a magyar hülye ! az is aki ott fettreng, és próbál provokációt kiküzdeni, a másik meg azért mert eccerűen berángatná a barmát egy stúdióba és hagyná hogy elmondaná a bánatát, utána meg kibaszná mint macskát szarni !
2006-ban is oda állítottam volna kamera elé és mondja kapsz 10 percet míg elmondod a keserved ! sipka sál ! ezek mind csak színjátékot produkálnak, érdemben semmit nem tudnak kiküzdeni. nem vagyok rendszer párti, de most kurva nehéz meggyőzni a TÖMEGET hogy forduljon a szélirány.
pont most segítettem egy opel c veki-hez főtengelyt keríteni, vidéken javítják, azt mondta a szerelő hogy már elege van belőle, össze hányja és viheti a gazda, na arra az meg azt mondta hogy akkor kereskedés és eladja, kérdem akkor mivel fog közlekedni ? áááá már intézik a hitelt egy 08-as autóra ! kb 11év és nem nőtt be az emberek feje lágya, vagy nem lettek földön futók, de szentül hiszik hogy itt minden rendben, igaz hogy egy politikus elböffenti magát akár 50 ft-is esik az üzemanyag ára, mi lesz ha más böffen és megint tripla törlesztők jönnek ?
igen hisz egyszer volt 10-ed vagy husz-ad , de most van személyi jöv adó, forg adó, teljest adó, garázs adó, kamarai adó, biztosítási adó, meg is mondtam a dekoros hölgynek hogy ennyi adó után már nappal is kivilágított sugárutaknak kellene lenni, ehelyett esetleg makadám utak ha vannak. elvonások vannak aminek örökre nyoma vész !
felfogtuk, csak ne terjesztenék azt hogy ŐK mindenkiért dolgoznak. már elegem van azt hallgatni hogy nincs embör dolgozni, hiányoznak a dolgozók. nos, a büdös faszt ! hirdesd meg az állást nettó 250 ért és hesegetni kell majd a dolgozót. 105-ért 3 műszakban, + oda lökött némi pótlékért nem fognak tolongani, ne azt mondják hogy meg lehet élni annyiból, cseréljenek és ők éljenek meg annyiból. még van 3 év kemény szívás annak aki itt akarja folytatni a pályafutását, a felső 10% és a középréteg kb +30 % -őt nem fogja érdekelni merről fúj a szél, a többi meg kit érdekel, éljen úgy amiből akar vagy meg tud. jót nevettem mikor híresztelték hogy be hívható leszek katonának ahogy ki osztanák a stukit és a lőszert az összes vállapost küldeném előre az égi mezőkre, dehogy harcolnék idióta barmokkal ! tök felesleges ez a komédia pöstön is, meg bárhol az országban, ha olyan túlórára akarnak rávenni és még okos is vagy, felmondasz a rákba és keresel más melót, ha buta vagy és tele szívtad magad fasz "jó még belefér " hitelekkel akkor jobb ha beköltözöl családostul a gyárba mint a kínai kőfeldolgozókba és ott éled le az életed.
Az oroszokból nem sok okosságot nézek ki. A dugó tetjén két egyforma, döntött kör alakú besüllyesztás volt, a döntés szöge egyezett a szelepek dölésszögével. De ezzel is csak azért találkoztam, mert még a ladás idöszakban magamnak javitottam mindent, még a motorgenerált is. No meg volt egy másik csoda, az a GAZella nevű remekmű amit szintén csukott szemmel szereltem, de aztán a szerszám és magasabb tudás igény miatt már csak kereket cserélek :)
Ott sem az volt az oka.
Nem terveznek egy motort sem úgy, hogy szempont az, mi lesz ha elszakad, átugrik, megnyúlik a vezérműtengely meghajtás.
Valami úgy sikerül(t) valami nem.
Régi swift 1.3, másik szíj felpattint és go tovább.....
Elég hosszú, de röviden megpróbálom.
Más a dízel és más a benzines égéstér. Dízelnél könnyebb is megoldani a függőleges szelepeket, mert ott a dugattyúban van üreg. Bár ott is van kimarás a szeleptányéroknak.
Szóval a benzines égéstér megpróbál egyre jobban fél gömb alakú lenni, ezért a szelepek szöget zárnak be a függőleges síkkal. Vagyis ugye szelepnyitáskor a szeleptányér mélyebbre megy. Viszont a motorok hengereinek a szívó/feltöltő ütemét a kipufogást egyre finomabbra hangolják. Ezért már magasan jár a dugattyú és még a szelep részben nyitva van.
Ráadásul a változó szelepvezérléssel (és egyre inkább mindkét vezérműtengelyen) ezt menet közben még jobban el lehet tolni, tehát már nem is fix. Vagyis szükség van a "zsebekre", hogy ne akadjon össze a motor működés közben.
Szóval szíj/lánc szakadás esetén összekócolódik.
A régi motoroknál nem volt ez ennyire kihegyezve, finomra hangolva.
Egy régi motor vezérlés kördiagramja Móricka rajz egy mostani változó szelepvezérlésű (főleg h a mindkét tengelyen van) motor diagramjához képest.
az a lényeg szar volt a motor, és ha szar a motor akkor nem tekeri be a betétet kézifék üzemmódban vagy valami ilyesmi
és nem mindenki tudja megcsinálni otthon....annak meg fizetni kell
szóval nem a laptopos visszatekerés volt a legnagyobb költség
Mert: