Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem mióta sikerült leamortizálni az indexeket és gyáriak kerültek fel, azóta borult kétszer is a motor, de mivel spéci házi felfogatáson csücsülnek, ami rugalmas, így a két borulás után csak vissza kellett húzni az indexet a helyére. Szépen bement annyit a lukon, hogy ne az legyen az az alkatrész amire a legnagyobb nyomás esik.
Ülés újrahúzás terén ismer valaki valami jó kárpitost?
Hétvégén megjártam vele legalább 500 m-t és 100 után már nagyon zsibbadt a valagam. Meg ki is van szakadva egy kicsit a borítás.
Üdvözlet az újonnan érkezetteknek! Először a xelvishez pár gondolat. Ha bármit keresel hozzá, indulj el a cb500-as irányába (talán PC-24-es?), ugyanis a motoron kívül ugyanaz minden. Fék, futómű, stb. Így biztos lehet hozzávaló doboztartót találni. A bukóvasnál feltétlen nézd meg a felfogatási pontokat, ugyanis az 500-as sor kettes, így biztos nem egyezik a váz azon része! A VT250 ügyében: van itt a fórumon egy elég tapasztalt srác bodoadamvt, javaslom őt keresd meg! Sok sikert a gépekhez! Üdv: Satis
Sajna eddig nem, de most már kezd kilábalni belőle. Az idom levétele előtt gyártanom kell egy műszerfaltartó konzolt is hogy elforduljon a kormánnyal. kicsit macerás de ha kész teszem fel a képeket róla.
Üdv Grizzly!
Nézegettem én is azt a gépet, nekem is messze volt.
Bukócső szerintem nincs rá, én legalábbis még nem láttam sehol, sőt ha megkérdeztem az üzletben, csak rázták a fejüket. A tükör kicsit nekem is beleér az idomba. Jó lenne rá valami sportosabb, idomra szerelhető. Ha visszaolvasol, a láncról találsz infókat.
Nos, ahogy olvasom, szegény motor nem sok jót kapott az élettől.
De azért jól néz ki most is. Az idom valóban kicsit régimódi, de megszokható. Ha leveszed, úgy is jó lesz.
Sziasztok!

Barátnőmnek 7végén vettünk egy piros Xelvist. Hasznaltmotorok.hu-n találtunk rá. Azonnal beleszeretett és feltétlen ez kell neki. Utánaolvastam, jókat írtak róla, így hát elutaztunk érte 260km-t!
Lábon hoztam haza. Kicsit aggódtam a 700 köbcentis Deauville után,hogy fog menni a kis 250-es,de szépen jöttünk 110-120al autópályán.

Nos amit vásárláskor észrevettem, hogy laza a lánc. A tulaj szerint még sose volt cserélve... Mit érdemes rá venni? Van valami bevált tipp?
A gumik rendben vannak, elől continental, hátul michelin.
A jobb tükör nekiütközik az idom felső sarkának, ha teljesen balra fordítom a kormányt, kis repedés is látható a kesztyűtartó környékén mind a 2 oldalon... valszeg eldőlhetett.
A blokk szépen jár, jól húz, nem füstöl, gyári kipuff van rajta.
Bukócsövet keresek hozzá, létezik? Ha nem akkor bukógombát fog kapni. (legelső motor)
Hátsó dobozra van valami ötlet?
És utolsó kérdés/kérés: Tud valaki küldeni szervíz könyvet, manualt?

Előre is köszönöm a segítségeteket!

