Szia, egyetértek VeeLee-vel, nyirkos helyen a bugyolálás inkább árt, mint használ; ha nem jó minőségű, szellőző ponyvád van, hanem nájlonzsák-szerű, akkor akár rá se tedd, mert befülled alatta és víz(párá)ban fog pácolódni a motor egész télen.
Meg mint tudjátok, én a zsírozás/olajozás híve vagyok. Annál jobban semmi nem zárja el a víz útját. (Na jó, talán egy lávafolyó...)
Én nem tenném ha nyirkos helyen van mert a rongy tuti hogy teli szívja magát. Rá kell rakni a motortakarót és figyelni ...ha kezd párásodni alatta akkor le kell venni sűrűn ne hogy elkezdjen berohadni valami is...
Sziasztok! Én sajnos nyirkos helyen tartom a gépet(nincs más lehetőség), szerintetek van értelme bebugyolálni a vasat? Nem szívja meg magát a rongy amivel betakarom? Persze van motor takarom azt is rá rakom, szívem szerint a szobámba tárolnám de az lehetetlen .
Mi van, csak én olvastam el a motor kézikönyvét?
Ezek nagy részét onnan szedtem.
Amúgy igen, a letakarást kihagytam; tudtam, hogy valami csak kimaradt még.
A festetlen részeket lekenni egyszerűen azért kell, hogy tegyünk a korrózió ellen. Ha hosszabb ideig áll egy nem szellőző helyen, ami ráadásul még nem is teljesen száraz, előbb utóbb elkezd rozsdásodni a vas. OK, nyilván fiatal motor, 2-3 hónap alatt nem fogod észre venni, de ha éveken át ismétlődik... szóval igyekszem kitolni az élettartamot a lehető leggondosabb ápolással. Ugyanezen okból (korróziómegelőzés, párás levegő hozzáférése a felülethez) töltjük tele a tankot, fújjuk le a láncot, zacskózzuk be a kipufogót, pótoljuk a lekopott festéket. Ne mondd, hogy tőlem hallod először...
És legalább szezon kezdetekor már a láncod is le van fújva.
Smice? minek kell a wd40? :)
és a kipufogót leszigetelni?
láncot lefújni? --ha úgy sem mész vele...szerintem felesleges..én a lánc takarítással kezdem a szezont meg az ellenőrizgetéssel (de úgy is jó minden ..egy ilyen fiatal motornál még nem lehetnek gondok) mikor kitolom a garázsból..
-akksit havonta egy órára felrakni tölteni --visszarakás előtt kicsit tovább.. és meleg helyen tárolni.
-tankot feltankolni
-és azért néha forgatni a motoron a kereket a gumi miatt hogy ne hogy deformálódjon.... aztán letakarom....
hát ez elég szar akkor.... nekem még mindig tipp-topp volt minden!
(egyszer szétcsúszott az index csatlakozóm a szervíz után....nagy dolog...összecsatoltam és annyi volt ...először azt hittem hogy az égő égett ki de mire megcseréltem az égőt és úgy sem volt jó addigra pont észrevettem hogy szétcsúszott az indexcsatlakozás)
Köszi a részleteket. Kíváncsi vagyok, hogy milyen állapotban kapom vissza a motoromat és mennyit kell még foglalkozni vele... volt már, hogy tip-top állapotban kaptam vissza (még a láncra is fújtak), de volt hogy én kértem egy rongyot, mert nem volt pofám olyan motorral kimenni az utcára.
- akksit csepptöltőre rakni
- benzintankot túlfolyóig tölteni
- láncot lefújni
- festetlen fém részeket lekenni (WD40+papírtörlő tökéletes erre), vagy lefesteni
- motort felállványozni, hogy ne érjék a kerekek a földet (míg nem volt állványom, addig puha hungarocellekre állítottam, és időnként átforgattam a kerekeket)
- kipufogót leszigetelni nájlonzacskó ráhúzásával (de szerintem a rongy is jó)
Nagyjából azt hiszem ennyi. Meg közben lehet vizsgálgatni a motoron a dolgokat, olajszint, fékolaj, elektromos kábelek, csövek, láncfeszesség, holtjátékok stb., minden rendben van-e, hamár az ember úgyis megbontja meg foglalkozik vele.
Köszi! Hát egyenlőre elég lenne, ha a négy sárgát tudnám villogtatni de egyenlőre 25e-nél jobb ajánlatot nem kaptam... de hosszú még a tél, van időm keresgélni.
Na OK, ha hanyagok voltak, megmondom: Kawasaki Cegléd. De ezt leszámítva szerintem korrektek voltak.
