Ahogy ismerem a magyar bürokráciát, ha az irányelv év végén lép életbe, akkor szerintem (legalábbis nagyon remélem) még 1-2 év átfutási ideje biztos lesz, amíg magyarországon is életbe léptetik ezt a rendelkezést.
Persze az kérdés, hogy ez csak az EU-s jogsikra vonatkozik majd (akkor nincs nagy gond, ugyanis: "Az irányelv hatályba lépését követően a tagállamoknak 26 év áll rendelkezésükre a jelenlegi vezetői engedélyek lecserélésére."), vagy először életbe lép az irányelv, ezzel a 24éves korlátozás, majd csak ezek után kezdik lecserélni a jogsikat??
Mindenesetre én jövő augusztusban kezdhetem el az A-t (A-korlom van), és ha ezzel most beszopatnak, akkor pont az ellenkezőjét fogják elérni (akárcsak szerintem még sok motorossal egyetemben): nagyívben szarok a jogsira, még rendszámot sem fogok feltenni, és soha többet nem állok meg a rendőrnek, vagy átállok endurora (az erdőben úgysem a jogsi a legfontosabb:D)
Akkor most ezek szerint a speed gépesek 95%-ának el kéne adnia a motorját?
Ja, és ezzel diszkrimináltad a női speed-eseket! Nekik legyen mondjuk az ágy szélén Déjvid Hásszelhoff (egy szál tangában)
Vagy Csákk Norrisz.
Akkor nem való neked 600- gyorsasági, ha van barátnőd, akit szeretsz, de közben egy ágy szélén ücsörögve nem tudsz nemet mondani Bódi Szilvinek (ide tetszőlegesen beilleszthető vmi igazán vadító nő neve), ahogy egy szál tangában azt leheli a füledbe, hogy "Ahkarlhak!".
Nem akarlak elszomorítani, de ez eddig is mindegy volt! Lehet akár 50 éve is B jogsid, nem számít a különbözeti szempontjából. Ugyanúgy végig kellett csinálni a teljes procedúrát a korlátlan A-ra.
Az A1 vagy AKorl. számított, annak kellett minimum két éve meglennie. Nekem is A Korl. van.
Egyébként szerintem Magyarországon nincs nagy kultúrája az ilyen tömegtájékoztatásnak a jogszabályváltozásokat illetően, bár nem tudom, Ny-Eu-ban hogy valósul ez meg, de nálunk szinte sehogy. Amit tehet a jogkövető állampolgár (LOL ) hogy időnként elolvassa a Magyar Közlönyt, vagy a hivatalos egyéb közzétételi lapokat, ha szeretné megtudni, mi folyik a jog világában. Vagy olvassa a magyarorszag.hu.-t, ahol fent van a teljes, jelen pillanatban Magyarországon (és az EU területén) hatályos jogtár, a jog minden területével, és jogszabálykeresővel. Én is onnan vettem az infót.
De az biztos, hogy nem fogják az ember szájába rágni, ha valami változás következik be. Sajnos...
No ez elég gáz lesz. Szerintem sokan vannak, akiknek B kat.-ás jogsija van, így akar A-t. Mindegy lesz, hogy akár 10 éve van B, ha A. korl. nincs.
Nos igen, erről tájékoztathattak volna, legalább egy kis hírrel...
Meg a SUZUKI is ugye jogsit ad ingyen új motor vásárlása esetén. Ezt már nem sokáig tehetik meg.
De persze pontos időpontot sehol se adnak meg.
Szerintem mindenki kezdje el a jogsit, aki A-t akar, mert ez nagy szívás lesz.
Még szerencse, hogy én már szerdán vizsgázok forgalomból.
Utánanéztem, és ezt a cikket találtam. Egyelőre nem kell megijedni, állítólag legkorábban év végétől vezethetik be az Unió területén, de nem tartom valószínűnek, hogy az összes tagállamban rögötn hatályos lenne ez a jogszabály... Mindenesetre ha jól értem, előfeltétel lesz a két év kisebb jogsival, aztán minimum 24 éves korhatár (ezt pedig nem lehet elvileg kikerülni, mint eddig a két évvel vagy a 21 éves korral). Ennyi.
Na neeee... ez nem hangzik jól! Remélem a szokásos városi legenda... nekem egy hónap múlva lesz meg két éve az A Korl., és mennék különbözetire. És még csak 20 múltam...
én egyelőre csak annyit hallottam, hogy 24 éves korra emelik az A kategóriához szükséges életkort, és nem veszik figyelembe, ha előtte volt A1, vagy A korlátod. Hogy ebből is mi igaz, azt nem tudom
Amit én szeretnék mondani vagy hozzászólni hogy jó lenne már végre ha az igen nagytudású kpmes és randőrbácsik mondjuk kiadnának valami k*rv* tájékoztatót ,hogy milyen változások fognak történni ebben a fantasztikus Európai Unióban (Mi a szarnak léptünk be semmi nem lett jobb) a motorosok ügyében különösen a 125/50 es gépekkel mert ugye nem mondják de mégis van (Úgy mint Olaszországban a maffia tudják de nem mondják...) éa mi majd akkor a gépeinket beboríthatjuk az árokba mert ugye ezeket majd nem lehet rendszámozni.
Na aki tud valami változást konkrétat jelezze mert ez szerintem nem csak engem hanem másokat is izgat főleg azt aki most akar venni egy jó kis rs-t vagy mitot.
