Ez nem trakira való általában, hanem kombájnra, szőlő betakarító gépre stb. A trakira jó a natúr rendszám vagy a "piros betűs" azaz lassú jármű rendszám.
Az "M" betűset hívják "zöld rendszámnak", népnyelven, mivel fehér alapon zöld karaktereket tartalmaz. Ez olyan mint a "kijelölt gyalogos-átkelőhely" = "Zebra"
írjatok egy értékesítési papírt
azon rajta van dátummal hogy mikor vette át tőled a motort
nekem így vették meg az autót is motort is
ki lett töltve egy adásvételi az eladó adataival aztán amikor elment akkor küldték postán
mondjuk így fizetsz addig mindent amíg át nem írják
Vonasd ki te a forgalomból, -ilyenkor ugye nem vehet részt a forgalomban- és írj egy papírt a továbbadóval, hogy ...dátummal átadod a motort továbbértékesítés céljából, a motorral kapcsolatos minden felelősség a továbbadót terheli, te megtiltod, hogy részt vegyenek a forgalomban...hivatalosan nem is lehetne.
Az a gond, hogy a vevő nem akarja átíratni a motort a nevére (amit meg is értek) mivel tovább fogja majd értékesíteni, viszont ha ideiglenesen kivonatom a forgalomból, és történik a motorral valami (balesetet okoznak vele, stb) addig amíg az illető el nem adja hivatalosan másnak, akkor én leszek a felelős, hiszen a forgalmiban még az én nevem szerepel mint tulaj...
Gondold végig amit kérdeztél..... ugye elég hülyeség.
Olyan nincs, hogy nincs tulajdonosa valaminek.
Nem lehet úgy kivonni a forgalomból.
Vagy a régi tulajnak kell kivonni vagy az új tulajnak. Ennyi.
Csere esetén is adás-vételit kell írni, az pedig hozza a vele kapcsolatos dolgokat. annyi, hogy ha kivont állapotban cserél gazdát, akkor az átíráskor talán nem kell rendelkeznie érvényes biztosítással és műszakival.
Egy olyan kérdésem lenne röviden, hogy szerintetek hogyan lehet úgy ideiglenesen kivonni a forgalomból egy motort, hogy ne legyen neki tulajdonosa (tehát a régi tulajdonos MÁR ne, az új tulajdonos pedig MÉG ne legyen tulajdonos).
Bővebben a történet: adott két db motorkerékpár (A és B), amit X és Y el szeretnének cserélni. Tehát jelenleg (hivatalosan a forgalmi szerint) az "A" motor "X"-hez tartozik, a "B" pedig "Y"-hoz. "X" odaadja "A" jelű motorját "Y"-nak, de "Y" nem szeretné azt a forgalomban használni, nem szeretné átíratni, stb, hanem tovább szeretné majd értékesíteni. Ugyanakkor "X" megkapja a "B" jelű motort, és át is iratja a nevére, ezzel semmi gond nincs, viszont nem akar a régi és az új motor tulajdonosa is lenni egyszerre, ezért az ideiglenes forgalomból kivonás nem működik, hiszen így "X" továbbra is a tulajdonosa maradna a régi, forgalomból kivont motornak. Szóval a kérdés, hogy mi legyen az "A" jelű motorral?
Van egy sejtésem, hogy csak a forgalomból véglegesen történő kivonás esetén állna fenn ilyen eset, hogy nincs tulajdonosa a motornak, de viszont ha véglegesen kivonnak egy járművet a forgalomból, akkor az utána már nem helyezhető vissza, sőt a bontóból egy papírt is kell szerezni, hogy leadták bontásra, nem? Szóval létezik olyan "állapota" egy járműnek, hogy éppen nincs tulajdonosa? (ha jól tudom, a kereskedések is valahogy így működnek, hogy nem íratják át az összes járművet a saját nevükre, nem?)
Kaptam ma egy idézést!
Ismeretlen személy ellen Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése miatt!
Karácsonykor "elütöttem" egy kutyát...
Lehet,hogy feljelentett a gazdája és azért kell tanú ként megjelennem meghallgatáson?
azon rajta van dátummal hogy mikor vette át tőled a motort
nekem így vették meg az autót is motort is
ki lett töltve egy adásvételi az eladó adataival aztán amikor elment akkor küldték postán
mondjuk így fizetsz addig mindent amíg át nem írják
Az lenne a kérdésem, hogy egy papírokkal nem rendelkező motort forgalomba lehet e helyezni?
Esetleg zöld rendszámmal?
Az a gond, hogy a vevő nem akarja átíratni a motort a nevére (amit meg is értek) mivel tovább fogja majd értékesíteni, viszont ha ideiglenesen kivonatom a forgalomból, és történik a motorral valami (balesetet okoznak vele, stb) addig amíg az illető el nem adja hivatalosan másnak, akkor én leszek a felelős, hiszen a forgalmiban még az én nevem szerepel mint tulaj...
Olyan nincs, hogy nincs tulajdonosa valaminek.
Nem lehet úgy kivonni a forgalomból.
Vagy a régi tulajnak kell kivonni vagy az új tulajnak. Ennyi.
Csere esetén is adás-vételit kell írni, az pedig hozza a vele kapcsolatos dolgokat. annyi, hogy ha kivont állapotban cserél gazdát, akkor az átíráskor talán nem kell rendelkeznie érvényes biztosítással és műszakival.
Egy olyan kérdésem lenne röviden, hogy szerintetek hogyan lehet úgy ideiglenesen kivonni a forgalomból egy motort, hogy ne legyen neki tulajdonosa (tehát a régi tulajdonos MÁR ne, az új tulajdonos pedig MÉG ne legyen tulajdonos).
Bővebben a történet: adott két db motorkerékpár (A és B), amit X és Y el szeretnének cserélni. Tehát jelenleg (hivatalosan a forgalmi szerint) az "A" motor "X"-hez tartozik, a "B" pedig "Y"-hoz. "X" odaadja "A" jelű motorját "Y"-nak, de "Y" nem szeretné azt a forgalomban használni, nem szeretné átíratni, stb, hanem tovább szeretné majd értékesíteni. Ugyanakkor "X" megkapja a "B" jelű motort, és át is iratja a nevére, ezzel semmi gond nincs, viszont nem akar a régi és az új motor tulajdonosa is lenni egyszerre, ezért az ideiglenes forgalomból kivonás nem működik, hiszen így "X" továbbra is a tulajdonosa maradna a régi, forgalomból kivont motornak. Szóval a kérdés, hogy mi legyen az "A" jelű motorral?
Van egy sejtésem, hogy csak a forgalomból véglegesen történő kivonás esetén állna fenn ilyen eset, hogy nincs tulajdonosa a motornak, de viszont ha véglegesen kivonnak egy járművet a forgalomból, akkor az utána már nem helyezhető vissza, sőt a bontóból egy papírt is kell szerezni, hogy leadták bontásra, nem? Szóval létezik olyan "állapota" egy járműnek, hogy éppen nincs tulajdonosa? (ha jól tudom, a kereskedések is valahogy így működnek, hogy nem íratják át az összes járművet a saját nevükre, nem?)
Segítsetek légyszi!
Köszönöm!
"Nemzetközi kategóriák
a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től"
Köszönöm!