Egy darabig jár még , aztán ahogy elszegényedik a keverék felpörög aztán megdöglik ! Off állásban jó ha zár a csap , mert különben túlfolyhatnak a karbik ! Lehúzott benzincsővel ellenőrizd a csapot hogy ne csurogjon , off állásban egy csepp sem jöhet !
Helló! Nemrég vásároltam egy ZZR600 99-es E mocit. A benzincsapnak van jelentősége hogyha off állásba rakom, akkor is pörög a motor és nem áll le. hogy lehetséges ez? Vagy ez valami hibára utal? Válaszokat előre is köszi.
Sziasztok! ZZR600 E '96 hoz keresek jó állapotú első féktárcsákat, ha valaki tud esetleg akkor szóljon! Már kettővel megszívtam, sajnos, az egyik eladó azt mondta 3,9mm elmentem megmértem kis jóindulattal volt 3,6mm, a másik postázom 4,2mm elpostázza megmérem 3,65mm hát köszönöm szépen, még szerencse hogy visszavette. Úgyhogy olyan érdekel ami valóban 4 mm körül van.
Hali !
A szervízkönyvet már átnézegettem... , csak most idő hiányában nem igazán tudok vele foglalkozni. De lehet hogy tényleg az lesz a célravezető , ha a karbisort veszem kezelésbe. Ettől függetlenül jó lenne találni egy értelmes szerelőt , vagy akár forumtársat ,aki ilyen ambíciókkal és szakmai hozzáértéssel van felruházva, szívesen elvinném hozzá.
Hát ajánlani sajnos nem tudok. A szinkronizálás nem képes csodákra és nem is állítódik el minden évben. Egyébként meg addig nincs is értelme szinkronizálni, amíg a kompressziók, a hengerek zárása és a szelephézagok nincsenek leellenőrizve. Ha ingadozik az alapjáratod, az lehet a szinkrontól, de ha azt beállították, akkor fals levegő, persze általában csak elkérik a pénzt. Ha nehezen tudták beállítani, az azért van, mert ennyi km-nél már ki lehetnek kopva a fojtószelep tengelyek, vagy legalábbis nem jók a tengelytömítések. Lehet egyszerűbb szerezni egy kevesebb km-es karbisort bontóból (Twin-motor, Kakasd). Ezek persze csak ötletelek, amíg nem nézi meg valaki, minden jól van-e belőve, addig ez csak okoskodás. Viszont le tudod tölteni a szervízkönyvet, amiben benne van, mit és hogy kell ellenőrizni. Például az úszómagasságok jók-e. Ha megnézed a gyertyákat, minden hengerben egyformára égnek-e ki. Ha igen, sötétbarna vagy fekete, akkor sokat kap, ha fehér akkor keveset, a világosbarna vagy szürkésbarna az o.k. Itt lehet játszani az úszómagassággal (benzinszinttel) a gyári tűréshatáron belül. Az 0,5-1 l-t is számíthat. Ha túlságosan ki vannak tekergetve az üresjárati csavarok (pilot screws), akkor eleve sokat kap kb. 4-6 ezres fordulatig, ahol a legtöbbet használod. Ha csak az egyik lóg ki a sorból, akkor az milyen, stb. Szervízkönyvet innen tudod letölteni: http://www.manualedereparatie....
Szia !
ZZR 600 E modell , 1999-es évjárat . 70e km van benne ,ez valós. Motorikusan teljesen rendben van úgy gondolom. A szokásos "tipushibás " alkatrészcserékkel ( fesszabályzó és társai... ) 63e km-el hoztam egy idősebb olasz tulaja volt , tőle vettem , ujkora óta nála volt , teljesen gyári minden rajta, a profilban vannak fent képek. Amikor behoztam is rendben volt , csak ugye illik ilyenkor azért a lehetőségekhez és a pénztárcához képest a fontosabbakat kicserélni. Így volt olajcsere , gyertyacsere , légszűrő tisztítás , fékbetétek cseréje elől-hátul, két új gumi , tank tisztítás , karbi szinkron ,stb. Ez volt 2014-ben. Azóta 7e km-t mentem vele , de idén tavasszal ismét olajcsere , karbiszinkron , miegymás. De már tavaly nyáron is felfigyeltem , hogy kb 7-8 liter körül fogyaszt. Aztán úgy voltam vele , hogy mindegy , lehet csak alattam van így... De már az első karbiszinkron sem ment könnyen , mire be tudták állítani. Akkor több gyertya is tönkrement benne viszonylag rövid idő alatt. Egyszerűen nem indult és gyertyacsere lett a vége. Jó fekete kormosak voltak , plusz no szikra . De aztán azóta ez megszünt , ment rendesen. Most tavasszal a mostani üzembe helyezéskor volt ismét kötlelező olajcsere és a többi. Karbi tisztítás , megnéztem minden tűszelep rendesen zár , nem kopott , uszóházban is zár minden szelep , egyedül a benzincsap nem zárt rendesen , de azt megjavítottam , kapott új tömítéseket.
