Kawazoli képein vettem észre, valami irgalmatlan módon le vannak engedve a villatartók a villaszárakon.
Ez lehet normális?
Azt tudom (hallotam) ha lejebb engeded akkor a motor fordulékonyabb lesz, mert csökken a tengelytáv, de ez már nem morbid egy kicsit?
Azt is eltudom képzelni hogy ezzel a géppel azért pereceltek, mert a fejidom beleért a sárvédőbe, vagy az nem lehet?
De mit problámázunk 100e km nél elfogyó szivószelepről mikor más motoroknak 30e nél elfogy a váltója meg a szivóoldali gumisora netalán több olajat eszik mint benzint és még lehetne hozni a példákat :)
Valahogy elég sok gpz szaladgál az utakon mai napig holott a legtöbbet nem azokból adták el,és a sok vf,vfr,gsxr,fz,fzr,gsx kezd eltünni :)
Emlékszem 5-8éve még a deszkalégolajos gixxerrel szarásig voltak a hirdetések és pár darab gpz mostmeg alig van gixxer és csomó gpz
Pedig még alfarómeók váltó szinkron gyürüjét is szokták felújítani.
Sőt nekem pl. mikor elszakadt a gpx be a vezérműlánc és ledarálta a fogakat vissza lett gyártva a fog :)
Sajna ma már a szerelés(akár motor,kocsi,busz,stb) úúúúgy 100% gépjármű iparban egyenlő kezd lenni a cserélgetem majd jó lesz dolgokkal :(((
Jah meg fedugom a kompjuuutere azt megmondja mi a szar ha mégse az akkor kicserélek sorba mindent.
Szerinted a kipufogoba lévő drasztikus üzemanyagtöblet begyuladása jót tesz a szelepnek?
Mert a kipufogó szelep is elszokott égni.
Aztán ha már az ég jobban is pörgeted a motort,hogy ereje legyen,nembeszélve alapból jobban pörgeted,mivel a legtöbben nem rendszert raknak fel csak dobot és a leömlők meg a vezérlési idők nempasszolnak a kályhacsőhöz ezért egy használhatatlan nyomaték görbét kapsz ami miatt folyton pörgetni fogod a mocit mert még a legszarabb motor is jól megy max fordulaton,stb.
elég összetett a gond,de nekem pl. a 89es ahol 4-2-1 leömlő van ha csak dob volt lecserélve sehogy se volt jó 3-6e közt! Ezért mindig 6e felett volt ami igen rövidebb életartamod ad,arról megint nembeszélve,hogy több levegő,több hő,motorféknél jobban elégő kipuszleep,stb,stb
Egyik okból jön a másik ok aztán elindul a lavina.
Szerintem kipucserének rendszerrel és karbi állítással esetleg szükség esetén vezérműtengely cserével van értelme.
ilyen szelepfelujításról még én sem hallottam, biztos érdekes, porkohászati úton rásajtolják az anyagot talán? lehet hülyeséget mondtam , de hirtelen más eljárás nem jut eszembe , lehet nem kelett volna végigaludnom az anyagismeret órákat
Szóval azt mondod, hogy egy versenyrendszertől megrövidül a szívószelep élete? De mi az összefüggés a szívószelep, meg a rendszer között? Több hideg cuccot szív és nagyobb a hőkülönbség az égés meg a hideg benzin között?
három okból:
-elég a rárakott kiherélt kályhacsőtől
-belebeg a magas fordulattól(gyenge szeleprugó,dugó veri vissza,stb)
-kilóméter tuladagolás :D
Ami lekopik vissza pótolják megfelelő eljárással és méretre munkálják.Hosszadalmas lenne az egészet leírni meg nem elég csak az elméletet tudni kell hozzá sok célszerszám meg az se mindegy hogyan és mivel pótolják vissza.
Elméletet tudom de gyakorlatba még nem csináltam mivel nincs hozzá felszerelésem,de ismerősöm töb kawába csinált már.
amugy nekem is volt olyan kawám amiben a szivószelep a végét járta már.
Akkor mesélj, mitől lesz szelepes egy öreg vas, ami nincs hajtva, csak benne van a korban. Már beszéltünk erről, de nem emlékszem mit mondtál, meg hogy van ez a szelepfelújítósdi?
Az nem fing anyag kérem!Semmi baj a régiek szelepével gyere el és lesd meg a 89es hengerfejem :D
Amugy ha megadja a szelep magát javítható,nemkell új szelepet venni!
400as amit én szereltem himbás volt de fejből nemtom mindegyik 400ast,amugy a 750ből van himbás meg tőkés is!
