Á, vagyunk azért páran. Mostanában csak a városban megyek én is.
Egy kérdés: állított-e már valaki szelephézagot és milyen a gyújtása az er-5-nek, pl. kell-e időnként előgyújtást állítani?
Na helló!
A tank levétele után lehet hozzáférni a hengerfejhez, és azon van a vezérműtengely, ott található a vezérműlánc is. Az enyémben 22.000km van és igencsak vicces lenne ha ennyi kilóméter után vezérműlánc és feszítő csere lenne esedékes. Még a duplája után is csalódott lennék...
Az Er-5 normál használatkor, 90-120km átlagsebesség mellett 4.5l körül eszik. Tartós 140-el, (autópályán) utassal ez 5.5-6l is lehet.
szerintem a KLE ennel néhány deciliterrel többet kajál, de ebben nem vagyok biztos.
Üdv: cipri.
Köszönöm a választ! Jó tudni pár dolgot a kiszemelt tipusról, így már joban meg tudom fontolni és nem is félek anyira h. belenyulok valamibe. Még lene pár kérdésem hátha kapok választ, fel is teszem őket. Eben a blokkban körülbelül hol található a vezérműlánc és a feszitő?(esetleg műszaki rajzal) Úgy néz ki h. azokat cserélni kéne. És 24 ezer Km-nél reális már ezeknek az alkatrészeknek a cseréje? Vagy enél azért töbet kéne bírniuk. És még egy, mekkora fogyasztásra számíthatok normál használat melett?
Igy igaz az Er-5 és a KLE 500 ugyanazt a blokkot kapta, de eltérések azért vannak. Míg az Er-5 50LE addíg a KLE 45LE, ebből kifolyólag a végsebessége kisebb valamivel a túraendúrónak, de alacsony fordulaton cserébe nyomatékosabbnak kell lennie.
A blokkról magáról rosszat nem tudok mondani. Lényegében egy típushiba mentes, kiforrott technikáról van szó, amibe ha megfelelően cseréled az olajat elnyűhetetlen.
A különböző alkatrészek csereérettségét, a használat módja és a megtett kilóméter nagyban befolyásolja, de azt azért ne feledd, egy Kawasaki blokk jellemzően mindíg több mechanikai zajt produkál, mint a másik három japán. Ez nem hiba, ez tulajdonság. De én ezt pl. kimondottan szeretem. Szuszog, röfög, dorombol =él!
Nézesd át a kiszemelt példányt, mielőtt megveszed, de ha megfelelően karban volt tartva, nagyon nem nyúlhatsz mellé, még ha sok kilóméter is van benne.
Sziasztok! Most akarok venni egy kawasaki kle 500-ast. Ha jól tudom akkor ugyan azal a blokkal van szerelve mint a Kawasaki ER-5. De nem vagyok biztos bene, esetleg ha megerősitené valaki az jó lenne. És lene pár kérdésem a blokkal kapcsolatba. Menyire megbízható ez a két henger, mik a tapasztalataitok vele? Mekora fogyasztást várhatok el tőle. És milyen a feltartási költsége, alkatrészellátása. Elvileg venem kel bele vezérműláncot meg láncfeszitőt mert odavan, nagyon csörög... Ezt menyiből fogom megúszni?
HA meglesz sz.tem utána ha nem tudjátok bevinni zárt helyre rakjátok oda a kapitányságra ahol nézi vagy 10 kamera a mocit, na ott több mint valószínű, hogy senki nem nyúl hozzá.
Lehet, hogy csak ilyen top-kategóriás gépek érdeklik őket.
Sz.tem állati nagy szerencse kell majd, hogy megtaláljátok.
Én multkor úgyp arkoltam, hogy egy kúton egy kis járdarészre feldobtam a mocit. Ott van kamera + kutasok+ ingyenes ( elvileg) adtam nekik 400-at pár órára, az még nem lehúzás, korrekt, és tudtam, hogy biztonságba a gép.
De az nem fér a fejembe, hogy hogy bírtak elvinni egy Hayabusát a kapitányság mögül. Milyen messze volt ez a ház onnan? Mert ott aztán sz.tem van egymillió kamera és sz.tem működnek is.
