A karbikifújatás a hörgés után lett megcsinálva, ott szennyeződés nem ment be az biztos. Az a tré hogy karbiszinkron után mikor belőttük őket leesett a fordulat olyan 900 ra és szépen egyenletesen járt a motor. Olyan igazi nyugodt V motorosan Harapott is rendesen. S utána kerültem egyet a mocival itt az elkerülőn a város körül, megpörgettem kicsit, olyan 150-160 ig, éreztem vmi kis égett szagot, de sztem az a kipufogónál lehetett, mert kicsit megpörgettem a gépet aztán mikor leálltam, utána a fordulat felment magától olyan 1300ra. Ekkor volt h visszavettem az alapjáratot a csavarral/ekkor nyúltam először a csavarhoz/ 1000re és ekkor jött a durrogás amikor motorfékkel gurultam. De ez már megszűnt mert most olyan 1300-1400on pörög alapjáraton a moci. Most hogyha bemelegszik a motor akkor kezd el hörögni kis fordulaton, és amiket íeram az előző hozzászólásomban a karbival kapcsolatban azokat megcsinálva se fasza a rendszer még Meg hideg indításnál sem volt olyan könnyű beindítani tegnap vmiért...szívatót rátettem picit, utána mintha kezdett volna kicsit sok lenni neki, levettem és le is állt. Gázt meg úgytudom hideg motornál nem szabad adni, mert az nem tesz jót a motornak.
Ezekről a champion gyertyákról nemtaláltam én sem infót, de sztem ha gyertyabaja lenne, akkor be se indulna, vagy szaggatna..vagy tudja a bánatos nyavaja de lehet ngk jobb lenne.
Akinek van még ötlete szívesen fogadom
Szia P3Te!
Lehet, hogy a kifúvatással port és egyéb szennyeződést sikerül bepréselni az egységbe. Visszadurrogást és hörgést a tökéletlen égés is okozhat, ami oka keverék képzés és gyújtás gond lehet.
Szerintem teljes karbi szétszedés, pucolás lenne az első lépés.
Gyertyahézag rendben van? Champion kódot nem tudom, ezeket használtam: NGK CR8EH sima vagy CR8EHIX-9 iridumos.
Sziasztok!
A következő jelenség volt e már vkinél akinek Xelvise van/vagy lehet tipusfüggetlen a hiba/? : Elindulásnál nem akar felpörögni a moci, és mikor indulok, elkezd hörögni, illetve kisebb fordulaton elég ratyi a húzása, bár néha nagyobb fordulaton sem olyan erős. Amik eddig csinálva voltak: Karbiszinkron, karbiülepítő leengedése/tiszta volt/, benzin-levegőcsavar takarítása, és karbi kifújatása, illetve levegőszűrő-olajszűrő csere, és benzint is kap rendesen, tehát a tanksapkánál megy levegő a tankba, illetve előző tulaj gyertyát is cserélt benne, ulyan van benne mint azelőtt, champion rgu92c. A hörgés karbiszinkron után jelentkezett. Várom az ötleteket, ki mire gondol
Szia Dave
Sajnos ki van esve a nyomógombja...Én úgy tudom hogy a kezébe pottyant neki.Hétvégén megyek le pestre Mátyásföldre Táncsisc utcai Táncsics gimibe pingpongversenyre,ha jó idő lesz akkor motorral megyek...
Üdv Ády
Szia Sznuupi!
Xelvis-nek más fajta és más helyen is van a biztosíték táblája. Talán a Racsisnak van ilyen. Valami zárlat féléd is lehet, ha gyakran megy ki a bizti.
Dudakapcsolót biztosan kell cserélni? Nem indul be "erősebb nyomogatásra"?
Rég olvastam, de most becsületesen végig.
Voltam Dusnokon. Évente ilyenkor 2-3 napos motortúra van ilyenkor. A csak csajokon volt a meghívás. Gondoltam csajok lesznek bőséggel. De tévedtem.
Úgy jött ki, hogy egyedül jöttem és mentem, élveztem a tájat, bár az Alföld mélye. De nekem még a zöldben motorozási élményeim is nagyrészt hiányoznak, úgyhogy nem bántam a vízszintest.
Kicsit városon kívül is megfigyeltem a gépet. Pl. itt 4.4-et evett, pedig máskor többet szokott. Aztán mostanában szokott rá arra (Ádám Téged szoktak érdekelni az ilyen részletek ) mostanában 1500 körül volt az alapjárat. Most tartósan (mondjuk piros lámpánál) békén hagyva 2000-es alapjáratra áll be, majd lassan csúszni kezd lefelé, olyan 1200-1000-nél volt kedves leállni 2-3x. Máskor nem hagytam eddig süllyedni. Persze minden nap egy új csoda, úgyhogy nem tudom mire ébredünk, de ez tendenciának tűnik. A szivató hatása nem változott.
