Rozsda az idom alatti részeken, ahol a kerék felveri vizet. Látszik, hogy sós helyen használták. Aztán kipuffogó, sztenderek, alu részek, csavarok. Az idomfelfogatás mindenhol könnyen szétjött, pedig belülről olyan mocskos volt, hogy mosással le sem jött. Nem tudom ki mit csinál az órákkal, de én ennyi km-t nem nagyon láttam egyben sem, pedig néztem párat. De a "kevés km-rel frissen felújítva" hirdetések is elég beszédesek. :)
A gumi nekem is kopott hátul,azt még le fogom cserélni mindenképp,nekem 9800Km-t mutat az óra de nem tudom valójában mennyi lehet,nem hiszem,hogy bárki foglalkozna egy robogó km manipulálással esetleg spirál nélkül közlekedhettek vele,de az ilyen apró gányolásokon kívül igazából nem látszik semmi a motoron.szép hangja van lehet az is,hogy valós a km.rozsda hol volt a motorodon?
a műanyag idomok felfogatási pontjai neked milyenek?nekem van egy két csavar hely ami már nem az igazi.mondjuk egy 13 éves motortól túl sokat nem is vártam.
People 50 2t. Pár hónapja van nálam és még több a műhelytapasztalat, mint az útközbeni. Külsőleg nem volt túl vonzó (rozsda, kopott gumik, karcok, szoruló fék), viszont mentes minden itthon jellemző gányolástól. Furcsa látni, hogy külső ápolás nélkül is milyen jó állapotban képes maradni a műszaki tartalom. Ráadásul 25e km van benne és csendesen szépen jár, gond nélkül működik minden.
tomi51: A szíj szélességét megmérem majd,mert kíváncsi vagyok rá,egyébként ahogy nézegettem interneten 18x736-os kell rá,a dolog érdekessége,hogy people-höz 6900Ft-ért láttam a legolcsóbb szíjat,viszont a méretre keresve kidobta a kereső,hogy a vespa 4T125-re is ugyan ez a méret való és 4600Ft Dayco a gyártója,nem tudom ez egyébként minőségben mit takar,de ugyan ez a méret ugyan ettől a gyártótól people-höz 8ezer körül van.Annak ellenére,hogy a széle és a hosszúsága megegyezik lehet eltérés pl más az ékalak és emiatt nem használható,vagy nyugodtan megvehetem a vespához árult szíjat majdnem féláron?
A fogyasztásra egyébként én is kíváncsi vagyok.
Satis:Neked milyen motorod van?Egyébként nem tudom,hogy gyári e a benzin csapom,nagyon nem foglalkoztam vele,csak egy vákuum csövet cseréltem rajta,mert az nagyon sufnis volt sajnos,igazából nem is értem,hogy mi vezethet oda,hogy egy 160Ft-os csövet valaki körbeteker szigszalaggal amiben ráadásul még nem is folyadék van ami vagy kifolyik vagy nem.Aztán ha megáll lehet szidkozódni és tolni.Pont az ilyen megoldások miatt fogok átnézni rajta mindent mielőtt elkezdek vele 25Km-re munkába járni vele.
Szia! Én is pont hasonló cipőben járok, vagyis még ismerkedem a motorral. Én teljes karbantartással kezdtem, ezért tudom, hogy a hajtásban minden gyári tűrésen belül van. Így a sebesség óra szerint 75-77. Ez gps szerint 68. Én is repsol olajat használok, melegen nincs semmi füst, szivatóval is csak alig. Amikor vettem, keverék is(!) volt benne, ezért az első 20km-en okádta a füstöt. Ha gyári a benzincsapod, abban van egy elég jó szűrő, érdemes takarítani, ugyanígy az olajszűrőt is!
Elfelejtettem hogy az olajoknál azt azért nézd hogy szivattyús olajzásra is alkalmas legyen,mert vannak olyanok,amelyeket a benzinhez keverve ajánlanak használni.
Szia!
