A Kawasaki Er-5 szerintem nem lassú motor. A youtube-on található egy rövid nem jó minőségű videó, ahol egy ilyen Kawa egy Bandittal gyorsul egyet. (talán Er-5 vs. Bandit 650 címmel fut) Ott az Er-5 a nyerő. Persze ez nem jelenti azt, hogy a Kawa gyorsabb a banditánál, hiszen egy ilyen gyorsulás végeredménye azért sokmindentől függ, de azért valamit mégis jelez. Jelzi például azt hogy a közpkategória közkedvelt képviselői bizony ezzel a géppel még meglephetők ha elég ügyes a lovas.
Ha valamit utolérek ami 110-el megy és sietek akkor, visszadobom negyedikbe és egy pillanat alatt újra üres előttem az út...
Szerintem az Er-5 120-ig fickós, 150-ig kellően dinamikus, és ahogy onnan gyorsulsz tovább úgy fogy szépen lassan a lendület. A 180-as végesebességet én a tankrahasalva érem el (nekem nincs rajta plexi) 181 cm magas és 83 kiló vagyok.
Viszont azt gondolom, hogy ha teljesen kezdő vagy értsd: egyáltalán nincs tapasztalatod nagy motorral, akkor a GSX-R-t gyorsan felejtsd el. Eőbb motorozz néhány szezont, de legalább 15.000km-t valami szelídebb jószággal és utánna gondolkodj el a továbblépésről.
Üdv: cipri
Igazából valami izmosabb gépben gondolkodtam, de azt mondták max ilyen 500-as 50 lovas gépekbe gondolkodhatok max. ( azt mondják tartsam be a lépcsőket, persze ok, csak bő két éve várok már, hogy száguldhassak egyet.)
Igazából kb 10-20 óra erejéig biztos király lenne a gép, de utána sz.tem kicsit kezdeném gyengének érezni.
Neked mióta van meg? Nem érzed gyengének? Te mész pl 120-al, és előtted valaki 110-el, te ki akarod előzni, akkor jól ugrik a gép, vagy ott már azért "gondolkodik"?
Amúgy nincs egy motorszalonban dolgozó ismerősöd véletlen? :D
( ki szeretnék próbálni egy ilyen 50 lovas gépet, hogy mit is tud, egy 650-es banditot, ileltve egy GSX R 600-at, hogy tudjam melyik is lenne jó, csak lehetőségről nem tudok...)
ha normális márkásat veszel(pl yoshimura rendszer), és nem csak dobot hanem egész rendszert akkor megnő. pár lóerővel, és persze be kell lőni padon
de nagyon drágák a rendszerek. Szerintem nem érdemes több mint száz rongyot rákölteni erre, elég egy dob is azt jó hangja lesz
Hogy milyen? 863-as hozzászólásomban írtam.
Egyébként nem kellett alakítani semmit, csak ez a teló annyival hosszabb, hogy alap állapotban a hossza megegyezik a Kawa gyári teló legfeszesebbre állított hosszával.
Ennél a telónál nem csak a rugó feszességet, hanem a csillapítást is lehet állítani. Showa egyébként.
nem tudom...
én 15 ezret fizettem a használt Yamaha telókért, de azok komolyabbak (Showa)...egy kicsit nagyobbak is, mint az eredetiek..
Nem gondoltam az eladásukra eddig, de ha nagyon kell a segítség és nem találsz mást, akkor majd megbeszéljük.
Sajnos a '97 -es rövidebb (2001-től változtattak a hátsó idomokon, és ezzel a felfogatás helyén is). Nekem van egy pár '98-asról való, csak az sincs jó állapotban. Megpróbálom csak a telót átfabrikálni. Ha sikerül, és a tied jobb állapotban van, akkor érdekelne. Mit kérnél a párért?
Pénteken Békéscsabára végül egyedül mentem, ill. a az öcsémmel (Ural Wolf), viszont nagy-nagy zenei élmény volt és 1 méterre álltam Vikidáléktól!
Éjszaka viszont tényleg egyedül tekertem haza 120 km-t a 44-esen, időnként kamionokat előzve, na ez is élmény volt!
Nekem megvan mindkettő eredeti, de 97-es (szerintem a méret ugyanaz), de én azért cseréltem egy XJ750-es Yamaháéra, mert gyengének tartottam (legfeszesebbre állítva használtam 1 személlyel), ezért nyugodt szívvel nem ajánlanám fel. Esetleg kipróbálhatnád.
Igen, igen, igen! Ma MINDEN meglett vegre :) Az uj jogsim is es minden mas is :) vasarnap megyek is vele egy kort
Innentol ha terveztek ER5 talit szoljatok ;)
Szevasztok, nagy a csend!
Most hétvégén 2 motoros találkozó is lesz:
Békéscsaba: http://www.nemzetimotorosok.hu/index.php?page=esemenyek.
php
és Tőserdőn: http://www.toserdo.hu/index.php?id=361
Pénteken Békéscsabára megyünk a párommal, mert látni akarjuk a Vikidált, Mobilmánia koncert lesz.
soha nem tudhatod, mikor lesz szukseged ra hogy a gumi akar az eleted is megmentse... nem mindegy hogy megcsuszik-e, kicsuszik-e, tapad-e rendesen...eleg egy nagyobbat fekezned-vagy akar arra a borzaszto eros motorfekre gondolni. Te tudod, de en tovabbra is ugy gondolom hogy ezen nem erdemes sporolni. Mindenbol lehet utangyartottat vagy olcsobbat venni ha jol nez ki, DE a gumi nem az a mufaj...
