Megválnék szeretett motoromtól kategória váltás miatt. A jármű kiváló műszaki állapotban van, rendszeresen szervizelt, hitelmentes, törzskönyvvel. Folyamatosan garázsban tartott, szép, megkímélt állapotban, szezonra felkészítve. Első fékbetét cserélve lett, a gumik 80%-osak. Leginkább túrázásra használt. 2009-ben vettem, akkor 4 év garanciát kaptam rá, tehát még él a garancia. Ebben az árban benne van a fokozatkijelző és a gyári tankpad is. Az ár alkuképes. A motorkerékpár ajánlható kezdők, újrakezdők és haladók számára is.
Én vettem, árára nem emlékszem pontosan. Talán 17.000 HUF volt. Pontosabbat kereskedők tudnak mondani, javaslom Kawazsoltit. Utángyártottban idomszettet láttam már, biztos van üléstakaró is, legfeljebb nem Mo.-n, szóval készülj e-bay-re, külföldi megrendelésre... Azzal együtt már nem biztos, hogy olcsóbb.
Amúgy én egy olyan kis sárvédő elemet akartam a hátsó kerékre, ami pl. az Er-6f-en is van, hogy ne szórja tele a kerék a rugóstagot meg egyebeket sárral, és találtam is Ninja 250-hez valót! Szóval gyártanak mindent, tessék keresgélni a neten.
sziasztok! Van aki esetleg már vett hátsó ülés takaró idomot a kis ninjára? Érdekelne, hogy menniybe kerül, de a honlapon nem írnak árat. Egyébként csak a kawasaki gyárt hozzá ilyet, vagy tudnék szerezni valmai olcsóbb verziót is?
Köszi ismételten a segítséget. Hihetetlen ami van itt :D Holnap még nekifogok egyszer, de, hogy 20 óra kevés beindítani egy blokkot ezt nem gondoltam :D
Kikészültem :) Nincs hibakód, viszont se szikra sem AC. Elkérhetem a telefonszámodat? Egyenlőre telefonos segítséget szeretnék kérni, lenne pár kérdésem. Nagyon köszi
If the problem is with the following parts, the ECU cannot memorize these problems, the FI indicator
light doesn’t go on, and no service codes can be displayed.
FI Indicator Light
Fuel Pump
Fuel Pump Relay
ECU Main Relay
ECU Power Source Wiring and Ground Wiring (see ECU Power Supply Inspection)
Fuel Injectors
Vagy valami más; most már tényleg nem tudok okosabbat mondani. Vinko ajánlotta, hogy ha elakadsz, vidd el hozzá, itt az ideje. Ketten többre juttok.
Helyzet a következő tettem egy ellenállást a hőmérséklet jeladó helyére. A dőlésérzékelőt csak mozgattam közbe mértem. 0,59 voltál jól működik. Így nincs hibakód a motorba. Viszont se szikra se AC :S ilyenkor mivan?
Na most már kezdek elveszni. Hogy javítottad meg a dőlésérzékelőt? Amúgy azt, hogy szenzor nélkül is tovább megy a motor, azt nem a kisninjánál olvastam, csak egy Kawa fórumban, de már nem tudom melyik motorról írták; lehet ATV vagy Jetsky volt. Szóval most már tököm tudja, lehet itt nem úgy működik és letilt? Én már elhiszek mindent. Mellesleg jól megzúzhatták azt a blokkot. Na kíváncsi vagyok, sikerül-e beindítani végül és mi okozta a bajt.
Megnéztem és 2 hibám van. A 13-as ami valóban nem nagyon tilthatja le a dolgokat na és az én megérzésem a 31-es. Az pedig nem más, mint a dőlésjeladó. Szóval ott lesz a gubanc. Szerintem az nekem elromlott, de megpróbálom kimérni mindjárt.
Kis ninját keresek megvételre, gondos gazdától, lehetőleg olyat, ami nem törött vagy volt törve.
Ha valaki esetleg eladná, akkor dobjon egy mailt: ciniminike kukac gmail pont com
Hirtelen amit találtam pár külföldi oldalon ott 4-5000 Ft körül ment egy ilyen szenzor újonnan. Bár azt is írták, hogy enélkül a szenzor nélkül az ECU automatán beállít egy fix értéket és a motor tovább működik. Mindenesetre pontos árért menj be egy kereskedésbe, vagy kérdezd meg Kawazsoltit. Vagy szerintem lehet bontottan is szerezni, gondolom más Kawákban is van ugyanez a szenzor...
Na most olvastam el a Service Manual idevágó részét. Vow, le vagyok nyűgözve. Tudtam a diagnosztikai terminálról, de azt hittem számítógéphez vagy valami tesztkészülékhez kell kötni, természetesen Kawasaki szoftverrel. De ez így sokkal királyabb, akkor magamnak is tudok diagnosztizálni segédeszközök nélkül.