Hidegen egy minimális füst van.Sztem normális a géped.Az olajokat azért ne keverd össze,mert ki tudja, hogy az adalékolásuk hogy hat egymásra.A végsebesség is jó lehet sztem,bár jobb lenne ha típusazonos márkatárs is tudna erről +infót adni.
Ha a motor kipörög,hajtómű jól van hangolva és az ékszíj nincs nagyon megkopva szélességében-ezt a szervizleirásban megtalálod a méretet-akkor a sebességgel nem lehet gond.De az ékszíj kopásánál 1 mm már 10 kmh sebességcsökkenést is okozhat.
A fogyasztásod kiváncsi lennék hogy most mennyi?
Volt lehetőségem végre kipróbálni a people-t a szerelés után kb 10-15Km-t motoroztam ma vele.Beállítottam az olajzást úgy ahogy írtad és most hidegen látszik,hogy van füstje a motornak,de a füst szine inkább a fehérhez közelít mint a simsonok kékes füstjéhez,mikor bemelegszik viszont egyáltalán nem látszik,hogy füstölne sem alapjáraton,sem gázadásra,kb annyi füstje van mint a 4T escortomnak.mennyire normális ez az állapot?
interneten olvastam olyat,hogy tévedés,hogy egy kétüteműnek okádnia kell a füstöt,mert ha jó állapotban van normális olajjal nem füstöl melegen és hidegen sem.szintetikus olajat használok egyébként,most motul 2T zöld színű olaj van benne,ezzel vettem meg,vettem hozzá repsol teljesen szintetikus 2T scooter olajat.az még a sisaktartóban pihen.úgy gondoltam majd ha kifogyóban lesz a mostani akkor öntöm bele,nem akarom keverni.
Egy ismerősöm szerint egy két ütemű motornak kékesen kell füstölnie és szerinte össze is önthetem nyugodtan a két olajat.
Mi a véleményed ezekről a dolgokról?
Egyébként a motor most érezhetően könnyebben megy mint korábban mikor az 5Literes fogyasztást mértem.45-50-ről még szépen megindul,van erőtartalék,de 72-nél többet nem megy akárhogy tépem.Írtad korábban,hogy talán kopott a szíj is.
Szerinted ez a végsebesség már kopásra utal,vagy egyszerűen ezek ennyit tudnak?
55-60at egyébként kényelmesen tart még felüljáróra felfelé is.
Szia! Csak támogatni tudlak a döntésedben! Én pont ilyen elgondolás alapján vettem egy agilityt, igaz újonnan. Azóta szeretem a robogókat. Nálam vegyes üzemben volt, a napi ingázás sokáig 100km-t jelentett amíg nem volt hó az utakon. De nem egyszer napi 3-400km-es túrát is tettem vele. Semmi komoly baja nem volt soha. Több mint 14ekm alatt egy garnitúra görgő és egy gyertya volt cserélve. Persze a karbantartásokat mindig megkapta időben. Nem kell túl óvatoskodni, én többnyire 60km-es tempó körül utaztam vele, vidáman bírta. Igaz, egy nyitott CDI-t kapott még a bejáratás és a folytások eltávolítása után. Négy éves korában az említett km-rel még teljesen újszerű volt minden része, igaz vigyáztam rá. Jól nézd meg, a kiszemelt példányt, ha jó, nyugodtan vedd meg, nem versenymotor, de nagyon hálás társ! Képeket találsz a kymcoklub oldalán. Sok sikert!
Köszönöm a válaszokat!
