Nekem szerelőbá úgy csinált fillérekből szűrőt, hogy kivágta a filtert, az alatta levő fémrácsra a légkondi szűrőjéből kivágott egy megfelelő darabot (Kb. 800 ft 1 nm2) rá egy másik megfelelő méretű rács. Jól műkszik és minimálár.
Szia Ády!
Köszönöm, hogy megnézted. Sajnos más a két szimmering méret, Xelvis-é 35x48x valamennyi.
Jó ötlet a szűrőcsere, nálam is hasonló elv működött. Azóta már van benne 2500km és kap levegőt a motor.
üdv,Dave
Bocsi Dave elfelejtettem ide írni fejből a méreteket ha nem tévedek(nem szoktam )akkor az 55/35/7-es szimering méret a jó.Olajból a legsűrűbbet(10-es) tettem bele és viszonylag jó így a csillapítás(szerintem még mindig kevés egy kicsit).Az olaj mennyiség nem jut eszembe(400 valamennyi ml kell)de benne van a szervízkönyvemben(jelenleg nem saját gépemről írok így nem tudom előbányászni)
Üdv:Ády
Én már szereltem villát és úgy tudom egyforma paraméretekkel rendelkezik mind két típusnál... Viszont a VT-seknek talán adok ötletet olcsó légszűrő csere tippet Van pár kép itt így kell kivágni a papír szűrőt aztán(további képek később)szilóval kinyomni és sima felületet csinálni.Aztán Lada szűrőt bele lehet pattintani végül ezt is szilóval leragasztani...Szerintetek?
Guminak tényleg minimális befolyása lehet. Felnin még nem motoroztam. Nekem a Xelvis 10000-nél 120-at megy, 14:43 áttétellel.
Elvadult, gépész ötlet: főtengelytől áttétel számítás a kerék átmérőjére ---- ezzel a műszerek csalását is ki lehet szűni.
Dave78
"a gumi meg nem kophat akkorát,hogy 160 helyett csak 130at menjen"
azaz 130nál teljesen kiforogjon 13 000et,VTZ Xelvis 10 000nél már 130körül jár,gondolom tied is..
Dave78!Engedély megadva
Alapjáraton,periódikusan hangoskodik.Mint emlitettem vezérlánc rendben,szelephézag is,de sztem szhézaghiba esetén folyamatosan kerreg/ne.
Jól mondod,kuplung rendben,áttétel gyári adatokkal egyezik 17/54, a gumi meg nem kophat akkorát,hogy 160 helyett csak 130al menjen,legfeljebb ha felniig lekopott:)) számolj utána
Van itt esetleg Spada tulaj? 100nál kinek mennyit forog a gépe?6.ban persze..
Nekem VTZ és Xelvis is 7500 körül.
Oldjuk meg a feladványt,mert a Honda Hungarynél is csak a fejuket vakarják,hehe.
Esetleg van vkinek kiszedett kuplunkkosár,főtengelyvég fogaskerék?Hány fogas lehet? Az áttételi arány 2.821 gyári adat szerint.
Köszi fiuk,akinek van 5lete,szivesen fogadom,
Magam mértem 6 bárt. Mivel van egy másik xelvisem arról már mindent átcsereltem ami gondot okozhatott. Úgyhogy szinte tuti. A gyűrű meg majd akkor a másikról átkerül.
Gyűrűre netes tippem nincs, Redbaron, Yakimoto esetleg.
Olajtöltet nélkül mennyi a kompressziód? 8-8,5 aránnyal is tud jól menni a motor (Suzuki sor4 infó).
Én óvatosan közelíteném a dolgot, volt a kezedben az dugó+gyűrű? Rámért a szerelő? Vagy csak találgat.
Még ami lehet: légszűrő, karburátor, gyujtás - utóbbi nem jellemző.
Hát(tal nem kezdünk mondatot ) a kompresszió gyűrűm ragadt le valszeg. Ha feltöltöttem olajjal a hengert tökéletes 12 Baros nyomást mértem. Úgyhogy valószínűleg kompresszió a gond, mert az olajat nem ette, benzinnel nem keveredett. Szerinted hol, mennyiért tudnék új gyűrűket venni? Üdv
Konkrétan mi a baj a motoron belül? Mit kell cserélni, javítani a gyűrűkön kívül? Kompresszió- vagy az olajlehúzó gyűrű ment aludni?
Ne haragudj, hogy így faggatlak, de tényleg érdekel!
Hát nekem folytatódik a Canossa járás, gyűrűztetenem kell. Még szerencse, hogy van egy másik blokkom, mert kicsit elfogyott a della, így onnan mentek át ezt-azt. Aztán már csak a karbi szinkron, és végtelen aszfalt kell:)
Eszembe jutott ez a problémád. Nem tudom, hogy megoldódott-e azóta, de én is szembesültem vele 2 hete.