Mondom, Debrecenben soha nem volt rossz tapasztalatom, Erikéket azóta is mindig visszasírom (még Belgiumban is). Bár találnék még egy olyan jó szervizet.
Szia igen én a helyedben szóltam volna! Mert a szivacs szűrőt azt ki kell mosni aztán be kel fújni! Mivel ami úgy mond ragacsos, azt tisztítás nélkül hülyeség fújni mert tisztább aligha lesz sajnos. És Debrecenben legalábbis tudomásom szerint Erik mindig ki mosta a szűrőt utána meg befújta. De azért roppant kíváncsi lennék hogy te hol jártál úgy hogy csak ki fúvatták?
Semmi gond, nem tudhattad. Közeleg a 9000 a számlálón...
A légszűrőshöz azért nem írok nevet mert nem akarok senkit alaptalanul elrettenteni olyantól, aki szerintem nem érdemli meg. A következő történt: egy levegőfújóval (reverz porszívó ) átfújták a szűrőt "hátulról", azaz a normál áramlási iránnyal ellentétesen. Ez nekem azért furcsa, mert sok helyen láttam légszűrőtisztítási procedúrát leírva (honlapok/blogok, motoros újság, és nem utolsó sorban a motorhoz kapott kézikönyvben is részletesen benne van), és mind a következőképp nézett ki: motort megfelelő helyen szétszed - légszűrőbetétet kiszed - sérülést vizsgál - mosószerbe beáztat - mosószert kiöblít - kiszárít - légszűrőolajjal egyenletesen és vékonyan befúj (rosszabb esetben motorolajjal beken) - légszűrőt visszaszerel - motort összerak.
De miután nem vagyok szerelő, nem fogok lehülyézni egy sokkal tapasztaltabbat és hozzáértőbbet, lehet hogy a kifújás is ugyanolyan jó, vagy úgy ítélte meg, hogy még nem érett meg egy mosásra - bár mint mondtam, nekem furcsa. Lehet hogy korrekt eljárás, de nem ezt vártam. (Amúgy a kézikönyv szerint minden esős menet után ki kéne tisztítani - hát én jó sokat mentem esőben és nem tisztogattam. Ezért is lepett meg, hogy nem mosták ki, szerintem már rég ráfért volna.)
De most már akkor mondja meg valaki hozzáértő - átvertek a légszűrőfújással és reklamálnom kellett volna a mosásért?
Ja igen, bocsi a lényeget nem mondtam: nem Magyarországon volt (nem DMC), hanem Belgiumban, Liége-ben, Philippe Rowart márkabolt- és szervízénél. http://www.kawasaki.be/fr/deal...
Ennyit az EU-s minőségről. Magyarországon ilyen durva hanyagság sosem történt velem. Voltam már Cegléden, Budaörsön, Miskolcon, Debrecenben a Speedline-nál, majd miután az megszűnt, a Yamaha Máthénál. Mindenhol összességében elégedett voltam, bár persze voltak furcsa dolgok (pl. légszűrőtisztítás: se mosás, se olaj, "á befújunk oda egy kis levegőt, jó lesz az..."), de egyik sem életbevágó.
Legjobb élményeim a debreceni Speedline-nál voltak, nagyon sajnálom, hogy megszűnt. Ha jól emlékszem, Karsay Erik volt az ott dolgozó szerelő neve, nem tudom most hol van, de ha megtaláljátok, nyugodtan vigyétek hozzá a Kawasakitokat, a legkisebb, legrejtettebb hiba sem marad rejtve előtte, nagyon lelkiismeretes.
A Yamaha Máthénál a feleségem ER-5-ösével voltam, és nagyon pozitív tapasztalataim voltak, szerintem az egyik legprofibb műhely Debrecenben, sokan mások is ajánlották nekem, és mindenféle motort javítanak, nem csak Yamahát. Úgy tűnt, nem is tartoznak szorosan a Yamaha kereskedéshez (pl. mikor elkészült a motor, a boltba mentem fizetni, de leküldtek a szervízbe, hogy minden papírmunkát, fizetést ők intéznek maguknak).
Szia hát mivel Kawasaki értékesítési és szerviz pont, talán csak konyítanak valamit hozzá, vagy ki tudja. Én alkatrészt vettem már tőlük és elégé képben voltak.
Igen, ennyire gondoltam. Jó lenne, így legalább az autósok is megértenék, hogy mi akarok, amikor a lábamat lóbálom (már ha egyáltalán észre veszik), illetve sorok közötti cikázgatásnál lenne még hasznos (talán így jobban észrevesznek)
Meg mint tudjátok, én a zsírozás/olajozás híve vagyok. Annál jobban semmi nem zárja el a víz útját. (Na jó, talán egy lávafolyó...)