én csak leírtam az előírásokat. Már nem kezdem el mondani hogy vegyetek ipone olajat vagy mittudomén. Mutkor is le lettem szólva hogy miért is cserélem a fékolajat 2 évente, satöbbi.
Nekem is 2006-os a Gép, eddíg 10W-40-es Fuchs olaj volt benne, és a blokk ahogy közeledtünk a következő olajcseréhez mindíg egyre zajosabbá vált, illetve nagy melegben művészet volt megtalálni az ürest.
Legutóbb 16.000km-nél volt csere (mert a 12.000-es után egy év alatt nem jött össze hatezer km) ezúttal 10W-40-es Motul került bele, és láss csodát a blokk nem zajos, és az üres is mindíg megvan így 1500km-el a következő csere előtt.
A lényeg, hogy a gyári ajánlású olajok között is lehetséges azért némi különbség.
figyi kb 5 hsz-el ez elött linkeltem be a szervízkönyvet. Abban benne van az össze szervízintervallum, közte a szelephézag ellenőrzés is. Benne van a szükséges olaj minősítése is, de leírom ide is: API SE, SF, SG vagy API SH vagy SJ, JASO MA vagy JASO MA2-vel. SAE 10W-40.
Ha leveszed az olajszűrőt akkor pontosan 3 liter kell bele. (Ha nem akkor csak 2,8)
Olyan olajat vegyél ami ezeknek megfelelő, és az tökéletes lesz. (nem kell drágának lennie, csak felejen meg ezeknek a kritériumoknak)
Ja, a másik dolgot meg kifelejtettem, ami pedig talán fontosabb! A szelephézagot milyen intervallumban érdemes ellenőríztetni? Hallottam olyat, h. ennél a típusnál ajánlott 12 ezer KM-ként, de más azt mondja, h. ezért teljesen felesleges megbontani a morort 20 ezerig. Az én motoromban jelenleg 9 ezer KM van, szerencsére sikerült egy nagyon újszerű szervízkönyveset kifognom.
Üdv! Nemrég vettem egy ER-5 2006-os évjáratú gépet. Kérdésem az lenne, hogy a 10W-40-es olaj, ami elő van neki írva, az milyen legyen? Szintetikus, félszintetikus v. ásványi is jó bele. Van aki azt mondta, hogy a sima ásványi MOL-os is tökéletes bele, ha 5 ezer KM után le van cserélve. Ti milyen olajat használtok?
Apa levette a tankot és megnézte folyik-e valahol a víz. Azt mondta, hogy az a baj, ami nálad is volt, csak nem pont az a gyűrű, hanem egy másik ereszti a vizet. Hétfőn intéz hozzá másikat, és akkor elméletileg jó lesz a gép. Remélem tényleg "csak" ennyi a baja, már több, mint egy hete darabokban van és elég rosszul érint, hogy nem tudom használni. Az a kopogó hang mi lehetett, amit írtam korábban? Alapjáraton nem csinálta, csak, amikor mentem vele, minden sebességben fémes kopogást hallottam valahonnan a blokk környékéről.
Köszönöm a tippeket, majd közvetítem apa felé. Mi annyit tettünk, hogy megkérdeztünk pár motorszerelőt és látatlanba annyit mondtak, hogy szerintük a hengerfej tömítés lesz a hibaforrása. Hát nekem aztán mondhatják, de apa agyérgörcsöt kapott. Remélem nincs nagy baja.
ja igen. szervízkönyv itt: http://er5.atw.hu/letoltesek/K...
illetve ha nem voltam elég egyértelmű: nekem volt ilyen gondom, ugyanígy nyomta ki a vizet, és a bekarikázott gyűrű volt a hibás. Persze lehet nálad egy másik tömítés szállt el. (De az is tuti ott valahol a szelepfedél fölött, vagy a műanyag csöveken amik bemennek a hengerbe) Szedjétek le a tankot és úgy járassátok és akkor kiderül hol nyomja ki.
Majd adatlapot tölts ki
pontosan ahogy japu mondja. Az a 2 lyuk arra való hogy ha valami kerül a gyertyafuratokba akkor ott ki tudjon folyni. Az egy dolog hogy olajat cseréltetek, de azt néztétek hogy maradt -e benne elég víz? Mert a hűtővizet nyomta ki az tuti. Ja a vízszintet a beöntőn nézzétek a tank alatt, és ne a kiegyenlítő tartályban.
