ez mindegyik modellre érvényes! Ezért magam minden nálam szervizelt "kínai"robogónál ezen perselyt beragasztom a fészekbe hogy ne a lágyabb alumínium anyag kopjon! Gumi alkatrészek általános minősége rendkívül sokat fejlődött az idő előre haladtával továbbá az elektromos vezetékek szigetelésére alkalmazott polimer vegyületek is sokat fejlődtek és az alkalmazott réteg vastagságuk is megfelelően jónak találom! Idomok na itt is történtek pozitív változások az alkalmazott anyagok tekintetében jobb minőségűek mint a kezdet kezdetén de itt nem csak ezt találom problémának hanem a felhasznált anyagok kiválasztása nem túl szerencsés lehetnének egy kissé lágyabb és plasztikusabb tulajdonságúak a felhasznált polimer vegyületek mert jelenleg is ridegnek találom őket persze itt is történtek pozitív változások a kezdetekhez képest de még akad tennivaló! Kipufogó rendszerek : hamar tönkre mennek azonban ez nem csak a felhasznált anyagok rovására írható sőt inkább nem is a felhasznált anyagokban keresendő a hiba hanem a bennük alkalmazott katalizátor túlzott hőterhelésére vezethető vissza a hiba oka főleg azoknál a modelleknél ahol duplán van alkalmazva/spacer_dink/ ezt gyakorlati ténykedésem során magam is tapasztaltam mert az új korán általam a kipufogó rendszerből eltávolított katalizátor mentessé tett rendszerek kevésbé melegednek fel ezáltal sokkal kisebb a hő terhelésük és további pozitív hozadéka a módosításnak hogy így a henger és dugattyú hő terhelése is jelentősen csökkent ezáltal nőtt a kipufogó rendszer és a henger szett és valamennyi érintett alkatrész hőterhelése és általános várható élettartalma ezen módosítás elvégzése/katalizátor kiirtása/ jótékonyan hat az élettartalomra és az üzemeltetési költségekre is jótékony hatással van(mindez természetesen megfelelő mennyiségű és minőségű karbantartás mellett értendő) és egy kis plusz teljesítményt is elő lehet vele csalogatni motorunkból! Futó mű :alapjában jó és kellően jó minőségű komponensekből áll össze tartós és kellően szilárd jó általános minőség jellemzi ezen alkatrészeket itt meg kell jegyezni a következőt egyes modellekben lágy / pl motowell/ más modelleknél az indokoltnál egy kissé keményebb/ pl spacer-dink/ ez azonban a személyes és ebből adódóan szubjektív véleményem szerint egyéni dolog kinek mi jön be és mi nem nekem a saját(spacer50)semmi gondom nincsen vele mint ahogy a kerék méret kicsi ez robogó ilyen 10-12 coll nem terepjárásra lett kitalálva az tuti de nagyobb gond inkább a közútjaink általános szar állapota kátyú kátyú hátán meg akkora nyom vályúk hogy disznó etetőnek is be illene! Jó úton semmi gond nincsen ezekkel a kialakítású szerkezetekkel! Sokkal inkább gondnak és súlyos problémának találom a sok legyártott noname másod és harmad osztályú alkatrészekből összerakott ipari csodákat amik sajnos rombolják a távol keletről származó motorok tényleges és objektív megítélését!
Biztosan így van ahogy írod, de ne hasonlítsuk össze a noname márkát ezekkel. Az egy más kategória véleményem szerint. Továbbá tudnék a 7 éves üzemelés során történt meghibásodásokról is írni, lenne mit. Mondom, jó kis motor ez a márka, de ne istenítsük már. Ami elromolhat idővel el is romlik.
Elhiszem hogy a svájcból behozott robogódon rendben van minden csatlakozód, ugye ott nem sózzák eszetlen módon az utakat többek között. A másik oldala meg azért érdekes módon, nem túl sok robogót látok télidőben a hazai utakon. Az enyém is pihen még most is. A saját tapasztalataimat írtam le és sajnos karbantartás vagy javítás miatt szétszereléskor találtam olyan csatlakozót a robogómon amit már csak levágással lehetett volna szétszedésre bírni, mert összerohadt. Nem arról szólt a szösszenetem, hogy rossz a csatlakozó hanem arról, hogy esetenként nem vízmentesek olyan helyeken sem, ahol pedig szükség lenne rá. Pedig létezik rá megoldás, csak hát a pénz nagy Úr. Általában a gyártók nem a legjobb megoldásokat alkalmazzák, hanem a költséghatékonyság felé mennek el. A rendszámtábla világítás izzó foglalata is szétrohadt belül, de ezt csak izzó cserekor veszi észre a delikvens, csak hogy egy konkrét példát említsek. Egyértelműen látszik a konstrukciós hiba, ami miatt ez megtörténik. Ettől még nem rendült meg a bizalmam a márka iránt, csak szeretem ha a hibákról is szó esik, még ha nem is túlzottan komolyak.
Megmondtam nektek ugye a "szar kínaival"nincs gond ! uraim itt a környezetemben sok van belőle mégis ezek ritkán látogatnak meg javítás céljából a konkurencia sűrűbben teszi tiszteletét nálam ez azért figyelemre méltó!
Kymco People 50 2T-vel kapcsolatban lennének kérdéseim.
A motorom 2000-es évjárat, internetes leírások szerint NGK BR8HSA gyertya kell bele.Mikor megvettem NGK B6HS volt benne,ezt kicseréltem NGK B8HS-re.
Mivel a motor alapjárata alacsony volt és világítás+irányjelző+féklámpa egyszerre használata azt eredményezte,hogy el is állt ezért állítottam a karburátor oldalán lévő csavaron körülbelül egy nyolcad fordulatot és mivel a gáz bovdenen is húztam ami az olajzást szabályozza úgy,hogy még épp ne feszítse elengedett gáznál,de ha húzom a gázt már mozdítsa a szelepet.A kérdés,hogy ez a beállítás megfelelő e és,hogy a fent említett gyertya jó e szerintetek a motorba?
Mitől lehet,hogy városi használatban,kis utcákban 40-50-el néha 60-70 ig kihúzatva rövidebb szakaszokon 100Km-re körülbelül 5Litert fogyasztott?
Vagy ez reális érték?
Esetleg nincs e valakinek valamilyen leírása a motorhoz?