120-nál megállt a motor és nem volt ereje. Az volt a baj, hogy a benzinszűrő "levegős volt" és nem kapott eleget a motor. Addig mozgattam a csövet és a szűrőt járó motornál, amig csak egy kicsi levegő maradt a szűrő házában.
Tudort nem ismerem, de kérek engedélyt hozzászólást írni.
Milyen fordulaton kerepel? Nekem lánc nyúláskor 5000 alatt volt hallható. Szelephézag, vezérműlánc feszítő rendben van?
Sebességnél kuplung csúszás kizárva, arányos a sebesség a fordulattal. Talán az áttétel és a gumi kopottsága lehet az ok.
Sziasztok!
Tudorokat kérdem:)
Spada hátsó hengere időszakosan kerepel,vezérműlánc csekkolva,nem az okozza,szerintetek mi a bibi?
Másik tapasztalat:6.ban 60nál 6000,80nál 8000,100nál 10ezer a fordulat,igy 130nál van vége.Lánckerekek origiak 17/54esek. Nálatok is Spadasok? Szerintem vmi nem stimmel
Xelvisem 7500nál megy 100at.
Széles kátyúmentest....
Állok elébe.
Bár a reggeli és délutáni időpont(OK) egy kicsit korán van(nak).9re megyek Budaörsre és 19ig vagyok ott.
Jövőhét csütörtökön és pénteken nem dolgozom, a délutáni gurulást megejthetjük.
Friss pecsétje lesz a Vasnak.
Remélem.
Még sohasem vizsgáztattam motort.
Üdv
robeeka
Jól, kicsit macerásabb volt az első henger szerelése, de megérte.
Csörgés eltűnt, más motor lett belőle. Most nagyon húz, simán jár és kevesebbet eszik.
Reggel fél hét körül és este 4-6 között szoktam a Szerémin robogni.
Összehozunk egy bemutatkozás egyik nap.
Szia Dave!
Hogy sikerült a lánccsere, jobb lett ?
A múlt héttől motorral járok, figyeld a Szerémi utat reggel fél kilenckor ill. este negyed nyolckor hátha látsz egy paripát rajta és rajta egy "Zsoké"-t.-aki nem csak egy nick.
:-)
Üdv
Széles kátyúmentes utakat!
Szia Dave!
Köszi a választ, amit írtál megnyugtató. A szerelőt precíz embernek ismerem, de akkor meg is kérem hogy vigyázzon a tömítésre, fájdalommentesebb lenne a végösszeg ha a két tömítést ki tudná hagyni az anyaglistáról(kb. 10.000/db). Beszámolok a végeredményről.
Üdv.
akidur
Spada-t még nem szereltem, de pont most vagyok túl a Xelvis 2. henger lánccseréjén. Még olajos vagyok.
Xelvishez kb. 15000 egy lánc (Pinkmotors-t ajánlanám, korrektek), mindkettőt érdemes egyidőben cserélni. + 2 db nittelő szem is szükséges. Nekem a hátsó henger lánccsere után 1700 km-rel az első is csörgődobbá vált.
Tömítés nem kell hozzá, még szelepfedél tömítés sem. Simán visszamegy az eredeti fedéltömítés, ha nem cincálja szét a szerelő feleslegesen.
A munkadíjat nem tudok mondani. Nekem - amatőr létemre - sokáig tart a csere, 6-8 óra / henger köztes kávézásokkal, ha egyszerre csak egyet csinálok.
Sziasztok!
Van nekem egy Spada-m, tavaly hanyagoltam szegényt mert meglehetősen csörög a vezérműlánc(főleg hidegen), féltem hogy baja lesz cserére meg nem volt pénzem. Emiatt kérném a tanácsotokat, hogy kb. mire lehet számítani a cserénél? Nem vagyok műszaki zseni, szerelővel csináltatnám, de szeretnék képben lenni. Kell ugye nekem két lánc (milyenre érdemes cserélni? van esetleg tippetek honnan lehet jó áron megvenni?) + két hengerfejtömítés az összeszerléshez(ezt is olcsón venném ha lehet :D )? Van más amit egy ilyen műveletnél cserélnek? Milyen végösszegre számíthatok? Még korábban egy szerelő kalkulálgatta nekem és olyan 70-80 ezer jött ki , reális ez(azóta nála több is lenne)? Tudom sokat kérdeztem, bocsánat érte! Előre is köszönöm!
Kifejezetten kisebb teljesítményű motoroknak szervezek egy laza karikát (1300km), akit érdekelne, katt ide!
Igazi kispénzből megoldható túra Részvétel ingyenes!