Motorozás mesterfokon Van belőle egy plusz példányom, ha gondolod, neked adom... (nem az eredeti könyv, hanem letöltött verzió, színes nyomtatásban, spirálozva... )
Szerintem, ha a hatsofek csak 1 m-el megroviditi a fekutat, akkor mar jo!
Meg pl ha kanyarban egy kicsit besokalsz, akkor kicsi hatsofekkel nem akar annyira felallni a motor, illetve egykerekezesnel elengedhetetlen a hasznalata. Szoval csak jo, hogy ott van!
Zseby meg nem angyal, hanem maga az ordog!
Nyilván van olyan szitu, amikor kellhet. De alapvetően, száraz, meleg úton jobb nem használni.
A szűk megfordulások meg nem nagyon izgatnak, mert nekem leér a lábam, max tilitolizok 1-2-őt, mire megfordulok.
Amikor tanultam, az oktató mondta, hogy inkább az elsőt használjuk. Erre elkezdtem a robogómon is csak az elsővel fékezni, így a motoron már nem okozott különösebb problémát. Aztán robogón elkezdtem visszaszokni mind a 2 fék használatára, de a 600RR-en szinte soha. Nem is nagyon fog...
Én már jártam meg az első Mártázásom alkalmával a hátsófékkel, összevissza csúszkált a hátulja lefelé. Akkor mondták, hogy minek használom a hátsót. Azóta csak azért szoktam, hogy be ne rohadjon a féknyereg, meg picit kopjon a betét és a tárcsa.
Lassan meg ritkán megyek, a CBR-el nehéz...
És tuti nem vagyok jobb nálad 64-szer, még az sem biztos, hogy jobb vagyok. Se nálad, se másnál. Nem vagyok én nagymenő, csak jó a PR-om.
Szerintem Te nálam kb. 64-szer többet motoroztál, és ennek megfelelően kb. ennyivel is tudhatsz jobban, de azt azért az általad leírtakhoz hozzátenném, hogy kimondottan lassú (i.e. lépésben), nagyon szűk megfordulásoknál a hátsó fék nagyon jó. Gyakorlatilag a hátsó fék és a gáz "egyensúlyozásával" lehet a legszűkebben pl. parkolóban, egyéb szűk helyen megfordulni.
Én ezt tavaly tanultam és bevált. amúgy meg a napokban is olvasom más fórumon, hogy osztják az észt, hogy országúton csúszósabb felületen, kanyarban csak a hátsófék, mert... De inkább már meg sem szólalok.
Nem jó! Nem kell a sarkadat beakasztani a lábtartóba! Normális helyzetben a lábtartónak a lábfejed legszélesebb pontja alatt kell lennie. Persze, kényelmesebb beakasztva, de ha nagy a lábad, könnyen leérhet kanyarban. A hátsó féket meg minek használod? Én úgy vizsgáztam, hogy nem is használtam egyáltalán. Jobb, ha elfelejted, fogni úgysem fog igazán. Tessék fejben feldolgozni, hogy fék csak az első keréken van. Hidd el, meg lehet állni vele, igazából csak így lehet megállni.
Mellesleg én tuti nem mennék gyakorolni a saját gépemmel, törjön, karcolódjon az oktató motorja.
Harmatinak üzenem, hogy vannak kisemberek is, akik örülnek, ha a tank tövéből elérik a kormányt... (egyébként nekem is megvan... )
viszont ez a láb beakasztós dolog... nemtom, én nem szoktam figyelgetni ...de menet közben tényleg ne a lábadat nézegesd!
na holnap úgyis megint megyek edzeni,aztán majd jobban megfigyelem hogy hol is van menet közben a lábam...csak múltkor is próbáltam meglesni és majdnem bokorba mentem
...amúgy nem, de kicsit megbillent a moci és inkább nem hajolgattam
amúgy a sarkát beakasztom a tartóba és ennyi, a seggem meg kb 4-5 centire van a tanktól
Harmaty azt írja a könyvében, hogy nem szabad a tank tövébe ülni ...laza kezek és egyenes hát...stb.
ja!
a héten nem nagyon tudok majd írogatni, mert kolléga beteg lett és egyedül nyomom
ráadásul ezek a fránya ügyfelek mintha megérezték volna és mindenki most rohamoz
USA size?
csak egy kérdésem van: te miért veszel magadnak macis, S-es Ralph pólót?