Egyetértek. A ZX a sportos motorozásban a legjobb társ. Én miután nem ilyen sportos ember vagyok, túrán szeretek nézelődni is, és főleg városban tudok motorozni (sajna), ezért lenne nekem tökéletes a Z750. Nincs az a város, ahol lábtartóig döntve szeretnék közlekedni.
Sőt leginkább a sport-túra motorok vonzanak, rá kellett jöjjek. Maradjunk a Kawasaki-nál (bocs, más márka nem jöhet szóba ) és az aktuális modelleknél: Ninja 250R, ER6F, Z1000SX, ZZR1400. Ezek a leginkább nekem való motorok, evolúciós sorrendben*; nem kihegyezett sportgépek, inkább utcai/túrás. (OK, kivéve talán a ZZR-t, az brutál, de a GTR meg már túl túrás). Szóval ha vennék következő, nagyobb motort, akkor az leginkább az ER6F lenne.
*az evolúciót magamra értettem, azaz abban a sorrendben, ahogy egyre jobban fejlődve ki tudnám használni az egyre nagyobb motorok előnyeit. Jelenleg a 250-est nem érzem, hogy kinőttem, egy ER6-os pont elég lenne, de talán egyszer eljutok oda, hogy a ZZR1400 (ZX14R?) -nél kevesebbel nem érem be...
Ha sportosabban szeretned hasznalni a motort, labtartoig dontve es neha palyazni vele, akkor azert a kis Z-n hamar meg fogod erezni, hogy nem feltetlen erre lett teremtve. Plane az elso generacion, ahol az elso futomu puha, mint a takony es semennyire sem allithato.
A kesobbiek mar gondolom valamivel jobbak, de nyilatkozni nem tudok roluk, leven nem probaltam meg olyat sohasem.
Amúgy ezzel nem azt akarom mondani, hogy a naked motorok bénák, vagy ilyesmi, véletlenül sem; sőt mindennapi használatra (hétköznap város, hétvégén túra, néha pályázás) valószínűleg azok a legalkalmasabbak. Az én képességeimnek, igényeimnek, 100x inkább megfelelne a Z1000, mint a ZX10R, sőt inkább a kisebb Z-t venném, a 750-est. A ZX10R inkább egy utcára is alkalmassá tett pályagép, és azoknak való szerintem, akik nagyrészt pályázásra használják. Igazi sportmotor, na. De épp ezért is van a minőségi különbség (ami egyébként utcára talán felesleges is).
Na jó, igazad van, én főleg japán motorokban gondolkodtam, az európaiaiknál, főleg olaszoknál jellemzőbb, hogy prémium, "verseny" alkatrészeket használnak. Persze az áruk is prémium. A KTM is mint tudjuk, "ready to race". Meg igen, ott vannak az R-es modellek, amik pont az általam említett sport és naked motorok közti szakadékot akarják szűkíteni, mint a Street Triple R (vagy a Z750R). De pl. vess össze egy sima Street Triple-t meg egy Daytona-t, egyből látni fogod, miről beszélek, elég ha csak olyan eltérésekre gondolsz, mint a nem állítható futómű. Vagy pont írod a Z1000-t: akármilyen brutál, ha mellé raksz egy ZX10-est, rögtön fel fog tűnni a különbség, az utóbbi javára.
Hát erre azért akad egy pár ellenpélda:
Aprilia Tuono
Triumph Street/Speed Triple R
KTM Superduke
BMW K1200/K1300 R
Z750R/Z1000
Hirtelen ennyi jutott az eszembe
Na igen, egy naked és egy sportmotor sosem lesz egy kategória, hiába a ZX kevesebb köbcenti, akkor is veri a Z-t. Nektek lenne tökéletes választás a Z750R: egy naked stílusa és egy sportmotor technikai színvonala. Persze mit ne mondjak, én is elfogadnék egyet, mondjuk egy Black Edition-t... Bár a sima fekete-fehér is gyönyörű. Csak lottót kéne nyerni hozzá.
Mert szerettem volna egy sportmotort
Imádtam a z750-et, nem is nagyon akartam eladni. Formailag nekem továbbra is az a favorit, de fék-futómű-motorerő tekintetében a Ninja azért komolyabb. Mellesleg a Ninját 0 km-el gusztustalanul olcsón sikerült megszereznem
javaslom terjunk vissza ra jövő héten. Hétvégén átgondolom, felhívok pár eladó Z750 tulajt, próbálok egyezkedni velük.
