Valamint azért kell cserélni kétévente a fékolajat , mert egyszer úgy jársz mint az egyszeri ember elfogyott a fék a hegyekben! Nem a legjobb érzés volt. . Az öreg fékfolyadék idővel vizesedik majd erősebb terhelés hatására ugymond felforr és a gőzt hiába taposod.
Gyári előírás az -35 fok.
Attól kevesebb ne nagyon legyen, a -15 már necces!
Tescos fagyálló!?
Na neee, ettől sokkal többet érdemel az a masina! Csak alu motorhoz való fagyálló kell bele! Ajánlom a Liqui molyt 2500 egy liter ehhez kell desztviz!
Parabellum!
Fekolaj két évente csere, nem 20! Szét ba.. od a munka hengerek belsejét. Enyembol, a mostanibol már kurva koszos lé csordogált 7 év távlatából ba.. a szajba az igényes tulaja az anyját, már az előző..
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Egyelőre felfüggesztem a projektet, mert nem jutok vele előrébb, és egy nagyobb szétszerelésre meg nagyon nincs időm... :((((((((((
A kocogtatás nem használt, most ott tartok, hogy az elektromos rendszer hibáit kizártam, gyertya jó, szikra tuti van, indítómotorral sincs gond, akksi is full, teker mint állat. Az úszóházakat még nem eresztettem le, azt még megcsinálom majd, de igazából ha ott a hiba a karbiban (márpedig ott kell lennie), akkor úgyis motorbontás, karbi le- és szétszedés következik... Erre meg most belátható időn belül nem fogok ráérni.
Ja és igen, a fékbetéten is sok múlik, meg ugye a fékfolyadék korán.
Az meg, hogy hosszabb szerpentinezés során, ahol sokat és hosszan fékezel, elmegy a fékhatás, azon a fékcső szintén nem segít, mert az a betétek, tárcsák, fékfolyadék melegedésétől van, a folyadék forrásától.
Ja, én is ezt akartam írni, mint a többiek, hogy a javulás nagy részéért az új fékolaj lehet a felelős. Pont most olvastam a Tesztmotor.hu-n erről egy cikket, ott is teljesen hasonlókat írnak le egy ősrégi fékolaj lecserélése után.
Egyébként én is gondolkodtam fém fékcsövön, aztán végül elvetettem. Az én elméletem szerint a gumicső tágulása egyfajta "ABS"-ként működik, ami közúton jól jön néha. Azaz a tárcsa kissé visszább tudja még nyomni a fékpofákat, és ki tud szabadulni a blokkolásból, a tágulás adta rugalmasság miatt. Az biztos, hogy versenypályán sokat számít, sokkal pontosabb egy tágulásmentes rendszer, kiszámíthatóbb a féktáv, és ezen értékes tized-/századmásodpercek múlhatnak. De közútra szerintem fölösleges, meg a fentebb említett hatás sem rossz; pl. az endurómon fém fékcső van hátul is, és terepen, ahol kicsit is laza vagy csúszós a talaj, egyféleképp lehet fékezni a hátsóval: blokkolva.
Amúgy biztos meg lehet szokni, mint mindent, de az is biztos, hogy ha felraknék egy fém rendszert, az első pár napot végig blokkolnám/farolnám/csúszkálnám.
Egyébként a fém csöveket is ugyanúgy cserélitek, mint a gumit? Belül elvileg abban is gumi fut, ami elöregszik, ezért időnként cserélendő, Ninjánál 4 éves periódust írnak elő, az ER-5 szervízkönyvében nem ilyen konkrétak, aszerint havonta vizsgáld meg a csövezést, és ha kell cseréld ki.
Köszi, megtaláltam. Már csak mérni kellene. Olyan mint egy erődítmény a hely ahova leraktam a mocit, nem egyszerű a bejutás. Remélem én is tudok mérni ha nem is -30-at, de legalább -15-öt. Az lesz jó progi, ha esetleg cserélni kell a levet mert még 0-át sem fog tudni. Tecsóba szemezgettem egy előre kevert -35-ös pink lével, esetleg majd valahogy bele ügyködöm azt, ha csere lesz. Jövőre már kicsit rutinosabb leszek.
Nekem 34000-et elkerülte,még nem cseréltem fékpofát. 2mm körül volt még az idén.De már meg van az új garnitúra(gyári TOYO) a következő szezonra cserélem.A tárcsa jó,marad.A fékolajat két évente cserélem.
