Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem van ott allitasi lehetoseg, csak 60 mm a bovden vegetol vissza, ahogy be van fuzve abba C-be hajlitott lemezbe...szerintem.
Nem igen alkalmas ez a felulet kuplungolas, valtas elmeleti, gyakorlat oktatasara...
A föbb kifejezesek amiket illik megismerni, hogy a valto a valtaskor terhelesmentes legyen. Ezt lehet kuplungolassal, vagy minimalisan a gazzal -fordulattal valo manipulalassal elerni, ilyenkor kihasznaljuk a valtomechanika rugos elemeinek tulajdonsagait, ès feszitjuk egy picit a valtokart, mikor azon nincs terheles, akkor atugrik a kivant fokzatba.

Nyilvan a bovden ès a teljes huzomechanika kepes deformalodni, hötagulni. Elvileg rugalmas deformaciorol lehet szo, de ha farad az anyag, lehet maradando alakvaltozasrol is beszelni, de ezt utana nem sokkal szakadas koveti. Kuplung lamellak is kopnak nyilvan ezert az allitasi lehetoseg. Mert 0,1mm kopas minden lamellan adhat akar 1mm is osszesen, mely a kiemelo mechanika kararanyai altal akar fel lehet erositve a tobbszorosere is a kuplungkarnal mar.
Legjobb tudomásom szerint, ha a kuplung kopik, akkor csökken a bowden holtjátéka, tehát az kilőve.
Én a helyedben átnézném nem-e foszlott már valahol szét a bovden, mert, akkor lehet nagy a "nyúlása". Ha ez a helyzet, akkor mielőbb cseréld, mert előbb utóbb el fog szakadni.
Ha nincs rajta sérülés, akkor passz :D
Szia!
Valóban nem értek hozzá, de szeretnék okosodni ;)
Sajnos a bowden másik felén nincs állítási lehetőség, ahogy a képen is látszik :( Általánosságban kérdezném, hogy azért kell állítani, feszíteni a bowdenen, mert maga a bowden nyúlik? Vagy a kuplung kopik? Vagy mindkettő?
A fakéz-faláb kombóról már hallottam... Nyilván mindenki azt gondolja magáról, hogy jól csinálja :P Körbe lehet írni valahogy, hogy hogyan is kellene profin kezelni a kuplungot és a váltót? Vagy erre csak egyszerűen az a válasz, hogy érezni kell... Mert akkor úgy gondolom, hogy érzem :P bár gyanítom, hogy ezzel a falábúak is így vannak :D
1. A bovden masik felen van durva allitasi lehetoseg, ha fent mar nem lehet allitani.
2. Fent hidegen legyen meg a 1-2 mm holtjatek. Gondolom kepben vagy hol kell merni.
3. Ne foglalkozz hol fog a kuplung. Ha nezebb lennel vagy emelkedon indulsz meg kintebb van, abszolut nem relevans.
4. Ha recseg a valtod, akkor vagy nincs erzeked hozza, de mondjuk ezt most zarjuk ki...vagy el vannak a lamellak vetemedve, vagy be van a killing kosar vagy az agy verodve, ilyenkor nem tehermentesul a valto rendesen...
Ezek nem annyira futasteljesitmeny fuggo dolgok, fakezzel, falabbal gyorsan szet lehet rugni.
Ha a lancot meg spray-vel apolod, akkor az meg mar az elete vegefele jar, lehet szakasosan van megkopva, szorulnak a szemek, rozsdas barna lè van az o- gyurukon...
Azonban kerdesed naivsago okan inkabb mutasd meg valakinek, akinek melyebb ismeretei vannak ilyen teren.
Sziasztok!

Kíváncsi vagyok a véleményetekre, a kuplungommal kapcsolatban. Egy Yamaha FZ6S-ről van szó, 27e km-el. Csináltam három képet, bár minőségre nem a legjobbak. Úgy érzem, hogy nagyon a végén fog a kuplung, a bowden feszítő pedig szinte teljesen ki van tekerve, hogy ne legyen túl nagy a holtjáték.
1. kép: holtjáték
2. kép: teljesen behúzott kuplungkar
3. kép: nagyjából itt fog a kuplung, indulna a gép

Elkopott volna a kuplung, hogy ennyire a végén fog? Megnyúlt a bowden, hogy ennyire meg kel feszíteni? Vagy netán a kettő együtt?
Visszaváltásoknál mintha kicsit ropogna a váltó a lábam alatt, bár azt nézegettem, hogy lassan kéne kicsit feszíteni a láncon...

