Nagy testvér te sem pakolsz egy vasba túl sok kilométert.Őszintén:minek balzsam?Rosinante ötven fölött is megy mint a gazdája.Nem akarnám,hogy túléljen.
Nincs is ez ráerőltetve senkire, hálistennek mindenkinek a szabad akaratán múlik.
Mondjuk én sosem tagadtam hogy paraszt vagyok bár nem mindegy milyen szövegkörnyezetben használják a minősítést
Megmondom őszintén engem elvakított, ráadásul olyan szinten, hogy még különbséget is véltem felfedezni 15ezer km megtétele után két szelepellenörzés között.
Hát,én is szkeptikus vagyok a xado olajjal kapcsolatban.(meg a többivel is)Emlékeztek még a slic 50-re? Na arról ugyan ezeket mondták,én még láttam is a BNV-n egy bemutatót ahol olaj nélkül járatták az autót bizonyítandó hogy olyan jó a kenés.Aztán hol van most a slic?
Laci tesóm ez p.vakítás.Egy Kawa ha picit gondozzák( alig) akkor elmegy a világ végéig.Ha tényleg gondozzák mint Fisi barátom akkor egy nappal tovább.
Minek hozzá a szenteltvíz?
Nagy gond biztos nincs.A baj a vicces gondoknál kezdődik.Nekem volt ilyenem.Megyek akárhány km-t .Megállok rövid vagy hosszabb időre és nem indul.Indító teker de semmi.Okos bajtársak akarták tolni(de ha jó az indítás akkor ugye?)Viszont megoldás érdekes (és érthetetlen)pár méterrel arrébb toltam és érintésre indult.Később hazánkban egy szerelő arra jutott,hogy a gyújtáskapcsoló szopatott.Megbuherálta.Ment a dolog egy évig de mikor Erdélybe indultam volna megint baxott beugrani.Megint arrébb toltam.Elindult.Túráztunk több mint kétezret.Probléma semmi.
Ötletem:semmi.
Idén sokkal messzebbre megyünk.
( A telekre)
Szerintem csak egyszerűen beragadhatott az a kapcsoló az oldaltámasznál. Kapott valami dzsuvát vagy nedvességet. Nem hiszem, hogy nagy gond lenne, ha utána simán működött. Persze egy kis kontaktsprés tisztogatást megejtenék a téli pihenő alatt azon a környéken.
Az elején mielőtt kipróbáltam a Xado-t keresgéltem tapasztalatokat és olyan leírásokat amelyekből lehetne következtetni az esetleges parasztvakításra. A reklám amit kapott jól hangzott, túl jól, talán pont ez volt ami két csoportra osztotta az embereket. Aki kipróbálta szinte kivétel nélkül dicsérte, sőt még kopott motorokról is olvastam beszámolót ami visszanyerte az erejét, viszont voltak olyan olajtémában jártas tanult emberek is akik nem próbálták ki de leírták miért nem működhet a beépülés. Bármelyiket olvastad hihetően hatott, a próba ránk volt bízva. A Spuri hasonló harcot vív évek óta, sokan dícsérik (érdemes elolvasni a vendégkönyvet) de vannak komoly támadói is, volt olyan ismerősöm aki miután beletöltötte a benzinbe a Spurit elment az olajnyomás... köze nem volt hozzá, de addig jó volt az autó ezért biztos a spuri miatt...
Vagy a kisteherautó ami erőtlenül szaladgált de a spuritól megelevenedett és elvitt akár 5mázsával többet is miután kitisztult az égéstere... viszont a gumik nem bírták a többlet súlyt és durdefektet kapott
konklúzió: a Spuri defektet okozhat
Én egy nagy autó alkatrészes cégnél vagyok, és van nekünk egy "agyoniskolázott" kenőanyag részleg vezetőnk, aki tényleg sokat tud az olajokról. Mikor megvettem a motort megkérdeztem, hogy hallott-e a Xado olajról, és hogy mi a véleménye erről a fém kerámiás dologról. Azt mondta, hogy persze ismeri, és hogy ez egy nagy parasztvakítás a dolog. Ezután nekiállt elmesélni tíz percben, hogy a kerámia nem épülhet be azon a hőfokon ahol a benzinmotor üzemel, mert annak azt hiszem 800 fok kellene, és még megtűzdelte egy-két olyan érvvel amit én 20 éves autós szakma múlttal sem értettem.
