Semmi gond nincs azzal, hogy a németek által lerúgott, 200+ ezer km-es autókat ezerszámra hordják be az országba, és mindenki BMW-vel meg Audival jár, akkor is ha gumira meg olajcserére se "fussa". A gond sokkal inkább az, hogy egy ilyen autóba ülve a legtöbb emberből előbújik minden elnyomott gátlás, és hirtelen az utak királyává emelkedik a füstölgő, 12 éves 280 ezret futott pufi-A4esével vagy E36-jával. Vagy legalábbis ezt hiszi.
Pár gondolat még.
Németeknél pl. olcsóbb a gázolaj, ebben a pillanatban 1.539€ vs. 1.369€ a legolcsóbb ajánlat, ez 50 ft árelőny a dízel javára literenként. Ehhez nyugodtan lehet számolni egy, de sokkal inkább két literes különbséget azonos menetteljesítményt tekintve a dízel javára.
Az adó viszont egy két literes autónál évente ~300€ vs. ~130€ a dízel vs. benzin. Látható, hogy ezt a 170€-t azért ki lehet autózni egy évben.
Én ha egyszer megszabadulok a turbódízel autómtól végre, soha többé még csak közelébe se megyek egynek se. De benzines turbósnak se. Ha minden autógyár rááll a downsizingre, addig veszek majd használt szívó benzinest, amíg csak múzeumba nem kell betörni értük. Bár inkább még akkor is.
2013.08.21 21:24:25
mint írtam nem BMW diselt vennék, de van aki igennnnnnnn 530D
nekem 1.2 8 szelepes volt városba 8-9 liter autó pályán 140 utazó (165 volt aa vége ) 5.5 6 liter egyszer kellet injektort cserélni ! 470 valamenyi kilóméter volt a blokjába egy deka olajat nem evet és még bontatlan volt
120-130 körül borítottam be a völgybe itt kint mind a négyen sérülés nélkül szálltunk ki ő ezt a mutatványt már nem úszta meg úgy szét csavarodott hogy csak két kerék érte a földet a háromból mivel egy kiszakadt
ezeket a retkeket imádják, főleg városban. de volt hogy panaszkodott rá egy csákó hogy 14L iszik és alapjárati motorból +1 mindig van a kesztyűtartóba. gixer sanyi volt vizsgáztatni a motorját miskolcon, ott rönó twingóból állt círka 20 -30 db forgalomba helyezésre. 50e/ db áron kapták 250-350 forgalomba helyezve névre írva. vitték mint a cukrot, óccó kicci.
volt olyan utca ózdon hogy talán 2 helyen állt más márka, mindenütt rönó állt és benzines. lehet tudtak valamit.
tisztában vagyok vele hogy egy gyári szűrő és egy után gyártott között ég és föld a különbség. a cimbora vw-be utángyártott légszűrők után cserélni kellett a légtömegmérőt is rendszeresen.
szeki ezeket szervizelni kell nem az utcasarki gézabá szervizébe ezt senki nem akarja elfogadni .nem utángyártott szürök meg alkatrászek és akkor ha azon sporolsz mennyit fogyasz valoszinü van pénz szervizre
az első benzines után én is traktornak véltem, sztán egy tank 50L /980km után azt mondtam ez termeli
a barátom osztákba járt ki B5 pasztával sok ideje 6-8-év, ha jól vágom 800 e km volt benne és egy másik ingázó vette meg. soha nem volt komolyabb baja, inkább pályát látott mint föld utat.
az a6 1.9 225-öt ment 5 személlyel megpakolva. az 522 bmw 235-öt 2 személlyel
itt a dieselesek nem csóroskodnak!
mind tesz bele valami retek tuningot, hogy ő legyen a lámpák királya! na ezt útálom benne hogy mikor tövig nyomják a gázpedált akkor konkrétan nem látod a járművét a fekete koromtól/ füsttől ezt látod én sem bírom!
