Nincs meg valakinek a Motorcsodák c. könyv?? Abban tudom hogy van egy kis Cagiva történelem, ami érdekelne. Ha esetleg betudná nekem szkennelni azt a pár oldalt, nagyon hálás tudnék neki lenni. Vagy bármilyen más könyvből.. előre is köszi kollegák :)
Igen motoroztam Husky. Mit gúnyolódsz? Annak ellenére, hogy megrögzött speedes vagyok, szerintem érthetően leírtam a különbséget. Egyébként ha már így élcelődsz nem tudom, hogy a Honda CR 250, a CRF 450 és a Suzuki RM 125 jó lesz- e krossz referenciának, ezenkívül a KTM LC4 és a Suzuki DR-Z 400 S megfelel-e enduro referenciának, de ha te annyira fa..án tudod a frankót, akkor miért nem írtad be korábban?
Ja, és a fenti motorokkal elég sokat mentem, nem csak egyszer és nem a szomszéd adta oda egy finom körre.
A három sornyi kérdőjel helyett pedig megírhattad volna, hogy akkor mi a precíz szakmai definíciója a krossz és enduro gépeknek, ha te sokkal jobban tudod.
Neharagugy de valaha motoroztál már versenyenduróval.....vagy egy cross-al
??????????????????????????????????????????????????? ???????????????????
???????????????????????????????????????? ??????????????????????????????
Előre szólok ki lehet röhögni!
1000-es (2004-2005 közöttiek) sportmotort készülök venni amivel nem is lenne gond csak van egy nem szokványos szempont ez pedig a hátsó ülés........ mármint az hogy melyik lenne a kényelmesebb a mai motorok hátsó ülései közül.
Mondom előre nem túrázni akarok ám barátnőmet is szeretnémelvinni néha és ezért fontos lenne.
Van tapasztalatotok ezen a téren?
Cross: alapból versenyre készül. Nincs rendszáma, lámpája, visszapillantó tükre és forgalmi engedélye sem. Keményebb hangolású a futóműve és nagyon könnyű építésű. A versenyeken mennek körbe-körbe a sárban, zárt pályán és viszonylag rövid távot tesznek meg. A cross gépeken mindig bütykös gumi van.
Enduro: közúti forgalomban is részt vehet, mert van rajta lámpa, tükör, index, rendszám. Nehezebb építésű, puhább futóművel készül mint a cross, kényelmesebb. Van túra- és verseny enduro változata. A túra az mindig nagy darab, nagy motorral, jó nehéz és főleg kirándulásra való és aszfalton, ill. nem túl nehéz terepen is használható. (Suzuki DL 1000 V-Strom, Honda Varadero)
A verseny enduro könnyebb mint a túra, de nem olyan könnyű mint a cross gép és ez enduroversenyekre lett kitalálva, de azért mehetsz vele közúton is. Enduron általában nem bütykös a gumi, hanem olyan, aminek sűrű a mintázata és emiatt aszfalton és könnyebb terepen is használható.
azt mondják jó a láncspréjük ja... de a fulll szintetikus 2T motorolajuk is több 6000ft, ez is elárul valamit. aon kívül h drága:)
egyébként híres cég is
Na akkor én is hozzászólnék a témához. Fritz750-el teljesen egyetértek,én is így motorozom a vásoban.
Kiss4you: azzal az előzéssel amit lertál semmi baj nem volt,mert neked van igazad. DE! akkor van elsőbbséged,ha ezt meg is adják.....Arra nem gondoltál,hogy biztos van olyan még rajtad kívül a sorban aki meg szeretné előzni azt a kocsit? És ilyenkor jön az,hogy nem számítanak a motorosokra. Szóval,ha kicsit előregondolsz elkerülhető lett volna a dolog.
Miért? Az jó? A Szlovákoknál Esztergomnál átmenve, Párkányban asszem 2000 Ft-nyi korona azu ára a CASTROL-nak meg a MOTUL is olyan 1500-2000 Ft asszem.......
Olvasgattam itt a konfliktusokat a 2 oldal között. Én járok motorral és kocsival is. Az tény, hogy kocsiban én se vagyok topon. Szól a rádió, odafigyelek. De átlátom a sort is előttem.
Viszont: a motoron csakis figyelni szabad. Főleg 2 személlyel. Utóbbinál max 70 városban. Ha én meghalok, OK, hibáztam, DE a feleségem nem ölöm meg egy kis mókáért, vagánykodásért, 2-3 percért(Miskolc, kisebb dugók Pesthez képest). Beleőrülnék...
A mondanivalóm: aki motorra ül, annak 200%-ban figyelnie kell, 10 %ban élvezni a motorozást (120-nál egy pocok is felborít). Nekünk nincs padlógáz városban, nincs bámészkodás, úgy kell mennünk, mintha 10 évesek vezetnék az autókat.