Egyébként látom neked volt 750esed most 600as van. Miért volt a váltás? Igazából a kettő közt vacilálok...
Nehez kerdes ez, hogy kell-e bukogomba, vagy sem. Ha allo helyzetben dol el a motor, vagy elcsuszol vele, de semmibe sem akad bele, akkor pont jo, ha van, viszont ha beleakad valamibe es pl. eltori a vazat valahol, akkor nagyobb kart csinal talan, mint amennyi haszna van. Elore persze senki nem tudja, hogy mi fog tortenni.
Nekem peldaul az elozo motoromon volt bukogomba, de a mostanin nincsen. Egyelore nem is tervezem, hogy rakok ra.
Így kicsit utánaolvasva a témának tényleg azt írják, hogy a bukógombák nagyobb esésnél elgörbíthetik/törhetik a vázat. Hmmm... Akkor mégis jobban járok, ha csak idomot kell cserélni?
Amúgy ezt a Shogun-t írják több helyen a legjobbnak, ez elég biztosan rögzül, több ponton, elvileg nem tesz kárt a motorblokkban/vázban, nagyobb esésnél le is törik, viszont ennek a rögzítéséhez meg ki kell fűrészelni egy darabot a bal oldali tartónak az első lánckerék fém takaróeleméből... Lehet hogy mégsem lesz egyhamar bukógombám...
Nem fog menni, de megmondom őszintén nem is hagynám
900k (motor) + 50k (szervíz + gumi) + 50k (átírás)
Az kereken 1M. Ez is megállna annyiból és nincs benne 3000 km.
Úgy látom ütköznek az érdekeink Én minél többet szeretnék kapni, haverod minél kevesebbet kiadni. Úgy érzem a 900ezer korrekt ár érte.
Közben érdeklődtem a kiszemelt motorom tulajánál is. Hajthatatlan. Tehát legalább annyit szeretnék kapni, hogy az átírást és biztosítást is ki tudjam fizetni.
Rágjátok meg és tegyen még hozzá valamennyit. Törje össze a malacperselyt vagy valami
Ezen a ninján is van, amit írtam hogy látok itt parkolni tőlem nem messze, és ahogy néztem az idomban a gyári vágás elejére van betéve. Na ezt most jól leírtam
Igen, azzal tisztában vagyok hogy nagy esésnél lehet rosszabb (egyik ismerősöm R6ot dobott el LSL gombával és a váz is sérült miatta), de engem jobban fenyeget az a veszély hogy álló helyzetben borulok el vele, arra meg pont jó lenne
Azert a bukogombanak a sok elonye mellett azert megvan az a hatranya is, hogy ha csuszasnal beakad valahova veletlenul, akkor ott tobbet tud artani, mint hasznalni azaltal, hogy esetleg eltor valamit a vazon/lengovillan.
Ez a bukógomba dolog vicces, van is, meg nincs is, legalábbis így állt a helyzet, amikor én vettem a Ninjám. A gyári katalógusban említették, mutattam is az eladónak, aztán kiderült, hogy nem volt hozzá cikkszám, ergo hiába volt benne az újságban, nem lehetett megrendelni. (Lehet, hogy Magyarországra nem hozzák?) Aztán azt mondták, hogy pedig ki van alakítva a helye, aztán kiderült, hogy mégsem, illetve állítólag a vázon ki van alakítva, de az idomon nincs, tehát ha fel akarok rakni egyet, akkor ki kell fúrni az idomot. Na azt hiszem ennél a pontnál adtam fel a dolgot... Így nekem azóta sincs, pedig mindig szerettem volna (és jól is jött volna). Gyári szerintem nem is lesz, max. ha valami más gép (pl. ER6?) bukógombája rámegy. Utángyártottat láttam én is, de ahhoz is szerintem muszáj idomot furkálni. Meg láttam olyat is valahol, amit a hátsó lengővillára kell felrakni, vagy hova, lényege, hogy csúszáskor ne csak egy gombán támaszkodjon a gép elöl, hanem a hátulja is valamennyire védve legyen. Na egy ilyenen is gondolkodtam, nem hülyeség, örültem volna, ha anno nem darálja le az aszfalt a kipufogómat...
Van valakinek a mociján bukógomba? Hallottam már össze-vissza mindent, hogy van gyári, nincs gyári és egy helyen találtam, ahol állítólag erre a típusra való van, de 4 hét mire ideér. Valakinek valami tipp?
