Köszi a segítséget az idommal kapcsolatban. Ma hívott a bontós psi, mielőtt még a fejére olvastam volna, hogy ez nem jó idom. Elmondta, hogy az enyémnél öregebb gépre passzol csak. Ha jön neki idom, akkor szólni fog!
Sajnálatos eset, de azért mert nem bevonatos még nem megy tönkre hamarabb , pl öcsém 400RR-jében közel 70e km-nél szinte újnak látszott a henger, az összes hónolási nyom tisztán látszott.
Azért remélem sikrül rendbehozni és nem megy el a kedved a Hondától
Na,ma kiderűltek a dolgok...1-2 kivétellel az összes szelep görbe,szinte szemmel nem is láthatóan,de elég ahoz,hogy nem zárnak rendesen.Fel fogják szabályozni őket,becsiszolni, új szelepszár-szimmeringek.A szelepeülőkék hibátlanok a hengerfejben,de síkba kell húzni a hengerfejet,mert teljes hosszúságában 0.1 mm homorúságot mutat,ez határérték.2 gyertya kuka (1000 km volt bennük),mert a rosszul égő benzin elpusztította őket.A hengerek hibátlanok,látszik a gyári megmunkálás,válla nincs egyiknek se.Továbbra is állítja,hogy van a hengereken bevonat,ezt szerintem az is alátámasztja,hogy akár Honda,akár nem,azért 39000 mérföld meg kéne,hogy látszódjon egy olyan motoron,ami 11000-et forog,nem?Nem is érdekes,a lényeg,hogy túl nagy gáz nincs,majd a Karácsony kicsit sovány lesz,azt kész...Ja,és az egész probléma oka:egy hosszabb autópálya-szakasz után,melyet nagy tempóval tettem meg,(200km/h-től fölfelé)kiálltam tankolni,vagy ilyesmi,és leállítottam a motort.Ez azt eredményezte,hogy ventillátor áll,vízpumpa áll,és álló helyzetben nyekk lett a hengerfejnek.Most a szervízben több történetet is hallottam.Úgyhogy szakértő tanácsra a következő lépés,az az,hogy a ventillátor úgy lesz bekötve ezután,hogy nem kell gyújtás ahhoz,hogy tovább foroghasson majd lekapcsol,ha lehűlt.Továbbá egy alapos megkergetés után,nem állítom le egyből,várok 1-2 percet,menjen a vízpumpa.Drága tanulópénz...
Szia standby!!!! Amit hallassz az a kuplungkosár "löttyenése" és a jelenség teljesen normális dolog, én is azt hittem hogy rossz vmi de eddig az összes 929-en és 954-en is ezt hallottam km-től függetlenül....szóval ne aggódj semmi baja nincs!!!!
rogton fel is tennek egy kerdest... mert nem igazan vagyok az a hozzaertos fajta
milyen hibara utalhat, vagy mitol lehet az, hogyha ketyeg a gep es hirtelen meghuzom a gazt, akkor hallok egy csattanas szeruseget es ezt erzem a motoron is?
hogyha behuzom a kuplungot, akkor viszont mar nincs ez a jelenseg... logikusan azt mondanam, hogy kuplungcsere vagy valami ilyesmi, mert alapjaraton is kopog kicsit, de ha behuzom a kuplungot, akkor nem.
szoval komplett szerkezetet kell cserelni, vagy eleg a lamellakat, vagy valamelyik kisebb alkatreszt cserelni?
Ja és nem tudom hogy ki mondta a nikazilos henger dolgot de 92-97-ig sima acél perselyes az RR, és még furatni is lehet és kapni hozzá túlméretes dugót is. 98-tól vátottak bevonatos hengerre, lehet arra gondolt a szerelőd...
Itt ugy 25-től fölfelé elérhető 16-os méretben.
A kormánycsapkodáshoz kell rossz út, egy kis ív + durva gázkezelés, legalábbis nekem igy sikerült.
Eléggé félelmetes.
"Hát meglátjuk...ha nagyobb baja lesz,akkor megy a kukába,és soha többet nem veszek Hondát,mert én biztos nem basztam el semmit rajta,ha mégis tönkrement akkor az azért van mert egy nagy szar motor azt kész..."