A hiba meg 99%-ban egy elöregedett O gyűrű, ami a vízbeontő kupaknál van és azt tömíti a mellette lévő műanyag csővel ha jól emlékszem. (nálam ez volt) A vizet pedig alapjáraton nem nyomja ki, csak terhelés alatt (ment közben ha húzod neki)
Rakok be képet is
Egy hete vettem egy 12 éves Er5-öst. Azóta már mentem vele vagy 500 km-ert, nem volt vele semmi baj. Aztán egyik nap már hazafelé tartottam, amikor visszaváltás után, újra gyorsítottam és kopogó hangot hallottam, minden egyes sebességben, de jól gyorsult és érezni sem éreztem semmi különöset. Aztán lenéztem a blokkra és láttam, hogy kihányta a hűtővizet és tiszta trütyi minden. Itthon apa átnézte, alapjáraton szépen járt, pöcre indult. Azóta kicserélte rajta az olaj és légszűrőt, az önindító is fel lett újítva, minden átnézett, tökéletesen járt, bár próba úton még nem volt. És ma mikor megint járatuk felfedeztük rajta ezt a kis lyukat (mellékelem a képet), mind a két oldalon van egy ilyen lyuk a bordák között, de csak a bal oldalinál folyik a víz kifelé. Apa nem meri betömíteni, mert fogalmunk sincs róla, hogy mi az, mi célt szolgál. Segítség! Még nem volt nagy motorom, apa meg autószerelő.
Köszi! Réka
Köszönöm!
Megcsináltuk a szervizkönyv szerinti ellenőrzéseket (generátor, fesz-szabályzó) stb. nem részletezem.
Ami a lényeg, hogy a fesz-szabályzó kimenetén 14,2 V töltés van, ami teljesen rendben van. Sehol nincs szakadás, vagy zárlat.
Azt hiszem, megnyugodtam.
figyi én tudok neked ajánlani egy 5*-os szerelőt. Nagyon precíz a csávó, és normális áron dolgozik. Pesten, és Lőrinci-ben elérhető.
Motorszerelés topikban megtalálható, zikkzakk néven.
(nála van az én motorom most)
Hát igen, de félig az volt, mert így meg elkéstem a munkahelyemről.
Drótszamárra kellett pattannom!
Lehet, hogy fesz-szabályzó gond van, lehet, hogy generátor.
Mindenesetre nem hiányzott, szombaton indulni akartunk az asszonnyal egy pár napos csavargásra. Attól félek, el sem jutok addig a probléma megoldásáig. Lehet, hogy szervizbe kellene vinni?
akkor jó szerelést!
enyém most szerelőnél van, szelephézag ellenőrzésen. Ne hanyagoljátok el ti sem!
Egyébként én nem nevezném cserben hagyásnak, mert otthon ált meg a géped. Az lett volna a szopás ha hazafelé indulsz a munkahelyedről és akkor nem indul
Sziasztok!
Ma reggel cserbenhagyott a gép: nem indult. Látszólag akku lemerülés, de sajnos ez nem minden: kiméregettem és megállapítottam az akkumulátor halálát. Töltő áramot nem veszi fel, ellenállás szempontjából teljes szakadás stb.
Na, akkor új akksi: 11.400-ért vettem egy Vartát.
Beszerelem, indul! Akkor mérjük meg, mennyi a töltés.
Na most kámpicsorodtam el: csak 13 Volt.
Holnap folyt. köv. a generátornál. Lehet, hogy előre elkiabáltam, hogy a 12 éves géppel minden ok?
Legutóbb 16.000km-nél volt csere (mert a 12.000-es után egy év alatt nem jött össze hatezer km) ezúttal 10W-40-es Motul került bele, és láss csodát a blokk nem zajos, és az üres is mindíg megvan így 1500km-el a következő csere előtt.
A lényeg, hogy a gyári ajánlású olajok között is lehetséges azért némi különbség.
Ha leveszed az olajszűrőt akkor pontosan 3 liter kell bele. (Ha nem akkor csak 2,8)
Olyan olajat vegyél ami ezeknek megfelelő, és az tökéletes lesz. (nem kell drágának lennie, csak felejen meg ezeknek a kritériumoknak)
a kopogást meg csakis egy jó szerelő tudja megmondani.
üdv
Apa levette a tankot és megnézte folyik-e valahol a víz. Azt mondta, hogy az a baj, ami nálad is volt, csak nem pont az a gyűrű, hanem egy másik ereszti a vizet. Hétfőn intéz hozzá másikat, és akkor elméletileg jó lesz a gép. Remélem tényleg "csak" ennyi a baja, már több, mint egy hete darabokban van és elég rosszul érint, hogy nem tudom használni. Az a kopogó hang mi lehetett, amit írtam korábban? Alapjáraton nem csinálta, csak, amikor mentem vele, minden sebességben fémes kopogást hallottam valahonnan a blokk környékéről.