Igazából nem a gyári gumi minősége miatt tettem fel a kérdéseket. Nagymotorom van ugyan, de robogóm még soha nem volt. Most viszont felmerült bennem a gondolat hogy vásárolok munkába járáshoz egy takarékos 50-es négyüteműt. Így került képbe az Agility 50 4T is. Mondjuk nem kifejezetten arra lenne használva, amire a robogókat kitalálták, ugyanis én nem rövid városi szakaszokon használnám, hanem közepes, lakott területen kívüli távokon. Tudom hogy egy ilyen kis 4T robogó nem egy erőgép, de ez nem zavar. Egyenesben sem hajtanám jobban 45-50 km/h-nál. Csak azt nem tudom hogy egy Agility képes lenne-e évi 7-8 ezer km-t teljesíteni, természetesen kímélő üzemben?A gumis kérdést azért tettem fel, mert arra voltam kíváncsi hogy egy 10 ezer km-rel meghirdetett példányon, már amennyiben tényleg valós ez a futásteljesítmény, még nagy valószínűséggel a gyári gumijainak kell-e lennie? A válaszokból kiderült számomra hogy ennyi futás alatt még nem kophatott el az eredeti gumi, viszont előfordulhatott hogy a tapadással elégedetlen tulajdonos mégis lecserélte őket.
A tapadása egyenlő a nullával, nekem 20 000 km-t futott és nem kopott szinte semmit, ergo nagyon kemény az anyaga. Ha egy kis eső esett már érezhető volt a bizonytalan tapadás. Lecseréltem Michelin-re, azóta nincs ilyen gondom.
Nekem jó volt a gyári gumi 14e km-en keresztül, normál használatban. Ebben hideg, meleg eső volt bőven.
Ennyi futás után még messze nem, voltak cserés állapotban.
A gyárilag alkalmazott gumik Maxxis és esetleg még valami taiwani gumikat szoktak rátenni, de most meg nem mondom fejből mi a neve a márkának. Azonban a gyári gumikat lehetőleg felejtsd el minél hamarabb, mert a tapadásuk egyenlő a nullával. Tapasztalat.
Sziasztok!
Meg tudná nekem valaki mondani hogy az Agility 50 4T robogókat gyárilag milyen gumival szerelték? Konkrétan a gumik márkája érdekelne. (A kérdéses robogó egyébként egy 2007-es példány lenne, 12-es kerekekkel.)
Abból gondolom,hogy jó,hogy mostmár működik azaz hidegen megemeli egy kis időre a fordulatot,jobban pörög a motor,mint autóknál mikor hidegen emelt fordulat van,eddig ilyet nem tapasztaltam sem hidegen sem melegen.
A leeresztő csavart még tegnap délután meghúztam jobban,nem tudom volt e ott bármilyen szivárgás,nem éreztem semmilyen nedvességet a motort beindítva sem a karburátor úszóházánál sem és a leeresztő csőnél sem,de tény,hogy mióta meg lett húzva azóta indul egyből.minusz fokokban is 20 óra állás után is,tegnap tegnap plusz 4 fokban 3 óra állás is kifogott rajta.bízok benne,hogy a leeresztő csavar volt a ludas és talán még a magas fogyasztásomra is magyarázat lesz,de majd kiderül ha jobb idő lesz és tudok vele közlekedni.
Szia!
Ha kivett kulcs mellett is pörög az indítómotor,az az indítórelé főérintkezőjének összeégését vagy ragadását jelzi-mivel ez direktben az akkuról zár az indítómotorrra pozitívot biztosíték nélkül.Az hogy az indítórelé vezérlőtekercse valami zárlat miatt feszültséget kapjon-kevésbé valószínű.
Szia!
Honnan tudod hogy jó a szivatód?
A benzinhiányt okozhatja a porlasztónál a legalsó süllyesztett fejű leeresztőcsavar nem megfelelő zárása,ami a benzinleengedő belső kis gumicsövön esetleg szivárgást okozhat,ezt nem is nagyon lehet észrevenni mert a hajtómű belső felén van levezetve.(ha még a régi porlasztód van).
A benzinszint alacsony mivolta is a porlasztóban akadályt támaszthat.Ezeket mind ki kell szűrni.