Én mondjuk Szolnok mellett lakok de egyik barátom pont gyömrői ő is szintén kawamániás és igaz nemszeretem magam alatt vágni a fát de ő ezerszer okosabb nálam,amugy ő nem csak szerel de oktat is szerelést.Igaz nekem lassan csak 10éve vannak kawáim de neki régebb óta.Ha ő nem ér rá veled elmenni akkor bátran szolj és meglátjuk én ráérek e,bár én melozok meg egyetemre is járok.Hívj fel addig beszélek vele és megadom a számát majd magánban.Én számom: 70 -- 202-67-76
Ha meg Szolnok környékén nézel mocit vagy van erre ismerősöd bátran keress akkor is.
Szerintem az vezérműlánc. Nekem a Hondám produkált ilyet, motorféken 3-4ezer között motorféken csak. Nem nagy tétel, kb 8 rongy bele egy D.I.D lánc, meg aki megcsinálja. Ezeknek alapból zajos a blokkja, nem tudom hogy a 400 himbás vezérlésű e, de a 750 igen, és elég zajosan csattog, még ha egészséges akkor is. Kopogásra figyelj, az ne legyen, meg terehlésen ne nagyon füstöljön, sem motorféken. Arra érdemes figyelni, hogy ejti a fordulatot, mert ha nagyon lassan akkor jó esetben szelephézag, szar esetben szelepcsere, régebbi gépeknél típushiba, hogy fing anyagból vannak a szelepek, aztán a szívók adják meg magukat, a sok hőkezeléstől, amit az égés meg a jéghideg benzin kompinációja eredményez.
Megnéztem a motort ma Érden (Kawasaki ZXR 400, '91), és szeretném a segtiségeteket kérni, szeretnék megkérni egy Kawasaki szerelőt, ha van egy kis ideje és türelme, hogy jöjjön velem, mert akivel voltam nem tudja hogy van e baja, természetesen kaputól kapuig viszem (olyanok jeletkezését várom aki Gyömrő közelében laknak vagy Érd közelében), elméletileg a követekező : Magas fordulatról motorfékkel fékezve 5000nél a blokkból fura zörej hallható, ez most a motor kopása miatt hallható, vagy nem tudom. 2 ember is ezt mondta aki ma kipróbálta.
Légyszives aki tud segteni segtsen még egyszer mondom a motor Érden van és MOTOR SZERELŐT keresek, esetleg ha tudtok elérhetőséget az is jó.
A részletekben megegyezünk.
gyari az idomzat, csak a hamburger-evok lefujtak matt feketere...a ketto egyutt 15, de az egyikbol hianyzik egy kis darab (muanyagos szerintem ki tudja potolni...)
Hogy mikor lesz belőle vmi,azt még nem tudom,szívem szerint már most megrendelném a dugókat és karácsonyra már kész is lehetne az upgrade! De lehet,h ebben a mai helyzetben jobban járok,ha nem kapkodok,lehet,h ha erősödne a forint és kicsit lejebb menni a dollár árfolyam,akkor spórolhatnék jó párezer Ft-ot,bár lehet,h nemsok esély van rá,lehet szarabb lesz a szitu
Meg úgy gondoltam,h mielőtt megkapná, biztos nem ártana a főtengely- és a hajtókar csapágyakat újra cserélni,ami ugye kb 40 rudi + kell egy új hengerfej tömítés is! Szal ez az egész móka kb 170be fájna,ha úgy igazán normálisan csinálja az ember,viszont akkor ugye egyenértékű egy újjal ! Szal lehet,h a következő szezont még lemotorozom így ahogy van, és majd a következő télen lesz a projectből vmi. Meg jövőre lakást is szeretnék venni,úgyhogy nem egyszerű a szitu,de küzdünk !
Jó lesz ez így ! A 15mm a lényeg! A mellékelt képen 2ütemű motor dugattyúja van,ami kicsit más ,mint a 4ütemű. A lényeg csak az lett volna,h világos legyen a csapszeg furat felső széle és a dugattyú tetejének pereme közti távolság fogalma!
Nekem asszem 14mm ez a távolság,de 15-el még jó,az még megoldható!
Köszönöm még1szer a segítséget! Sokat segítettél! Most már csak a pénzt kell erőteljesen keresni és meg is találni,h alkossunk vmit
Köszi még1szer
Na megegyszer megnezve / megmerve: a valosagban nem ugy nez ki mint a rajzod (nem olyan "pupos" a dudo teteje, hanem szinte vizszintes...
a tavolsag:
felso gyuruig 10 mm,
a dugattyu tetejeig 15mm
... most mar nincs kedvem megegyszer kiballagni, hogy lefotozzam, de ha kell akkor holnap megteszem...
Kawazoli képein vettem észre, valami irgalmatlan módon le vannak engedve a villatartók a villaszárakon.
Ez lehet normális?
Azt tudom (hallotam) ha lejebb engeded akkor a motor fordulékonyabb lesz, mert csökken a tengelytáv, de ez már nem morbid egy kicsit?
Azt is eltudom képzelni hogy ezzel a géppel azért pereceltek, mert a fejidom beleért a sárvédőbe, vagy az nem lehet?