sziasztok.
kéne egy kis tanácccs.eladtam kis cbr emet (1000rr) ááá nem 125 ös , és most 600 as cbr néztem ki f3 at . tudna valaki mondani rola pár infot ??
előre is köszi !
üdv
Hello KertAce!
Az én 929-em is produkálja ezt a kopogást, hideginditásnál.
Melegen nem, ill.ha alapjáratról hirtelen gázt adok halványan lehet hallani.
Behuzott kuplunggal inditva csend és simaság.
Köszi, hogy megosztottad velünk az eszet, megkönnyebbültem, azt hittem zsebbenyúlós zaj lesz.
Egyszer régen nagyon akartam 400RR-t,csak nem volt pénzem rá...(most jut eszembe:ez már sok motorral volt/van velem )amikor meg volt,akkor meg már 900-ast is vehettem.
látod Pepe mégis csak jó motor a Honda , a bevonat a hengeren a dugattyú könnyeb csúszása miatt van, hogy könnyebben pörögjön fe, de ezáltal lehet hogy hoszabb is lesz az élettartamal.........ja és a 400RR-15öt forog "csak"
A vezérlés csodásan nézett ki,semmi kopási nyom.A szelepeket nem úgy kell elképzelni,hogy végiggurítod az asztallapon,és bólogat,annyira görbe .Egy hirtelen hő általi elvetemedésről van szó,ugyanez a hengerfejnél is fennáll.A dugattyún külsérelmi nyom nem látható,sem a szeleptányérokon.Az üresben való forgatás tiltásig nem az én stílusom,nem szeretem ha szenved egy gép... .A teljesítmény-veszteség miatt vittem szervízbe karbi-pucolásra,állításra és ha már ott van szelepállításra+néha hallható üresben hidegen pár másodperc lánccsörgés.A feszítő is rendben van.Vettem vezérműláncot.Elöttem biztos volt már cserélve lánc benne,mert 39000 mérföldet biztos nem megy el gyári lánccal,én eddig biztos nem cseréltem.Szóval állítások nem segítettek,kompressziómérés,utána lett tovább bontva a blokk,és leszedve a hengerfej.Ja,és a vez.lánc és annak vezetői nagyon jó állapotban van(meggyőződtem róla),amit vettem nem lesz beszerelve egyenlőre,megy a polcra.A következő szelepállításnál valószínűleg már kicseréljük.Arra jutottunk,ha ezután is csörög időnként,az valószínűleg az olajpumpát meghajtó lánc lesz.Mivel meleg motornál (leállítva) is nyitva a termosztát,(nagykör)így gondoltuk,hogy jobb lenne ha akkor is mehetne a ventillátor,ha akar.Igaz,hogy a vízpumpa áll,de a víz igaz hogy lassabban de akkor is a hűtő felé áramlik,nem? A szelepekből ha jól emlékszem 5 századot vesznek le,és túlméretes szelepszár-szimmeringet kap.Majd megkérdem mégegyszer.Mindenesetre gyári Honda dobozban láttam az új szimmeringeket,bontatlanul.6 hónap garanciát kapok rá.Jó pár éve ismerem a fickót,és ezen a melón nem gazdagszik meg,nem hiszem,hogy átverne.35-öt kap a "hengerfejes" ember,35-öt ő,és 1 hete szív vele.Szerintem szervíz-körökben ez elég alacsony ár.(csak nekem rossz a hónap vége felé ilyen kiadás)
Hétfőn visszakapom a gépet,kiköhögöm a zsét a javításért.A lelkibékém helyreállt már,mert nem történt túl nagy baj szerencsére...A hengerek láttán pedig úgy gondolom,hogy a világ LEGJOBB motorja a Honda,azon belül a CBR... Amúgy ha nem azért van bevonat,hogy tovább tartson a blokk,akkor minek?A 400RR sokat pörög...16-ot kb.,nem?
kosz a gyors es kielegito valaszt.
iden mar ugyis pihizik a vas, ugyhogy majd csak marcius kornyeken lesz esedekes a dolog, de gondolom hogyha a kuplungkosarat kicsereltetem, akkor ez lotyogo-kopogo hang is megszunik.
vasarlas elott 7 ilyen motort neztem meg es a 7 kozul csak 1 csinalta ugyanezt a dolgot. az enyem sem csinalta, de igazsag szerint nem emlexem ra, hogy mikortol kezdte el csinalni
tapasztalatom, hogy az ilyen hibáknak más szokott az erdete lenni. szétszedéskor a vazérlés a helyén volt? a szelepeket általában a dugattyu görbiti el, mert össze ért. nem forgattad véletlenül mostanában üresben tiltásig? vezérmülánc volt már cserélve a mociban?
mindenestre jol szemügyre kellene vételezni a dugattyutetejét nincs e rajta szeleptányér nyoma.
ebben az esezben mindenképpen meg kell mérni a dugattyu szoknyáját, mert az esetek 90%-ban ilyenkor begörbül. rettenetes hangok fognak jönni inditás után.
ha a ventillátor igy van bekötve csak a hütöben lévö vizet fogja vissza hüteni.
a szelepeket nem szalyozhatok, ha nem cserélendök. erre a melora adnak garanciát?
kéne egy kis tanácccs.eladtam kis cbr emet (1000rr) ááá nem 125 ös , és most 600 as cbr néztem ki f3 at . tudna valaki mondani rola pár infot ??
előre is köszi !
üdv