Ezt az eszmefuttatást végighallgattam, miközben a szememet a polcon figyelő 4 liter xado olajon pihentettem ( mert már megvettem), és a telefon letétele után kicseréltem!
A tapasztalatom nagyjából ötszáz km megtétele után az volt, hogy megszűnt az a reccsenés amit mindig adott a váltó a legelső sebességbe tételnél, tehát nekem bejött ez az olaj.
Ha pedig le kellene szűrnöm a tanulságot akkor azt mondanám, hogy vagy van a cégünknek még egy túlfizetett vezetője, vagy pedig a hittnek teremtő ereje van!
Nem is az ár a lényeg Laci!
Még mindig kételyek lengik körül a Xado-t, és nem lenne jó átesni sem a ló túlfelére, főleg ha tényleg olyan hosszan tart a nemesített felület.
Én azt mondom, hogy ilyen hitvány áron- amibe manapság már kerül, minden olajcseréhez nyomhatsz egy tubussal!
1600 ft- ért szinte ingyen van!
Egyetértek, lehet a gépedbe nem kell fullszint olaj, de szerintem ártani nem használ!
Ma motoroztam egyet és kb. 5 km megtétele után leállítottam a gépet. Aztán nagyjából 10 perc nézelődés után gondoltam, hogy továbbmegyek. De a motor nem úgy gondolta. Úgy csinált, mint amikor lenyitva hagyom az oldalsztendert és le akar fulladni a kuplung kiengedésekor. Többszöri próba után nagy nehezen el tudtam indulni. Megmozgattam a sztendert, játszottam a fordulattal de egyiknek sem volt köze ahhoz, hogy el sikerült indulnom vele. Csak spontán gondolta magát és jó lett. De én nagyon nyugtalan lettem.
Segítsetek, hogy mi lehet a probléma!
Köszönöm!
Először a Motulhoz adagoltam 1tubust, majd az előírt 200km lefutása után töltöttem bele a másodikat. A boltban azt mondták új gépekbe elég egy de amelyik kopott ahhoz 3tubust ajánlanak, betartva közöttük az előírt km-ek lefutását. Akkor úgy gondolkodtam, mivel nem új a gép rakok bele 2 tubussal, vizont felesleges a harmadik mert még nincs olajfogyasztás vagy bármilyen kopásra utaló jel. Az első után azt tapasztaltam szebben járt hidegen, de mást nem annyira, sőt amikor beletöltöttem a másodikat akkor se volt kiemelkedő változás azon kívűl, hogy hidegen gördülékenyebbnek éreztem a motor járását, de mint írtam ezt már az első tubussal is elértem. Azután nem tubusoztam hanem 2x6ezres ciklust futottam le a Xado alapolajával. Most nemrég állítottam a szelepeket amelyek hézagja nem nőttek ahogy azt eddig tapasztaltam, hanem minimálisan csökkentek és eltüntek a mikrobarázdák a vezérbütykökről. Tehát nálam nem volt olajfogyasztás így nem tudom azon segít-e, nem csörgött a motor mechanikailag így az arra gyakorolt jótékony hatása sem ismert számomra. A hidegindítás viszont egyértelműen jobb lett, úgy is mondhatnám hamarabb magára talál a motor és kevesebb ideig kell a szivató. Most itt tartok és eddig nem csalódtam a Xado olajban de nekem elég lenne az ásványi olaj is, vagy a félszintetikus, és mint mindenkinek nekem is van olyan olajtípusom ami meggyőződésem hogy a jobb mint bármi és igazából ehhez szeretném adagolni ezt az újdonságot, vagyis a fecskendős gélt, mondjuk minden 2. olajcserénél egy adagban, kizárólagosan csak az állagmegóvás érdekében.
Minden olajcserekor benyomnál egy tubust? Csak mert azt olvastam, hogy egy revitalizálás után 62000 mérföldig (kb. 100.000 km) védelmet nyújt a motornak. Igaz ezt nem a motoros terméknél olvastam, de ugyanúgy a Xado EX120-ra írták.
Meg ennél nem írják, hogy 3 lépésben kell, csak benyomod egyszer a gélt, aztán járasd 20 óráig vagy menj vele 1500 km-t. Akkor ezek szerint itt már egy lépésben elvégezhető az egész művelet?
Szia Fisi!