email: grazo kukac freemail pont hu
Üdv Gróf!
Hát hol is kezdjem. A tulaj 2 blokkal adta, a sima vt és egy spada(+10LE) és ez is volt benne de nem volt papírja, Így mielőtt megvettem félig visszarakta az eredeti blokkot. Be volt akadva a váltó egy szerelő ismerős szedte ki és tette vissza. Ezután hogy kész lett 6-8 ezer körül bedadogott, feketítette a gyertyát és főzte a vizet. Termosztát kakukk, azóta sincs benne. A volt tulaj volt kedves és összevariálta a spada blokk és a sima fúvókáit. Emiatt kormolt, dadogott és a szívató is felakadt. Időközben kiszakadt a vákum membrán is. Ezeket leszámítva nagyon jó és élvezetes a gép. Amikor ment és a mostani motorozások nagyon élvezetesek. Megnézik mindenhol, és nehezen hiszik hogy 250-es. A félidom miatt jó rajta a szélvédelem, csak hát a 20 éves műanyag nem az igazi. A tükrei nagyon rosszak, le is cseréltem őket csak még nincs teljesen befejezve az átalakítás, mert le szeretném venni a félidomot. 2 személlyel is simán megy 120-at és nem is erőlködik, ez kb 9-10 ezres fordulat, tovább nem nagyon húzattam kímélem inkább. A fogyasztása 5 liter volt szinkron, karbi állítás nélkül, most kb 4,5-re saccolom. A fékje nagyon jó, a hátsóval vigyázni is kell mert könnyen megcsúszik ha hirtelen fékezek, ez úgy tudom típushiba. Elől belső tárcsa hátul dob a fékje. Ha minden jól megy nemsoká a párommal alakítunk egy tokaji motoros kirándulást is. Ennyi jutott hirtelen eszembe. Egy kérdés: valaki nem tud olcsón alkatrész hozzá: légszűrőt, termosztátot, vákum membrán . Végezetül pár kép:
Üdv Szittja!
Én szívesen "meghallgatnám" a tapasztalataidat, nekem még nem sok van, most vettem a gépet.
Esetleg majd csinálhatnál képet. Mert ha nagyon látszik a horpadás, lehet hogy meggondolom. Attól függetlenül a mostani dobot eladom majd.
Üdvözlet minden fórumozónak!
Nemrégen találtam erre a fórumra és most jutottam a végére az olvasásának. Közel 2 éve vagyok tulajdonosa egy VT250F-nek. A motor 1990-es évjáratú, eddig sajnos csak 2000 km sikerült beletenni. A tapasztalatok vegyesek vele kapcsolatban, de az idő elteltével a jó irányba terelődnek. Ha valakit érdekel részletesebben leírom az eddigi tapasztalatomat. Addig is sok kellemesen eltöltött kilómétert mindenkinek.
Üdv: Szittja
Hát lent kicsit horpadt is az elejénél, szal nem egy gyári állapotú:( De nem zörög meg semmi, csak ilyen.
A karcolást valahogy majd kijavítom, csak horpadt ne legyen, és ne zörögjön benne semmi.
Fú bazze, akkor van még elmaradásod rendesen :) Mondjuk nekem kissé karcos a kipufogóm, nemtudom így mennyire érdekel, ugyanis gy hozták már be a gépet magyarba. De majd ha ottleszünk, hogy felmegyek arra bp környékére majd visszatérünk rá
Na, az jó lenne! Én még sajnos nem mehetek, holnap vizsgázom kreszből, aztán jön még csak a többi. Talán szeptemberre meglesz...
Szia András!

Engem érdekelne a csere, csak kár hogy annyira messze vagy tőlem. De 2.5 hét múlva többet tudok mondani majd, mert akkortájt szedjük szét a karbit és nézzük meg a membránokat meg a karbit belülről hogy ott van e vmi gond. Utána ha nemlesz túladagolás a motornál és rendesen kiégnek a gyertyák akkor simán tudok vele menni hosszú távra is.
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, szerintetek lehet gyári kipufogódobot szerezni a VT-hez? A mostaninak nagyon jó ugyan a hangja, de erős. Este fogok vele járni melóba, és reggel jövök haza, nem akarok összetűzést a szomszédokkal ez miatt, hogy mi a f@szt zajongok reggel fél hétkor, amikor aludnának.
Esetleg ha csere érdekelne valakit, az is jó lenne.
Amúgy meg kellemes hétvégét mindenkinek!
Helló!