az bír kiakasztani mikor jönnek az ezer éves tátra mixerek meg az orosz csodák és okádják a kék füstöt, na az kiborít az tényleg büdös. ész nélkül tolják bele a bizonytalan eredetű tuningokat, szegény dieselek meg mit tudnak tenni a + gázolajjal köpűlik ki a kipufogón. mondják büszkén hogy így meg úgy becsapják az érzékelőket, nem magukat csapják be mert locsolják szét a finom gázolajat. érdekes hogy a tuning nélküli bmw audi vw porsche toyó modellek nem füstölnek, száraz sőt fényes a kipufogó dobvégük erre meg azt mondta szerelő hogy addig van jóság míg a részecske szűrős kat. működik, amikor kiég és össze omlik a belseje nem ad jelet a kampúternek és OFF a technikának.
ha ledugózod? kérdeztem rém eccerűen. az az alap jel hogy elinduljon , ha nincs akkor pöc röff sincs 240-400 e az új ára mivel használtan evidens hogy nincs, legfőképp a D 4D technológiás modellek érintettek, amíg nem veszel használhatót addig csak tologathatod. jó hír nekik hogy nincs vészprogram sem hozzá, megállt megállt. de ott jelenleg 2-20m ótókról beszélünk ahol az a pénz van hogy 4 téligumira sem elegendő.
amúgy a szekinek igaza van egy dízel akkor is gazdaságosabb ha többet kel rá költeni én is erősen gondolkozok rajta de nem vitt még rá a lélek hogy vegyek egy traktort
szeva! most kövezz meg, de az előző opelben isuzu 1.5 td volt. rá tudtam mutatni az adagolóra hogy az valószínű ott adagoló mert oda megy a gázbovden. egy vízpumpán kívül mást nem cseréltem olaj szűrő szimering vezérlés akku slussz. ahogy megvettem -osztrákból hozták platón- úgy is adtam el azt sem tudtam/om hol van benne termosztát a turbó tengely kottyant pár tizedet 292 000 után mikor hozzám került. én 300 000 felett tekertem bele, és meg is mondtam annak aki elvitte, de mondták tudják mit vesznek -20 c közelében elcsúszott a bendixe, de 2 indításra beindúlt. 3.6v -os izzító gyertyák voltak benne, majdnem kipróbáltam 12v-al. csak épp akkor nem volt jó állapotú isuzu motoros kombi eladó. csak most már a cigók huhukit és benzines astrát a melósok meg kombi diesel astrát vesznek melózni, főleg az isuzut. érdekes hogy az isuzu g astra is egy 100-assal hosszabb mint ópel motoros társa.
Nem tudok róla, nekem egyszer sem kellett cserélni, sőt még soha semmilyen benzines autóba nem kellett cserélni. Haverom 250-et futott astrájában sem, csak kitakarította de azt is csak azért mert nem volt jobb dolga. Inkább akkor az EGR, ami problémás szokott lenni, na azt én is ledugóztam a 'csába...
A többiről nem tudok nyilatkozni, miért mennek 60-nal nálatok...csóróság van, aki spórolni akar az dízellel is spórolni akar majd meg a gázzal is
ezt úgy írod mint ha nem városban laknék. itt sem eper illatúak a buszok. és elárulom 10 ből 2-3 benzines ótó szaladgál. a diesel ótók fele tuti ezen az országrészen van használatban. azt már látod városban országúton hogy mék a benzines: kivixolva tükör fénnyel sehol egy kosz folt, városban 30-40 országúton 60-al közlekednek. tudod mit kerülgetnek az utakon: benzines fostalicskákat mert ha felvenné a 100-120 országúti tempót ingét gatyáját megenné. legutóbb bogyeszhoz menet egy swif 2 meg egy shevrolllé araszolt előttem kemény 60al sima országúton a huhuki gázos volt baszod mert a szerintetek 4 literes fogyit még meg akarta űberelni hogy a gáz óccsssó szal mivel kanyargós arrafelé az út kellett mennem pár km-t mire elérkezett a pillanat hogy kanyarban előzzem meg a díszmadarakat. miért? mert olyan volt mint egy kalitka az ótótjuk azoknak meg forgott a fejük minden irányba mintha most látnának először ilyen tájat, forgott a fejük mint a lokátor egymást követték 60al, tehát még meg előzni is gáz volt mert eccere a kettőt lenyomni ott necces
érdekes de a dieselek felveszik bárhol a tempót a benzineseket meg tolod magad előtt
ember ébredj: gazdaságosabbak és jobbak mint a benzinesek. tessék ezt akarják rám sózni. 560-ról 460 -az ára. de van 330 irányárban is. mert benzines ha diesel lenne már nem lenne eladó. ez az igazság.
