Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Van rá esély hogy csak valami piti gond van. Ha szerelőhöz viszed próbálj ottmaradni amíg dolgozik rajta. Egyrészt tapasztalatot szerzel, másrészt látni fogod mi a gond és nem fog horror számlát kiállítani.
Ha már ott van a bicaj érdemes lenne egy karbi szinkront is csináltatni. Ha megnézed hogy csinálja legközelebb otthon te is megtudod csinálni.
Majd teszek fel képet egy nagyon egyszerű, fillérekből házilag is elkészíthető teszterről. Én is azt használom
OK, egyébként direkt azzal kezdtem, hogy megnéztem a szintet, nem-e a benzincsap rossz és folyik bele a benzin. Amikor először nekiálltam kideríteni a hiba forrását, még rendben volt, de most néztem, magasabb, gondolom a sok járatás meg próbálgatás közben csak belefolyt.

Mindegy, egy olajcsere amúgy is esedékes már egy ideje, ha meggyógyul, az lesz az első.
Ez jó ötlet, értékelném, ha nem kéne futót bérelni... Viszont ha már szerelőhöz fordulok, akkor legyen minden korrektül megcsinálva, nézze át az egész rendszert, próbálja ki, hogy tényleg működik-e. Az agyam eldurranna, ha megcsinálnák a karbit, visszaszerelném otthon, és továbbra sem indulna, mert valahol máshol is van hiba.

Szóval ezért lehet inkább az egész motort elviszem. Legfeljebb olyan szerelőt keresek, aki a völgyben dolgozik, és csak legurulok a hegyről, megspórolva a futót. :D Visszfelé meg már jöhet saját lábán.
Na igen, pontosan az utolsó mondatod miatt fogom szerelőre bízni a dolgot. Szerszámok terén elég gyéren vagyok felszerelve, az a rész tényleg zsúfolt, elég sok mindent kell lebontani, és szabad fél napom sem volt... úgy 5 éve... :) Meg alapból az is sokat számítana, ha nem a befőttesüvegek, a fűnyíró, a locsoló meg a mosógép közt fél lábon egyensúlyozva kéne szerelni, hanem lenne egy normális műhelyem. :)

Másik meg pótalkatrészekből sem vagyok ellátva, ha kiderül hogy elöregedett pl. egy tömítés, vagy épp én szakítok el egy bilincset véletlen, akkor nekem nem annyi, hogy leveszek a polcról egy másikat...

Azért már annak is örülök, hogy eddig eljutottam, köszi az iránymutatást! Még lehet kínlódok majd vele, hétvégén eldöntöm, de most már inkább szakemberre bíznám.
adyy köszönöm a segítséget!
Gondolom.
A fenéket.Lecserélte a láncot meg a lánckereket,aztán itt jazzkarizik
Beteg vagyol?Annyi időd lehet mint macinak a málnásban.Ennyit melózni.Már vettél is motoremelőt?
A következő kepsorok a nyugalom megzavarasa alkalmasak, főleg Parabelluméra !
Tuti egyezik, hisz ugyanaz a két blokk, csak belül van különbség!
Nézz rá az olaj szintre is, lehet tele folyt benzinnel a blokk!
Ma meg lett a negyed század
Mostanában néha már voltak kétségeim, hogy még az idén meglesz, de csak beletekertem.
Nem olyan bonyolult kioperálni a karbit, a leírást követve teljesíthető. Ha karbira csatlakozó csöveket megjelölöd, vagy készítesz fotókat róla, akkor könnyen vissza lehet tenni a helyére, de adja is magát minden. A bowdeneket kicsit nehezebb kiakasztani,de odafigyeléssel megoldható.
Ki kell venni a légszűrőházat js, utána már csak a 2 bilincs fogja a szívótoroknál. 4-4 csavar fogja az úszóházat, de ha ahhoz nem mersz nyúlni, akkor js a kivett karbit olcsóbban javítják meg.
Kikeményedett az "O" gyűrű a hengerfejbe csatlakozó fémcsőnél. Ha egyezik a mérete az ER-5-tel, akkor 2db 16x2,5mm-es kell oda.
Sajnos nem vagyok képben az úszóház hozzáférhetőségét illetően, mivel nekem yamaha 750 viragom van. Ha előbb írsz megnéztem volna, mert pont tegnap vettük le a fiam ER-5 motorjáról a tankot, és úgy már látszik hogy a karbi leszerelése nélkül hozzáférhetőek-e az úszóház csavarjai. Magát az úszóházat mindenképpen le kell venni, hogy megállapítható legyen a hiba oka /tűszelep szorulása, úszó probléma, stb /
Sajnos elég zsúfolt a motor környéke , nem árt a jó szerszám meg egy kis rutin. Szóval lehet hogy egy jó szerelőnek fél órás mutatvány ami neked fél nap szenvedés.
üdv mindenkinek! egy kis segítségre lenne szükségem,nem rég vettem egy kawasaki gpz 500 at a hengefej,vagy a szelepfedél oldalán van egy kb 5mm fúrat ott szivárog a hűtővíz, az milyen hibára utal? válaszokat előre is köszönöm!
Nos, becsöveztem, leeresztettem, a vártnak megfelelően a jobb karbiban (működő henger) rendben volt a benzinszint, a balban (álló henger) viszont alapból több volt, a benzincsap nyitása után meg folyt megállás nélkül. Szóval itt megállt a tudományom, karbi le-/szétszedésére nem vállalkozom, szerzek futót és irány a szerelő.

