Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Persze- nyugodtan tedd fel ezentúl a kérdéseid!
Örülünk, hogy segíthettünk!
Sziasztok!

Csatlakoznék az előttem szóló úriemberhez, ha már az új fiúk napja van!

Augusztus végén vettem egy 2004-es szervizkönyves tipp-topp ER-5 öst. Sok tapasztalt ismerőst kérdeztem meg, hogy szerintük mi legyen az első motorom, és kinézetre ez tetszett meg a feldobott lehetőségek közül. Nagyon nem bántam meg! Imádom, a feleségem már mondta, hogy a garázsban fog megágyazni nekem, hogy a motorom mellett tudjak aludni!

Azóta esténként olvasom a fórumotokat, és szerintem a nagyját végig is mentem, úgyhogy bármilyen kérdésem merült volna fel nálatok megtaláltam a választ!
Tudtotokon kívül segítettetek gumit választani, müszerfal ízzókat cserélni, fém fékcsőről meggyőzni, Xado olaj, Man olajszűrő, sportkipufogó, stb....
Szóval innen az "árnyékból" kiokosodtam az elmúlt két hónapban, és ezt utólag is köszönöm Nektek!
Természetesen ha nem gond, és felmerül valami további kérdés, akkor most már kérdeznék is a tapasztalt társaságtól!

Üdv:

Sz. Gyuri
Köszi a gyors válaszokat fisi!
2006-os a paci, ez tényleg lemaradt.
Szia- légy üdvözölve!

Service Manualt 384 oldalast tudok küldeni a kell! Alkatrészeket bontóból- illetve itt az apróban is van bontásra ítélt er-5 szal nézz utána!
Sugomotor bonto- Baja pl!
Arra figyelj- hogy évjárat egyezzen! Nem írtad le milyen évjáratú a gép- vannak eltérések a régebbi és újabb közt- jópár!

Első kerék szitálhat a szar gumitól is!

Nagyon jó gumi az R 17- nél a Michelin Street Road!

Első gumi


Hátsó gumi
A lényeg- hogy a radiált vedd!

Olaj téma: Jó a Fuchs fullszint észter alapúja: Itt van!

Ezt ha akarod spirázni még tovább- vagy állagot akarsz óvni akkor ajánlom bele ezt az adalékot: Xado fémkerámia képző
Ha ezzel előkezelted, akkor utánahasználhatod még ezt az olajat is bele:Xado bekevert olaj

Ezt majd eldöntöd
A benzinbe ajánlom a Spuri adalékot, amit itt találsz pl.

Szűrőbe jó neki a Mann MW 64 is de a gyári se sokkal drágább, én a többit nem preferálom- a MAnn 2500 ft körül, a gyári 3800 körül van.
Láncot itt találsz: Enuma láncok- ez van rajta gyárilag is! Száma 520 MVXZ 106 taggal. Ez sokkal erősebb mint a gyári Enuma! Hozza hozzá az SROZ- t is de az gyengébb és árban talán 3- 4 ezerrel olcsóbb csak. AzEnumaának van egy újítása a csavarozással nittelhettő patentszem- itt egy 8- as villás kuéccsal tudod végteleníteni a láncot- érdemes kérni hozzá!
Hátra jó a JT lánckerék, de ha halk láncot akarsz akkor csakis gyári első lánckerket vegyél hivatalos kereskedésben. A JT, Sunstar stb- n nincs csillapító gumi réteg, mint a gyárin így ezáltal hangosabbak!

Lánspré a legjobb szinte a MOL- os teflonos, ebből találsz itt az oldalon elég olcsón is ,m ár 1800 ft- ért az apróban, vagy a MOTUL Roadd PTFE plus spré, ez drágább!
Légszűrő gyári, vagy vehetsz bele mosható olajozható K&N- t ez itt most a reklám helye nekem van egy alig használt teljesne úju a boltio ár alatt eladó!

Amúgy meg serényen olvasgass vissza!
Sziasztok!
Nagyon örülök, hogy ilyen aktív az er5 fórum. Tisztelet a törzstagoknak, persze a többieknek is . Kezdő motorosként és er5 tulajdonosként kissé majréztam, hogy hogyan fogok értékes infókhoz jutni. De azt hiszem ebben a tudástárban sok hasznos dolgot szedhetek össze.
Kis Kaszawakim (ahogy egyik kollégám mondaná) nem egy szépség:
Repedt, ragasztott hátsó sárvédő (nem sokára elhagyom a rendszámtáblát)
Ragasztott kiegyenlítő tartály (gondolom itt is így hívjuk a hűtővíz tartályt)
Rövid gázbovden. (vagy a kormány nem gyári?) A kormányt teljesen kitekerve nagyon húzódik.
Kissé "táncol" az eleje ( gumis mondta hogy görgőztetni kellene a kereket)
A kormányvégsúly ki szakadt.
Műszeregység felfogatása eltört, lötyög.
....stb...stb
Szóval párszor eldobták...
Lesz mit javítgatni cserélgetni...

