Én úgy döntöttem, hogy magamnak építem és nem eladásra. Egy élménysorozatot vettem magamnak a motoromon keresztül amit maximálisan élvezni akarok bármennyibe is kerül. (Persze azért okosan költök rá...) Ha pedig kész lesz nagy örömmel fogom hajtani amíg csak lehet, ha pedig végleg megáll akkor szivesen fogok emlékezni erre a motorra. A motorvásárlást nem üzletnek kell tekinteni hanem élménynek. Így ha kifogsz valami rossz lomot akkor is örülhetsz neki, hiszen Te rakod össze így sokkal inkább a magadénak érezheted. Nembeszélve arról, hogy egy igazán jó motor komoly pénzbe kerül, és a hitekonstrukciók is nehezen elérhetőek egy egyszerű földi halandó számára -mint pl. nekem-. Ha viszont ki is fog az ember valami legyalázott motort és újraépíti még mindig olcsóbb mint venni egy újat. Ha pedig odafigyelve csinálja akkor lehet legalább annyira jó! (vagy legalább is majdnem annyira) Persze ha valaki megteheti vagyen újat! Én is azt tenném! De szeretek bíbelődni a garázsban nyakig olajosan, és amikor beindul akkor az nagy-nagy örömmel tölt el
ÉS sajnos ha elakarod adni sokat buksz rajta... És én is per pill igy állok! A mostani gépet megvettük anno 70 körül egy ládába volt benne, 200ból összelett rakva azóta lett most télen egy generál az volt 30-40ben és 170 ért eladó...
Köszönöm a részletes ismertetést, igazából 125 lenne tényleg az ideális, de a rendőri szigortol félek, mert ha elkapnak csunyán meg****nak, szal nemtom.
Viszont szeretem ha van vmit javitgatni néha, szal az nem olyan nagy gáz, persze csak mértékkel legyen baja a dolgoknak:D
Meg gondolom a hibák az előző tulajtol is függenek
Én 1 éve vettem egy ns-1-est (bár ez 75 ccm-es). Eléggé le volt pukkanva, így számítottam rá, hogy elöbb-utóbb bekrepál. Akkor 110.000 Ft-ért vettem. Most teljesen felújítom, így kb. megint annyit költök rá mint amennyiért vettem. Most viszont lesz egy teljesen felújított motorom és tudom, hogy mit építettem bele. (Mellesleg a blokkot szakemberrel csináltatom, mert ha valamit egy kicsit is elcseszek kezdhetetem előről és többe kerül mint a munkadíj) Ha használt motort veszel számíthatsz minden rosszra! Ezért úgy vedd meg, hogy maradjon pénzed egy nagy-generálra is. Érdemes utánanézni az alkatrész áraknak és ellátásnak. Ha lehet beszálj egy szerelővel és kérd ki a véleményét. A kisköbcentis gépeknél elsősorban annak járj utána, hogy menniért lehet szerezni hozzá hengerszettet - bontott, utángyártott vagy eredeti. Meddig lehet felfúrni, és van-e hozzá túlméretes dugó meg a többi. Ha van valakinek olasz kapcsolata -főleg szerelőre gondolok-, akkor szinte minden tipushoz tudnak alkatrészt szerezni, de sokan foglalkoznak felújítással is. A Honda váltójával ritkán szokott gond lenni (állítólag). Azt hiszem az egyetlen dolog a motoromon amihez nem kellett hozzányúlni!
Az ns-1 nem rossz motor, sem nem jobb - sem nem rosszabb mint a többi 50ccm-es sportmotor. Alkatrész is van hozzá akár gyári is sok-sok pénzért. Én majd egy hónapig próbáltam hengert szerezni hozzá. Végül találtam is hála a forumnak, de ekkor összeakadtam egy nagyon ügyes és megszállott szerelővel aki rendbetette az eredeti hengert, szerzett hozzá dugót és átnézi az egész blokkot.
De ha hosszútávra akarsz motort venni én is egy 125-öst javaslok. Az 50-90 ccm-es motoroknak pont ott van a végük ahol kéne még egy kicsi! (Bár én nagyon jól érzem magam az ns-1-es nyergében!)
Egyébként elvileg enduróval lehet a legjobban megtanulni az alapokat, mert ott a terepen mindeféle helyezttel találkozol!és ott aztán nem szabad szarozni:D
nem nagyon tudnak velük mit csinálni. Meg szarnak rá. Sztem ez a legjobb választás. Csak ezeknek mind van/lesz vmi baja, úgyhogy készülj. Amúgy ezek közül inkább a DT-t venném, mert az csak yamaha. (bár asszem azt is olaszországban szerelték össze, de mégis...) A mito-kat, RS-eket a kis krampuszok gyilkolták, meg nyelezték.
Az R1 az 2006-os modell, 2007-ben lett üzembehelyezve. A yamaha 50.-ik évfordulójára tavaly júniustól kiadott "50"th Year Anniversary Limited Edition", speciális Intercolor fényezéssel.