Én a benzincsaptól jövő gumicsőbe a kis szűrő helyett egy nagy-a benzinkutaknál kapható benzinszűrőt kötöttem be,ez egyrészt nem rakódik el hamar,másrészt nagysága miatt egy kis benzin"akkuként" működik.
sziasztok! nekem egy grand dink 150 em van de ma reggel valami furcs dolog tortent. az egesz ugy kezdodott hogy elment belole az ero de ma reggel ugy tudtam le allitani hogy levettem az akksirol. kivett kulcs mellet is porgot az onindito. tudja valaki mi lehet a baj?
hello!
szettszedtem a people50 karburatort mert reggel 4 nap allas utan be sem indult.
kitakaritgattam bar nagyobb koszt nem talatam benne.jelenleg mukodik az automata szivatoja ami eddig nem.csereltem egy vakuumcsovet is mert a benzincsape el volt hasznalodva.a motor utanna nagyon sok rugdosas es onindotozas utan indult csak be,gondolom az ures karbi miatt.motoroztam kb 2km-t a gyorsulast probalgatva majd leallitottam.3 ora elteltevel a motor ismet nem indult csak ugy,hogy kb 15-20 rugast kovetoen hosszan oninditoztam.mintha ujra nem lett volna benzin benne.van otletetek,hogy mi lehet a baj?
en arra tippelek,hogy valahol eltunik a benzin a karburatorbol.
Hali! A Kymco Xciting 250-esben ugyanaz a blokk van mint a people 250 esbe? Amúgy az xcitingbe milyen motorolajat tennétek, mert olvastam mindenfélét az 5w-50-től a 15w-40-ig? Esetleg melyik márkát ajáljátok?
Szia.
Az 5 liter fogyasztás egy 50 -es től nagyon sok.Még városi közlekedésben is.4 liternél ha többet eszik-ott már gondok vannak. Nekem az egyik 70 es hengeres robogóm télen,hidegben,városban,rövid max 1 km távokon fogyaszt 5 litert,kíméletlen használatnál.Meg kellene nézetni hozáértővel,mert könnyen lehet hogy a szivatód nem zár le teljesen,esetleg ez társul még egy kopott ékszíjjal,más beállitási gondok is lehetnek.
A benzinszintmérőkről meg annyit,hogy kalibráld be magadnak egyszerűen-üres tankba betöltesz fél litereket,majd mindegyik töltés után kis jelet teszel lakkfilccel ahol áll a mutató.Így pontosan tudni fogod hogy kb hogy állsz a benzinnel.
Az olajszivattyút pedig ugy állítsd be,hogy max gáznál a szivattyú felső forgórészén levő kis ék alak-ami lefele mutat-a szivattyú házán lévő két rovátka közé essen.Ez a pontos gyári beállítás.Ha a bowdent jobban megfeszíted és esetleg a felfogatás konstrukciója olyan-akkor túlhúzod,de ez nem azt jelenti hogy többet kap-hanem utánna már kevesebet,mivel a szabályzó excenter átfordul.Ezért vannak ezek az összejelölések gyárilag.
Innen pedig letöltheted a szervizkönyvet,ha átnézed ,szinte minden benne van. http://www.manualedereparatie....
Jó motorozást!
Köszönöm a gyors választ.
Kicsit soknak tűnt a népítéletekben olvasottakhoz és az előző tulaj fogyasztás adataihoz képest. 2,5-3,5L,bár azt hozzá kell tenni,hogy mire a full-ról lement fél tankig mentem körülbelül 70km-t viszont a félről üresre kb 35km kellett. Ha a végsebesség körül közlekedek szinte látszik ahogy zuhan a mutató.
Az alapjárat állítás kérdésében esetleg tudsz segítséget adni?
Nem tudom jó csavart állítottam e.Ha oldalról felszerelt állapotban nézzük a karburátort akkor a karbi közepe körül van két csavar egymás mellett az egyik kisebb a másik nagyobb.Ebből a jobb oldali csavar ami a levegőszűrő felől van,azon állítottam kb egy nyolcad fordulatot,hogy emelkedjen az alapjárat.Jól gondolom,hogy ezt így kell?
Sajnos még nem szereltem motort sosem,nem is volt motorom sosem,lehet az is közrejátszott ebben a fogyasztásban.