Egyébként igen, jól értelmezed. És a 13-as hibakód pont a letört szenzorod hibája, szóval lehet tényleg azzal lesz gond. (Megnézted már, mit villog ki az FI lámpa?)
Amúgy az ECU le tudja tiltani a gyújtást és az önindítózást (meg az injektort), idézek: In case of serious troubles, the ECU stops the injection/ignition/starter motor operation. Szóval amikor kivetted a rendszerből, akkor lehet azért tudtál indítózni, mert egyszerűen nem volt, ami megszakító jelet küldjön. Csak egy tipp, amint látod, nem vagyok nagy elektronikus szakember.
Időközbe megtaláltam a szervizkönyvbe a hibakódokat. És ha jól értelmezem a testre helyezésnek két lehetősége van. Nekem az 1. kell vagyis a jelenleg is fenn álló hibák a dealer 2. pedig a múltba történt hibák. A dealer 1.nek pedig annyi a lényege, hogy gyújtás, majd letestelem folyamatosan és kivillogja az FI-n mi a baj. Jól értelmeztem? :)
Ohh hálás köszönet a segítségért. Láttam már a szervízkönyvbe a megfejtést a hibakódokhoz, csak nem tudtam hogy jön elő. És amit kivillog azt szintén az FI fogja mutatni? Nagyon szépen köszönöm :)
Van egy kábel a diagnosztikai csatlakozónál azt kell testre tenni,kivillogja a hibakódot és abból már el tudsz indulni, hogy hol keresd a bajt, de kell hozzá szervizkönyv,Ha nem jutsz vele előre hozd el hozzám.
Köszönöm szépen a tanácsot. Az a helyzet, hogy az Ecunak magához az önindítóhoz nincs köze. Tehát eltávolított computerrel is átforgatja az önindító a motort, kipróbáltam. Akkor marad a szenzor. Csak hihetetlennek tűnt, hogy az letiltje a gyújtást és ac-t. Mibe kerülhet újonnan egy ilyenféle jeladó, nincs netán ötletetek?
Ja most olvasom vissza, hogy szikra sincs. Akkor elektromos hiba (is). Nem tudom, sok minden lehet. De nem hiszem, hogy a dőlésérzékelőnek sok köze lenne hozzá.
Szia! Nem 100%, de úgy rémlik, hogy ha a dőlésérzékelő aktív lenne, akkor nem tudnál önindítózni se. Amikor volt a nagy esésem, úgy emlékszem, hogy a következő történt: motort felállítottam (gyújtás persze rajta maradt), megpróbáltam indítani, semmi, az FI lámpa égett (nem villogott). Beparáztam, hogy itt maradok a semmi közepén, de mondom legyen még egy próba: gyújtás ki, be, indítózás, motor pöccre indul, FI lámpa nem ég. Pont ahogy a Service Manual alapján írtad.
Szóval szerintem mással van ott gond. A letört szenzor egy lehetséges megoldás, lehet az ECU letilt, ha nem kap minden érzékelőből jelet. Bár itt megint szerintem nem is lehetne indítózni, ha az ECU közbeszólna. Úgyhogy én inkább olyasmire tippelnék, hogy a benzin nem jut el az injektorhoz, vagy az injektor valamiért nem működik; mindenesetre szerintem nem jut be benzin a hengerbe, ezért hiába forgatja az indítómotor.
Először is köszönöm a választ! :)
Igen, ezt tudom, csak hogy az tönkre tud-e menni. Mert csináltam ahogy a szerelési útmutató írja. Dőlteni jobbra balra majd vízszintbe gyújtás ki be és nemjó. Tehát vagy valamit nem jól csinálok és nem felejti el a computer vagy pedig a dőlésérzékelő romlott el... Nem tudom :(
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem! Van egy törött ninjából származó blokkom és a többi. Vasárnap óta próbálom életre kelteni, eddig sikertelenül. Gyújtást ráadva a pillangószelep beáll, az önindító teker, de se szikra se Ac. És miközben önindítózok sűrűn villog az FI izzója. Lapozgatva a service manualt gondoltam dőlésézrékelő problémára, de nem jutottam vele egyről a kettőre. Továbbá az mennyire problémás ha a beáramló levegő hőmérséklet jeladó le van törve? Segítsetek orvosolni a problémámat:) Nagyon köszönöm előre is!:)
Megválnék szeretett motoromtól kategória váltás miatt. A jármű kiváló műszaki állapotban van, rendszeresen szervizelt, hitelmentes, törzskönyvvel. Folyamatosan garázsban tartott, szép, megkímélt állapotban, szezonra felkészítve. Első fékbetét cserélve lett, a gumik 80%-osak. Leginkább túrázásra használt. 2009-ben vettem, akkor 4 év garanciát kaptam rá, tehát még él a garancia. Ebben az árban benne van a fokozatkijelző és a gyári tankpad is. Az ár alkuképes. A motorkerékpár ajánlható kezdők, újrakezdők és haladók számára is.
http://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/kawasaki_ninja_250r-56
23278