Ami külön finom volt, hogy bulizni mentem volna vele még a túra előtt, amikor feltűnt, hogy nem látok, mert fény semmi. Kicsit kerülgetett az agyvérzés. Aztán másnap egy robogós haverom megnézte, miután megmutattam, hogy hogyan kell levenni az ülést ( ) meg, hogy hol vannak a biztosítékok ennek ellenére. Azután el kellett mennem, de azt mondta, hogy megcsinálta a fényt. Örültem, mert a biztosítékok cseréjével a duda is ismét működött (csak a kapcsolója hiányzik) ! . Tartott ez az öröm egészen addig, amíg 23h körül meg nem próbáltam elindulni hazafelé Dusnokról, amikoris megint nem volt fény. Cserebiztrosítékok voltak nálam és le is szig.szalagoztam a fedél kitört részét, hogy ne ázzon be (Volt nálam takarófólia, esőruha és kalucsni is Eger után ) Ez mit sem ért. Betoltam a fénybe a felcuccolt gépet és kértem a trike-osoktól egy csillagcsavarhúzót. Nos az egyik biztosítéktartót letörve találtam és nem is sikerült dróttal, szigetelőszalaggal helyettesíteni. Úgyhogy ott aludtam mégis és miután másnap reggel az kiderült, hogy féklámpám és indexem legalább van ezért nem kellett megvárnom, hogy más hazafelé-tartó is felébredjen és összeszedje magát.
Most viszont gyanítom, hogy akkor lesz lámpám, ha kicseréli valaki nekem a vbiztosítéktáblát, no meg a tetejét, hogy ne legyen törött. Valakinek van ilyenje feleslegben? Egyébként a xelvisnek és az integrának uolyan ez a része? Esteleg duda kapcsoló valakinél?
Teszek fel képeket. Túrásat is, meg műszerfalasat is hátha....
Szép napos napokat!
Sznuupi
Ui: sajnos aztán lemerült a masina. Egyébként, igen, jól látjátok, az a pasi ott Pataki Attila
Sziasztok!
Most végre volt egy kis időm feljönni a fórumra, ugyanis egész hvégén melóztam, meg ma is, így nemtudtam motorzni se Pedig ma jó volt az idő is...sebaj, ha minden igaz, holnap nemlesz rossz idő, bepótolom egy részét, úgyis van egy kis dolgom. Kössz az ötleteket srácok, most olvastam vissza, miket írtatok. Amióta felnyomtam az alapjáratot olyan 1200-1300 ra, nincs sebességben való gurulásnál visszadurrogás de mostmeg mintha mikor indulnék el a géppel, akkor mintha gázadásnál fulladni akarna picit...bár lehet én voltam a gyök, mert kis gázzal indultam, és amugy is 40es lánckerék van rajta hátul, úgytudom ez nem a gyári. Sebaj, használni kell a gépet aztán kiderülnek majd a maradék turpisságok hamar.
Kobra! Ha ajánlhatok egy motortípust, akkor Honda VFR Nekem nagyon bejönnek és jókat is írnak róluk. V4 powa Van benne 400, 750, 800 és 1200 ccm es. Persze pénz és évjáratfüggő melyiket választod Én már eldöntöttem ha eladom vmikor a kis Xelvist ilyenre cserélem le. De az még nem most lesz
Suzuki parti volt, 3 motorral. DL-650, nagy bandit, B-king. Út folyamán egy 250-est sem láttam, csak nagyobb gépek voltak, sok BMW GS és egyéb sport-túrák.
DL ment elől és laza tempót diktált. Szerpentinen 80-120 sík terepen, emelkedőn 80-100, 18%-oson 60-80. Nagyon jól bírta, 6-8ezer rpm között tartva és időnként 2x visszaváltva, 12ezerig huzatva mentem. Vízhőfok kétszer ment középállásig, máskor 80 fok körül.
Szállás 26 euro környékén volt panzióban, nagyon kultúrált körülmények között.
Szia Kobra!
Kb. 1800 km volt Szlovénián, olasz Dolimitokon át és az osztrák Grossglockner-t érintve. 3 napos volt.
Használd nyugodtan, nincs rajta copyright.
Szia Korba!
Diversion szerintem nagyon jó gép. Nem ültem még rajta, de jó véleményeket hallottam róla.
Ha egy GS-500 az összehasonlítási alap, akkor (szvsz) egy VT250 lazán veri műszakilag és Made in csak Japán.
Szia Péter!
Ezt javasolnám: kiveszed a termosztátot és beviszed egy alkatrész boltba, hogy ilyen kialakításút kérsz. Hőértéket kell tudnod. Nekem így van új termosztátom. Nem eredeti gyári, de tökéletesen működik.
üdv, Dave
Szia P3Te!
Alapjárat nálam 1200-1400 között van. 1000 alatt már bizonytalan. Inkább picit magasabb legyen, mint alacsonyabb. Talán a gázkar bowden, pillangószelep persely és a két karbit összekötő rugós-állító sem lehet tökéletes, mert visszaengedéskor nem pont ugyanolyan értékre áll be az alapjárat. Légynyomás változás is meglepően befolyásolja.
