persze oké hogy az új berg új váz nem is erre gondoltam csak az szimpatikusabb a husky részéről hogy vagy veszek egy 450/510 smr-t ami szo-szo jó utcára is de pályára is és ha még rá is költök egy kis lóvét erre-arra hogy pályásabb legyen még mindig nem éri el az RR árát
vagy veszek - igaz jóval drágábban - egy 450/530 RR ami full pálya viszont ahhoz nem kell hozzányúlni
de mire a 2.8 millás berget olyan pálya gépre alakítod mint az RR huss ki, addigra bőven annak az ára fölött leszel
lényegében az új berg csak utcára túl drága
pályára meg rá kell kőteni és úgy megint túl drága...
mondjuk nem mentem még egyikkel sem sajnos, de a választékból, a szerintem vélt célcsoportból, meg az árakból én azt szűröm le hogy a husski sokkal jobb irányba halad
Igen, csakhogy én az új vázról irogattam. És akármennyire állítható nem állítható a Schruf 2009ben megnyerte az osztrák bajnokságot (most először ha jól tudom, addig yamaházott, hogy yamaha előtt micsinált az passz) A VB-n meg hogy is nyerhetne a berg, mikor a ktm kezében van..
Hogy a többi gyártó mennyire állítható vázzal jön azt nem tudom, nem néztem utána.
Olyan vázat, amiről beszélsz pedig láttam fotón. A villanyaktól a blokk előtt egész a váz aljáig 2 masszív acéllemez ráeszkábálva. Az alján még 1 keresztmerevítés. És hogy a seggét tudják emelni, a gyári 1 luk helyett odapattintottak egy 6os luksort. Ez volt a Lazzarini verdája.
Kiváncsi vagyok, hogy milyen módosításokkal fog indulni a berg az SM vb-n (ha fog).
ez a váz dolog tényleg igaz - lehet
csak mert beszéltem egy svéd sráccal akinek még a "régi" bergje volt valami versenyző emberke, és rám akart melegíteni egy husaberg gyári versenyzőknek tovább fejlesztett vázat, más villaszög, plussz légszűrőnek hely, erősítések itt-ott, máshol kapcsolódik a lengővilla is a vázhoz ezáltal módosított központi kell, vagyis egy full más váz mint a széria ha ilyesmi változtatások vannak ar RR huss ki -ba is...
Ez van, semmi nincs a husqarnaban, ami megfogna. De kösz az infokat.
Amúgy próbáltam pár éve egy 510r-t és szépen jött 3.ban, jó forgós a blokkja(bevallom tetszett, hogy fölül indult meg )
Az RR váza állitható offsetben, valamint hátul a lengövillánál, lábtartója 15mmel eltolva.
hozzád képest én nem vak vagyok hanem szeretem a supermotot, és észreveszem a KTM-et is az Apriliát is a TM-et is és a berget.
hogy ne az legyen hogy husky vak vagyok. van egy TM is a garázsban. és ha egyszer eljutok odáig akkor helyette egy berget probálnék egy szezont. peace.
Akkor fejtds ki légyszíves, hogy miért ne hasonlítsuk az rr-hez a vázat. Már írtad korábban, h ismered a váz fejlesztőmérnökét, biztos többet tudsz.
És miben más a 510r váza az rr-hez képest?
az RR blokk a berghez mérve súlyával és erejével tartja a tempot, söt nem egy versenyt láttam ahol az (hosszu) egyenesben az SXVnek sem volt lehetösége. A váz... tájékozodjál. Az RR-t ne hasonlitsuk a Berghez. Az SM510R-t azt lehet.
a berg lényege szerintem hogy közutra a husky 510hez mérve legyen megint valami, sokat olvastam meg beszéltem szakikkal hogy a bergbe IS nyomni kell a pénzt hogy a szériábol versenykész legyen. Ami kategoriájában teljesen jogos szerintem. Ez a széria SM510R-re (nem az RR-re) huskyra is vonatkozik. A 4,25 meg muszály alkalmazniuk, mert nem kapnának engedélyt a forgalombahelyezéshez, ez az egyik feltétele mint a forgalmiban lévö aprocska loerö hogy teljesitsék az EUro+-at!
Nekem egyébként bejönn az uj berg, volt szerencsém, egy dolog ami nem tetszett az a hosszu tengelytávja, itt a huskynal (itt is a széria SM510R-re gondolok) jobb a geometria. De mindenkinek más a stilusa.
mivel nem érdekel kedves husaberg, így nem mondom meg hogy 2.170.000Ft a 2010es Husky SM510R ára. Az 530RR ára 3.365.000Ft a 450RR ára 120.000Ftal olcsobb.
Sztem a váz is a special kategória! (Meg az airbox )
Ja a husqarnán drágább a fék meg a futómű, de alapjaiban (váz, blokk) nem komolyabb. Mondjuk azt hogy "felszereltségében" komolyabb közel ugyanannyi léért (nemtom mennyi a husqy, nem is érdekel).
Azért lényeges az SMben is, főleg hosszabb távon (pályán), mivel kisebb ellenállással és ezért gyorsabban lehet 1ik oldaláról a másikra tenni és mindez kevésbé kimerítő.
tévedés, nem a hasmagasság miatt ilyen a blokk, az csak egy vele járó pozitív dolog, hanem hogy a főtengely a motor súlyközéppontjában legyen, így a giroszkópikus hatása nem húzza a motort kanyarban, ettől olyan jó a kezelhetősége - állítólag...
más kérdés hogy ez SM-ben talán nem akkora előny inkább endurózásnál lényeges
egyébként én is azon a véleményen vagyok, hogy bazi drága a konkurens márkákhoz képest (ktm smr mennyi?), illetve nem igazán olyan kőkemény versenygépre hasonlít mint az eddigi bergek, sokkal inkább ilyen hétvégi hobbi valami... sajnos...
rims: 3.50 x 17" TUBELESS/4.25 x 17" TUBELESS - 3.5 x 16.5"; 5.0 x 17"
Weight : 117 kg ----111.5 kg
kicsit utána néztem, ezek a lényegi különbségek, ezért nem nagyon értem mire a 2.700.000.... mert amiben különleges, az a blokk ügye, amit az endurózás miatt fejlesztettek ilyenre,hogy növeljék a hasmagasságot, és a súlypont mégis közelebb legyen a földhöz, annó ezt olvastam. de ez lehet hogy nem pontos. és ügye ennek a supermotoban azért nem sok szerepe van.
ha bárki többet tud, vagy jobban,irja le légyszi, érdekel a téma alig drágább pl egy husqvarna RR ,ami azért jóval komolyabb színvonalat képvisel
üzemórát meg faszul méri...
kerékforgásra kapcsol be vagyis első jeladásra, és ha egy vagy fél percig nem kap jelet vagyis nem mész kikapcsol, de ugye ettől még a motor járhat, ha épp haverokra vársz vagy csak melegíted a gépet... szerintem megbízhatóbb a gyertyavezetékre tekert kis számláló
viszont ha úgy állsz fejre a géppel hogy egyből le is fullad de az első kerék forgásban marad akkor visszanyerheted a plusszba mért drága időt...
ja nem, úgy se jó... na mind1
És nyilván 1 gyár olcsóbban összerak 1 rr-t mint a kedves vásárló