Megkerdeztem a haz gondnokat es korbeneztem van-e kamera...egyetlenegy van ami lathatta, de mint kiderult az csak disznek van. Nem mukodokepes. A kamerak igy kizava, de megkerdeztem a mellettunk levo zoldsegest mivel o hajnal ota ittvan latott-e valamit, de semmi...ugyhogy valoszinuleg ejjel tortent...Az se biztos h trailerrel vittek, ugyanis az enyem itt van...mellette allt.
Hello Emberek!
Ellopták a Párom Hayabusajat ma reggelre a 13. kerületből a ház elől, a Teve utcai kapitányság mögül. Írnék alvázszámot motorszámot, hátha valakinél valami felbukkanna:
2006-os évjárat 2007-es forgalomba helyezéssel, kék-ezüst, Yoshi csövekkel, jobb oldala a motornak idomsérült
Rendszám: UIE-642
alvázszám: Js1a1111200118786
Motorszám: w701183181
Ha bárki bármit tud hívjatok engem (06-30-256-1136) vagy Andics Rolandot (06-30-311-3884)
Kedves imi 1!
Köszönöm a tanácsodat a gumival kapcsolatban. Végül úgy döntöttem, hogy hátra felraktam a 90% os 130 a heidenaumat, előre meg vettem hozzá. Sokkal jobb lett mint volt.
Keresgéltem már: találtam egyet Pesten, ahol kimondottam megemlítik a motor-ülést. www.karpitszerviz.hu
Hallottam egyről Kecskeméten is, de a weboldalon csak autókormány és váltó bőrözésről írnak: www.fellserkft.hu
Nos, en ugy velem, kemeny egyedul az ules pereme. valami ultragagyi, nem is ertem, hogy tervezhettek ilyennek...maga az ules szerintem TUL puha. Vagy 5-6cm vastag, ami azt eredmenyezi, hogy az ember nem tud stabilan ulni, kvazi jobbra-balra supped, ezert kenyelmetlen. reszemrol en kb fele ilyen vastagra cserelnem...ha valaki tud jo karpitost, szoljon pls
Üdv!
Én is hallatom magam a témában.
Nekem 600km körül volt a leghosszabb egy nap, hát, az utolsó harmadon már vallatni lehetett volna!
De igaz, hogy hozzá lehet szokni, mert eleinte a 300km is szenvedés volt, most már egy átlag napi karikának elmegy. Persze több megállással.
Most már a 150-180km megy egyhuzamban, de ennyi után akkor is pihenőt tartanék, ha nem fájna.
A kárpitoson én is gondolkozom, kellene egy púp az ülésbe, hogy az utas ne csússzon folyton a hátamra.
Na ez az! A térd! Nekem rendszeresen a bal térdem kezd fájni egy idő után. Ellenben az utasoknak egy tipp: a barátnőm valami rénszarvas faggyúból gyártott krémmel kenegeti hosszabb túrák előtt a fenekét, és állítja, hogy kevéssé fárad mint nélküle. Én nem próbáltam ugyan de amikor használta tényleg nem volt hiszti a nap végén. Esetünkben négyszáz kilóméter volt a legtöbb egy nap alatt.
Túramotorhoz képest nagyon kemény a nyereg .Nekünk eddíg Győr-Krasznahorka-Győr út volt az egynapos csúcstáv.Mostanában ennyit biztos nem tervezek egy napra.Kb 800Km az már kemény ezen az ülésen és atérdeim is elúnták.Tapasztalatom:egyhuzamban kb 150km vagy 2óra még elviselhető, a többi már csak kínlódás.
Köszi!
Japu: akkor átlag 56 km-ként megálltál...
cipri: Kunadacsról hazafelé én is megtettem 120 km-t egyhuzamban...fájtam is rendesen.
Ok, szóval szokni kell. Egyedül azért jobban bírom.
Érdekes, hogy utassal is olyan szögben áll az ülés, hogy egy kicsit előre csúszunk mindketten.
Mit gondoltok, érdemes az ülést kárpitoshoz elvinni? Arra gondolok, hogy a magasságom megengedne 1-2 cm magasítást, szóval a szivacsot kicserélném egy puhábbra, de vastagabbra.
Egy kérdés: állított-e már valaki szelephézagot és milyen a gyújtása az er-5-nek, pl. kell-e időnként előgyújtást állítani?