Szerintem idős motortól ne várjunk jobbat +/- 20-40 rpm-nél!
Visszadurrogás ismerős jelenség. Előszőr azt hittem, hogy a sportdob miatt van. Visszacseréltem az eredeti dobot, de továbbra is durrogott. 1 éven keresztül együtt éltem ezzel. Majd gyertyacsere után megszünt a durrogás és 1-2 perc folyamatos motorfék után sincs. Iridiumos NGK van benne 0,9mm hézaggal. Lehet, hogy ez a megoldás.
Dave
Sziasztok!
Ha jól sejtem a hétvégi összegurgulázás áttevődött. Legalább nem maradok le róla.
Viszont motoroztam egy nagyon jót az alpokban. Eszméletlen jó ez a kis gép, egy szó és egy csepp olajfogyasztás nélkül bírta a tartós húzást.
V2 rulez 4ever.
Tegnap néztem egy Diversiont..Hát nem nyerte el a tetszésemet.Olyan semmilyen motor.A tulaj is unszimpatikus volt.
Sztem letettem erről a típusról. Még meg akarok nézni egy régebbi Gs500-t. (kb 90-95) made in Japan-t.
És a Xelvist.
Hmm, lehet hogy csak köv tavasszal lesz ebből motor. De akkor CBR600F3 :)
Sziasztok!
Tegnap szaroltam a géppel kicsit, most fentebb nyomtam az alapjáratát olyan 1200-1300 ra, aztán így használom, meglátom hogyan fog működni. Egyelőre semmi baj, bár ma nem motorozok, mert tegnap este buli volt meg ma is az lesz részben, de majd holnap odaverem neki kicsit. Ti milyen gumit használtok a mocin(méret/márka)? Mert most ami idegesít hogy olyan 60-80 ig bezárólag ha elengedem a kormányt beszitál a kormány. Pedig új gumi van rajta elöl hátul Meg nem húz oldalra a motor ha elengedem a kormányt, ebből kiindulva a telók épek, és a felniben sem találtam deformálódást.
A forgalmit már akkor kézhez kapod mikor elkezded intézni, tehát már szerdán lesz forgalmid :)
Legalábbis nekem így volt. Bementem a papírokkal, elküldtek befizetni a 12ezres csekket (átírás plusz törzskönyv) visszamentem a csekkel, vártam még kb 5 percet és kaptam az új forgalmit. Igaz ez autó átírás volt múlt héten, de nem rémlik, hogy a motor különb lett volna.
Nagyon fasza most az idő! Sajnálom, hogy nem motorral vagyok fent :( Remélem még júniusban is lesz ilyen idő mikor már motorral leszek PEsten és tudunk találkozni, menni közösen valamerre.
Szia P3Te
Nekem is csinált ilyeneket régebben az enyém.
Nehéz ezt kiküszöbölni... még ha kínosan pontosan állítod be a szinkronizálást még akkor is előfordulhat a jelenség.Tehát nem csak a szinkrontól függ ez hanem a karbi állapotától,beállításától is.Ha az alapjárati benzin csavarnál rosszul van beállítva az alapjárat(és a benzin mennyiség is)akkor lehetnek érdekes produkciók....
Az én szervízkönyvemben úgy van leírva az alapjárat beállítása hogy a benzincsavart tekerjük ki az ütközéstől számítva két egész fordulatot,utána állítsuk be az alapjáratot 1300+-100ra.Ha ez megvan akkor addig kell kifelé tekerni az egyik hengernél míg kb 50-et emelkedik az alapjárat,ezután újból beállítjuk az alapjáratot és megismételjük a műveletet a másik hengernél.Amikor ez is megvan akkor a benzincsavarokat fél fordulattal beljebb csavarjuk és beállítjuk a kívánt alapjáratot és közben szinkronizálunk.(Csak az a probléma hogy ez a leírás teljesen új karbira vonatkozik,a kopottnál már más a tészta ott minden sokkal nehezebb lesz)
Üdv Ády
Jól mondod Satis, nekem is tök8 merre megyünk, nemfontos hegyet mászni, bár az szép tény és való. Szebb mint itt lent száguldozni. nekem viszont még nemtetszik a moci, mert ma megvolt nála az olajcsere, levegőszűrőtisztítás, karbiszinkron, de nem az igazi vmiért. Az első hengerem jóval rosszabbul dolgozott, beállítás után szépen dolgoztak, és vissza is esett a fordulat olyan 850-900 ra(alapjárathoz nemnyúltunk). S utána mikor egyet fordultam vele, felment minden ok nélkül 1200-1300 ra. Lentebb vettem az alapjáratot olyan 1000 re, és kicsit ingadozik az alapjárat olyan -/+ 20-40 rpm mel kb és néha mikor csak gurulok motorfékkel visszadurrog/visszaszív a kipufogónál vagy hogy is mondjam.... nemtudom miért....
Köszi!
Gábor