Enyémben 62400 Km van egész pontosan,vagyis 39000 mérföld.36000 mérföldnél még nekem is a gyári volt a kompresszió...Úgy jött ki a dolog,hogy nemrég azt vettem észre,hogy 5500-6000 fordulat környékén rángat,dadog,megtorpan stb.meg csörgött a lánc benne néha alapjáraton.Esedékes volt karbiszinkron,szelepállítás amúgy is,elvittem a szerelőhöz.Az meg bármit csinált vele nem javult igazán a rángatás.Végső ötletként mért most is kompressziót,azt ez jött ki.A lényeg,hogy a többi henger úgy húzza maga után azt az egyet,és ez terhelésen jön ki.Most lekapja a hengerfejet,becsiszolja a szelepeket,és jó lesz,azt ígéri.98%.Ha bejön a 2%,akkor van baj.(henger,dugattyú)De szerinte az valószínűtlen,mert nem eszi az olajat,pöccre indul mindenhogy,és addig a fordulatig nemis veszel észre semmit.Ráadásul állítólag nikasilos a henger,az meg elég kemény cucc,az én vezetési stílusommal(lenyugodott)nemigazán teszek benne kárt,úgyhogy nagy valószínűséggel fent lesz a probléma.Amúgy amikor még csak a szelepfedél volt leszedve,még mondta is,hogy milyen szép állapotban vannak a vez.műtengelyek,és hogy nemhiába egy Honda,gyárinak tűnik minden...azt nesze.Kiderült,hogy a láncot nem kell cserélni,nem az csörög,pogyára vettem,majd ez után derül ki,hogy mi csörög.Hát meglátjuk...ha nagyobb baja lesz,akkor megy a kukába,és soha többet nem veszek Hondát,mert én biztos nem basztam el semmit rajta,ha mégis tönkrement akkor az azért van mert egy nagy szar motor azt kész...
Úgy értettem, hogy van aki a leszaladt hátsóval az elsőt is cseréli,ha zsir akkor is.
Ha veszel egy uj gumit, megvágatod, sokáig tuti lesz.
Ha nincs kompresszio persze, hogy nyugodt a futómű
De ez nem 929-es,hanem egy 93-as évjáratú kétkörlámpás RR.Az első széria.Ezen nincs kormányteló,de így gyári állapotában nem is kell rá,nagyon nyugis a futómű.Azt hogy érted,hogy "ha nem ragaszkodok a párban cseréhez,akkor veszek egy újat,az sokáig jó"?Hogy slick gumit újonnan esetleg?Úgy biztos kapnék,gondolom az ára is komoly lehet...sajna közben más probléma is felmerült:kiderült a szerelőmnél tegnap,hogy a 3-as hengeremben 6-os a kompresszió...
A költségei megvannak, az biztos.
Nyilván annak függvénye a dolog,hogy meddig tartod meg a darabot.
Persze, ha nem ragaszkodsz a gumik párban cseréjéhez, veszel egy újat, elmegy sokat.
A kormánygátló nem hiányzik róla egyébként?
A 929 igényelné, rossz uton nagyobb tempónál gyorsitva beszarat, nem kicsit.
Dadis, már nem kell a kötőjel a webcímbe... hivatalosan már a kötőjel nélküli a miénk...
Akit érdekel, javaslom, hogy egyből a fórum részre menjen, mivel a többi még "work in progress" státuszban van... szóval alakulgat... www.cbrclub.hu/board
Hello.Az a helyzet,hogy 40000 alatt nem találok 17-es kereket.Meg azt még fényezni kéne,arra is kell gumi stb.65000 alatt nem úszom meg igazán,a gyári 16-os kerekem meg rendbe van hozva teljesen. (csapágycsere,fényezés)Ezért gondoltam,hogy így egyszerűbb lenne.17-esre tudnék jó állapotú slicket 10-15000 körül de az ugye nem jó nekem,16-ost meg nem találok,mert nem sok sportmotoron van 16-os kerék elöl.Ráadásul azt olvastam,hogy kerékcsere esetén kormánylengéscsillapítót kell felszerelni,mert a futómű 16-os kerékre van kiszámolva és csapkodni fog a kormány.Az meg ugye egy vagyon...
Azért remélem sikrül rendbehozni és nem megy el a kedved a Hondától
milyen hibara utalhat, vagy mitol lehet az, hogyha ketyeg a gep es hirtelen meghuzom a gazt, akkor hallok egy csattanas szeruseget es ezt erzem a motoron is?
hogyha behuzom a kuplungot, akkor viszont mar nincs ez a jelenseg... logikusan azt mondanam, hogy kuplungcsere vagy valami ilyesmi, mert alapjaraton is kopog kicsit, de ha behuzom a kuplungot, akkor nem.
szoval komplett szerkezetet kell cserelni, vagy eleg a lamellakat, vagy valamelyik kisebb alkatreszt cserelni?
vegre egy topik ami erdekel. miert nem lattam en ezt eddig?
home sweet home
A kormánycsapkodáshoz kell rossz út, egy kis ív + durva gázkezelés, legalábbis nekem igy sikerült.
Eléggé félelmetes.
Ha veszel egy uj gumit, megvágatod, sokáig tuti lesz.
Ha nincs kompresszio persze, hogy nyugodt a futómű
Nyilván annak függvénye a dolog,hogy meddig tartod meg a darabot.
Persze, ha nem ragaszkodsz a gumik párban cseréjéhez, veszel egy újat, elmegy sokat.
A kormánygátló nem hiányzik róla egyébként?
A 929 igényelné, rossz uton nagyobb tempónál gyorsitva beszarat, nem kicsit.
Akit érdekel, javaslom, hogy egyből a fórum részre menjen, mivel a többi még "work in progress" státuszban van... szóval alakulgat...
www.cbrclub.hu/board
Megláttam ezt a cbr klubot, megnéztem a honlapot, de még nem működik.
Miről szól ez a klub?
Mit kell róla tudni?