Olvastam róla és rendelek is belőle a neten, az eddigi lelőhelyemen eléggé magasak az árak a netes árhoz képest, pl. amit linkeltél 1673Ft, én meg 2ezer felett vettem a kisebb koncentráltságú tubusost is.
Azt olvastam, hogy ezer ccm-ig elég egy fecskendőnyi mennyiség és a dózis is magasabb a korábbinál (120%), azon is gondolkodom ha ez igaz akkor nem feltétlen kell ragaszkodni a Xado alap olajához, még ha alapból az is tartalmaz ceramic-ot, viszont az én öregebb konstrukciós gépembe nem feltétlen kell fullszintis olaj, akár visszatérhetnék a régi bevált márkához és venném hozzá a fecskendős (magasabb koncentráltságú) csodaszert, ami csak 1673Ft-al növelné meg az olajcsere költségét... egyelőre még morfondírozok ezen. Egy biztos, vagy így vagy úgy de marad a Xado valamilyen formában, hiszen láttam a két szememmel szelepellenörzésnél a korábbihoz képest mekkora -a felületek tükrösségét illetően- a különbség, mellesleg a motor hangja is árulkodó.
Üdv a csapatnak!
Laci
Érdekes elmélet, szerintem a biztos nyomáspont az adagolhatóságot könnyíti meg, míg a gumi tágulásából származó esetleges bizonytalanságból hamarabb származhat indokolatlan radírozás...
El ne hidd már hogy egy gumi csövet 3-4 évente kell cserélni? Élő példa az Mz- m volt erre a 20 éves fékcsőnek semmi baja nem volt, szal amíg nem veszel észre öregedésre utaló nyomokat ki ne cseréld! Illetve akkor, ha tényleg kissé javítani akarsz a féken!
Hát simán lehet, hogy tévedek, ez csak egy feltevés, nem tudom bizonyítani. :) De ha gumival nincs határozott nyomáspont, azaz pl. ha a kart beljebb tudom húzni azután is, hogy a pofák már nem szorítanak jobban, mert a gumi tágulása felveszi a nyomást, akkor ennek fordítva is működni kell, ha a kart fixen tartom behúzva, akkor a pofák a gumi tágításával még tudnak enyhíteni a szorításon.
Ha nem kell többet cserélni, akkor viszont elgondolkodtató, anyagilag jobban jön ki vele az ember pár év után...
Nekem kb. egy év múlva esedékes a csere, akkor addig még körbejárom a témát, és kitalálom, milyen lesz az új cső.
Mikikém- most nem értek egyet ezzel a gondolat meneteddel! Gumi fékcső ABS- ként működve?
Ez nem így van!
De amúgy igazat adok neked, ha már megvan jó dolog az, de messze túl tudják misztifikálni a jelentőségét.
Idővel lecserélem majd én is ,de most elég a gyári.
Elméletileg a fém fékcső örök élet meg egy nap, hacsak nem buktázol vele, vagy szerelés stb során nem töröd meg élesen. Belül, mint írták teflon van benne.
Mondjuk én sosem tagadtam hogy paraszt vagyok bár nem mindegy milyen szövegkörnyezetben használják a minősítést
Megmondom őszintén engem elvakított, ráadásul olyan szinten, hogy még különbséget is véltem felfedezni 15ezer km megtétele után két szelepellenörzés között.
Minek hozzá a szenteltvíz?
Ötletem:semmi.
Idén sokkal messzebbre megyünk.
( A telekre)
Vagy a kisteherautó ami erőtlenül szaladgált de a spuritól megelevenedett és elvitt akár 5mázsával többet is miután kitisztult az égéstere... viszont a gumik nem bírták a többlet súlyt és durdefektet kapott
konklúzió: a Spuri defektet okozhat
Hát igen, érdekes dolog ez, de látod csak csinál vmit az a szutymálék ott bent :D
Xado olajhoz egy hozzászólás....
Én egy nagy autó alkatrészes cégnél vagyok, és van nekünk egy "agyoniskolázott" kenőanyag részleg vezetőnk, aki tényleg sokat tud az olajokról. Mikor megvettem a motort megkérdeztem, hogy hallott-e a Xado olajról, és hogy mi a véleménye erről a fém kerámiás dologról. Azt mondta, hogy persze ismeri, és hogy ez egy nagy parasztvakítás a dolog. Ezután nekiállt elmesélni tíz percben, hogy a kerámia nem épülhet be azon a hőfokon ahol a benzinmotor üzemel, mert annak azt hiszem 800 fok kellene, és még megtűzdelte egy-két olyan érvvel amit én 20 éves autós szakma múlttal sem értettem.