Mindenkinek köszi a segítséget!
Köszönöm az infót! Majd elvégzem a szükséges intézkedéseket!
Valami hülye indokkal mintha mindkettő világítana hiba esetén. Pl. mikor eldőlt akkor is ezt csinálta indítás után egy rövid ideig.Vagy olajcsere után amíg nem áll helyre a nyomás.Akkor is világít a hűtővíz visszajelző.Nem tudom túlmelegedésnél is kigyullad e az olajnyomás visszajelző mert azzal még nem volt élményem.
Indításkor együtt világit a két jelző lámpa,utána kialszik.A hőfok jelző akkor világítana ha túlmelegszik a motor.
Meg kell nézni hogy a termosztátnál a hő érzékelőtermisztor be van e kötve.Egyik vezeték a testre a másik a tűző sarus a termisztorra.Esetleg kimérni a termisztort,ha hidegen a testhez képest zárt ,akkor rossz és azért világít folyamatosan a hőfok jelző.A kapcsolási rajz alapján következtetem ezt.
De jobb ha villamos szaki nézi meg.
Ja, értem. Annyitol még nem higult fel annyira. Nem gond. A visszajelző érdekes, én,is úgy tudom azok egyszerre világítanak...
Köszönöm a válaszod! Az olaj viszajelző már nem mutat problémát mióta az olajszivattyú meg lett csinálva, csak az a fránya vízhőfok visszajelző nem akar elaludni, és ez a furcsa számomra hogy ugye egyszerre gyuladt ki mind a kettő és a problémát már elvileg orvosoltuk az olajszivattyúval. A fagyállót töltöttem után 1-1.5 dl desztilált vízzel egy benzin kúton, csak pont ezért félek h szétne fagyjon miatta a rendszer. ( bár mihelyt haza tudom hozni garázsban lesz és nem kel fájni a fejemnek a hideg miatt)
Sajnos a szivattyú témához nem sokat tudok hozzá rakni, esetleg annyit, hogy merjetek meg az olaj nyomást alul van neki csatlakozása, lehet még mindig kevés vagy maga a gomba rossz!?
Hutovizet soha nem simat rakunk bele, kell a fagyálló is keno és lerakodasi problémák megelozese céljából!
Hali!

Lenne egy hatalmas problémám, és remélem itt választ kapnék rá!Körülbelül 3 hónapja Kecskemét környékén megált alattam a szeretett Er5-öm. Az olaj és a vízhőfok visszajelzőm egyszerre gyulladt ki. (Először csak azt hittem hogy kontaktol, mivel törött az egyik műszerfal tartó konzolom, ugye nem kel nektek bemutatni az er5 egyik "átka" mert mindkettő lámpa felváltva erősen majd gyengén világított folyamatosan) De nem is ez a lényeg azóta szerelőnél van , csak sajnos nem jó emberhez vittem, mivel még mindig nincs kész.... és kiesett ez a gyönyörű meleg ősz az életemből... Mint kiderült a baja mint gondoltam az olajszivattyú volt, ez meg is lett csinálva. Csak a probléma h a vízhőfokviszajelző nem aludt el, és nem tudnak rájönni h mi lehet a baja, pedig elvileg már elektronikás is megnézte... Bár kétlem, mert nem lehet hinni a szerelőnek sem már most. (Arra nem képes h felhíjon a megbeszélt időpontban h alakult e valamit vagy egyáltalán felvegye a telefont..) Valaki esetleg találkozott már ilyen problémával és tudná rá a megoldást? Csak mert jövő héten mindenképp elhozom tőle a motorom (lenyelem a békát h 200kmre mehetek érte futóval ilyen benzinárak mellett) és elviszem másik szerelőhöz márcsak azért is, mert a szeretett motorm ne egy szín alatt álljon már a hidegben, ráadásul a nyáron desztillált vízel töltöttem után a hűtővizet és el ne fagyjon a rendszer. Várom válaszaitokat, és további szép estét szeretnék nektek kívánni!

Üdv: Ati
Húsvét vasárnap és pünkösd vasárnap.