Hidd el, nem nekem kell a motor, szóval nekem tökmindegy mennyiért adod , de aki venné, annak meg 850-e van rá, és nem is szán rá többet. Ha szánna, akkor már rég vetettem volna vele egy 25KW-os Z750et vagy Hornetet. De sajnos nincs több cash.
Sőt leginkább a sport-túra motorok vonzanak, rá kellett jöjjek. Maradjunk a Kawasaki-nál (bocs, más márka nem jöhet szóba ) és az aktuális modelleknél: Ninja 250R, ER6F, Z1000SX, ZZR1400. Ezek a leginkább nekem való motorok, evolúciós sorrendben*; nem kihegyezett sportgépek, inkább utcai/túrás. (OK, kivéve talán a ZZR-t, az brutál, de a GTR meg már túl túrás). Szóval ha vennék következő, nagyobb motort, akkor az leginkább az ER6F lenne.
*az evolúciót magamra értettem, azaz abban a sorrendben, ahogy egyre jobban fejlődve ki tudnám használni az egyre nagyobb motorok előnyeit. Jelenleg a 250-est nem érzem, hogy kinőttem, egy ER6-os pont elég lenne, de talán egyszer eljutok oda, hogy a ZZR1400 (ZX14R?) -nél kevesebbel nem érem be...
A kesobbiek mar gondolom valamivel jobbak, de nyilatkozni nem tudok roluk, leven nem probaltam meg olyat sohasem.
Amúgy ezzel nem azt akarom mondani, hogy a naked motorok bénák, vagy ilyesmi, véletlenül sem; sőt mindennapi használatra (hétköznap város, hétvégén túra, néha pályázás) valószínűleg azok a legalkalmasabbak. Az én képességeimnek, igényeimnek, 100x inkább megfelelne a Z1000, mint a ZX10R, sőt inkább a kisebb Z-t venném, a 750-est. A ZX10R inkább egy utcára is alkalmassá tett pályagép, és azoknak való szerintem, akik nagyrészt pályázásra használják. Igazi sportmotor, na. De épp ezért is van a minőségi különbség (ami egyébként utcára talán felesleges is).
Aprilia Tuono
Triumph Street/Speed Triple R
KTM Superduke
BMW K1200/K1300 R
Z750R/Z1000
Hirtelen ennyi jutott az eszembe
Imádtam a z750-et, nem is nagyon akartam eladni. Formailag nekem továbbra is az a favorit, de fék-futómű-motorerő tekintetében a Ninja azért komolyabb. Mellesleg a Ninját 0 km-el gusztustalanul olcsón sikerült megszereznem
Egyébként látom neked volt 750esed most 600as van. Miért volt a váltás? Igazából a kettő közt vacilálok...
Nekem peldaul az elozo motoromon volt bukogomba, de a mostanin nincsen. Egyelore nem is tervezem, hogy rakok ra.
Amúgy ezt a Shogun-t írják több helyen a legjobbnak, ez elég biztosan rögzül, több ponton, elvileg nem tesz kárt a motorblokkban/vázban, nagyobb esésnél le is törik, viszont ennek a rögzítéséhez meg ki kell fűrészelni egy darabot a bal oldali tartónak az első lánckerék fém takaróeleméből... Lehet hogy mégsem lesz egyhamar bukógombám...
900k (motor) + 50k (szervíz + gumi) + 50k (átírás)
Az kereken 1M.
Ez is megállna annyiból és nincs benne 3000 km.
Közben érdeklődtem a kiszemelt motorom tulajánál is. Hajthatatlan. Tehát legalább annyit szeretnék kapni, hogy az átírást és biztosítást is ki tudjam fizetni.
Rágjátok meg és tegyen még hozzá valamennyit. Törje össze a malacperselyt vagy valami
Egyébként hirtelen találtam egy ilyet, ez elvileg no-cut verzió, azaz nem kell idomot faragni hozzá:
http://www.2fiddy.com/2008/04/...
Ha majd nem a munkahelyen leszek, akkor utánanézek e-bay-en, biztos lehet valahonnan rendelni.
Igen, azzal tisztában vagyok hogy nagy esésnél lehet rosszabb (egyik ismerősöm R6ot dobott el LSL gombával és a váz is sérült miatta), de engem jobban fenyeget az a veszély hogy álló helyzetben borulok el vele, arra meg pont jó lenne