Szívesen veszem ha elláttok pár jó tippel. Bontók, boltok, esetleg csináld magad útmutatók.

Tavasszal az olajat, szűrőt és lehet hogy a láncot is lecserélném. Ebben is várom tanácsaitokat.

Hú azt hiszem ez nem lesz kevés...
Esetleg membrán átszakadása a karbiban ?
Egyébként meg tudod nézni, hogy egyforma-e a két úszóházban a benzinszint. Van mindkettő alján egy leeresztő csavar és ha beleengeded külön-külön pici tálba a benzint, láthatod, hogy van-e eltérés a két oldal között. A benzincsap legyen ON vagy RES állásban.
*csatornán...
Arra gondoltam, hogy be sem jut az üzemanyag a szívócsatornából keresztül, de akkor ez is kizárható.
Ha nem gyújt akkor benzines.Ha száraz nem kap enni.Egyik se se jó.De motorosnak ez nem kihívás.
Szerinted ?
Közös túrán úgy is én megyek elöl, mint a leggyengébb láncszem, úgyhogy egyelőre nem állok ki veled gyorsulási versenyre.
1 Próbáld kocogtatni kalapácsnyéllel vagy csavarhúzó nyéllel a nem működő henger karbiját. ( néha segít a felakadt tűszelepen)

2 Vedd ki a gyertyát a rossz hengerből és indítózz párat, hogy kiszellőzzön a henger.

3 Gyertyát takarítsd le és még a beszerelés előtt ellenőrizd van e normális szikra.

4 Tedd vissza a gyertyát, indítózz újra.

Ha nem indul ahogy szokott ne erőltesd mert lemerül az akksi.
Ha gyengén forgat, inkább töltsd fel nehogy nagyon letörjön a fesz. és azért ne induljon.
Most amikor kivettem belőle az új gyertyát talán max. egy fél csöpp kenődött rá, de ezzel még nem járt sokat, és előtte állt pár napig, szóval akár el is párologhatott róla.

Viszont a régi gyertyáról szinte csöpögött a fekete trutymó, amikor kivettem a rossz hengerből, meg be volt feketedve rendesen. Gondolom főleg a nem gyári hőérték miatt.
A rossz henger gyertyája leállítás után benzines, vagy száraz?
Helyzetjelentés: szikrát megnéztem, minden érintkező és vezeték rendben, az új gyertyák gyönyörű kék szikrát adnak. Amúgy kíváncsiságból megnéztem a régi gyertyákat is, azok is adtak szikrát, szóval nem az volt a baj. Mindegy, legalább a hőérték most már rendben.

Viszont miután megint mindent összeraktam, kipróbáltam: a jobb henger továbbra is tökéletes, tényleg pöcc-röff beindult, a bal henger meg továbbra sem akar járni. Szóval valami más a probléma.

Mivel indítózáskor/egy hengerrel járatáskor erős benzinszagot is érzek, szerintem ott lesz a gond. Eddig csak azt hittem, azért van, mert szikra hiányában nem ég el a keverék, és simán kijön a bal hengerből a kipun, de az új elméletem szerint azért nem gyullad be, mert túl dús, túl sok benzint kap. Viszont simán álló helyzetben nem folyik a benzin, tehát nem benzincsap probléma; csak járó motornál - jól gondolom, hogy ez akkor karbi hiba? Felakadt a tűszelep/úszó? Mit gondoltok?
Köszönöm Zoli, majd elválik!
Gadus!
Neked milyen a tompítottad? Nekem nagyon rossz, olyan mintha hiányozna a közepe.
Fisi!
Gratula a géphez. Jól néz ki, legyen sok szép utad vele.
Köszi Lacikám!

Én maradok a bevált 2500- as vizes polír papírnál, és a Farécla Pasztáknál- a tank oldalán már látszik is a jótékony hatás, nemsokára fóliázom le, sablon már készül hozzá
Köszi Zimi! Majd meglátjuk hogy viselkedik a kicsike, egyenlőre nagyon távolságtartó vagyok vele.
Hogy érted?
Tavaszig lesz időd dédelgetni és kicserélni amiket felsoroltál.
A kozmetikázáshoz adnék egy tippet, elfedi az apró karcokat és nincs szerszámigénye. Nem kell polírkoronggal nekiesni, elég csak kézzel felkenni és körkörösen fényesíteni miután szárad egy kicsit, ahol kicsit mélyebb a karc többször is megismételheted, szépen felújítja a fényezett felületet
link
Hali!

Fisi gratulálok az új motorodhoz.....nagyon szép!
De őszintén megmondom, szerintem mintha kicsi lenne neked ez a motor......nem?

Üdv Szabolcs
3x is