akkor az öcsémet megvezették mert a 3. golf-ba 30 e ft-ért adták.de az alapjárati motorral nem tudsz megvezetni egy ideig 1 szerelőhöz vittem ótómat, és saját szememmel láttam mikor jöttek a corsa tulajok hogy nem jó az alapjárat, mondta neki a csávó hogy nem gond rendelünk másikat, mire a dühöngő tulaj mondta hogy fél éven belül ez már a második ilyen. mire a szerelő: nem fődarab így nem is garanciás akkor 30-40 e rebesgettek.
párom bátyja most vett egy ford fócus combi 1.8 bengát, mi kellett bele azonnal. légtömegmérő alapjárati motor.
Ugyanmár...bosch lambdaszonda (~gyári, hibátlan) van vagy 15e ft....140e km alatt egyszer kellett cserélni. Alapjárati? Ugyanmár...de most nem csináljunk úgy, mintha a traktoroknak ne lenne baja...adagoló-nagynyomású-porlasztócsúcs szarakodik, befosik a turbó, elreped a turócső, kettős tömegű lendkerék szétesik, eltömődik a koromszűrő stbstb meg minden szirszar. Inkább csepegtetem a pezót a tankba, mert nálam a gázolajos nem hozza vissza az árát, mert nem megyek annyit . Olaszo. oda-vissza 3300 km átlag 5,2 literből megvolt úgy, hogy 150 körül mentem ahol tudtam és tele volt pakolva az autó + nagy nyári kerekek is voltak rajta, nem a téli babakocsi. Itt Pöstön meg úgyis csak csorogni lehet...tessék itt lakni egy picit és szívni a büdös gázolajos buszok kormos füstjét minden nap, aztán máris nem fogod kívánni, hogy otthon is egy olyan büdösítsen...
Semmi gond nincs azzal, hogy a németek által lerúgott, 200+ ezer km-es autókat ezerszámra hordják be az országba, és mindenki BMW-vel meg Audival jár, akkor is ha gumira meg olajcserére se "fussa". A gond sokkal inkább az, hogy egy ilyen autóba ülve a legtöbb emberből előbújik minden elnyomott gátlás, és hirtelen az utak királyává emelkedik a füstölgő, 12 éves 280 ezret futott pufi-A4esével vagy E36-jával. Vagy legalábbis ezt hiszi.
Pár gondolat még.
Németeknél pl. olcsóbb a gázolaj, ebben a pillanatban 1.539€ vs. 1.369€ a legolcsóbb ajánlat, ez 50 ft árelőny a dízel javára literenként. Ehhez nyugodtan lehet számolni egy, de sokkal inkább két literes különbséget azonos menetteljesítményt tekintve a dízel javára.
Az adó viszont egy két literes autónál évente ~300€ vs. ~130€ a dízel vs. benzin. Látható, hogy ezt a 170€-t azért ki lehet autózni egy évben.
Én ha egyszer megszabadulok a turbódízel autómtól végre, soha többé még csak közelébe se megyek egynek se. De benzines turbósnak se. Ha minden autógyár rááll a downsizingre, addig veszek majd használt szívó benzinest, amíg csak múzeumba nem kell betörni értük. Bár inkább még akkor is.
2013.08.21 21:24:25
mint írtam nem BMW diselt vennék, de van aki igennnnnnnn 530D