öszintén: leginkább pénzkérdés lesz. Ha minden bejön, és annyira fitt leszek anyagilag a vásárlás idejére, hogy 500 000 drága magyar HUF-al többet ki tudok adni a Yamakkáért, akkor Yamakka (ha úgy is megy, mint ahogyan kinéz). De a kiadásaimat mindenképpen növelni fogja egy vezetéstechnikai tanfolyam (+150-200e HUF) - mivel úgy gondolom, hogy egy új motort megtisztelek azzal, hogy kineveltetem magamból a fakéz-faláb-fabatka szindrómát.
Ha motormárkárol van szó nem kell minket mindig komolyan venni.
Csak, ha a Yamahákat dícsérik
Egyébként egyetértek azzal, hogy a kinézett mtípusok közöl egyik sem roszz, műszakilag, sem túl nahy az eltérés.
Lehetőség szerint ki kell próbálni, és amelyiknél a leghangosabban dobog a szíved, azt kell választani!
Persze az kérdés, hogy ez csak az EU-s jogsikra vonatkozik majd (akkor nincs nagy gond, ugyanis: "Az irányelv hatályba lépését követően a tagállamoknak 26 év áll rendelkezésükre a jelenlegi vezetői engedélyek lecserélésére."), vagy először életbe lép az irányelv, ezzel a 24éves korlátozás, majd csak ezek után kezdik lecserélni a jogsikat??
Mindenesetre én jövő augusztusban kezdhetem el az A-t (A-korlom van), és ha ezzel most beszopatnak, akkor pont az ellenkezőjét fogják elérni (akárcsak szerintem még sok motorossal egyetemben): nagyívben szarok a jogsira, még rendszámot sem fogok feltenni, és soha többet nem állok meg a rendőrnek, vagy átállok endurora (az erdőben úgysem a jogsi a legfontosabb:D)
"motorozni,csak szépen,gyorsan ,mint villám megy az égen ,úgy érdemes"(ilyesmi )
"ne menj lassan"( )
"nyisd ki a benzincsapot indulás elött"( )
Írjatok má egyet légyszi!!!
Ja, és ezzel diszkrimináltad a női speed-eseket! Nekik legyen mondjuk az ágy szélén Déjvid Hásszelhoff (egy szál tangában)
Vagy Csákk Norrisz.
nos? :)
Ti mit gondoltok erről? (remélem azt, amit én )
Nem akarlak elszomorítani, de ez eddig is mindegy volt! Lehet akár 50 éve is B jogsid, nem számít a különbözeti szempontjából. Ugyanúgy végig kellett csinálni a teljes procedúrát a korlátlan A-ra.
Az A1 vagy AKorl. számított, annak kellett minimum két éve meglennie. Nekem is A Korl. van.
Egyébként szerintem Magyarországon nincs nagy kultúrája az ilyen tömegtájékoztatásnak a jogszabályváltozásokat illetően, bár nem tudom, Ny-Eu-ban hogy valósul ez meg, de nálunk szinte sehogy. Amit tehet a jogkövető állampolgár (LOL ) hogy időnként elolvassa a Magyar Közlönyt, vagy a hivatalos egyéb közzétételi lapokat, ha szeretné megtudni, mi folyik a jog világában. Vagy olvassa a magyarorszag.hu.-t, ahol fent van a teljes, jelen pillanatban Magyarországon (és az EU területén) hatályos jogtár, a jog minden területével, és jogszabálykeresővel. Én is onnan vettem az infót.
De az biztos, hogy nem fogják az ember szájába rágni, ha valami változás következik be. Sajnos...
Amit híres motoros mondott , vagy valami!
Előre is kösz!
Nos igen, erről tájékoztathattak volna, legalább egy kis hírrel...
Meg a SUZUKI is ugye jogsit ad ingyen új motor vásárlása esetén. Ezt már nem sokáig tehetik meg.
De persze pontos időpontot sehol se adnak meg.
Szerintem mindenki kezdje el a jogsit, aki A-t akar, mert ez nagy szívás lesz.
Még szerencse, hogy én már szerdán vizsgázok forgalomból.
Amit én szeretnék mondani vagy hozzászólni hogy jó lenne már végre ha az igen nagytudású kpmes és randőrbácsik mondjuk kiadnának valami k*rv* tájékoztatót ,hogy milyen változások fognak történni ebben a fantasztikus Európai Unióban (Mi a szarnak léptünk be semmi nem lett jobb) a motorosok ügyében különösen a 125/50 es gépekkel mert ugye nem mondják de mégis van (Úgy mint Olaszországban a maffia tudják de nem mondják...) éa mi majd akkor a gépeinket beboríthatjuk az árokba mert ugye ezeket majd nem lehet rendszámozni.
Na aki tud valami változást konkrétat jelezze mert ez szerintem nem csak engem hanem másokat is izgat főleg azt aki most akar venni egy jó kis rs-t vagy mitot.
HI!
Motochrisnek válaszoltam, a csirkés utalásokkal.
Ha motormárkárol van szó nem kell minket mindig komolyan venni.
Csak, ha a Yamahákat dícsérik
Egyébként egyetértek azzal, hogy a kinézett mtípusok közöl egyik sem roszz, műszakilag, sem túl nahy az eltérés.
Lehetőség szerint ki kell próbálni, és amelyiknél a leghangosabban dobog a szíved, azt kell választani!
vagy időközben szárnyra kapott a bányagép?
(bocs a Fézerre tett megjegyzésemért, de a lengőkar tényleg nem tetszik. Amúgy korrekt gép )
Csipogsz itt zöldségeket.