Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az ellenörző ablakot én is észrevettem,de azt hittem az csak kiegészítés.Amúgy a kis cbr en is volt pálca,azért furcsállottam.
Nem, nincs gond. Az ablak ugyanazt a funkciót látja el, mint a nívópálca: látod, hogy a szint a min/max jel közt van. Szerintem egyszerűbb is motoron ez a megoldás, mint hogy fél kézzel függőlegesben tartom, fél kézzel meg nívópálcázok.

Amúgy szerintem Neked sem a hozzávaló kézikönyv van meg. Én az enyémben most megnéztem, de sehol nincs nívópálca. Küldjem el a helyes verziót? Most úgyis úgy benne vagyok, már nagyon jól megy, csak néha küldök rosszat.
Igen, az ablkaot én is néztem rajt, de azt hittem csak kiegészítés:) Ugyanis a kis cbren volt nívó pálca, meg a kawás kézikönyvbe is írta. De akkor nincs gond:)
Ablakos.
Meg akartam nézni az oljaszintet a gépbe, de nincs nvívópálca a kupakon. Lehet én vagyok a hülye, de csak csodálkoztam.
Egyébként van valaki itt rajtam kívül aki szombathelyi?
Köszi a választ. Ma tudtam előszőr nyugiba menni egypár kört itthon a kis ninjával. Élvezetes gép, és valóban kezes. A kis cbr meg kb 2 év kihagyás után is könnyen meg lehet szokni, és ez a teljesítmény is kielégít:)
Akinek esetleg van elfekvőben bal tükre kérem jelezze.
Üdv.
Sziasztok!
Gondoltam dobok fel pár képet a kipufogóról.Illetve akinek szerelésben kell segíteni szóljon bátran Fehérváron vagyok.
Na mondom a 18000-es szervízt. Amúgy szerencséd van szinte ingyen megúszod, nem sok mindent csinálnak. Cserélni nem kell semmit, előírt ellenőrzések:

- fékfolyadék szivárgás
- fékcső sérülés
- fékcső kapcsolódási pontok
- fékbetét kopás
- fékfolyadékszint
- fékműködés
- féklámpa

Hacsak nem egy különlegesen lelkiismeretes szerelőhöz mész, akkor ez a gyakorlatban leginkább annyit tesz, hogy lecserélik az olajat a gépeden és kész, esetleg megnyomkodják a fékeket.
Ezt a kérdést passzolom. Mivel még alig 4 éves a modell, szerintem nem sokunknak volt még gondja a vezérműlánccal... Szervízkönyvben nem találtam utalást élettartamra, csak annyi van leírva, milyen határok közt mozoghat a feszesség. Gondolom ha ezen túlnyúlik, akkor csere. De fogalmam sincs.
Sziasztok!

Mennyit kéne kibírjon egy ilyen ninja vezérműlaánca és feszítője?

A CBR-emen ha csörög elég a feszítőt cserélni, ennél milyen megoldások vannak?

Előre is köszi!
Gratulálok a motorhoz, jó választás! Sok örömet fog okozni! Boldog kilómétereket kívánok!

A guminyomás elöl 2, hátul 2.25, legalábbis a gyári IRC gumiknál biztos, nem tudom ez változik-e a típussal/mérettel (szerintem nem). Milyen gumik vannak rajta amúgy?

A szervízben elvégzett dolgokat most fejből nem tudom, később leírom majd, mit ír a könyv, de egy biztos: csak a szerelő tudja megmondani, mit is csinálnak pontosan. Tapasztalat, hogy nem végeznek el mindent, ami a szervizkönyvben benne van, legalábbis nem minden helyen, sokszor ami jónak túnik, ahhoz nem nyúlnak, nem cserélik, hiába elő van írva. Szóval ha viszed, mindenképp kérdezz rá, akár vidd magaddal a szervízkönyvet és menjetek végig pontonként, és ha valamit szeretnél amit nem csinálnak, akkor nyugodtan külön kérd meg a szerelőt rá.
Sziasztok!
A tagnapi napon boldog tulajdonosa lettem én is egy ilyen kis ninjának:) Még ismerkedünk.
Valaki tudna segíteni hogy kb milyen értékre pumpáljátok a gumikat? Valamint hogy a 18 000-es szerviznél (mivel használt a gép és közel járok hozzá) mi az amit elvégeznek a motoron?
Válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok!
Akit esetleg érdekel van egy eladó Bódis dobom vadonatúj ,E betűs szűkítővel felszerelve 45000 Ft. 20-596-8172.
Na erről van szó. Nem hiszi szerintem senki itt, hogy egy légszűrő- vagy fogaskerékcserétől felvehetjük a versenyt az 1000-es sportmotorokkal. Szerintem ha valaki nagyobb teljesítményt akar, vegyen nagyobb motort. De ha minimál ráfordítással többet tudok menni egy tankból, és több pénz marad a zsebemben, akkor miért ne?