én kezdő motornak egy 125-ös RS-t, Mito-t, vagy vmi ilyet vennék, esetleg vmilyen endurot. DT125, vagy vmi hasonló gépet. Attól függ mi áll hozzád közelebb. Egy simsonon nem fogod élvezni a motorozást, persze mindenki azzal kezdte, 20 éve én is. A 125-össel tudsz menni 50-es (tehát B-vel vezethető) papírokkal, majdnem mind1ik úgy van vizsgáztatva. 50-est nem vennék semmiképp. Viszont ezekkel a motorokkal, főleg ebben az árkategóriában mindig lesz vmi gond, ilyenben nincsenek csodák.
Hmm, ez érdekes. Gondolom persze a bánásmód is számít azért.
Mondjuk egy Szimónál tök mindegy, abbol van sok, és olcsó
Nade gondolom nem két hét alatt mondják fel a szolgálatot, aztán meg jöhet a kateg váltás is
Valjuk be a jogsi se nagyon ártana.
Haábs okan mennek 125/50, de ehhez nem akarok hozzászólni. Én megcsináltam becsülettel az A1et, s 25ösre ültem. Megcsináltam a korlátlant, és 600ra ültem.
Viszont szeretem ha van vmit javitgatni néha, szal az nem olyan nagy gáz, persze csak mértékkel legyen baja a dolgoknak:D
Meg gondolom a hibák az előző tulajtol is függenek
Én 1 éve vettem egy ns-1-est (bár ez 75 ccm-es). Eléggé le volt pukkanva, így számítottam rá, hogy elöbb-utóbb bekrepál. Akkor 110.000 Ft-ért vettem. Most teljesen felújítom, így kb. megint annyit költök rá mint amennyiért vettem. Most viszont lesz egy teljesen felújított motorom és tudom, hogy mit építettem bele. (Mellesleg a blokkot szakemberrel csináltatom, mert ha valamit egy kicsit is elcseszek kezdhetetem előről és többe kerül mint a munkadíj) Ha használt motort veszel számíthatsz minden rosszra! Ezért úgy vedd meg, hogy maradjon pénzed egy nagy-generálra is. Érdemes utánanézni az alkatrész áraknak és ellátásnak. Ha lehet beszálj egy szerelővel és kérd ki a véleményét. A kisköbcentis gépeknél elsősorban annak járj utána, hogy menniért lehet szerezni hozzá hengerszettet - bontott, utángyártott vagy eredeti. Meddig lehet felfúrni, és van-e hozzá túlméretes dugó meg a többi. Ha van valakinek olasz kapcsolata -főleg szerelőre gondolok-, akkor szinte minden tipushoz tudnak alkatrészt szerezni, de sokan foglalkoznak felújítással is. A Honda váltójával ritkán szokott gond lenni (állítólag). Azt hiszem az egyetlen dolog a motoromon amihez nem kellett hozzányúlni!
Az ns-1 nem rossz motor, sem nem jobb - sem nem rosszabb mint a többi 50ccm-es sportmotor. Alkatrész is van hozzá akár gyári is sok-sok pénzért. Én majd egy hónapig próbáltam hengert szerezni hozzá. Végül találtam is hála a forumnak, de ekkor összeakadtam egy nagyon ügyes és megszállott szerelővel aki rendbetette az eredeti hengert, szerzett hozzá dugót és átnézi az egész blokkot.
De ha hosszútávra akarsz motort venni én is egy 125-öst javaslok. Az 50-90 ccm-es motoroknak pont ott van a végük ahol kéne még egy kicsi! (Bár én nagyon jól érzem magam az ns-1-es nyergében!)
Sok sikert a vásárláshoz!
Egyébként elvileg enduróval lehet a legjobban megtanulni az alapokat, mert ott a terepen mindeféle helyezttel találkozol!és ott aztán nem szabad szarozni:D
R1-ért meg irigyellek, szép motor nagyon
Az R1 az 2006-os modell, 2007-ben lett üzembehelyezve. A yamaha 50.-ik évfordulójára tavaly júniustól kiadott "50"th Year Anniversary Limited Edition", speciális Intercolor fényezéssel.
Ja és a Yamahád az nem a 2006-os LE széria?, Nagyon bejönnek ezek az R1-ek, nomeg a CBR-ek
(Jó lenne ha 100-ig lenne a B kat nálunk is mint az euban általában...)
Mondjuk egy Szimónál tök mindegy, abbol van sok, és olcsó
Nade gondolom nem két hét alatt mondják fel a szolgálatot, aztán meg jöhet a kateg váltás is
Haábs okan mennek 125/50, de ehhez nem akarok hozzászólni. Én megcsináltam becsülettel az A1et, s 25ösre ültem. Megcsináltam a korlátlant, és 600ra ültem.
Csak azért nem menjen szét hamar a moci az a lényeg, meg hogy menjen mint a golyó
Hajrá!
Simsonra fel!