Ez egy olyan kérdés, mint az, hogy mennyit fogyaszt az Er 5.
Addig tart, amilyen surun huzod a feket. Nekem átlag 15- 17 ezer km, t elment egy garnitúra. A hátsó meg gyakorlatilag, szinte örök darab...
Ezt a kérdést nem egészen egy hete már feltette valaki!
Olvass, keress vissza, de most utoljára elmondom még egyszer.
Igen, az ülés alatt a kiegyenlito tartalybol tudsz mérni!
A hogyant, pedig mint szerelő tanonc, Te talald ki!
Igen, valószínű a friss olaj is benne van a sztoriban, mert a régi olaj már zavaros volt, és valószínűleg már a koránál fogva vizes is, ami nem tesz jót a fékhatásnak, mert fel tud forrni nagyobb igénybevétel esetén. (autóval már sikerült, és nem kellemes érzés)
A fékbetétek pedig 3 ezer kilométeresek (gyári) de már nézegetem a következő garnitúrát. Meg tudjátok mondani nagyjából mennyit megy el motornál egy garnitúra? Autóban otthon vagyok, de a motorszerelést még csak tanulom.
Sziasztok!
Szerintetek hogyan lehet a legegyszerűbben (minimál bontás) megmérni a fagyállót? Mert ahogy nézem a "kupak" a tank alatt van. A kiegyenlítő tartályban mérhetek én valós értéket? Vettem egy ócsó csöves fagyi mérőt, gondoltam ezzel mérek egyet. Zárt helyen van a vas, de nincs fűtve és félek hogy egy tartós fagyos idő nagy balhét okozhat.
Ja, fisi köszi a gépkönyvet, de lehet hogy azt már össze gugliztam, mert múltkor találtam egy 334 oldalast. Bár be kell valljam hogy a szerszámozottságom elég gyér. A legjobban csillagfejű csavarhúzóból vagyok ellátva és van egy csőfogóm . Így aztán a legegyszerűbb dolog is nagy kihívás lehet.
A drasztikus fékjavulást az olaj cseréje(és légtelenítése)okozta túlnyomórészt.Ugyanezt éreztem mikor lecserélték a fékolajamat.Ettől persze még a fém cső is tesz hozzá.
Szal történt hogy tudtam, hogy eldolt álló helyben és az én elvarasaim nem fognak egy karcos tükör hatsot és egy, karcos oldal idomot toleralni. Ehhez jött egy repedt index tegnap mikor jobban megnéztem...
Nagyobbik idegesítő dolog az az, hogy kiderült, talán a sok allastol a kuplungnal egy csapagy, vagy szimmering gallyra mehetett.. Blokk hangja eszméletlen gyönyörű, 80-180- közt hoztam haza, 5 literes fogyival, csak mint olajcsere után másnap kiderült, sebessegve téve, hogy mikor indulnek, valami a kuplungban, egy két mp,- ig megnyikkan. 100 méter után már kuss, melegen elő se jön. De azért ez idegesít, hogy ennyire béna voltam...
Mondjuk 190 környékén nem erre koncentráltam,amugy jó választás volt a típus!
Így van!
Fekero tekintetében nem sokat változtat, de jobban adagolható, és úgymond feljebb, hamarabb fog..
Én most is azt mondom, ha jó állapotú a sima azaz a gumi fékcső, akkor ne cserélj!
Viszont ha elöregedett, stb, akkor egy Goodrich, örök élet garival jó választás.
Nekem a T-Mobile nem még gumik vannak, igaz más fekkategoria a motor. Ott egybol a legutolsó helyre ugrott nálam a csere dolog.
Bár elöl a feknyergek ugyanazok a Tokicok, mint az Ér5- ön csak ugye kettő van belőle.
Sajna, az előző balfasz köcsög gazdája, meg a mostani vakfasz miatt másra kell koltenem, bár amúgy picobello a gép, de ezt most kicsit beneztem..
Naggyából úgy tudnám érzékeltetni, mintha elötte patkófék lett volna, és most lett igazi fék a motoron!
A tárcs, és a betét új volt, tehát a fékerő relatív gyengeségért "ők" nem felelhettek, így maradt a fékcső tágulása, és a fékfolyadék. Vettem egy fém fékcsövet 10 ezer forintért, ami nem gondolom, hogy drága lenne, (szerintem az új gumicső is ennyi lenne nagyjából) és kicseréltem a folyadékkal együtt.