Légszűrő: Azt mondtad, gondolkodsz sportlégszűrő betéten. Kérdés: a miénkből nem az van alapból?
Igyekeztem utána olvasni valamennyire a légszűrő témának hétvégén, és a sportbetétet kb. úgy határozták meg, hogy "ami nem a gyári papír, hanem textil, és itt nem a pórusok szűrnek, hanem a légszűrőolaj; ezért néha mosni és olajozni kell". Ez megfelel a Ninja légszűrőjének, a miénkben nem papír van, hanem ez az olajos "szivacs". Magyarul ennél sportabb már csak akkor lenne a légszűrő, ha direktszűrőre cseréled nem? Vagy tudsz sportabb betétet?
Azért a hangyafasznyinál valamivel többet számít szerintem, hiszen a fogaskerék csere után láthatóan kevesebbet forog a motor (ettől persze nem lesz erősebb, de jobban kíméli), feltehetőleg az sem elhanyagolható, hogy milyen a légszűr, kipufogó, mennyit fojtanak le a motorból, s ha ezekkel egy tankkal (átlagban) mondjuk 30-40 kilométerrel többet megyek el, vagy akár egy kicsit jobban megy, akkor van értelme. Én csak leírtam amit tapasztaltam, illetve amit olvastam.
Teljesen egyetértek, a teljesítményváltozás gyakorlatilag elhanyagolható, ha meg a ráfordított időt és pénzt nézzük... Eszméletlen pl. az 50-es gépeken mit össze nem tudnak faragni a srácok, mióta olvasom a Derbi fórumot, látom, hogy egy század lóerőért hányszor szétszedik a motort, vesznek tuning akármicsodákat bele... Ennyi ráfordítással egyesek már simán vehettek volna nagymotort. Na de a saját magad által épített gépnek is megvan a varázsa!

De itt a dolog egyáltalán nem erről szól, részemről biztosan nem. (Hozzáteszem, az én gépemen még minden gyári.) Itt a fogyasztás csökkentése a cél, a gazdaságos még gazdaságosabbá tétele, vagyis olyan befektetés, ami visszahozza az árát. Pl. lánckereket egy idő után úgyis cserélni kell, szóval szinte nem kerül semmibe, hogy más fogszámmal kevesebbet fogyassz. De nyitott sportdobot meg ilyeneket biztos nem fogok felrakni.

Ami a prémiumbenzint illeti (nekem ez volt eddig az egyetlen tuning), szerintem megéri, bár én még akkor jöttem el Magyarországról, amikor kb. 20 Ft különbség volt a 95-höz képest, 360/380, vagy hogy volt. Most már meg sem merem kérdezni, hol tart a benzinár. De akkor tényleg csökkentette a fogyasztást, úgyhogy visszajött az a nevetséges 2-300 Ft, amennyivel többet fizettem egy tankolásnál. Plusz ha a motor élettartamán is tényleg javít, akkor már megint megérte. Plusz pl. a feleségem motorjának a téli állás során eltömődött a karbija a hagyományos benzinből kiülepedő cucctól, ezt a szerelő úgy gátolta meg, hogy töltött a tankba egy adalékanyagot, nem olcsón. Na a prémiumbenzinnél ilyen gondod sincs, és ezzel megint pénzt nyersz. (Tudom, az enyém nem karbis, de akkor sem tesz jót az üledékképződés.) Szóval én híve vagyok, nem hülyeség az. De teljesítménynövekedést, na azt nem várok tőle. Legfeljebb a századlóerős tartományban.
És Smice jól mondja!
Igazából az egy dolog hogy mit ír a könyv!
Ha van az embernek pénze ezket kicserélni akkor kilehet ...de felesleges... a hűtőfolyadékot talán egy jó pár év után(5-6) érdemes lecserélni addig meg tökéletes ha csak rátölt az ember mert úgy is párolog egy minimálisat és nem használlódik az el olyan gyorsan...
A fékfolyadékot meg megint meg lehet látni az olaj színén hogy cserés -e vagy még bírja egy darabíg. Egyedül a motorblokknál kell csak az előírt km után cserélni az olajat... előbb felesleges... mert csak pénzkidobás.
(na jó .. más a szitu ha évente csak pár kilómétert teszel bele. pl ha 5-6-7 éves a motorod és van benne pl 5ezer kilóméter....szóval ez azért időfüggő is nem csak km!)
Hi all!
Nekem 380km körül kezd világítani a lámpa normál tempónál (100km/h) használva (na persze ebbe a normál tempóba beletartozik egy kis városi ingázás és egy két kigyorsíttás/előzgetés) Nekem 3,8-4,2 között eszik.

