Mi a célod egy 29 éves sportmotorral? Azok kb. 5 év alatt műszakilag elavulnak (magyarul lesz helyettük újabb, nagyobb teljesítményű és jobban vezethető).
Drága sport / hobbieszköz nem muzeális darab...
"Valamivel könnyebb, de sokkal merevebb mint az acél." Gondolom azért van az a sok pillekönnyű 2-3 mm falvastagságú Alu-váz??! Orrba szájba! Ha már ilyen kiszabottul bevált!
a merevség nagy előnye az alunak, ellenben az alu nem képes a feszültségekkel mit kezdeni, tehát törik
emiatt buzi vastag elemekkel terveznek
a cromo váz rugalmasabb, nem törik súlyban se sokkal több mint az alu mert lényegesebben vékonyabb is bír annyit mint a vastagabb alu
pl biciklivázaknál nincs túl nagy különbség az alu és a cromo között, motoroknál nem tudom azokat annyira nem ismerem
bicikliknél nem ritka az alu váztörés, bár azért itt a sportmotoron is olvastam váztörött motorról
Gondolom a súlycsökkentés volt a céljuk, nyertek is vele vagy másfél vagy jó esetben két kg-ot, ettől aztán majd össze szerték magukat örömükben! Viszont könnyebben hajlik-törik, de a garancia időt ha kibírja akkor már nyert ügy a dolog!
Ráadásúl a történethez hozzá tartozik hogy egy cbr alu vázáról van szó.
Nem tudom ez javít vagy ront e a helyzeten.
De úgygondolom ilyen esetben az aluvázban még több a hibalehetőség mint egy acélvázban.
"a nyaktörött váz szakszerű javításáról van-e műbizonylat, röntgenfelvétel! Attól hogy "szépen" van megheftelve, még nyugodtan lehet életveszélyes... "ugyanis nem mindegy milyen acéllal hegeszették elegendő volt-e az áramerősség a teljes beolvadáshoz, majd ultrahanggal és röntgennel megnézték-e utána , hogy minden rendben van! Mert az, hogy valaki megheftelte, majd, hogy "szép" legyen leflexelte és utána 120-nál leválik az elsó kerék a kormánnyal villával, szemben a közeledő billencs teherautóval , amin van 15 tonna sóder??!!De Te tudod döntsd el magad!
Ez szerkezetileg olyan mértékűen sérült (kormányberendezés) a korábbi balesetben, hogy a kárfelvételt végző biztosítónak hivatalból ki kellett volna vonatnia a forgalomból.
Látható nagy gond nem volt vele, de a csapágyház ovális lett alúl felűl.
Állítólag ezt felheggesztették, majd ujrafúrták.
Kérdés hogy hogy sikerűlt, és ahogy mondtad nem keletkeztek e repedések máshol??
Nem tudom. Csak ha vesz egy ilyen motort az ember és mégsem jó, nincs az hogy mindegy kicserélem az adott alkatrészt. De persze nem kell ilyet venni és nincs ilyen gond.
De kockázat nélkűl nincs rizikó.
Szerencsére nem az én motorom lesz.
Na, meg hogy a nyaktörött váz szakszerű javításáról van-e műbizonylat, röntgenfelvétel! Attól hogy "szépen" van megheftelve, még nyugodtan lehet életveszélyes...
Drága sport / hobbieszköz nem muzeális darab...
emiatt buzi vastag elemekkel terveznek
a cromo váz rugalmasabb, nem törik súlyban se sokkal több mint az alu mert lényegesebben vékonyabb is bír annyit mint a vastagabb alu
pl biciklivázaknál nincs túl nagy különbség az alu és a cromo között, motoroknál nem tudom azokat annyira nem ismerem
bicikliknél nem ritka az alu váztörés, bár azért itt a sportmotoron is olvastam váztörött motorról
Bújj ki a szatyorból....
Holta napjáig kellene verni aki kitalálta
Sérülten meg kb orosz rulett 3 golyóval
Nem tudom ez javít vagy ront e a helyzeten.
De úgygondolom ilyen esetben az aluvázban még több a hibalehetőség mint egy acélvázban.
Ez szerkezetileg olyan mértékűen sérült (kormányberendezés) a korábbi balesetben, hogy a kárfelvételt végző biztosítónak hivatalból ki kellett volna vonatnia a forgalomból.
Állítólag ezt felheggesztették, majd ujrafúrták.
Kérdés hogy hogy sikerűlt, és ahogy mondtad nem keletkeztek e repedések máshol??
De kockázat nélkűl nincs rizikó.
Szerencsére nem az én motorom lesz.