Az első tapasztalat a garázsból kigurulás alatt ért, mikor majdnem letettem a motort a megszokott fékerő mellett, mert azonnal blokkolt a kerék!
Nem jobban fog tőle a fék, hanem nincs benne semmi késedelem, tehát ha a fékkart meghúzom, és a dugattyú 2 mm-ert nyom az olajon, akkor az lent is 2mm elmozdulás a pofáknál! ebből adódóan nagyon pontosan lehet adagolni akár két újjal, és nem kell erőssebben húzni, hogy "erőssebben" fogjon.
Egy szónak is száz a vége nekem innentől minden motoron csere lesz!
Attól kevesebb ne nagyon legyen, a -15 már necces!
Tescos fagyálló!?
Na neee, ettől sokkal többet érdemel az a masina! Csak alu motorhoz való fagyálló kell bele! Ajánlom a Liqui molyt 2500 egy liter ehhez kell desztviz!
Parabellum!
Fekolaj két évente csere, nem 20! Szét ba.. od a munka hengerek belsejét. Enyembol, a mostanibol már kurva koszos lé csordogált 7 év távlatából ba.. a szajba az igényes tulaja az anyját, már az előző..
Mielőtt lebontod a karbit, még ellenőrizheted a tűszelepet, anélkül hogy szétszerelnéd.
Akkor lehetséges, ha az úszóház leeresztője csonkban végződik.
A működő henger karburátorának úszóházán a leeresztő csonkra húzz egy átlátszó műanyag csövet, majd állítsd a benzincsapot "PRI"állásba.
Állítsd a csövet függőlegesbe, majd nyisd meg a leeresztő csavart.
Az úszóházon jelöld be a csövön látható benzin szintet, majd zárd el a csavart.
A másik karbin ismételd meg ugyanezt. Ha nem magasabb mint a másikon, akkor a benzinszint jól van beállítva.
Ha túlfolyik, semmiképpen ne használd a motort, mert nagy baj lehet ha benzin kerül az olajba. (Ellenőrizd az olajszintet is)
A kocogtatás nem használt, most ott tartok, hogy az elektromos rendszer hibáit kizártam, gyertya jó, szikra tuti van, indítómotorral sincs gond, akksi is full, teker mint állat. Az úszóházakat még nem eresztettem le, azt még megcsinálom majd, de igazából ha ott a hiba a karbiban (márpedig ott kell lennie), akkor úgyis motorbontás, karbi le- és szétszedés következik... Erre meg most belátható időn belül nem fogok ráérni.
Az meg, hogy hosszabb szerpentinezés során, ahol sokat és hosszan fékezel, elmegy a fékhatás, azon a fékcső szintén nem segít, mert az a betétek, tárcsák, fékfolyadék melegedésétől van, a folyadék forrásától.
Egyébként én is gondolkodtam fém fékcsövön, aztán végül elvetettem. Az én elméletem szerint a gumicső tágulása egyfajta "ABS"-ként működik, ami közúton jól jön néha. Azaz a tárcsa kissé visszább tudja még nyomni a fékpofákat, és ki tud szabadulni a blokkolásból, a tágulás adta rugalmasság miatt. Az biztos, hogy versenypályán sokat számít, sokkal pontosabb egy tágulásmentes rendszer, kiszámíthatóbb a féktáv, és ezen értékes tized-/századmásodpercek múlhatnak. De közútra szerintem fölösleges, meg a fentebb említett hatás sem rossz; pl. az endurómon fém fékcső van hátul is, és terepen, ahol kicsit is laza vagy csúszós a talaj, egyféleképp lehet fékezni a hátsóval: blokkolva.
Amúgy biztos meg lehet szokni, mint mindent, de az is biztos, hogy ha felraknék egy fém rendszert, az első pár napot végig blokkolnám/farolnám/csúszkálnám.
Egyébként a fém csöveket is ugyanúgy cserélitek, mint a gumit? Belül elvileg abban is gumi fut, ami elöregszik, ezért időnként cserélendő, Ninjánál 4 éves periódust írnak elő, az ER-5 szervízkönyvében nem ilyen konkrétak, aszerint havonta vizsgáld meg a csövezést, és ha kell cseréld ki.
Addig tart, amilyen surun huzod a feket. Nekem átlag 15- 17 ezer km, t elment egy garnitúra. A hátsó meg gyakorlatilag, szinte örök darab...