Nem akarom elvenni senkinek a kedvét de szerintem egy ilyen kis köbcentis motornál a sportlégszűrő,sportdob,nagyobb fogaskerék... igazából csak egy hangyafasznyit sem változtat semmin-- mármint teljesítményben..
A fogaskeréktől max nem pörög annyit és kevesebbet eszik egy decivel meg max 10el többet megy.. A sportdobtól talán "sportos" lesz a hangja --- már amennyire egy sor2es motornak lehet sportos hangja... és még sorolhatnám tovább.....a prémium benzinről nem is beszélve :) ... Szóval amennyit ráköltene az ember ezekre az apróságokra...annyit meg nem ér az egész mert olyan minimális a teljesítményjavulás hogy igazából észre sem veszi az ember.
Na a szervízkönyv szerint hűtőfolyadékot 3 évente kell cserélni, fékfolyadékot meg 2 évente. Bár szerintem senki nem ilyen alapos, vagy igen? Másik fórumban most merült fel, hogy 2 évente kéne teleszkóp olajat cserélni, de persze van aki 10 éve csere nélkül hajtja...

Szóval a lényeg, hogy szerintem nincs azzal gond, ennyi idő után ez belefér, a hűtőfolyadék is olyan, mint pl. az olaj, egy idő után elhasználódik, megváltozik a viszkozitása; meg bármennyire is jól zár a rendszer, valamennyi csak elpárologhat.

Na jó hogy megnéztem, most aztán bűntudatom van, hogy fékfolyadékot kéne cserélnem, és nem visz rá a lélek...
2008 as, azt mondták kawa szervizben: 4évente érdemes lecserélni a folyadékokat, hűtő/fék
Nem tudom hova tűnhetett a hűtővizemből az a kevés hogy min alá ment. Egy keveset kellett rátölteni.
Amint mondtam, a hétvégén tankoltam és 15.2 liter ment bele és 469 km-nél, ami 3.2-es álomfogyasztás Ennek örömére mentem egy autópályás szakaszt, ahol már többet, de így is 4 liter alatti fogyasztást mutatott (130-140 körüli tempó). Kiváncsi leszek, hosszú távon mi lesz a vége. Én normál 95-set tankolok bele (de azért igyekszem normális kúton), lehet, hogy megpróbálok egy tank prémium benzint. Próba cseresznye
K&N direktlégszűrőn vagy ilyesmin gondolkodsz? Én ezektől a tuning dolgoktól azért óckodok egy kicsit, mert ugye arra vannak kitalálva, hogy a teljesítményt növeljék, azzal meg szinte mindig együtt jár a fogyasztás növekedése is... De most már akkor kíváncsian várom a légszűrőtesztedet is.
Én a K&N direktet már nézegettem amúgy... Csak még annyira nem olvastam utána, nem tudom, hogy befolyásolja a fogyasztást.
Na akkor én vagyok itt a legkíméletesebb (bár szerintem a prémium benzin is biztos közrejátszik), mert én 3 liter körül fogyasztok a Ninjával. 350 felé gyullad ki a lámpa, ami azt jelenti, hogy még kicsit több, mint 100 km-t elmegy, és bármennyire is azt hittem eddig, hogy na most már biztos porszáraz a tank, 14 l-nél sokkal többet nem tudtam még én se tankolni bele. Ld. a rekordom az adatlapomon. Hozzáteszem, nem is nagyon szoktam volt autópályázni, csak nagy ritkán. Így megyek 14 literből kb. 450 km-t.

Ha jól számolom, és a fogaskerékkel Gzokerpalca rádob egy százast minimum a hatótávra, akkor nagyonis megéri. Egyébként arra is kíváncsi leszek, hogy alakul majd itt Belgiumban a hatótáv, mert itt viszont egész mások az útviszonyok, csupa hegymenet és autópálya. Szóval nagyon gondolkodok én is a fogaskerékcserén.