A seggfej sofőrök? Köztünk is vannak. Itt is van (jó)pár olyan vidi, aminek szereplőjét kardélre hánynám. A taktikám: leszarom őket. Ha a seggembe bujik, lehúzódok, ha kell megállok cigizni. Tudom hogy jobb vagyok, ő is tudja, egyszerűen gyűlöl, mert az álmaim szerint élek, nem félek uralni X LE-t, nem hajlok meg semmi előtt. Én bevállaltam havi 30-at a mociért 5 évre + 7 az életbiztosítás.Szívből lenézem őket. Szánalmasak.
DDDDDDEEEEEEEE: Tiszelet a kivételnek, akik szeretnek minket és vigyáznak ránk. Mert ha mind 10 éves lenne, a motorjaink le lennének fojtva, vagy nem is lehetne forgalomba helyezni, mert túl veszélyesek lennének.(pl: quad-ok) Már mentette meg az életem autós egy nagyobb fékkel vagy akár csak egy pici kormányzással. Kiét nem?????
De ez az én véleményem. Meg is kövezhettek, én majd megállok cigizni.
A hétvégén mind a két napon kerültem egyet, és sajnos mindkétszer szinte életveszélyes helyzetbe hoztak az autósok.
1, Szentendrei úton tötyörgünk befelé (az út minősíthetetlen állapotú 15-20cm-es aszfalthegyek keresztben) haladok a középső sávban középen, hátul a 12 éves fiam, másfél autónyi hely előttem, hogy meg tudjak állni, ha kell, jobbról egy Seat a külső sávban haladó autó és közöttem, tőlem kb. 30cm-re jobbról beelőz/bevág és befékez az előttem hagyott helyre.
2, 2A befelé a gödi kihajtó előtt, kocsisor egy óvatosan lassú autóst üldöz, a szembejövők miatt előzni nem lehet. Mikor elfogy a szembejövő forgalom, elkezdem előzni a sort szétnéz/index minden. Előzőm a sort amikor egy VW fogja magát index és kivág elém/mellém, teljesen kihúzódtam a baloldal szélére. Szerencsére volt olyan lendületem, hogy lehagytam őt és a kocsisort is. Utána beugrottam a Shell kúthoz egy kicsit pihenni, hogy az adrenalin helyreálljon.
Vigyázzatok magatokra, figyeljetek mások (autósok) helyett is!!
Nem vettem láncsprayt de ma apró karbantartásokat seretnék csinálni a mocin.. be lehet zsírozni vagy olajzoni a láncot?
tudom hüye kérdése, de inkább megkéredzem mint h baromságot csináljak
Hát az igazság hogy én is osztom az elhangzottakat. Én is inkább megállok és nem küzdők. De sajna volt példa hogy ez a győzelem is kevés volt az emberkének . Megállt és nekem jött. (nem volt jó 5let a részéről)
Ez a gyerek az a fajta, aki még büszke is arra, hogy mennyire hülye, és tök mind1, hogy mit teszel, akkor is hülye marad. Ha nem csinálok semmit, akkor is baszakodni fog, mert elégedett lessz magával, hogy megszivatta a motorost, aki utána nem mert még tovább közlekedni se, mert ő annyira ügyes volt a kocsijával, és ő a keménygyerek...
Az apja meg szerintem egy öltönyös aktafasz, aki szökőévente félszer se vágta nyakon a fiát, csak vett neki egy kocsit, mert úgy gondolta, hogy ezzel jobb ember lett.
De elismerem, hogy nem érdemes megszivatni a másikat! Csak ez a köcsög még ki is szállt hogy ordítozzon velem, amiért rádudáltam, és még a motoromba is belerúgott!
Egyrészt örüljetek, hogy motorral mehettek a városban. Nekeem a héten volt szerencsém átmenni az az egész városon motorra, majd két nappal később autóval.
Nekem is nőtt a vérnyomásom, mikor a kocsival araszoltam uott ahol előtte két nappal motorral cikáztam, haladtam motorral.
Az autósokról motoros szemmel:
Először a kamionosokról: kellemes meglepetés volt, hogy minden második kamion félrehúzódott a sávjában mikor észrevett .
Autósok: Többség nem segít, de nem is tart be. Viszont én is találkoztam olyan kocsival, aki úgy tünt direkt húzódott az elválasztósávra, nehogy elférjek, de olyannal is találkoztam aki amokor észrevett, helyet csinált. No, azt hiszem a reagálást itt nem szabad elfelejteni, azaz vmilyen formában meg kell köszönni. Ők fognak legközelebb is elengedni tégeg, vagy mást.
Azt még megtudná mondani valaki, hogy 125-ösre hány éves korban lehe letenni a joksit?
Fontos lenne! Ha lehet még ma!!!
Előre is kösz!!!