Olvass, keress vissza, de most utoljára elmondom még egyszer.
Igen, az ülés alatt a kiegyenlito tartalybol tudsz mérni!
A hogyant, pedig mint szerelő tanonc, Te talald ki!
A fékbetétek pedig 3 ezer kilométeresek (gyári) de már nézegetem a következő garnitúrát. Meg tudjátok mondani nagyjából mennyit megy el motornál egy garnitúra? Autóban otthon vagyok, de a motorszerelést még csak tanulom.
Szerintetek hogyan lehet a legegyszerűbben (minimál bontás) megmérni a fagyállót? Mert ahogy nézem a "kupak" a tank alatt van. A kiegyenlítő tartályban mérhetek én valós értéket? Vettem egy ócsó csöves fagyi mérőt, gondoltam ezzel mérek egyet. Zárt helyen van a vas, de nincs fűtve és félek hogy egy tartós fagyos idő nagy balhét okozhat.
Ja, fisi köszi a gépkönyvet, de lehet hogy azt már össze gugliztam, mert múltkor találtam egy 334 oldalast. Bár be kell valljam hogy a szerszámozottságom elég gyér. A legjobban csillagfejű csavarhúzóból vagyok ellátva és van egy csőfogóm . Így aztán a legegyszerűbb dolog is nagy kihívás lehet.
Egyébként a vásárlás során, amikor az ember agya már rákattant a gépre, hajlamos nem észrevenni dolgokat.
Mondom ezt én, akivel a kényszer eladatta a gépet.
De azért van motorom és sorkettes, ez legalább megmaradt.
Szal történt hogy tudtam, hogy eldolt álló helyben és az én elvarasaim nem fognak egy karcos tükör hatsot és egy, karcos oldal idomot toleralni. Ehhez jött egy repedt index tegnap mikor jobban megnéztem...
Nagyobbik idegesítő dolog az az, hogy kiderült, talán a sok allastol a kuplungnal egy csapagy, vagy szimmering gallyra mehetett.. Blokk hangja eszméletlen gyönyörű, 80-180- közt hoztam haza, 5 literes fogyival, csak mint olajcsere után másnap kiderült, sebessegve téve, hogy mikor indulnek, valami a kuplungban, egy két mp,- ig megnyikkan. 100 méter után már kuss, melegen elő se jön. De azért ez idegesít, hogy ennyire béna voltam...
Mondjuk 190 környékén nem erre koncentráltam,amugy jó választás volt a típus!
Fekero tekintetében nem sokat változtat, de jobban adagolható, és úgymond feljebb, hamarabb fog..
Én most is azt mondom, ha jó állapotú a sima azaz a gumi fékcső, akkor ne cserélj!
Viszont ha elöregedett, stb, akkor egy Goodrich, örök élet garival jó választás.
Nekem a T-Mobile nem még gumik vannak, igaz más fekkategoria a motor. Ott egybol a legutolsó helyre ugrott nálam a csere dolog.
Bár elöl a feknyergek ugyanazok a Tokicok, mint az Ér5- ön csak ugye kettő van belőle.
Sajna, az előző balfasz köcsög gazdája, meg a mostani vakfasz miatt másra kell koltenem, bár amúgy picobello a gép, de ezt most kicsit beneztem..
A tárcs, és a betét új volt, tehát a fékerő relatív gyengeségért "ők" nem felelhettek, így maradt a fékcső tágulása, és a fékfolyadék. Vettem egy fém fékcsövet 10 ezer forintért, ami nem gondolom, hogy drága lenne, (szerintem az új gumicső is ennyi lenne nagyjából) és kicseréltem a folyadékkal együtt.
Az első tapasztalat a garázsból kigurulás alatt ért, mikor majdnem letettem a motort a megszokott fékerő mellett, mert azonnal blokkolt a kerék!
Nem jobban fog tőle a fék, hanem nincs benne semmi késedelem, tehát ha a fékkart meghúzom, és a dugattyú 2 mm-ert nyom az olajon, akkor az lent is 2mm elmozdulás a pofáknál! ebből adódóan nagyon pontosan lehet adagolni akár két újjal, és nem kell erőssebben húzni, hogy "erőssebben" fogjon.
Egy szónak is száz a vége nekem innentől minden motoron csere lesz!
A fém fékcső hozott-e érezhető változást, tehát érdemes-e lecserélni a gumit?