Sziasztok!Voltam olyan balek hogy eltekertem a karbim ZZR 400 92-es.Most ott tartok hogy nem pörög fel egyáltalán.Valaki tud segíteni,hogy kb mennyiket tekerjek ki a csavarokon?Elszeretnék vele jutni a szerelőig!
A legjobb ha az előző tulaj elmondja eddig mi volt benne . Ha a ríder nyelvi nehézségekkel küzd ( levágták neki vagy netán kínai ) akkor bármelyik 4 T motorkerékpár olaj jó bele , a lényeg hogy a " jaso ma " szabvány valamelyik fokozata ( ma2 a legjobb ) szerepeljen rajta . Ez az olajfürdős kuplung kritériumának felel meg és már tudod hogy miért nem jó bele az autók motorolaja . Megjegyzem a nyolcvanas évek végén vettem az első 4 T vasamat , a holdba sem volt "jaso" specifikáció ill. internet hiányában fogalmam sem volt ilyesmikről , és egyik vasamnak sem csuszott meg a kuplungja . Akkor a Castrol racing syntech 10w60 álltalános ( auto vagy motor ) olajat használtam . Amióta a parasztvakítás utolérte a motorkerékpár motorolajokat is azóta Castrol power1 20w50 piros full szintetikust .
Visszatérve én a 400-asba is szintetikust raknék mivel olyan mint egy rossz qurva , ha tépik a haját eléggé be tud pörögni és olyankor jó ha valami odavaló kenőanyaggal megmocskolja a torkát !
A legfontosabb nem az olaj minösége hanem annak csere intervalluma , nekem évente , mégha csak 100 km-t mentem is vele .
Szinkront MINDIG alapjaraton allitunk. Kiveve a bowdennel osszekotott karuratorok eseteben ahol alapjarat es gazadasra is allitunk szinkront. Alapjarati levegocsavart is alapjaraton allitunk. Ahogy mondtam ha nem reagal akkor ott hiba van a karburatorokban vagy kompresszio. Emelt fordulatnal ha nagy kulombseget latsz az lehet a muszered miatt is, nem azonos. Kosd mindet egy torokra egy idoben, nezd meg mit mutat.
Az en digitalis muszeremet 10 meresenkent kalibralom.
Sziasztok! Ma délután volt kis időm foglalkozni a masinával. Beállítottam a szinkront 1400-as fordulaton. Azonban előjött valami csörgő hang amit nem tudok mire vélni. Levittem 1100-ra a fordulatot. Ott megszűnt a dolog. Állítottam a levegöcsavarokon. Az első kettőn sikerült is de a két jobb oldalit az istennek sem találtam el. Nem tudtam beilleszteni a csavarhúzót rendesen. Amikor úgy éreztem, hogy na végre sikerült akkor sem találtam el. A vége az lett hogy abba kellett hagynom mert időre kellett megjelennem valahol. A beállítás ennek megfelelően nem is lett jó. Hírtelen fogadásnál leáll a motor. Ezt este tízkor orvosoltam, leszedtem a karbit és 2,5 fordulatra tekertem ki a csavarokat. Majd ha lesz időm újra neki állok. A csörgés azonban még így is meg van. Van tapasztalatotok, hogy egy szinkronnál mi okozhatja ezt? Valamelyik henger nem kap elég naftát? Vagy túl sokat kap? Illetve azt vettem észre hogy a négyes hengernél valahogy mindig nagyobb a vákuum értéke ha kicsit magasabb fordulatra viszem fel. Ezt Max 3000re kell érteni.
Szia! Amennyiben még foglalkozol vele, én szeretnék 4 db ülés alatti csomagrögzítőt. Ha már nem aktuális, esetleg tudsz abban segíteni hogy hol lehet beszerezni?
Ez a ket muvelet eggyutt vegezendo azaz en a kaburator tisztitast igy fejezem be. A szinkron muszer a karburatorokon van es tobbszor vegigmegyek a beallitasokon azaz levegocsavar majd szinkron majd ujra levegocsavar es ujra szinkron. Addig amig mar nem tudsz javitani rajta. De ehhez a karburatornak tisztanak kell lenni az uszoszinttol kezdve a fuvokak mereteig mindennek a helyukon plusz a motornak is meg kell lenni az eloirt komresszionak. Szal ha minden ok akkor a beallitasokkal egy preciz szepen jaro motort kapsz. Ha nem igy van akkor kezdd elolrol menj at a dolgokon ugyesen kovetve a szervizkonyvet.
Ezt a pillangószelepek állítása előtt vagy után kellene? A könyvben annyi van leírva hogy arra az értékekre amin volt eredetileg. Amikor csináltam akkor feljegyeztem, de azóta már kidobásra került az a papír.
Erre a gyar a gyari erteket adja meg. A gyarban sem erre allitjak ami a konyvben van sokszor. A legjobb ha szerviz konyben leirtak alapjan jarsz el: egy nagyon pontos fordulatszammerovel a kezedben csavargatod a levego csavart ki be. Es amikor a legmagasabb a fordulat ott megallsz. Ezt tobbszor tobb hullamban el kell vegezned. Ha valamelyik levegocsavar nem vagy kevesbe reagal vagy tul kint vagy tul ben reagal akkor ott baj van a karburatorban. Tul kint van: tobb mint 4 fordulat es tul bent van kevesebb mint 1.5 fordulat. Ha tul ki kell csavarni akkor szegeny ellenkezoleg dul dus. A levego csavar sem az ami mert mar kevereket szabalyoz azaz angolul: fuel mixture adjuster screw vagy hivatalosabban pilot air screw.
Szerintem nem lett a legjobb a karbi szinkronom. Az alapjárattal vannak leginkább gondjaim. Egyszer magas, egyszer alacsony. Leginkább fékezés után jön elő a probléma. Az alapjárati csavarnak hány fordulaton kell állnia gyári értékek szerint?
Sziasztok. Zizi "restaurálás" projekt újabb érdekes kérdés szült amire nem tudom a választ. A szívótorkon már találtam egy 3mm-es szűkítést ami hatással volt a teljesítményre de a kidörgők is gyanúsak lettek. 2db KHI K 304-es van rajta de nem vagyok benne biztos hogy ez a rávaló és nem egy 400as gépről való. Főleg hogy 20 mm a kilépő cső átmérője szemben egy ismerősöm gyári 98 Le D szériásának 25 mm-vel szemben. Valaki esetleg tud mondani rá valami okosat? Örülnék neki ! :D
Írtam üzit! :)
Visszatérve én a 400-asba is szintetikust raknék mivel olyan mint egy rossz qurva , ha tépik a haját eléggé be tud pörögni és olyankor jó ha valami odavaló kenőanyaggal megmocskolja a torkát !
A legfontosabb nem az olaj minösége hanem annak csere intervalluma , nekem évente , mégha csak 100 km-t mentem is vele .
Milyen olajat ajanlanatok bele?
ZZR1100-asra kellene nekem gyári leömlő, kinek van eladó?
Az en digitalis muszeremet 10 meresenkent kalibralom.
Szerintem nem lett a legjobb a karbi szinkronom. Az alapjárattal vannak leginkább gondjaim. Egyszer magas, egyszer alacsony. Leginkább fékezés után jön elő a probléma. Az alapjárati csavarnak hány fordulaton kell állnia gyári értékek szerint?