Leo, nagyon őszinte leszek, de én picit féltelek: annyira le vagy ragadva az olvasottaknál, és annyira rákoncentrálsz, hogy az ösztön és a valós gyakorlat valahogy elveszni látszik... Persze, hasznos könyv a Harmatié, de szerintem nem lehet úgy motorozni, hogy olvasok valamit, és utána azt görcsösen próbálom átültetni a gyakorlatba, mert az úgy volt leírva...
Én messze nem vagyok olyan tapasztalt, mint itt akárki, de pl. sose jutott eszembe menet közben a lábamat a lábtartón figyelgetni, hogy az most hogy áll, meg hogy nem...
Valahogy próbálj teret engedni az ösztöneidnek is (nem mindegyiknek ), mert a könyv szép és jó dolog, de motorozni nem elméletben fogsz, hanem a gyakorlatban...
nyilván szar időben, csúszós úton, stb, kell használni a hátsó féket is, de én speciel minél kevesebbet igyekszem ilyen időben motorozni. Száraz, tiszta, meleg aszfalton nekem még minden sebességről elég volt az első fék. Ha netán használtam a hátsót, tuti sétálni kezdett a hátulja.
Olyan meg történt, kb 25-30al, hogy fékezéskor hátbavágott a hátsókerék. Tök lassú haladásnál hírtelen belenyúltam a fékbe, mert elöttem satuzott egy autó, és erre simán stoppiztam. Meglepő volt...
Mivel keveset használja az ember a hátsót, sokkal könnyebben blokkol, mert a tárcsa sokkal kevésbé van bekopva.
Én továbbra is azt javasolom, hogy igyekezz minél kevesebbet használni a hátsót, az első szinte minden alkalommal elegendő és megfelelő is. Ha a Hring célegyenesben megfog 200 felettről, akkor nagy baj nem lehet. Nézd meg a Ducati teszteket, mindről azt írják, hogy a hátsó fék mintha nem is lenne rajta.
igen, erről a csúszáshatárról meg a súlypont áthelyezésről is olvastam
végülis pont azért olyan gyenge a hátsó fék, hogy ne tudd hirtelen leblokkolni...szerintem
a gyakorlatban egyenlőre még nem sikerült olyan féktávot vennem, mikor a hátsó kerék elemelkedett volna vagy nagyon megszűnt volna a ráeső terhelés...tehát engem a blokkolás veszélye még nem fenyeget
dehát emiatt olyan változatos a világ, mindenki másképp csinálja
Te tudod. Énnemrégen pont arról olvastam, hogy mekkora hülyeség a hátsó használata, hiszen a fékezéstől előre megy a súlypont, a hátsó kerék tapadáshatáron, ha ezt megfékezed, elkezd össze-vissza csúszkálni, nem tudod irányítani. De nekem mindegy, én ezentúl sem használom.
én csak fénymásoltat kértem kölcsön a havertól, akitől a mocit is vettem
mondta hogy ezt mindenképp olvassam el, mielőtt nyeregbe pattanok és tanulás közben is hasznos forgatni
például a kormányzásról teljesen új dolgokat tudtam meg
gondoltátok volna, hogy 20 Km/h felett fordítva működik minden kétkerekű jármű kormányzása?
balra fordítod a kormány és a motor jobbra kezd dőlni, ugyanígy fordítva is
ezt a lábhelyzetes infót köszi, megfogadom és ma ki is próbálom
a hátsófékes dologban viszont nem értek egyet veled...direkt mindig használom, még kisebb lassításoknál is, hogy hozzászokjak már az elején
igaz, tapasztalni még nem nagyon tapasztalom, de érezhető és a könyvek is ezt írják hogy kicsi a hátsó fékerő de az a kis rásegítés is nagyon jól jön mindig
esőben például kimondottan azt írják, hogy egyszerre kell finoman a két féket használni
meg állítólag az út csúszósságát is a hátsó fékkel kell letesztelni...blokkolás meg ilyenek
na persze mindezt csak sokat tapasztalt motorosok irományaiból idézem
a valóságban még nem éreztem túl nagy hasznát a hátsó féknek, de szinte mindig egyszerre használom a kettőt és így is akarom megszokni, baj nem lehet belőle
Én messze nem vagyok olyan tapasztalt, mint itt akárki, de pl. sose jutott eszembe menet közben a lábamat a lábtartón figyelgetni, hogy az most hogy áll, meg hogy nem...
Valahogy próbálj teret engedni az ösztöneidnek is (nem mindegyiknek ), mert a könyv szép és jó dolog, de motorozni nem elméletben fogsz, hanem a gyakorlatban...