én úgy voltam vele, hogy ez nem sportmotor. Nincs nagy ereje, nem döntöm le végletekig kanyarba és általában városban használom. Akkor minek vegyek 2x annyiért gumit, mikor erre a használatra a gagyibb is megfelel. Persze ha lesz majd egy komoly motorom, arra biztos csak normálisat veszek majd. Erre elég ez is nekem.
hm...bar nem vagyok tul tapasztalt gumiugyben de en az ilyen heidenaukban tuti nem biznek meg...talan sznobnak tunok, de inkabb a dragabb de jobb gumi lenne nalam a nyero...brigestone, pirelli stb... aj em sznob es kb egy het es veeegre minden papir meglesz
Idén január végén vettem a gumikat. Megnéztem, már tényleg drágább. Bár a Dunlop Arrowmax párja majd 60 ezer, Pirelli Sport Demon 48 körül, Metzeler Lasertec 44, Bridgestone BT45 szintén valahogy így. Télen érdemes gumit venni, akkor még ezek is olcsóbbak voltak.
nekem ami rajta volt arrowmax, kb 4 éves volt(úgy vettem). Annál a heidenau most jobb. Viszont a mostani ára a szettnek 28 ezer körül mozog. Mikor vetted te 22-ért?
Jelenleg a harmadik szett gumit koptatom az ER-5-ömön. A gyári Dunlop Arrowmax-szal 14 ezer kilométert mentem, egyszer esőben nagyon megcsúszott, ezért lecseréltem Metzeler Lasertec-re. A Metzeler 13 ezret ment el, a hátsót sajnos megette az autópályázás egy hosszabb túrán. Jó kis gumi, bár az első kopása miatt a kormány eléggé szitált 70-80 km/h-s tempónál. Most Heidenau van fönt (K63, K64 - 22.000 forint a pár a Mofakernél), eddig 5 ezer kilométert mentem vele, szárazon, esőben, elég változtatos terepen. Az én motorozási stílusommal (lassú, majrécsíkos) nincs érezhető különbség a Metzeler és a Heidenau tapadása között, ha más is így motorozik, mindkettőt ajánlom. Dunlop Arrowmaxot biztos nem veszek, és nem csak azért, mert rohadt drága...
Sziasztok!
A gumitémához egy gondolat.
Én most vettem Pirelli Sport Demont a Kawára. A gyári Dunlop Gt 501-el, 19500km-t ment el. A végén már borzalmas volt a kormányszitálás, jóllehet a gumikban még volt néhány ezer km ránézésre. Mondjuk a kormányszitálást szerintem nemcsak a viseletes első gumi, de a centírozás gyakorisága is befolyásolja.
Nos a szép új szőri pirelliket feldobták a mocira, és két nappal később indultunk a barátnőmmel meg harminckét másik motorral egy lengyel szlovák túrára Győrből.
A különbség a gyári gumikhoz képest nehezen önthető szavakba, különösen esőben...
Gyerekek ez tapad, mint a zöldtakony, a Tátrába vizes úton 16 fokban, meg a Mátrában száraz úton 28 fokban is. Majrécsíkom még van ugyan, de a felére fogyott a Dunlophoz képest. Mondjuk hátul 2.8-as guminyomással mentem a barátnőm, a hátsó doboz meg az oldalsó táskák miatt, és kettővel feljebb kantintottam a hátsó rugóstagokat a legalacsonyabb állásból.
Szóval az érzet amit a motor ad a Sport Démonnal a Dunlophoz képest, ég és föld. Nem érdekel mennyit megy el, de tapad és ez a lényeg.
Ja az ára: 50.500.-Ft volt párban, a Kékhold-ból rendelve, futárszolgálattal Sopronba küldve.
A Kawasaki Er-5 szerintem nem lassú motor. A youtube-on található egy rövid nem jó minőségű videó, ahol egy ilyen Kawa egy Bandittal gyorsul egyet. (talán Er-5 vs. Bandit 650 címmel fut) Ott az Er-5 a nyerő. Persze ez nem jelenti azt, hogy a Kawa gyorsabb a banditánál, hiszen egy ilyen gyorsulás végeredménye azért sokmindentől függ, de azért valamit mégis jelez. Jelzi például azt hogy a közpkategória közkedvelt képviselői bizony ezzel a géppel még meglephetők ha elég ügyes a lovas.
Ha valamit utolérek ami 110-el megy és sietek akkor, visszadobom negyedikbe és egy pillanat alatt újra üres előttem az út...
Szerintem az Er-5 120-ig fickós, 150-ig kellően dinamikus, és ahogy onnan gyorsulsz tovább úgy fogy szépen lassan a lendület. A 180-as végesebességet én a tankrahasalva érem el (nekem nincs rajta plexi) 181 cm magas és 83 kiló vagyok.
Viszont azt gondolom, hogy ha teljesen kezdő vagy értsd: egyáltalán nincs tapasztalatod nagy motorral, akkor a GSX-R-t gyorsan felejtsd el. Eőbb motorozz néhány szezont, de legalább 15.000km-t valami szelídebb jószággal és utánna gondolkodj el a továbblépésről.
Üdv: cipri