Most megy rendesen , de valami még sem ok , mert hát a fogyasztás felugrott 8-9 literre ( tegnap is 77 km re 6,8 litert töltöttem bele , 120 as tempora ) és az alapjárat is ingadozik ha üresben megállok. Hol le akar állni , hol pörög 1800-at. Egyébként más jelenség nincs. Viszont azt nagyon megköszönném ha ajánlana vki hozzértő , tapasztalt szerelőt Komárom közelében ( Győr , Tatabánya , stb. ) ahol végre rátalaálnak a problémámra. Én amit tudok magamtól megcsinálom rajta , de nem vagyok motorszerelő , sajnos.
Köszönöm. Üdv, Zsolt
Ez egyiknél sincs benne. Meg kell mérned a horony átmérőjét, meg a házét. A kettő különbsége osztva kettővel, +0,2-0,3 mm.
Ha jól tévedek, akkor kb. 7,5x1,27, vagy 8,5*1,5 vagy vmi ilyesmi.
Az biztos, hogy csapágyboltban nem standard, de létező méretek.
Nem tudom, milyen vasad van, de ha a motorral minden rendben, a többletfogyasztást általában a karbik elöregedése okozza, mégpedig.
Tűszelep gumikúpja el van verődve, átszivárog, ha a fészek o-gyűrűvel van beszerelve és nem gyárilag préselt, akkor az o-gyűrűk el vannak öregedve, csere. a benzinszint nem megfelelő, vagy nem egyforma beállítása szintén probléma. Továbbá, ha az üresjárati csavarok nem megfelelően vannak beállítva, szintén jelentős túlfogyasztást eredményezhet. de persze okozhat problémát az is, hogy a tömítőgyűrűk már elvesztek a csavarokról. Stb. stb. Javaslom, hogy olyan szerelőt keress, aki tudja, mit csinál, mert a legtöbb csak szétszedi, elhagyja a fele alkatrészt, tudatlanul dörzsárazza a fúvókákat, több kárt csinál mint hasznot.
Sziasztok. Három hónapja vettem egy zzr400 at. Nincs meg az adattáblája a kormány nyakánál. Jo a váz száma a motor blokk száma, de a kis plakett hiányzik. Találtam olyat, aki aluminiumból gyárihoz hasonlót tud készíteni úgy, hogy a forgalmiban lévő adatokat belenyomja. De kellene egy fénykép és egy méret, hogy mégis milyenre és mekkorára készítse el. Ha valaki megtenné hogy lefényképezné ezt a kis adattáblát és átküldené az email cimemre azt megköszönném.
Nincs valakinél feleslegben ilyen kapcsolóblokk? Szinte minden karbis Kawán ilyen volt jó darabig.
Igazából a duda gomb kompletten is elég lenne belőle. Történt ugyanis, hogy vittem a motort az új
tulajnak és mire odaértem nem volt dudagombom mert eltört a műanyag a forgástengely mentén és elveszett.
Pedig utoljára műszakin dudáltam vele egyet, azelőtt meg az előtte lévő műszakin...
A szervízkönyvet már átnézegettem... , csak most idő hiányában nem igazán tudok vele foglalkozni. De lehet hogy tényleg az lesz a célravezető , ha a karbisort veszem kezelésbe. Ettől függetlenül jó lenne találni egy értelmes szerelőt , vagy akár forumtársat ,aki ilyen ambíciókkal és szakmai hozzáértéssel van felruházva, szívesen elvinném hozzá.
Hát ajánlani sajnos nem tudok. A szinkronizálás nem képes csodákra és nem is állítódik el minden évben. Egyébként meg addig nincs is értelme szinkronizálni, amíg a kompressziók, a hengerek zárása és a szelephézagok nincsenek leellenőrizve. Ha ingadozik az alapjáratod, az lehet a szinkrontól, de ha azt beállították, akkor fals levegő, persze általában csak elkérik a pénzt. Ha nehezen tudták beállítani, az azért van, mert ennyi km-nél már ki lehetnek kopva a fojtószelep tengelyek, vagy legalábbis nem jók a tengelytömítések. Lehet egyszerűbb szerezni egy kevesebb km-es karbisort bontóból (Twin-motor, Kakasd). Ezek persze csak ötletelek, amíg nem nézi meg valaki, minden jól van-e belőve, addig ez csak okoskodás. Viszont le tudod tölteni a szervízkönyvet, amiben benne van, mit és hogy kell ellenőrizni. Például az úszómagasságok jók-e. Ha megnézed a gyertyákat, minden hengerben egyformára égnek-e ki. Ha igen, sötétbarna vagy fekete, akkor sokat kap, ha fehér akkor keveset, a világosbarna vagy szürkésbarna az o.k. Itt lehet játszani az úszómagassággal (benzinszinttel) a gyári tűréshatáron belül. Az 0,5-1 l-t is számíthat. Ha túlságosan ki vannak tekergetve az üresjárati csavarok (pilot screws), akkor eleve sokat kap kb. 4-6 ezres fordulatig, ahol a legtöbbet használod. Ha csak az egyik lóg ki a sorból, akkor az milyen, stb. Szervízkönyvet innen tudod letölteni: http://www.manualedereparatie....