Szia a gyertya cserét jó hogy megejtetted mert a 6-os kicsi bele és fenn áll a jobbik esetben a gyertya halála rosszabbik esetben elcseppen a gyertya és akkor ha nincs szerencséd akkor k.o a motorodnak! a szivattyút helyesen állítottad be mert egyszerre kell mozdulni a súberral a fogyasztás rövid távom húzatva nem sok az tekintetbe véve hogy a pipli sem egy kicsi és könnyű masina
hali
Nekem az 50-es van, kicsit okositva. Kicsit az ulest kenyelmetlennek talalom, de maskepp nagyon jo kis gep. Megy mint az oramuszer, nyugodtan megveheted. Jok a nagy kerekek, a futomu eleg hozza. Gyari gumik azonnal eldobandok
a műanyag idomok felfogatási pontjai neked milyenek?nekem van egy két csavar hely ami már nem az igazi.mondjuk egy 13 éves motortól túl sokat nem is vártam.
A fogyasztásra egyébként én is kíváncsi vagyok.
Satis:Neked milyen motorod van?Egyébként nem tudom,hogy gyári e a benzin csapom,nagyon nem foglalkoztam vele,csak egy vákuum csövet cseréltem rajta,mert az nagyon sufnis volt sajnos,igazából nem is értem,hogy mi vezethet oda,hogy egy 160Ft-os csövet valaki körbeteker szigszalaggal amiben ráadásul még nem is folyadék van ami vagy kifolyik vagy nem.Aztán ha megáll lehet szidkozódni és tolni.Pont az ilyen megoldások miatt fogok átnézni rajta mindent mielőtt elkezdek vele 25Km-re munkába járni vele.
Hidegen egy minimális füst van.Sztem normális a géped.Az olajokat azért ne keverd össze,mert ki tudja, hogy az adalékolásuk hogy hat egymásra.A végsebesség is jó lehet sztem,bár jobb lenne ha típusazonos márkatárs is tudna erről +infót adni.
Ha a motor kipörög,hajtómű jól van hangolva és az ékszíj nincs nagyon megkopva szélességében-ezt a szervizleirásban megtalálod a méretet-akkor a sebességgel nem lehet gond.De az ékszíj kopásánál 1 mm már 10 kmh sebességcsökkenést is okozhat.
A fogyasztásod kiváncsi lennék hogy most mennyi?
Volt lehetőségem végre kipróbálni a people-t a szerelés után kb 10-15Km-t motoroztam ma vele.Beállítottam az olajzást úgy ahogy írtad és most hidegen látszik,hogy van füstje a motornak,de a füst szine inkább a fehérhez közelít mint a simsonok kékes füstjéhez,mikor bemelegszik viszont egyáltalán nem látszik,hogy füstölne sem alapjáraton,sem gázadásra,kb annyi füstje van mint a 4T escortomnak.mennyire normális ez az állapot?
interneten olvastam olyat,hogy tévedés,hogy egy kétüteműnek okádnia kell a füstöt,mert ha jó állapotban van normális olajjal nem füstöl melegen és hidegen sem.szintetikus olajat használok egyébként,most motul 2T zöld színű olaj van benne,ezzel vettem meg,vettem hozzá repsol teljesen szintetikus 2T scooter olajat.az még a sisaktartóban pihen.úgy gondoltam majd ha kifogyóban lesz a mostani akkor öntöm bele,nem akarom keverni.
Egy ismerősöm szerint egy két ütemű motornak kékesen kell füstölnie és szerinte össze is önthetem nyugodtan a két olajat.
Mi a véleményed ezekről a dolgokról?
Egyébként a motor most érezhetően könnyebben megy mint korábban mikor az 5Literes fogyasztást mértem.45-50-ről még szépen megindul,van erőtartalék,de 72-nél többet nem megy akárhogy tépem.Írtad korábban,hogy talán kopott a szíj is.
Szerinted ez a végsebesség már kopásra utal,vagy egyszerűen ezek ennyit tudnak?
55-60at egyébként kényelmesen tart még felüljáróra felfelé is.