Kössz az infót Dave. Cimbim jhét szombaton megy nyaralni 1 hétre és ha hazajön utána szétszedjük majd a karbit, meg megnézzük a membránokat is, hogy nem e azok is eresztenek kicsit. Amióta ezeket a cr9eh9 es gyertyákat beletettük,azóta kormol. Ez kb 3 napja jelentkezett. Illetve az újabb ingadozás meg ma. Kivi leszek amikor majd szétszedjük a karbicseket és belenézünk a gépbe mit fogunk látni.
Üdv P3Te!
Kormolás benzindús keveréket jelez. Szerintem a karburátort érdemese lenne pucolni.
Ezeket használom: NGK CR8EH-9 sima hideg időben és CR8EHIX-9 iridumos nyáron.
Dave
Sziasztok!

Mégse fasza a motorom még, mert most meg kormolódnak a gyertyák vmiért...ma jött ez elő nála hogy megint faszol mikor megyek vele, lehet mégse jó bele ez a gyertya..Most NGK cr9eh9 van benne.
Milyen gyertya a gyári belevaló a Xelvisbe? Illetve Ti milyet használtok?
Igen próbáltam egyformán tekerni a két anyát, de valahogy nem adta ki. Na ilyenkor ennél a mocinál hogyan kellene belőni az egyenest, deszka, palló a középsztender miatt nem tud végigfutni, hacsak nem valami különleges darabról van szó. Próbáltam mérni a felni és a hátsó villa közti távolságot oldalanként és aszerint beállítani, de valamiért nem volt jó, lehet én baszarintottam el valamit.
Mivel a lánc nem egyformán nyúlt mindenütt ezért, most úgy lett beállítva, hogy a feszesebb rész legyen optimális, inkább lógjon, mint feszítse a csapágyakat. Forgattam a kereket, vagyis beindítottam a motort, sebességbe tettem és figyeltem hogyan fut a lánc, most látszatra jó, meg érzésre is, volt ennél rosszabb is :D
Remélem 500 kilométert még elmegy aztán dobom lefele, nincs ínyemre ilyen lánccal járkálni sokat.
Csá Paja!

Láncot csak egyformán szabad húzni, de azt úgyis látod ha felteszed központi sztenderre a mocit és megforgatod a kereket, hogy hogy áll a tengely. illetve mindig terhelésnél nézd a láncot, beállítod X értékre, megspanolod kicsit az anyákat és leteszed a mocit, majd ráülsz. Na úgy legyen neki egy picike lógása, úgy a fasza.
Igen azok mennek bele a következő pár percben.
A láncfeszesség állítást hogyan lett volna célszerű csinálni? Sehogy nem akart tudományosan összejönni, most érzésre van beállítva a hátsó kerék. A lánc egyenletlen nyúlása is megtréfált, valószínű cserés.
Téeső!
Nálam amióta gyertya csere volt semmi gond nincs, nagyon szépen jár a motor, hidegindításnál sem kell szívató, (le is kopogtam ) a jheti dologról meg majd egyeztetünk ;) oljajcserénél meg szűrő csere, HF111 es kell bele meg 20w50 es ásványi cucc kell bele.
Olajszűrű és olajcserénél kell valami ügyelni vagy simaliba az egész?
Kellene feszíteni a meghajtó láncon, ahhoz ugye meg kell lazítani a hátsó kerék tengelyét is mielőtt állítgatnék a kis anyákkal? Állításnál elég annyira figyelni, hogy a két oldalt egyformán húzzam?
Nekem csak ritkán durran vissza motorfékezésnél, azt is akkor ha már elég meleg a szerkezet, lehet itt is a gyertya a ludas? Elég régiek vannak benne, most azt sem tudom milyen.
Hali P3Te!
Lehet hogy nekem is gyertyaproblémám lesz?Mivel én is észrevettem a jelenséget, durrog amikor nagyobb tempóról motorfékezek...Lehet hogy kicserélem a gyertyákat még ma hogy holnap ne legyen semmi gubanc a 400 km-es távnál Rétság-Mosonmagyaróvár között.Vasárnap jövünk haza...Így csak jövő hétre kéne datálni az összegurulást, de jó volna ha most már tényleg összejönne a dolog mert elmegy mindjárt a nyár .
Üdv: Ády