Koszi
ZZR 600 E modell , 1999-es évjárat . 70e km van benne ,ez valós. Motorikusan teljesen rendben van úgy gondolom. A szokásos "tipushibás " alkatrészcserékkel ( fesszabályzó és társai... ) 63e km-el hoztam egy idősebb olasz tulaja volt , tőle vettem , ujkora óta nála volt , teljesen gyári minden rajta, a profilban vannak fent képek. Amikor behoztam is rendben volt , csak ugye illik ilyenkor azért a lehetőségekhez és a pénztárcához képest a fontosabbakat kicserélni. Így volt olajcsere , gyertyacsere , légszűrő tisztítás , fékbetétek cseréje elől-hátul, két új gumi , tank tisztítás , karbi szinkron ,stb. Ez volt 2014-ben. Azóta 7e km-t mentem vele , de idén tavasszal ismét olajcsere , karbiszinkron , miegymás. De már tavaly nyáron is felfigyeltem , hogy kb 7-8 liter körül fogyaszt. Aztán úgy voltam vele , hogy mindegy , lehet csak alattam van így... De már az első karbiszinkron sem ment könnyen , mire be tudták állítani. Akkor több gyertya is tönkrement benne viszonylag rövid idő alatt. Egyszerűen nem indult és gyertyacsere lett a vége. Jó fekete kormosak voltak , plusz no szikra . De aztán azóta ez megszünt , ment rendesen. Most tavasszal a mostani üzembe helyezéskor volt ismét kötlelező olajcsere és a többi. Karbi tisztítás , megnéztem minden tűszelep rendesen zár , nem kopott , uszóházban is zár minden szelep , egyedül a benzincsap nem zárt rendesen , de azt megjavítottam , kapott új tömítéseket.
Most megy rendesen , de valami még sem ok , mert hát a fogyasztás felugrott 8-9 literre ( tegnap is 77 km re 6,8 litert töltöttem bele , 120 as tempora ) és az alapjárat is ingadozik ha üresben megállok. Hol le akar állni , hol pörög 1800-at. Egyébként más jelenség nincs. Viszont azt nagyon megköszönném ha ajánlana vki hozzértő , tapasztalt szerelőt Komárom közelében ( Győr , Tatabánya , stb. ) ahol végre rátalaálnak a problémámra. Én amit tudok magamtól megcsinálom rajta , de nem vagyok motorszerelő , sajnos.
Köszönöm. Üdv, Zsolt
Ha jól tévedek, akkor kb. 7,5x1,27, vagy 8,5*1,5 vagy vmi ilyesmi.
Az biztos, hogy csapágyboltban nem standard, de létező méretek.
Ha a gyári drága, akkor https://superseal.hu/
Nem tudom, milyen vasad van, de ha a motorral minden rendben, a többletfogyasztást általában a karbik elöregedése okozza, mégpedig.
Tűszelep gumikúpja el van verődve, átszivárog, ha a fészek o-gyűrűvel van beszerelve és nem gyárilag préselt, akkor az o-gyűrűk el vannak öregedve, csere. a benzinszint nem megfelelő, vagy nem egyforma beállítása szintén probléma. Továbbá, ha az üresjárati csavarok nem megfelelően vannak beállítva, szintén jelentős túlfogyasztást eredményezhet. de persze okozhat problémát az is, hogy a tömítőgyűrűk már elvesztek a csavarokról. Stb. stb. Javaslom, hogy olyan szerelőt keress, aki tudja, mit csinál, mert a legtöbb csak szétszedi, elhagyja a fele alkatrészt, tudatlanul dörzsárazza a fúvókákat, több kárt csinál mint hasznot.
Üdv.:
Ákos
Kecskemét
06-30-597-13-68
Nincs valakinek eladó jó állapotú ülése 1100 D-hez?
Nincs valakinél feleslegben ilyen kapcsolóblokk? Szinte minden karbis Kawán ilyen volt jó darabig.
Igazából a duda gomb kompletten is elég lenne belőle. Történt ugyanis, hogy vittem a motort az új
tulajnak és mire odaértem nem volt dudagombom mert eltört a műanyag a forgástengely mentén és elveszett.
Pedig utoljára műszakin dudáltam vele egyet, azelőtt meg az előtte lévő műszakin...
Köszi!