Köszönöm a tippeket, majd közvetítem apa felé. Mi annyit tettünk, hogy megkérdeztünk pár motorszerelőt és látatlanba annyit mondtak, hogy szerintük a hengerfej tömítés lesz a hibaforrása. Hát nekem aztán mondhatják, de apa agyérgörcsöt kapott. Remélem nincs nagy baja.
illetve ha nem voltam elég egyértelmű: nekem volt ilyen gondom, ugyanígy nyomta ki a vizet, és a bekarikázott gyűrű volt a hibás. Persze lehet nálad egy másik tömítés szállt el. (De az is tuti ott valahol a szelepfedél fölött, vagy a műanyag csöveken amik bemennek a hengerbe) Szedjétek le a tankot és úgy járassátok és akkor kiderül hol nyomja ki.
Majd adatlapot tölts ki
A hiba meg 99%-ban egy elöregedett O gyűrű, ami a vízbeontő kupaknál van és azt tömíti a mellette lévő műanyag csővel ha jól emlékszem. (nálam ez volt) A vizet pedig alapjáraton nem nyomja ki, csak terhelés alatt (ment közben ha húzod neki)
Rakok be képet is
Vízhűtéses a motor, a blokkot és a hengereket gyakorlatilag vízköpeny veszi körül.
Szerintem ott, ahol mutatod, egyáltalán nem lehet lyuk!
Segítsetek már h milyen kipúfogót vegyek ami nem túl drága és jó a hangzása is!
Egy hete vettem egy 12 éves Er5-öst. Azóta már mentem vele vagy 500 km-ert, nem volt vele semmi baj. Aztán egyik nap már hazafelé tartottam, amikor visszaváltás után, újra gyorsítottam és kopogó hangot hallottam, minden egyes sebességben, de jól gyorsult és érezni sem éreztem semmi különöset. Aztán lenéztem a blokkra és láttam, hogy kihányta a hűtővizet és tiszta trütyi minden. Itthon apa átnézte, alapjáraton szépen járt, pöcre indult. Azóta kicserélte rajta az olaj és légszűrőt, az önindító is fel lett újítva, minden átnézett, tökéletesen járt, bár próba úton még nem volt. És ma mikor megint járatuk felfedeztük rajta ezt a kis lyukat (mellékelem a képet), mind a két oldalon van egy ilyen lyuk a bordák között, de csak a bal oldalinál folyik a víz kifelé. Apa nem meri betömíteni, mert fogalmunk sincs róla, hogy mi az, mi célt szolgál. Segítség! Még nem volt nagy motorom, apa meg autószerelő.
Köszi! Réka
Megcsináltuk a szervizkönyv szerinti ellenőrzéseket (generátor, fesz-szabályzó) stb. nem részletezem.
Ami a lényeg, hogy a fesz-szabályzó kimenetén 14,2 V töltés van, ami teljesen rendben van. Sehol nincs szakadás, vagy zárlat.
Azt hiszem, megnyugodtam.
Motorszerelés topikban megtalálható, zikkzakk néven.
(nála van az én motorom most)
Drótszamárra kellett pattannom!
Lehet, hogy fesz-szabályzó gond van, lehet, hogy generátor.
Mindenesetre nem hiányzott, szombaton indulni akartunk az asszonnyal egy pár napos csavargásra. Attól félek, el sem jutok addig a probléma megoldásáig. Lehet, hogy szervizbe kellene vinni?
enyém most szerelőnél van, szelephézag ellenőrzésen. Ne hanyagoljátok el ti sem!
Egyébként én nem nevezném cserben hagyásnak, mert otthon ált meg a géped. Az lett volna a szopás ha hazafelé indulsz a munkahelyedről és akkor nem indul
Ma reggel cserbenhagyott a gép: nem indult. Látszólag akku lemerülés, de sajnos ez nem minden: kiméregettem és megállapítottam az akkumulátor halálát. Töltő áramot nem veszi fel, ellenállás szempontjából teljes szakadás stb.
Na, akkor új akksi: 11.400-ért vettem egy Vartát.
Beszerelem, indul! Akkor mérjük meg, mennyi a töltés.
Na most kámpicsorodtam el: csak 13 Volt.
Holnap folyt. köv. a generátornál. Lehet, hogy előre elkiabáltam, hogy a 12 éves géppel minden ok?
Ha valakinek kell, lenne egy elado karbim ER-5re
Udv.