Igazából nem a gyári gumi minősége miatt tettem fel a kérdéseket. Nagymotorom van ugyan, de robogóm még soha nem volt. Most viszont felmerült bennem a gondolat hogy vásárolok munkába járáshoz egy takarékos 50-es négyüteműt. Így került képbe az Agility 50 4T is. Mondjuk nem kifejezetten arra lenne használva, amire a robogókat kitalálták, ugyanis én nem rövid városi szakaszokon használnám, hanem közepes, lakott területen kívüli távokon. Tudom hogy egy ilyen kis 4T robogó nem egy erőgép, de ez nem zavar. Egyenesben sem hajtanám jobban 45-50 km/h-nál. Csak azt nem tudom hogy egy Agility képes lenne-e évi 7-8 ezer km-t teljesíteni, természetesen kímélő üzemben?A gumis kérdést azért tettem fel, mert arra voltam kíváncsi hogy egy 10 ezer km-rel meghirdetett példányon, már amennyiben tényleg valós ez a futásteljesítmény, még nagy valószínűséggel a gyári gumijainak kell-e lennie? A válaszokból kiderült számomra hogy ennyi futás alatt még nem kophatott el az eredeti gumi, viszont előfordulhatott hogy a tapadással elégedetlen tulajdonos mégis lecserélte őket.
A tapadása egyenlő a nullával, nekem 20 000 km-t futott és nem kopott szinte semmit, ergo nagyon kemény az anyaga. Ha egy kis eső esett már érezhető volt a bizonytalan tapadás. Lecseréltem Michelin-re, azóta nincs ilyen gondom.
Ennyi futás után még messze nem, voltak cserés állapotban.
A gyárilag alkalmazott gumik Maxxis és esetleg még valami taiwani gumikat szoktak rátenni, de most meg nem mondom fejből mi a neve a márkának. Azonban a gyári gumikat lehetőleg felejtsd el minél hamarabb, mert a tapadásuk egyenlő a nullával. Tapasztalat.
Meg tudná nekem valaki mondani hogy az Agility 50 4T robogókat gyárilag milyen gumival szerelték? Konkrétan a gumik márkája érdekelne. (A kérdéses robogó egyébként egy 2007-es példány lenne, 12-es kerekekkel.)
Abból gondolom,hogy jó,hogy mostmár működik azaz hidegen megemeli egy kis időre a fordulatot,jobban pörög a motor,mint autóknál mikor hidegen emelt fordulat van,eddig ilyet nem tapasztaltam sem hidegen sem melegen.
A leeresztő csavart még tegnap délután meghúztam jobban,nem tudom volt e ott bármilyen szivárgás,nem éreztem semmilyen nedvességet a motort beindítva sem a karburátor úszóházánál sem és a leeresztő csőnél sem,de tény,hogy mióta meg lett húzva azóta indul egyből.minusz fokokban is 20 óra állás után is,tegnap tegnap plusz 4 fokban 3 óra állás is kifogott rajta.bízok benne,hogy a leeresztő csavar volt a ludas és talán még a magas fogyasztásomra is magyarázat lesz,de majd kiderül ha jobb idő lesz és tudok vele közlekedni.
Ha kivett kulcs mellett is pörög az indítómotor,az az indítórelé főérintkezőjének összeégését vagy ragadását jelzi-mivel ez direktben az akkuról zár az indítómotorrra pozitívot biztosíték nélkül.Az hogy az indítórelé vezérlőtekercse valami zárlat miatt feszültséget kapjon-kevésbé valószínű.
Honnan tudod hogy jó a szivatód?
A benzinhiányt okozhatja a porlasztónál a legalsó süllyesztett fejű leeresztőcsavar nem megfelelő zárása,ami a benzinleengedő belső kis gumicsövön esetleg szivárgást okozhat,ezt nem is nagyon lehet észrevenni mert a hajtómű belső felén van levezetve.(ha még a régi porlasztód van).