Ezt az eszmefuttatást végighallgattam, miközben a szememet a polcon figyelő 4 liter xado olajon pihentettem ( mert már megvettem), és a telefon letétele után kicseréltem!
A tapasztalatom nagyjából ötszáz km megtétele után az volt, hogy megszűnt az a reccsenés amit mindig adott a váltó a legelső sebességbe tételnél, tehát nekem bejött ez az olaj.
Ha pedig le kellene szűrnöm a tanulságot akkor azt mondanám, hogy vagy van a cégünknek még egy túlfizetett vezetője, vagy pedig a hittnek teremtő ereje van!
Még mindig kételyek lengik körül a Xado-t, és nem lenne jó átesni sem a ló túlfelére, főleg ha tényleg olyan hosszan tart a nemesített felület.
Én azt mondom, hogy ilyen hitvány áron- amibe manapság már kerül, minden olajcseréhez nyomhatsz egy tubussal!
1600 ft- ért szinte ingyen van!
Egyetértek, lehet a gépedbe nem kell fullszint olaj, de szerintem ártani nem használ!
Ma motoroztam egyet és kb. 5 km megtétele után leállítottam a gépet. Aztán nagyjából 10 perc nézelődés után gondoltam, hogy továbbmegyek. De a motor nem úgy gondolta. Úgy csinált, mint amikor lenyitva hagyom az oldalsztendert és le akar fulladni a kuplung kiengedésekor. Többszöri próba után nagy nehezen el tudtam indulni. Megmozgattam a sztendert, játszottam a fordulattal de egyiknek sem volt köze ahhoz, hogy el sikerült indulnom vele. Csak spontán gondolta magát és jó lett. De én nagyon nyugtalan lettem.
Segítsetek, hogy mi lehet a probléma!
Köszönöm!
Meg ennél nem írják, hogy 3 lépésben kell, csak benyomod egyszer a gélt, aztán járasd 20 óráig vagy menj vele 1500 km-t. Akkor ezek szerint itt már egy lépésben elvégezhető az egész művelet?
Olvastam róla és rendelek is belőle a neten, az eddigi lelőhelyemen eléggé magasak az árak a netes árhoz képest, pl. amit linkeltél 1673Ft, én meg 2ezer felett vettem a kisebb koncentráltságú tubusost is.
Azt olvastam, hogy ezer ccm-ig elég egy fecskendőnyi mennyiség és a dózis is magasabb a korábbinál (120%), azon is gondolkodom ha ez igaz akkor nem feltétlen kell ragaszkodni a Xado alap olajához, még ha alapból az is tartalmaz ceramic-ot, viszont az én öregebb konstrukciós gépembe nem feltétlen kell fullszintis olaj, akár visszatérhetnék a régi bevált márkához és venném hozzá a fecskendős (magasabb koncentráltságú) csodaszert, ami csak 1673Ft-al növelné meg az olajcsere költségét... egyelőre még morfondírozok ezen. Egy biztos, vagy így vagy úgy de marad a Xado valamilyen formában, hiszen láttam a két szememmel szelepellenörzésnél a korábbihoz képest mekkora -a felületek tükrösségét illetően- a különbség, mellesleg a motor hangja is árulkodó.
Üdv a csapatnak!
Laci
Érdekesség!
Megjelent a Xado kifejezetten motorkhoz kifeljesztett revitalizálója!
Ezentúl inkább már ezt rakjátok bele!
Xado gél motorosoknak
Ha nem kell többet cserélni, akkor viszont elgondolkodtató, anyagilag jobban jön ki vele az ember pár év után...
Nekem kb. egy év múlva esedékes a csere, akkor addig még körbejárom a témát, és kitalálom, milyen lesz az új cső.
Ez nem így van!
De amúgy igazat adok neked, ha már megvan jó dolog az, de messze túl tudják misztifikálni a jelentőségét.
Idővel lecserélem majd én is ,de most elég a gyári.
Elméletileg a fém fékcső örök élet meg egy nap, hacsak nem buktázol vele, vagy szerelés stb során nem töröd meg élesen. Belül, mint írták teflon van benne.