Kíváncsian várom a véleményeket, de csodálkoznék ha 27e km alatt elkopott volna a kuplung :O

Kössz
Sziasztok! Motorápolási tippet kérnék! Most vettem egy R6 rj05-öt, az előző gazdáinak sikerült karcmentesen tartani. Milyen mosási tippet ajánlotok, hogy mindig szép és foltmentes maradjon?
Sziasztok!

Valaki tud információt a Pécsen levő motorkereskedésről ami a közraktár u. 16. szám alatt található.Mennyire megbízhatóak?Ezt a motort szeretném megnézni Honda cbf 600 esetleg tud benne valaki segíteni nekem szemrevételezni megéri e elmenni érte?Pécs nekem kicsit messze van...

Hálás köszönet információért, segítségért.

Roli
üdv! a gyújtás kapcsolód haldoklik. a fő áramkörnek ad feszültséget, de a gyújtás elektronika nem kap feszültséget. a gyújtáskapcsolót leszereled és szétszeded. kijavítod a hibát, vagy veszel egy bontottat és átteszed a zárbetétet a sajátodból. kb 1 órás művelet.
Én 5 évig használtam GSR-t. Városi rohangálásra uúgy mint túrázásra 2 személlyel - 3 dobozzal. kb 35e km-t gyűrtünk együtt hibátlanul. Soha semmi baja nem volt, igaz becsülettel karban tartottam. Az esetek 98%-ában mindenhova elég. A 2% a két személy 3 doboz hegynek fölfelé
Ha a kényelem az elsődleges, sztem egy fz6 túrásabb, a lábpozíció jobb, de a gsr sztem sokkal mokányabb... Egyedül a szerpentinen kanyarogni nagyon jó a kis méret, rövid tengelytáv miatt, komolyabb motorokat is meg lehet csapni vele . 8000rpm felett pedig egy igazi méregzsák
Sziasztok!

Lehet nem jó helyre írok, de hátha...
Egy olyan problémám van, hogy szeretnék egy 600ccm kb. 10 év körüli kanyarvadász Naked motort utcai használatra, de nem tudok választani sajnos. A kinézett típusokat most nem írnám le mert kíváncsi vagyok, hogy miket ajánlottok...A lóerők száma annyira nem fontos, inkább a jó futómű, jól adagolható gáz/fék és a kényelmes üléspozíció(itt akár 2 személynek is) a fő szempont.
Igazából egy GSR 600-zal szemezgetek..(tudom ez nem felel meg teljesen a kitételeimnek...ennyit az elveimről, hogy nem írok típust xD)
Sziasztok, valaki meg tudná nekem mondani a Dellorto 32es vhsa-nak az úszó szintjét hogy mekkora az eredeti méret ? előre is köszönöm.
Szia Sanyi,
A TLJanó oda jár. TL fórum...
Szlovákiában ingyenes a sztráda a motoroknak. Ennyit tudok segíteni.
Érdeklődnék, hogy a Győri műszaki egyetemen van-e valakinek ismerőse?
Sziasztok!
Megnézzük a Brno-i futamot, és az érdekelne -tapasztalatok alapján- hogy merre célszerű mennem, fizetősek e arra a sztrádák -nyilván- és hogy azt ott menet közben hol tudom megtenni. vagy bármi egyéb dolog, ami fontos lehet ezzel kapcsolatban.. !
A segítő válaszokat előre köszönöm
Jól mondod
Pénz.koton,pisztoly.(jobb ha van és nem kell mintha nincs amikor kéne!)
az a lényeg, hogy pénz és koton mindig legyen nálad
Ahogy mondani szokták reméld a legjobbat készülj a legrosszabra
Lehet az van amire INI utalt, a mozgatás megszüntette a hibát.
Nem hiszem, gyári rajta minden .
Aku feszültség 12,8 volt jól teker.
Lehet már azokat is Kínából veszik?
lehet elég volt a dugókat szét-össze nyomni
sajna a mai csatlakozók közel sem olyanok mint 20 éve voltak
20+éves gépeken még mindig réz színű a réz, a mostaniak meg már hol zöldek hol feketék pár év alatt.... sokszor még a vízállók is
Az akku-körül lenne a gond ha generátorról már nincs a jelenség..
Az átmozgatás használt ! Egy bizonytalan kontakt megjavult.