A benzinszint alacsony mivolta is a porlasztóban akadályt támaszthat.Ezeket mind ki kell szűrni.
Én a benzincsaptól jövő gumicsőbe a kis szűrő helyett egy nagy-a benzinkutaknál kapható benzinszűrőt kötöttem be,ez egyrészt nem rakódik el hamar,másrészt nagysága miatt egy kis benzin"akkuként" működik.
szettszedtem a people50 karburatort mert reggel 4 nap allas utan be sem indult.
kitakaritgattam bar nagyobb koszt nem talatam benne.jelenleg mukodik az automata szivatoja ami eddig nem.csereltem egy vakuumcsovet is mert a benzincsape el volt hasznalodva.a motor utanna nagyon sok rugdosas es onindotozas utan indult csak be,gondolom az ures karbi miatt.motoroztam kb 2km-t a gyorsulast probalgatva majd leallitottam.3 ora elteltevel a motor ismet nem indult csak ugy,hogy kb 15-20 rugast kovetoen hosszan oninditoztam.mintha ujra nem lett volna benzin benne.van otletetek,hogy mi lehet a baj?
en arra tippelek,hogy valahol eltunik a benzin a karburatorbol.
Az 5 liter fogyasztás egy 50 -es től nagyon sok.Még városi közlekedésben is.4 liternél ha többet eszik-ott már gondok vannak. Nekem az egyik 70 es hengeres robogóm télen,hidegben,városban,rövid max 1 km távokon fogyaszt 5 litert,kíméletlen használatnál.Meg kellene nézetni hozáértővel,mert könnyen lehet hogy a szivatód nem zár le teljesen,esetleg ez társul még egy kopott ékszíjjal,más beállitási gondok is lehetnek.
A benzinszintmérőkről meg annyit,hogy kalibráld be magadnak egyszerűen-üres tankba betöltesz fél litereket,majd mindegyik töltés után kis jelet teszel lakkfilccel ahol áll a mutató.Így pontosan tudni fogod hogy kb hogy állsz a benzinnel.
Az olajszivattyút pedig ugy állítsd be,hogy max gáznál a szivattyú felső forgórészén levő kis ék alak-ami lefele mutat-a szivattyú házán lévő két rovátka közé essen.Ez a pontos gyári beállítás.Ha a bowdent jobban megfeszíted és esetleg a felfogatás konstrukciója olyan-akkor túlhúzod,de ez nem azt jelenti hogy többet kap-hanem utánna már kevesebet,mivel a szabályzó excenter átfordul.Ezért vannak ezek az összejelölések gyárilag.
Innen pedig letöltheted a szervizkönyvet,ha átnézed ,szinte minden benne van.
http://www.manualedereparatie....
Jó motorozást!
Kicsit soknak tűnt a népítéletekben olvasottakhoz és az előző tulaj fogyasztás adataihoz képest. 2,5-3,5L,bár azt hozzá kell tenni,hogy mire a full-ról lement fél tankig mentem körülbelül 70km-t viszont a félről üresre kb 35km kellett. Ha a végsebesség körül közlekedek szinte látszik ahogy zuhan a mutató.
Az alapjárat állítás kérdésében esetleg tudsz segítséget adni?
Nem tudom jó csavart állítottam e.Ha oldalról felszerelt állapotban nézzük a karburátort akkor a karbi közepe körül van két csavar egymás mellett az egyik kisebb a másik nagyobb.Ebből a jobb oldali csavar ami a levegőszűrő felől van,azon állítottam kb egy nyolcad fordulatot,hogy emelkedjen az alapjárat.Jól gondolom,hogy ezt így kell?
Sajnos még nem szereltem motort sosem,nem is volt motorom sosem,lehet az is közrejátszott ebben a fogyasztásban.
Nekem az 50-es van, kicsit okositva. Kicsit az ulest kenyelmetlennek talalom, de maskepp nagyon jo kis gep. Megy mint az oramuszer, nyugodtan megveheted. Jok a nagy kerekek, a futomu eleg hozza. Gyari gumik azonnal eldobandok